Zo ik heb net mn hokje ingekleurd

Het is toch vnl geworden... vvd ben ik mijn geloof met bepaalde dingen in verloren. Wel op de vrouw uit de lijst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eloya schreef:Zo ik ga straks stemmenen gelijk helpen met stemmen tellen.
Ik vind het wel goed dat publieke "figuren" die voornamelijk jongeren aanspreken zich inzetten om te stimuleren om te gaan stemmen. zo zag je toch een paar reacties op de social media van ik was het niet van plan maar omdat die en die zegt dat het belangrijk is ga ik het toch doen of ga ik me toch nog even inlezen. Vind ik wel tof.
Ik ben wel een jongere die zich er in interesseert en verdiept, maar ik denk dat er ook wel veel zijn die het niet zo interesseert
phormicola schreef:Eloya schreef:Zo ik ga straks stemmenen gelijk helpen met stemmen tellen.
Ik vind het wel goed dat publieke "figuren" die voornamelijk jongeren aanspreken zich inzetten om te stimuleren om te gaan stemmen. zo zag je toch een paar reacties op de social media van ik was het niet van plan maar omdat die en die zegt dat het belangrijk is ga ik het toch doen of ga ik me toch nog even inlezen. Vind ik wel tof.
Ik ben wel een jongere die zich er in interesseert en verdiept, maar ik denk dat er ook wel veel zijn die het niet zo interesseert
Ik heb zojuist mijn moeder ook overgehaald. Ze is gehandicapt en het korte stukje lopen naar de stembus was een enorme drempel. Ik woon te ver weg om te helpen dus heb haar overgehaald de buurvrouw te laten helpen.
Shadow0 schreef:Kaus, ik heb het idee dat ik dat net heb uitgelegd? Lees mijn voorlaatste bericht nog even terug.
En wat betreft lichamelijke beperkingen zou ik ook graag willen dat het normaler wordt, ook binnen de Kamer, zodat ten eerste het minder lang hoeft te duren om zoiets simpels als het Verdrag over toegankelijkheid te ratificeren - dat heeft nu jaren geduurd en dat is deels omdat het gewoon vrij ver van de kamerleden afstaat - en ten tweede omdat het maakt dat mensen sneller geaccepteerd worden op allerlei plekken. Als we willen dat mensen met beperkingen meedraaien in het arbeidsproces, dan moeten we ze laten meedraaien in het arbeidsproces. Ook in de Kamer en op allerlei andere plekken dus.
(Dat betekent dus NIET dat je de eerste beste rolstoel van de straat trekt en die met persoon en al in de Kamer parkeert ongeacht of ze wel of niet een goede politicus is. Het betekent ook NIET dat iedereen met een lichamelijke beperking automatisch echt opkomt voor mensen met een beperking. En ook zijn mensen met een beperking niet allemaal vriendelijk of moedig of meevoelend of enorm positief...
Maar als mensen met uiteenlopende handicaps en noden veel in de Kamer rondlopen, dan is het veel lastiger om te negeren wat het eigenlijk betekent, als zorg en ondersteuning versnipperd raakt, of als toegankelijkheid nauwelijks meegenomen wordt.)