De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 23:52

Arabesk schreef:
En wie gaat het meel betalen?? De Nederlandse staat? Het begrotingstekort is al te hoog....

Wat doen we met criminele Turken? En criminele NL-ers

Die bakken gewoon ook lekker mee :D Het meel moet gekocht maar e bespaart weer op uitgaven aan politie etc.

Ik weet al een slogan: Ik ga liever bakken dan mij op te laten pakken :D

Ceriadwen

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 23:55

hahaha Fransje GOED!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 00:02

Heel (bijna) crimineel Holland bakt!

Misschien kunnen we er nog een reality-serie van maken., gesponsord en wel!

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 00:06

Gat in de markt Fransje!!

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 08:47

Nikass schreef:
Wranglerbutt schreef:
Als gevangenissen daadwerkelijk zulke luxe vakantieoorden zouden zijn waar boeven worden verwend met lekker eten en een fijn recreatieprogramma, waarom zouden criminelen dan zo ontzettend hun best doen om niet te worden gepakt? :+

Ja en waarom gooien die zielige mensen die hun huis niet uit durven dan niet even ergens een ruit in (oid)? Komen ze vanzelf in dat kuxe hotel terecht.

Ceriadwen jij weet echt niet waar je over praat hè mbt gevangenissen. Het is echt niet zo dat even alles voor je geregeld wordt hoor.
Weet niet waar je die onzin vandaan haalt?

Zielige mensen ? Een omaatje of een opa van in de 80 die gaat even gezellig in ruit in gooien ?

En denk jij nou werkelijk dat je door een ruit in te gooien in de bajes terecht komt?

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 09:14

Ik vraag me serieus af of sommige mensen in dit topic wel bekend zijn met het fenomeen satire :\

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 09:26

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 09:50

Wranglerbutt schreef:
Ik vraag me serieus af of sommige mensen in dit topic wel bekend zijn met het fenomeen satire :\

:=

Wie denkt dat een gevangenis een luxe-hotel is is er overduidelijk nog nooit geweest :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 09:52

Magrathea schreef:
Wranglerbutt schreef:

:=

Wie denkt dat een gevangenis een luxe-hotel is is er overduidelijk nog nooit geweest :D

Ik ben gelukkig nog nooit in een gevangenis geweest maar had toch echt geen luxe-hotel voor ogen.

Overigens....ik snap die roep om Spartaanse toestanden in gevangenissen nooit zo.

In landen waar gedetineerde het erg beroerd hebben met meerdere in een cel nog beroerder eten en dergelijk is niet minder criminaliteit en de veiligheid zat beroerder dan in Nederland.

Detentie zou een mogelijkheid moeten zijn om te leren hoe het beter moet. Van met z'n drieën op een cel en verplicht boerenkool met spekjes gaat iemand heus niet spontaan "het licht" zien.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 23-03-14 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 09:57

het zal je verbazen

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 10:06

Ja Natasja, dat bedoel ik. Jij bent er nog nooit geweest en toch weet je dat het niet klopt. Ik kan je vertellen dat jij gelijk hebt ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 10:15

NatasjavE schreef:
In landen waar gedetineerde het erg beroerd hebben met meerdere in een cel nog beroerder eten en dergelijk is niet minder criminaliteit en de veiligheid zat beroerder dan in Nederland.

Detentie zou een mogelijkheid moeten zijn om te leren hoe het beter moet. Van met z'n drieën op een cel en verplicht boerenkool met spekjes gaat iemand heus niet spontaan "het licht" zien.

Precies. Het gaat dan ook niet echt om veiligheid maar gewoon om lekker haat en onvrede kunnen spuien. En het gaat er zeker niet om om iemand in de gevangenis het rechte pad op te krijgen, maar vooral om ze te kunnen pesten en vernederen. Dat dat meer geld kost (en niet minder!) en meer criminaliteit oplevert (en niet minder) hebben sommige mensen daar blijkbaar graag voor over.

Maar nog steeds vraag ik me ook af waarom mensen zich nog door Wilders laten ompraten - hij heeft niet eens voldoende inzicht om de werkelijke problemen te zien, laat staan op te lossen. Zoals gezegd: de zorg, de woningmarkt en de werkloosheid raakt bijna iedereen, veel meer dan een wijk met probleemjongeren. Waarom zou je een politicus kiezen die en niet goed kan besturen en een groot deel van de problemen niet interessant vindt?

Magrathea / Natasja: het valt altijd weer op dat Ceriadwen een hele hoop suggereert en impliceert, maar zelden werkelijk iets zegt of toelicht. Dit ook weer, 'het zal je verbazen' is zo'n opmerking waar geen enkele discussie over mogelijk is. Wat ook niets zegt bovendien. Maar wel heel subtiel de mening van lezers probeert te beinvloeden.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 10:17

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 10:33

Wranglerbutt schreef:
yentl2010 schreef:

Kun je toelichten waarom je deze link plaatst? :)

Ja hoor dat kan ik

Wat Wilders doet is in en in slecht en word weg gezet als 2e Hitler

Maar wat Links Nederland doet en met een Jihad vlag kan wel toch?
En borden van Wilders Joodse hond? Daar hoor je de Pvda en D666 niet over

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 10:41

yentl2010 schreef:
En borden van Wilders Joodse hond?

Hond van Israel zie ik staan. En aangezien een deel van de partijfinanciering daarvandaan komt kan ik me er iets bij voorstellen, al is het niet netjes.

Maar ja, vrijheid van meningsuiting. Wilders heeft een lans gebroken voor het recht om je ongelofelijk kwetsend en beledigend te uiten... dat houdt dus ook in dat mensen met een andere mening dat nu ook gaan doen.

IK heb liever dat het allemaal weer wat beschaafder wordt, maar Wilders zelf loopt de boel doelbewust te escaleren, ga dan niet calimero doen dat ze niet aardig voor je zijn. Je oogst wat je zaait. Wilders heeft een boel onbehoorlijkheid gezaaid, en dat komt terug.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 10:47

Komt toch op hetzelfde neer dan ,ik noem het allemaal kleuter gedrag
Jij heb mijn karretje door de poep gereden dus ik speel niet meer met je ,

Maar die Jihad vlag ? Normaal zeker

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 10:52

yentl2010 schreef:
Komt toch op hetzelfde neer dan ,ik noem het allemaal kleuter gedrag
Jij heb mijn karretje door de poep gereden dus ik speel niet meer met je ,

Dat is blijkbaar inderdaad het niveau... erg jammer maar je moet wat. Wilders heeft wel genoeg schade gedaan dus uitsluiting lijkt me prima.

Jihad-vlag... niet mijn keuze. Maar waarom leg je daar zo de nadruk op? Het is een reactie op de zeer kwetsende, opruiende, haatcreerende uitroepen van Wilders. Daar ging het om.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 11:05

Shadow0 schreef:
Magrathea / Natasja: het valt altijd weer op dat Ceriadwen een hele hoop suggereert en impliceert, maar zelden werkelijk iets zegt of toelicht. Dit ook weer, 'het zal je verbazen' is zo'n opmerking waar geen enkele discussie over mogelijk is. Wat ook niets zegt bovendien. Maar wel heel subtiel de mening van lezers probeert te beinvloeden.

Zo zeg, ben jij een beetje aan het haatzaaien ala Wilders.

je hebt het niet eens tegen mij, je hebt het over mij. Ik heb er maar op getemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 11:36

De aandacht is langzamerhand van het werkelijke probleem, de extremisten die tevens een pas echte haat zaaien, waar Wilders zich over uitlaat, verschoven naar iets wat niet thuishoort in politiek...nl een hele groep in het kwade stellen....dat is het doel voorbij schieten.

Wat mij zorgen baart is de groeiende groep haatdragende extremisten die zich klaar maakt voor akties.

Wacht een paar jaar en het leed is niet meer te overzien....dan zullen tongen gaan beweren dar Wilders ook wat zinvols riep....want wat Wilders roept is echt niet de aanzet tot het vormen van trainingskampen en ronselen van jonge mannen....dat is iets wat uit initiatief van de extremistische Islam vanuit het buitenland naar ons land is overgewaaid...omdat de Islam hier zijn eigen weg neerzet en er geen controle is over de preken..

Ook de eerzame Moslim kijkt de andere kant op, want als het tot uitbarsting komt, worden zij gespaard....

Samenleven met ook deze geloofsgroep heeft dan geen waarde meer...want wat er voor gebeurde was not their cup of tee.....

Maken zij zich ook hard om radicalisering van hun geloof tegen te gaan om als Westerse Islamiet in vrijheid en verworden vrijheden vreedzaam te leven samen de al eerdere nog veel vrijere Christen en niet Christen, dan was er een dialoog samen met deze groepen......

Hoe pakken we met hulp van de Islamiet en Arabier en Arabisch sprekende Nederlander dit probleem aan...

Maar dar gebeurd dus niet.....

Laten we daar eens energie in gaan steken...

Want over 10 jaar zitten we hier in dit naive schreeuwlelijk landje in een totaal andere situatie en die is echt niet leuk hoor......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 11:56

Gisteren op BVN werd al gezegd dat Wilders heel wat aanhangers heeft verloren...ook heel stom van hem, want de groep Marokkanen die op hem stemde, heeft hij nl nu ook wel meteen verloren...

Ik vind Hero Brinkman eigenlijk slimmer dan Wilders, niet iets waar je ook blij mee moet zijn...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 12:03

russel schreef:
De aandacht is langzamerhand van het werkelijke probleem, de extremisten die tevens een pas echte haat zaaien, waar Wilders zich over uitlaat,

Dit is niet waar. Wilders laat zich zelf juist heel nadrukkelijk uit over een hele groep, uitsluitend op basis van afkomst of geloof. Dat is keer op keer op keer duidelijk geworden. Als je denkt dat het Wilders alleen maar om de extremen gaat dan hou je jezelf voor de gek. Sorry, maar dat is echt niet wat Wilders zegt.

Citaat:
Wat mij zorgen baart is de groeiende groep haatdragende extremisten die zich klaar maakt voor akties.

Als die groeiende groep er al is (ik zie ze niet, maar misschien mis ik wat), dan is Wilders er hier de grootste aanjager van. Hij lost de problemen niet op maar creeert ze juist. Zijn kwetsende en stigmatiserende uitlatingen veroorzaken meer protest en frustratie.

Als je echt bang bent voor dergelijke zaken, word dan boos op Wilders dat hij de boel aanjaagt en opjut en zo je veiligheid in het geding brengt.

Verder: onzin. De kans dat jij door een geronselde moslim die op trainingskamp is geweest wordt bedreigd is 0. De kans is heel wat groter dat je door een dronken autochtoon wordt neergemept of aangereden, dat je op straat komt te staan wegens een vervelende samenloop van omstandigheden en administratieve chaos bij instanties, dat je gewoon dood neervalt door accuut hartfalen, dat je van de trap valt, ten onrechte veroordeeld wordt voor een misdrijf dat je niet hebt gepleegd, of dat je gewoon 89 wordt.

De democratische grondrechten worden hier niet uitgehold door moslims, maar door Opstelten en Teeven met steun van de rest van het kabinet. Als er al oorlog komt, dan is de situatie rondom Oekraine en met Rusland heel wat zorgelijker. Maak je druk om de echte problemen. Geronselde moslims die in Syrie op trainingskamp gaan zijn niet het echte probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 12:06

Nu wel ja, maar eerder niet.....daar heeft hij het steeds over extremisten...

Als je verder had gelezen had ik dat ook zo gezegd....

Wat dom Shadow om te bagataliseren dat er geen groeiende groep geronselde extremisten zijn, ook vanuit Nederland.

Jij bent altijd zo goed op de hoogte, jij kijkt toch ook documentaires mer beeld en interviews ter plekke??

Het echte probleem? Wie praat er over oorlog? Oorlog komt er ook dat is al een paar jaar geleden voorspeld door een aantal geleerden, de crisis is daar nl de oorzaak van....de gewone man die uitgekleed word en in opstand komt....

Oorlog in de vorm van terrorisme, uitroeiing van een groep Westerse kapitalistische ongelovigen is het credo die zij volgen.....iets wat wij totaal niet kennen, dus waar praten we over...en haal de 2e WO niet aan, die generatie is bijna dood, dik in de 90..... Een totaal andere tijd, totaal andere soort mens...

Sta paf dat jij alles zo onder het vloerkleed schuift.

Teeven was officieir van Justitie, de extra achtergrond informatie betreffende criminaliteit, rechtssysteem en wettenstelsel is iets wat andere kamergrleerden totaal niet hebben die hebben boekjes en praatjes in de kamer en debatten waarbij ze elkaar de loef afsteken....echte levenservaring op straat, hebben ze totaal niet!

Rusland en Oekraine, ach Rusland is altijd aan het onderdrukken geweest en zal dat blijven....iets waar wij totaal geen invloed op kunnen uitoefene ..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-03-14 12:15, in het totaal 2 keer bewerkt

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 12:14

Als politiek correct Nederland de problemen nu eens goed op zouden lossen ,Maar nee die zijn te druk met meer geld naar T Buitenland ,Ze zijn Nederland gewoon aan t verkopen
Laten ze zich druk maken om wat hier gebeurd maar nee hoor zieltjes winnen ,liegen en bedriegen
En die D666 wil nog meer bezuinigen Triest en in Triest vind ik dit ,,En daar maak ik me meer zorgen om

http://www.ad.nl/ad/nl/4560/Gezond/arti ... meer.dhtml

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 12:17

russel schreef:
Nu wel ja, maar eerder niet.....daar heeft hij het steeds over extremisten...

Eerder ook, alleen wilden mensen het niet weten. Het gebrek aan onderscheid staat al jaren in z'n partijprogramma bv. Maar mensen bleven het goedpraten, bleven doen alsof het alleen om extremisten ging.

Citaat:
Wat dom Shadow om te bagataliseren dat er geen groeiende groep geronselde extremisten zijn, ook vanuit Nederland.

In Nederland? Ik zie ze niet. Er zijn een paar jongeren naar Syrie gegaan ja. Alleen gaat het om enkele tientallen jongeren geloof ik, niet om hele hordes die straks onze steden komen bezetten. Perspectief. Het is volstrekt onzinnig om al je aandacht op 1 klein aspect te richten en al het andere gewoon niet te zien (Wilders doet er in elk geval niks aan, nada.)
Best ok om daar een beetje de vinger aan de pols te houden met die jongeren hoor, maar er zijn nogal wat issues die veel meer impact hebben op onze maatschappij. Die 800.000 werklozen bv. Zet dat tegenover dat handjevol jongeren (waarbij werkloosheid dan ook nog eens een belangrijk aspect is waarom die jongeren ontsporen...)

Het is pure misleiding van Wilders. Alleen trappen daar helaas nog steeds mensen in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 12:19

Ik heb het hem zelf ook horen zeggen....dus dat is dan vreemd...dan wordt er iets uitgelegd zoals de tegengroep dat wil...

Haha, Shadow, nee die groep in Nederland zie jij niet....ik neem aan dat jij niet in die Moskee vertoeft waar zo gepredikt wordt? Heb je ook de uitzending gezien waar geheime bijeenkomsten in achterkamertjes zijn?

De onherkenbaar gemaakte Moslim die dat vertelde? Iemand die zich er ook zorgen over maakte? De Moslim die zijn dochters op de Uni heeft en haar een lang gelukkig leven met zelf gekozen huwelijk gunt als vader?

Jij weet net zoals ik dat er stromingen binnen de Islam zijn die zeer gematigd en vredelievend zijn...

Inderdaad zien wij ze niet, en mondjesmaat komt er wel eens een in het nieuws...

O ja de grootste groep werklozen zit in de 50plussers.....maar dat is nog wat ver voor jou ...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-03-14 12:23, in het totaal 2 keer bewerkt