Stemmen 2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mondy

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 19:53

Afbeelding

Zo ik heb net mn hokje ingekleurd :D
Het is toch vnl geworden... vvd ben ik mijn geloof met bepaalde dingen in verloren. Wel op de vrouw uit de lijst :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:05

Op mijn werk (basisschool) is een stembureau dus dat trok natuurlijk flink de aandacht van onze kinderen. Één van mijn leerlingen wilde wel even vertellen hoe dat stemmen nu precies gaat:

"Als je volwassen bent dan krijg je thuis een kaartje waarop staat dat je mag stemmen. Dan ga je met dat kaartje naar het stembureau en dan vul je op een groot papier in voor wie je bent. En dat gooi je dan in een grote prullenbak".

Ik moest vooral erg lachen om die prullenbak. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:06

Haha werk je op de Klaverweide? Daar heb ik gestemd vanmorgen!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:14

Shawdow0, maar moeten we vrouwen in de kamer willen puur omdat ze vrouw zijn? Wat is de reden dat ze lager op de lijst staan? Niet puur omdat ze vrouw zijn.

Moet we per se politici met een lichamelijke beperking in de kamer willen omdat dat Nederland zo vrij en open maakt?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:15

Emmaa_ schreef:
Haha werk je op de Klaverweide? Daar heb ik gestemd vanmorgen!

Nee, ik werk op De Tjasker. Er zijn best een boel scholen waar gestemd kan worden. :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:20

Ik kan het niet ... stemmen op basis van positieve discriminatie :n
Als ik op een persoon stem, is dat omdat die persoon me aanspreekt
Geslacht doet er voor mij totaal niet toe en daarom kijk ik er dus ook echt niet naar Of er wat onder hangt of niet

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:24

Kaus, ik heb het idee dat ik dat net heb uitgelegd? Lees mijn voorlaatste bericht nog even terug.

En wat betreft lichamelijke beperkingen zou ik ook graag willen dat het normaler wordt, ook binnen de Kamer, zodat ten eerste het minder lang hoeft te duren om zoiets simpels als het Verdrag over toegankelijkheid te ratificeren - dat heeft nu jaren geduurd en dat is deels omdat het gewoon vrij ver van de kamerleden afstaat - en ten tweede omdat het maakt dat mensen sneller geaccepteerd worden op allerlei plekken. Als we willen dat mensen met beperkingen meedraaien in het arbeidsproces, dan moeten we ze laten meedraaien in het arbeidsproces. Ook in de Kamer en op allerlei andere plekken dus.

(Dat betekent dus NIET dat je de eerste beste rolstoel van de straat trekt en die met persoon en al in de Kamer parkeert ongeacht of ze wel of niet een goede politicus is. Het betekent ook NIET dat iedereen met een lichamelijke beperking automatisch echt opkomt voor mensen met een beperking. En ook zijn mensen met een beperking niet allemaal vriendelijk of moedig of meevoelend of enorm positief...
Maar als mensen met uiteenlopende handicaps en noden veel in de Kamer rondlopen, dan is het veel lastiger om te negeren wat het eigenlijk betekent, als zorg en ondersteuning versnipperd raakt, of als toegankelijkheid nauwelijks meegenomen wordt.)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:29

Eloya schreef:
Zo ik ga straks stemmen :P en gelijk helpen met stemmen tellen.

Ik vind het wel goed dat publieke "figuren" die voornamelijk jongeren aanspreken zich inzetten om te stimuleren om te gaan stemmen. zo zag je toch een paar reacties op de social media van ik was het niet van plan maar omdat die en die zegt dat het belangrijk is ga ik het toch doen of ga ik me toch nog even inlezen. Vind ik wel tof.

Ik ben wel een jongere die zich er in interesseert en verdiept, maar ik denk dat er ook wel veel zijn die het niet zo interesseert

Ik heb zojuist mijn moeder ook overgehaald. Ze is gehandicapt en het korte stukje lopen naar de stembus was een enorme drempel. Ik woon te ver weg om te helpen dus heb haar overgehaald de buurvrouw te laten helpen.

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:39

Afbeelding

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:45

phormicola schreef:
Eloya schreef:
Zo ik ga straks stemmen :P en gelijk helpen met stemmen tellen.

Ik vind het wel goed dat publieke "figuren" die voornamelijk jongeren aanspreken zich inzetten om te stimuleren om te gaan stemmen. zo zag je toch een paar reacties op de social media van ik was het niet van plan maar omdat die en die zegt dat het belangrijk is ga ik het toch doen of ga ik me toch nog even inlezen. Vind ik wel tof.

Ik ben wel een jongere die zich er in interesseert en verdiept, maar ik denk dat er ook wel veel zijn die het niet zo interesseert

Ik heb zojuist mijn moeder ook overgehaald. Ze is gehandicapt en het korte stukje lopen naar de stembus was een enorme drempel. Ik woon te ver weg om te helpen dus heb haar overgehaald de buurvrouw te laten helpen.

Mijn oma van 94 die heeft vanmiddag ook gestemd. Dat maakt me enorm trots.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:56

Ook net gestemd, CDA op Buma.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:58

PaulineH schreef:
[ [url=m/5jfjMb.jpg]Afbeelding[/url] ]

:D

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 21:03

Ik heb ook gestemd

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 21:06

Shadow0 schreef:
Kaus, ik heb het idee dat ik dat net heb uitgelegd? Lees mijn voorlaatste bericht nog even terug.

En wat betreft lichamelijke beperkingen zou ik ook graag willen dat het normaler wordt, ook binnen de Kamer, zodat ten eerste het minder lang hoeft te duren om zoiets simpels als het Verdrag over toegankelijkheid te ratificeren - dat heeft nu jaren geduurd en dat is deels omdat het gewoon vrij ver van de kamerleden afstaat - en ten tweede omdat het maakt dat mensen sneller geaccepteerd worden op allerlei plekken. Als we willen dat mensen met beperkingen meedraaien in het arbeidsproces, dan moeten we ze laten meedraaien in het arbeidsproces. Ook in de Kamer en op allerlei andere plekken dus.

(Dat betekent dus NIET dat je de eerste beste rolstoel van de straat trekt en die met persoon en al in de Kamer parkeert ongeacht of ze wel of niet een goede politicus is. Het betekent ook NIET dat iedereen met een lichamelijke beperking automatisch echt opkomt voor mensen met een beperking. En ook zijn mensen met een beperking niet allemaal vriendelijk of moedig of meevoelend of enorm positief...
Maar als mensen met uiteenlopende handicaps en noden veel in de Kamer rondlopen, dan is het veel lastiger om te negeren wat het eigenlijk betekent, als zorg en ondersteuning versnipperd raakt, of als toegankelijkheid nauwelijks meegenomen wordt.)

Jet Klijnsma!!! Helaas heeft die onze pensioenpot verkwanseld aan Brussel op een slinkse wijze, die dame moet er niet meer inkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 21:08

Mijn stembureau was in een bejaardentehuis , ideaal voor die groep mensen (al hebben we nog meer bejaardentehuizen in het durpie) .

De jongen voor mij ging voor het eerst stemmen , die vroeg zich al af of hij ook nog een pen kreeg :')

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 21:10

gohya schreef:
Ook net gestemd, CDA op Buma.

Ik hetzelfde :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 21:11

Hierbij het dorp is zijn er twee locaties
1 in een kerk
En 1 in het seniorencomplex idd

Maar ook gestemd inmiddels
SP en een vrouw... want dat kwam zo uit

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 21:17

Ik heb op de SP; Lilian Marijnissen gestemd :)

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 21:27

Ik heb vanmiddag gestemd. Ik heb echt alle partijen wel gehad, maar uiteindelijk toch maar Pvdd gestemd. Ik wilde gewoon op de lijsttrekker stemmen, maar heb per ongeluk de naam daaronder rood gekleurd :=

Ik vind het stemmen op een vrouw om meer vrouwen in de kamer te krijgen ook niet de manier. Je moet stemmen op wie je vind dat in de kamer moet komen omdat hij/zij de "beste" is zegmaar, niet omdat diegene een man of vrouw is. Ik meen dat er eerder werd gezegd niet strategisch te stemmen maar vooral op de partij die jij goed vind en graag in de kamer wil. Dat strategisch stemmen is ook het wiel (zoals dat hier dan werd uitgelegd) bijsturen. Doe dat dan ook niet door strategisch op vrouwen te stemmen zodat die meer in de kamer komen. Nee je moet stemmen op iemand omdat je zijn of haar ideeën het beste vind.

Ik ben sowieso nooit voor positieve discriminatie mbt vrouwen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 21:42

Had ik me zo voorbereid, ging mijn stem nog bijna verloren. Ik realiseerde me vanochtend dat mijj paspoort weg is voor visa-aanvraag maar kwam er al snel achter dat rijbewijs prima is.
Om er bij de locatie achter te komen dat die op mijn meisjesnaam staat en mijn biljet op mijn getrouwde naam... gelukkig is mijn voornaam bijzonder, woon ik in een klein durp en stond op de ID van mijn man dat hij echtgenoot was van dus werd toch toegelaten :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 21:43

snuffie123 schreef:
Ik ben sowieso nooit voor positieve discriminatie mbt vrouwen.

Ik ben gewoon tegen positieve discriminatie full stop
Het moet om de persoon gaan ongeacht geslacht, kleur of wat dan ook

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 21:51

Ik zou het bijvoorbeeld erg prettig vinden als wajongers in de tweede kamer zouden werken al is het maar als bode ofzo.
We hebben natuurlijk mw Klijnsma rondlopen achter haar rollatortje

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 21:55

Ja klopt.
Ik dacht ook: vriendelijke vrouw (ik bemoeide mij ooit met de haagse gemeentepolitiek toen zij wethouder was) en "leuk dat er eens iemand met onmogelijke benen op zo'n hoge functie zit..."
...en wat is haar rechtse beleid mij verschrikkelijk tegen gevallen!!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 22:02

Kak. Pvv runner up.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 22:16

Zo PvdA, vind het eigenlijk wel zielig voor die partij. Vind dat die vrouw zich heel goed houdt :j