russel schreef:De aandacht is langzamerhand van het werkelijke probleem, de extremisten die tevens een pas echte haat zaaien, waar Wilders zich over uitlaat,
Dit is niet waar. Wilders laat zich zelf juist heel nadrukkelijk uit over een hele groep, uitsluitend op basis van afkomst of geloof. Dat is keer op keer op keer duidelijk geworden. Als je denkt dat het Wilders alleen maar om de extremen gaat dan hou je jezelf voor de gek. Sorry, maar dat is echt niet wat Wilders zegt.
Citaat:
Wat mij zorgen baart is de groeiende groep haatdragende extremisten die zich klaar maakt voor akties.
Als die groeiende groep er al is (ik zie ze niet, maar misschien mis ik wat), dan is Wilders er hier de grootste aanjager van. Hij lost de problemen niet op maar creeert ze juist. Zijn kwetsende en stigmatiserende uitlatingen veroorzaken meer protest en frustratie.
Als je echt bang bent voor dergelijke zaken, word dan boos op Wilders dat hij de boel aanjaagt en opjut en zo je veiligheid in het geding brengt.
Verder: onzin. De kans dat jij door een geronselde moslim die op trainingskamp is geweest wordt bedreigd is 0. De kans is heel wat groter dat je door een dronken autochtoon wordt neergemept of aangereden, dat je op straat komt te staan wegens een vervelende samenloop van omstandigheden en administratieve chaos bij instanties, dat je gewoon dood neervalt door accuut hartfalen, dat je van de trap valt, ten onrechte veroordeeld wordt voor een misdrijf dat je niet hebt gepleegd, of dat je gewoon 89 wordt.
De democratische grondrechten worden hier niet uitgehold door moslims, maar door Opstelten en Teeven met steun van de rest van het kabinet. Als er al oorlog komt, dan is de situatie rondom Oekraine en met Rusland heel wat zorgelijker. Maak je druk om de echte problemen. Geronselde moslims die in Syrie op trainingskamp gaan zijn niet het echte probleem.