Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 14:04

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 14:04

vibabu schreef:
Maar bruintje, als je in dit topic geen bron heb dan is het niet waar.....het moet in de media gestaan hebben want anders heb je het uit derde hand en dan is het gelogen. Pas dus op met wat je zegt....

Is me ook al opgevallen.
Er gewerkt hebben en nog steeds collega's hebben die er werken is erg derde hand ja :D
Maar we moeten allemaal positief zijn. Anders zijn we racisten:+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 14:09

bruintje123 schreef:
Maar ook veel wat medewerkers zeker weten maar bewust niet verteld wordt.
We moeten wel brave schaapjes blijven en onze regering volgen.
Dat heeft niet altijd met het laatste te maken hoor. Er worden inderdaad dingen uit de media gelaten, soms om situaties niet te laten escaleren (bon.. is trouwens maar hoe je 'braaf volgen' opvat hier - gezien de aversie van de gemiddelde Nederlander tegen het oorspronkelijke asielbeleid en de aanpassingen hierin in de afgelopen paar weken volgt de regering eerder de gemiddelde Nederlander dan andersom :)) ) of vanwege privacy. Maar er is hier geen mediaverbod, eerder een we brengen het gewoon niet naar buiten of media pikt het zelf niet op. Punt in deze is dat er in dit artikel veel geknipt en geplakt is. En dat zie je vooral aan de reactie op het punt dat het ontkent wordt en dan nog even een zinnetje dat is toegevoegd het is erger gebracht dan het was. Met een artikel kun je heel veel suggestie wekken en bij mij wekte het opgetrokken wenkbrauwen omdat het ‘het wordt ontkend’ erg geknutseld in elkaar stak. En mijn gevoel klopte ook nog.. Zie eerdere link. Dus in plaats van een groep strontbezopen asielzoekers was het toch iets minder spannend dan je op basis van dit artikel zou denken.

bruintje123 schreef:
Maar we moeten allemaal positief zijn. Anders zijn we racisten:+
Variant twee van de waterhoofdopmerking (zie paar pagina’s terug waarom zulke reacties niet handig zijn :(:) )

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 14:12

Bij reacties bij omroep Brabant staat dan wel weer dat er meerdere dronken waren.
Maar dat ze niet klem is gezet omdat ze meteen is aan gereden.
Maar wel meerdere dronken mannen.

Dus jou link is dan weer extra positief gemaakt.
De waarheid ligt daar dus in het midden.

Hoe dan ook. Misdragen hebben ze zich wel. Onze vredelievende hoog opgeleide niet drinkende moslims.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 14:20

Ambulance in azc budel.
En ze zijn echt niet massaal ziek daar :+

19 Oktober
18
17
14
11x2
4
3 Oktober.

30 x2 september
26
23
20x2
17
13 x2
12
11
5
1 september.

Maar niets aan de hand daar.
Heel vredig blij uit de oorlog te zijn.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 14:21

bruintje123 schreef:
Bij reacties bij omroep Brabant staat dan wel weer dat er meerdere dronken waren.
Maar dat ze niet klem is gezet omdat ze meteen is aan gereden.
Maar wel meerdere dronken mannen.

Dus jou link is dan weer extra positief gemaakt.
De waarheid ligt daar dus in het midden.

Hoe dan ook. Misdragen hebben ze zich wel. Onze vredelievende hoog opgeleide niet drinkende moslims.

:j :j

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 14:22

Als hier eerder de suggestie wordt gewekt dat HVN geknutseld is dan kan daar best de vraag tegenover staan waarom zou BD dat niet zou zijn. Dus top die opmerking! Imo staat er meer info in, dus kun je je baseren op meer informatie. Bij HvN was het gewoon erg kort en afgekapt in elkaar gezet. Daar staat HvN om bekend. Kort emo nieuws brengen.

En idd. Hoe dan ook, of het er nu één is, twee of een hele groep. Dat gedrag is absoluut niet goed te praten. Ik hoop dan ook dat dit goed duidelijk wordt gemaakt (evenals elk ander gedrag dat in onze samenleving niet acceptabel is). Ik vermoed overigens wel dat dit ijdele hoop is. Al vraag ik mij af waarom dat niet gebeurd.. Dit soort gedrag zou je toch niet willen van 'nieuwe' burgers.

Overigens betwijfel ik mij of ze allemaal hoogopgeleid zijn. Ze zullen gemiddeld rijker zijn dan wat achter blijft, maar veel geld hebben staat niet gelijk aan hoogopgeleid zijn :D :D

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 14:24

Nog even een klein zijspoor
De rector van de islamische uiversiteit Rotterdam maakt zich ook erg populair

Eerst mochten de homo's en Joden er aan en nu zijn het haatttweets rondom de aanslag in Ankara

Hij bidt voor de daders van de aanslagen en de rest van de opmerkingen zal ik maar niet plaatsen

We hebben het dan over de rector van een universiteit
+:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 14:25

Dat hoog opgeleid zijn geloof ik ook niet.
Maar dat is telkens het weer woord waarmee wordt verdedigd.
Prima. Gebruik ik dat toch ook :) ;)

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 14:27

Wranglerbutt schreef:
vibabu schreef:
Van de week nog een Marrokkaanse bruiloft waar eerst iedereen even "halal" burger king ging eten. Vrouwen mogen niet aanstootgevend zijn en dragen een hoofddoek want een man zou wel eens opgewonden kunnen raken van haar. Maar vervolgens wel in een skinny jeans met een strak shirt lopen.

What's it to you? Maak je je ook druk om joden die bacon eten, refo's die stiekem tv kijken of andere hypocrieten? 8-)
Om niet te beginnen over 'tolerante' Nederlanders die vinden dat iedereen zich maar moet aanpassen of anders oprotten :x

En dit is dus waar de intolerantie om draait in mijn ogen......ja tuurlijk moeten ZIJ zich aanpassen! Zij komen hierheen en willen een bestaan opbouwen in ONZE cultuur. Alle knuffelaars willen dat wij ons gaan aanpassen....niet dus. Als men hier wil wonen en werken, zal men onze cultuur voor lief moeten nemen en niet andersom.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 14:27

Kom op mensen, er is genoeg draagvlak op het gebied van veiligheid en huisvesting voor duizenden mensen van niet westerse culturen.

Even de schouders eronder en iets meer tolerantie.

...not _/-\o_

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 14:28

Wranglerbutt schreef:
vibabu schreef:
Van de week nog een Marrokkaanse bruiloft waar eerst iedereen even "halal" burger king ging eten. Vrouwen mogen niet aanstootgevend zijn en dragen een hoofddoek want een man zou wel eens opgewonden kunnen raken van haar. Maar vervolgens wel in een skinny jeans met een strak shirt lopen.

What's it to you? Maak je je ook druk om joden die bacon eten, refo's die stiekem tv kijken of andere hypocrieten? 8-)
Om niet te beginnen over 'tolerante' Nederlanders die vinden dat iedereen zich maar moet aanpassen of anders oprotten :x

En dit is dus waar de intolerantie om draait in mijn ogen......ja tuurlijk moeten ZIJ zich aanpassen! Zij komen hierheen en willen een bestaan opbouwen in ONZE cultuur. Alle knuffelaars willen dat wij ons gaan aanpassen....niet dus. Als men hier wil wonen en werken, zal men onze cultuur voor lief moeten nemen en niet andersom.[/quote]

+1

Teddy en Ravellie samen de politiek in :D

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 14:41

Iemand die zegt je moet oprotten kan zich ook niet zo gauw tolerant noemen, hé :D Dit staat gewoon los van of je moet ‘oprotten’ moet zeggen :+ Tolerant: “bereid om andere mensen afwijkend te laten denken en handelen”Dus of je het leuk vindt op niet.. Als je niet aan bovenstaande omschrijving voldoet ben je niet tolerant en of dat laatste nu positief of negatief is laat ik dan in het midden :D

Ik geloof dat de huidige 2de en 3de generatie van de jaren 70/80/90 asielzoekers geeft aangetoond dat een multicultie niet werkt. Omdat de verschillen te groot zijn. Op bepaalde vlakken zijn er gewoon grote verschillen, waarbij de een voor weinig problemen zorgt en de andere voor gigantische. Blijft er een soort van smeltkroes over. Want vergeet niet of je wil of niet.. dat bepaalde dingen van andere culturen gewoon overgenomen worden.. :D Toko en Chinees is nou ook niet bepaald Nederlands te noemen :D

Afbeelding Of lopen we er allemaal nog steeds zo bij.. om ‘s winters op onze klompen richting het natuurijs te kachelen om daar te gaan schaatsen en dan thuis te komen voor stampot ? :D Wat is nou typisch Nederlands?

Ik ben trouwens benieuwd hoeveel van de huidige pas binnengekomen groep mag blijven.. Ik krijg af en toe het idee allemaal.. Krijg daar echt geen duidelijke info uit in de media. Gisteren aangekondigde maatregelen in Pauw waren geen gezinshereniging zoals aanvraag nog is loopt.. Pas na 6 maanden ga je de procedure in en nog wat opvallende puntjes welke ik niet meer zo gauw weet.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 14:46

Dit is een land dat met zoveel procedures aan elkaar hangt.
Als je als vluchteling steeds bezwaar maakt, dan kan dat best een jaartje of 10 voortduren hoor.
Althans, zo gaat dat tot nu toe in Nederland....

Sammie

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 14:52

Dat klopt :D Met procedures hebben hoeft niks mis te zijn. Bovendien kan het ook voordelen hebben.. Dat je bepaalde niet-wenselijke mensen eruit kan filteren. Het is het trage uitvoerende orgaan of organen waar het mis gaat. Dat soort dingen zou geen vijf jaar in beslag moeten nemen. Gewoon kort, duidelijk en bondig en wellicht nog 1 x kijken voor het geval je een slaperige Harrie treft en dan is het klaar.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 14:53

Echte Nederlander?

Kennis van de Nederlandse taal

Werken en/of maatschappelijk betrokken zijn

Kennis van de cultuur en geschiedenis van dit land ( oorlogsverleden, 5 mei,sinterklaas)

Kennis van normen en waarden ( sja, dat is niet alleen voor Nederland he, maar waarom zijn het in mijn wijk altijd de allochtonen die zorgen voor politie in de straat, geluidsoverlast, schreeuwende kinderen, keihard praten als je 1 minuut je mond moet houden i.vm.dodenherdenking, gebrek aan respect voor vrouwen, kinderen fatsoenlijk opvoeden)

Aanpassingsvermogen

Respect

Hmmmm...even los van de kaas,tulpen, molens, Amsterdam, free wiet en alles moet kunnen vind ik het toch een aardig plaatje.
Maar lijkt voor veel mensen toch een 'ver van mijn bed show'...ook voor mensen die binnen dit land wonen en deze nationaliteit hebben

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 14:58

bruintje123 schreef:
http://nieuws.tpo.nl/2014/11/21/vechtpa ... ch-geweld/

60 € per week krijgen zonder verdere kosten is natuurlijk ook vragen om dingen (drank) te kopen die niet nodig zijn in grote getallen.

Ook hier ontkent coa alles.

In veel azc's komt bijna dagelijks de politie. En wekelijks de ambulance.
Dat is niet verzonnen, helaas, maar waar.
Maar dat wordt bewust uit de media gehouden.

Van die € 60 per week moeten ze o.a. betalen: eten, drinken, toiletartikelen, vervoer, kleding en telefoonkosten.
Niet alle vluchtelingen zijn moslim, dus er zullen best vluchtelingen zijn, die alcohol kopen of drinken.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 15:00

ravellie schreef:
Echte Nederlander?

Kennis van de cultuur en geschiedenis van dit land ( oorlogsverleden, 5 mei,sinterklaas)

Kennis van normen en waarden ( sja, dat is niet alleen voor Nederland he, maar waarom zijn het in mijn wijk altijd de allochtonen die zorgen voor politie in de straat, geluidsoverlast, schreeuwende kinderen, keihard praten als je 1 minuut je mond moet houden i.vm.dodenherdenking, gebrek aan respect voor vrouwen, kinderen fatsoenlijk opvoeden)

Aanpassingsvermogen

Respect

Hmmmm...even los van de kaas,tulpen, molens, Amsterdam, free wiet en alles moet kunnen vind ik het toch een aardig plaatje.
Maar lijkt voor veel mensen toch een 'ver van mijn bed show'...ook voor mensen die binnen dit land wonen en deze nationaliteit hebben

Als we dan iedereen -Nederlander of anderszins- eruit mieteren die niet aan die eisen voldoet dan is het land daarna in elk geval niet meer vol........ik schat een miljoentje of 12....maximaal.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 15:03

ravellie schreef:
Echte Nederlander?

Aanpassingsvermogen

Respect

Het valt mij in jouw berichten op, dat jij alleen maar negatieve ervaringen hebt met allochtonen.
Ik heb in Rotterdam niet meer of minder slechte ervaringen met allochtonen (wie is er eigenlijk allochtoon ?) dan met autochtonen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 15:05

Sammie schreef:
Achter gesloten deuren gebeuren ook vooral dingen die mensen zelf verzinnen... :+

Ik heb meerdere boeken gelezen, geschreven door vrouwen die onderdrukt werden, de dingen die daar achter gesloten deuren gebeuren, lusten de honden geen brood van.
Verzinnen ze dat allemaal? Dan kun je natuurlijk niets meer geloven, ook onze eigen media niet.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 15:08

Electra63 schreef:
ravellie schreef:
Echte Nederlander?

Aanpassingsvermogen

Respect

Het valt mij in jouw berichten op, dat jij alleen maar negatieve ervaringen hebt met allochtonen.
Ik heb in Rotterdam niet meer of minder slechte ervaringen met allochtonen (wie is er eigenlijk allochtoon ?) dan met autochtonen.

Dat klopt helaas, negatieve ervaringen zijn het voornamelijk.
Ik sluit ook niet uit om vrijwilligerswerk in een AZC te gaan doen, maar ik vrees dat mijn mening er dan niet veel beter op gaat worden.
Een collega van mij doet het momenteel ( is over het algemeen erg positief) en die noemde mij twee woorden:ontevreden en ondankbaar

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 15:10

In Rotterdam kom ik af en toe, er woont familie.
Ben ook altijd weer blij als ik daar weg ben :o .
Als je ziet wat daar sávonds op straat rondhangt :(
Over 'jezelf onveilig voelen' gesproken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 15:11

Diablo schreef:
Sammie schreef:
Achter gesloten deuren gebeuren ook vooral dingen die mensen zelf verzinnen... :+

Ik heb meerdere boeken gelezen, geschreven door vrouwen die onderdrukt werden, de dingen die daar achter gesloten deuren gebeuren, lusten de honden geen brood van.
Verzinnen ze dat allemaal? Dan kun je natuurlijk niets meer geloven, ook onze eigen media niet.

Natuurlijk gebeuren er dingen achter gesloten deuren, waar niet?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 15:14

ravellie schreef:
In Rotterdam kom ik af en toe, er woont familie.
Ben ook altijd weer blij als ik daar weg ben :o .
Als je ziet wat daar sávonds op straat rondhangt :(
Over 'jezelf onveilig voelen' gesproken.

Dat schreef je vorige week ook al. Ik ben benieuwd welke wijk dat is. Ik voel me (zelden) onveilig in Rotterdam.
Je onveilig voelen of was het er onveilig, ben je lastig gevallen of bedreigd?

Niet iedereen met een kleurtje doet je kwaad. ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 15:15

Diablo schreef:
Je hebt lezen en lezen.. Ik suggereer nergens dat dat allemaal verzonnen wordt. Wees alleen wel kritisch met wat anderen denken dat er achter bepaalde gesloten deuren gebeuren. Zeker als zijzelf er zelf geen toegang tot hebben..