pien_2010 schreef:Nikass eens dat hier een aanvullende regel op had mogen komen. Wellicht dat nog een gedragsregel zal komen in de toekomst. Maar om artsen nu als een stel grijpgrage organen monsters te zien vind ik toch wel erg ver gaan. Veel artsen nemen hun eed van Hippocrates zeer serieus.
Eigen ervaring dat de vraag gesteld werd en aangezien het hier om een zeer jong babietje ging die al genoeg meegemaakt had, is er nee uitgesproken, dat gelijk zonder enige verdere druk uitoefening geaccepteerd werd op een hele fijne lieve manier door de artsen. De meeste artsen zijn gelukkig capabele en hele fijne mensen.
Je zag ook in Spanje in het voorbeeld wat ze lieten zien op TV, dat de artsen speciaal zijn opgeleid om gesprekken te voeren met familie, waarbij heel belangrijk is, centraal staat dat mensen echt in vrijheid de keuze maken voor wel of geen donatie. Spanje werd getoond op TV omdat hun wetgeving het meeste lijkt op zoals het in Nederland zal gaan.
Ik weet niet of je daarmee op mij doelt of algemeen gesteld, maar ik ga uit van de integriteit van artsen, dus dat is zeker niet mijn punt. Ik denk dat het lastig wordt om alle uitzonderingen te ondervangen, maar we zullen zien
Misschien maak ik mij onterecht zorgen.
Mijn persoonlijke keuze om NEE te stemmen is dat voor mij hersendood niet hetzelfde is als volledig/ biologisch dood. Ook het lichaam heeft voor mij waarde, en ik denk dat ik het niet zou kunnen verdragen als ik mijn geliefde warm en met kloppend hart zou zien worden weggevoerd. Het is voor mij niet afgelopen bij een diagnose hersendood, of die nou terecht of onterecht is gesteld.