Explosies vliegveld Brussel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:34

Ah oké. Gewoon VTM Nieuws is al een bron :) Maar anders is het nogal speculatief.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:35

is een vaststelling maar dat hadden ze eerder al gezegd
als hij gepraat heeft de afgelopen dagen dan heeft ie gepraat om niet te praten
Hij is nu dus gewoon medeplichtig en zal naar alle waarschijnlijkheid hier berecht worden alvorens uitgeleverd te worden

Anoniem

Re: Explosies vliegveld Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:38

Wat betreft de hoorzitting over het verlengen van het voorarrest trouwens, dat is gewoon een formaliteit. Onderdeel van onze rechtsstaat en imo best een belangrijke. Hij komt sowieso niet op vrije voeten, hij is een gigantisch vluchtrisico en de aard van zijn misdrijven is te heftig om weer vrij te komen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:40

VUB herneemt vanaf morgen de activiteiten (bib open etc. en mensne weer aan het werk), maar de lessen blijven geschorst

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:41

Het was precies 'erger' met Parijs. Toen waren er dagenlang scholen dicht en van alles afgesloten. Nu gaan we gewoon allemaal maar weer door na 1 dag ><

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:44

De derde dader, met de hoed in de witte jas op de opsporingsfoto, is nog op de vlucht. Hij liet een grote zak achter en verliet de luchthaven vóór de twee explosies. Achteraf bleek het om de zwaarste lading te gaan. Kort na de aankomst van DOVO ontplofte de zak door de instabiliteit van de explosieven. Hierbij raakte niemand gewond. Deze verdachte is nog niet geïdentificeerd en wordt opgespoord.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:44

Een luchthavenexpert verwacht dat Zaventem dit weekend niet geopend zou worden. Er zou structurele schade zijn ontdekt.

Ik ben benieuwd wanneer we onze spullen en wagen mogen gaan halen.

IS dreigt ondertussen met aanslagen op ziekenhuizen en scholen :(. Dit is nog lang niet voorbij...

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:45

Ik snap het wel, wat moet je anders?
natuurlijk is er veel verdriet en angst. maar ik denk dat dat ook een van de bedoelingen is van de terroristen.
hoe zwaar het ook is, het beste is om door te gaan en je leven weer op pakken.. makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:46

xLes schreef:
Een luchthavenexpert verwacht dat Zaventem dit weekend niet geopend zou worden. Er zou structurele schade zijn ontdekt.

IS dreigt ondertussen met aanslagen op ziekenhuizen en scholen :(. Dit is nog lang niet voorbij...

Als je spullen hebt achtergelaten op de luchthaven, heeft Brussels Airport opgeroepen om via deze website je spullen te registreren: http://www.brusselsairport.be/en/passng ... nfoundapp/
Misschien helpt dat wel?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:48

voorlopig mag (gelukkig) niemand de luchthaven betreden. Ik zag boze reacties van mensne voorbij komen omdat ze hun auto niet mogen halen... Snap dat dus echt niet! Ze zouden zomaar een hoop sporen kunnen vernielen als ze iedereen daar maar hun wagen laten gaan halen. ik snap echt niet waar die mensen hun verstand zit....

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:50

Zoe_97 schreef:
voorlopig mag (gelukkig) niemand de luchthaven betreden. Ik zag boze reacties van mensne voorbij komen omdat ze hun auto niet mogen halen... Snap dat dus echt niet! Ze zouden zomaar een hoop sporen kunnen vernielen als ze iedereen daar maar hun wagen laten gaan halen. ik snap echt niet waar die mensen hun verstand zit....

Ik denk dat zij het niet van die kant bekijken. Op het moment dat jouw auto op afstand staat en niet in de buurt was van desbetreffende vertrekhal kan ik mij best indenken dat je gewoon je spullen weer thuis wil hebben. Stukje afsluiten en weer doorgaan eigenlijk.

Maarja, onderzoek gaat logischerwijs voor :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:51

Zoe_97 schreef:

Je hebt het toch niet over xles hoop ik? Want dat was geen boze reactie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:51

Daarbuiten kan je nooit bedenken hoe mensen reageren in shocksituaties. De mensen die aanwezig waren op de luchthaven willen waarschijnlijk gewoon zo snel mogelijk hun spullen en er verder niet meer over nadenken.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:52

Ach, dat kindje net op VTM, over moslims... Knap!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:52

nee hoor, op facebook viavia zag ik boze reacties voorbij komen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:53

Ah oke :j

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:53

was de student al officieel geïdentificeerd? want op het nieuws zeggen ze er niets van

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:54

dat is 1 van de gewonden die achteraf gestorven is. en de school heeft het bekend gemaakt. dus lijkt me wel

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:54

Ah oke, want enkel over de vrouw hebben ze het nog maar op het nieuws

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:56

Zoe_97 schreef:

Ik snap niet dat je dit niet begrijpt?
Het is toch logisch dat mensen gewoon hun eigendommen weer bij zich willen hebben? Stukje afsluiten inderdaad. Daarbij zijn veel mensen afhankelijk van hun autp vwb werk of studie ofzo.
Ik vind het een behoorlijk normale gedachtengang om gewoon je auto weer terug te willen hebben.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:00

Goof schreef:
Zoe_97 schreef:

Het is toch logisch dat mensen gewoon hun eigendommen weer bij zich willen hebben? Stukje afsluiten inderdaad. Daarbij zijn veel mensen afhankelijk van hun autp vwb werk of studie ofzo.
Ik vind het een behoorlijk normale gedachtengang om gewoon je auto weer terug te willen hebben.

ik begrijp niet dat je zo onrespectvol kan zijn om nu te gaan zeuren over iets materieels terwijl er zo een drama zich heeft afgespeeld.
Er is geen werkgever die nu geen begrip zou opbrengen voor zo een situatie als ze nu een vervoersprobleem hebben. Daarbij is het openbaar vervoer gewoon weer voorhanden vandaag.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:01

Yasmine schreef:
xLes schreef:

Als je spullen hebt achtergelaten op de luchthaven, heeft Brussels Airport opgeroepen om via deze website je spullen te registreren: http://www.brusselsairport.be/en/passng ... nfoundapp/
Misschien helpt dat wel?

Ik denk het niet, ik ben werknemer, mijn spullen liggen in ons hoofdkantoor en dat is afgesloten geweest voor de collega's gevlucht zijn ;).

Ik ben ook zeker niet kwaad, ze moeten alle tijd nemen die ze nodig hebben! Zodat ze zeker niets over het hoofd zien en hopelijk de veiligheid kunnen gaan verbeteren... Ik geef toe dat ik het echt niet zie zitten om terug te keren. Wantrouw alle grote steden nu.
Het is irritant dat ik mijn wagen en sleutels niet heb maar er zijn veel erger dingen in de wereld dan een paar dagen wachten, leen ik de sleutels en wagen van ons ma wel. Ik ben heel dankbaar dat ik gezond en wel ben thuisgekomen, in tegenstelling tot alle doden en gewonden... Vreselijk...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:03

Zoe_97 schreef:
ik begrijp niet dat je zo onrespectvol kan zijn om nu te gaan zeuren over iets materieels terwijl er zo een drama zich heeft afgespeeld.
Er is geen werkgever die nu geen begrip zou opbrengen voor zo een situatie als ze nu een vervoersprobleem hebben. Daarbij is het openbaar vervoer gewoon weer voorhanden vandaag.

Gezien de aanslag in het metrostelsel begrijp ik prima dat mensen het OV liever vermijden... Zeker als je zo dichtbij bent geweest.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:04

xLes schreef:

Waar hoorde je dat IS dreigde? mijn vriend zei het ook al maar we kunnen het niet meer terug vinden.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:04

Goof schreef:
Zoe_97 schreef:

Werk is belangrijker dan sporen van een aanslag te vrijwaren?
Het is normaal dat ze hun eigendom terug willen hebben, en die zullen ze wel krijgen. Als de plaats waar bv hun auto staat vrijgegeven wordt. Zolang dat niet gebeurd is, moeten ze maar wachten. Zij kunnen nog tenminste wachten op hun auto.....