Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 10:51

Krijg steeds meer het gevoel dat sommige mensen/organisaties/whatever helemaal niet willen dat dit ding gevonden gaat worden. Mijn onderbuik gevoel zegt mij gewoon dat er meer speelt dan er verteld word.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 10:54

miss_lizje schreef:
Krijg steeds meer het gevoel dat sommige mensen/organisaties/whatever helemaal niet willen dat dit ding gevonden gaat worden. Mijn onderbuik gevoel zegt mij gewoon dat er meer speelt dan er verteld word.

Ja dat idee heb ik ook.
Dan lijkt het toch een X files aflevering te worden met Government conspiracies en Denial en The truth is out there... :')

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:01

miss_lizje schreef:

Ik heb dat gevoel niet,ik denk dat ze echt niet meer weten dan wat ze nu weten.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:04

gohya schreef:
Ze hebben nieuwe radar beelden en gaan van die beelden uit dat het zo is.
Ik vind dat je dat niet kan maken zonder bewijs.

Die radar beelden zijn al echt 17 dagen oud, ze hebben ze nu pas afdoende kunnen analyseren.

Of dat het ook rechtsgeldig is als bewijs is een andere vraag. Meestal duurt het een hele tijd voordat iemand dood wordt verklaard na een vermissing. Als dit sneller gaat, is het anders. Ik vermoed niet dat hier een castaway verhaal uit gaat komen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:11

miss_lizje schreef:

Vandaar dat ik probeer om zoveel mogelijk bronnen te raadplegen om een zo compleet mogelijk beeld te krijgen. Maar desondanks toch een onderbuikgevoel, al kan ik de vinger niet op de zere plek leggen.

Anoniem

Re: Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:44

Tuurlijk weten ze meer. Net zoals bij een politie onderzoek word niet alles vrij gegeven. En ze zullen echt niet stoppen met zoeken. Dan weet je zeker dat niemand meer met Malaysia Airlines wil vliegen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 12:26

Ik lees net op t.v. dat het wrakstuk een karkas van een walvis blijkt te zijn?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 12:37

Linkje?

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 12:38

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 12:40

Thnx. Floor_x voor de link. Ik zag het op t.v. in de balk staan,dus heb dan geen linkje ervan.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:25

Tja dat onderbuik gevoel heb ik persoonlijk niet. Het blijft natuurlijk een mysterie wat er in het vliegtuig is gebeurd. Mensen willen graag nu antwoorden, maar dat is simpelweg niet mogelijk. Er is geen techniek waarbij je met 1 druk op de knop binnen 15 minuten dat vliegtuig kan vinden, en als het vliegtuig gevonden is zal het misschien ook nog wel maanden duren voor ze met zekerheid naar buiten kunnen brengen wat er gebeurd is.

En ja, wij mensen kunnen veel met onze techniek, maar sommige dingen kosten nou eenmaal veel tijd. We hebben ook niet iemand in 2 weken op de maan gezet. Om van het vaste land naar de vermoedelijke plek waar het vliegtuig is neergestort te komen duurt al een paar uur.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:56

Het gaat mij er ook niet om dat ik "nu moet weten wat er gebeurd is", het mij erom dat ik de berichten vaag vind of ze nu wel of niet weten waar het vliegtuig is. Ze zeggen van wel, maar hebben geen brokstukken gevonden, dat is imo erg tegenstrijdig.

Eerst maar het vliegtuig vinden, dan volgt de rest (hoop ik) vanzelf.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 15:16

Aan onderbuik gevoelens heb je helemaal niks, met feiten wel. Toen mijn opa doodging (is al wel heel lang geleden), had ik nog heel lang het idee dat hij zomaar eens binnen zo komen wandelen. Is nooit gebeurd.

Dat ze lang niet alles vertellen is duidelijk. De meeste mensen kunnen helemaal niks met die satellietdata.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:31

magda_90 schreef:
Het gaat mij er ook niet om dat ik "nu moet weten wat er gebeurd is", het mij erom dat ik de berichten vaag vind of ze nu wel of niet weten waar het vliegtuig is. Ze zeggen van wel, maar hebben geen brokstukken gevonden, dat is imo erg tegenstrijdig.

Eerst maar het vliegtuig vinden, dan volgt de rest (hoop ik) vanzelf.

Omdat ze op die locatie nog niet gezocht hebben. Met behulp van die nieuwe satalliet beelden hebben ze een nieuwe locatie gevonden waar het vliegtuig zeer waarschijnlijk is neergestort. Deze ligt nog redelijk ver van het oude zoekgebied dus het is logisch dat ze daar geen brokstukken konden vinden, die konden er niet zijn.

De nieuwe locatie ligt ver van het vaste land dus ze kunnen niet eventjes snel gaan kijken of ze daar wat kunnen vinden. Er wordt sowieso een apparaat gestuurd om de black box op te sporen en ik las op nu.nl of nos dat ze nog meer apparatuur naar die locatie sturen. Dat doen ze ook niet 'zomaar' eventjes.

Het was misschien mooier geweest als ze hadden gewacht tot ze daar ook wrakstukken hadden gevonden, maar dan gaat iedereen ook weer klagen dat ze zo slecht op de hoogte zijn gehouden.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:35

Hoe realistisch is het dat ze echt grote brokstukken vinden? Zo'n vliegtuig is gemaakt van metaal en drijft dus alleen maar als er voldoende lucht in het metaal zit. Het vliegtuig zal wel redelijk uit elkaar gespat zijn (excuses voor de plastische omschrijving). Ze zullen het dus moeten hebben van kleine drijvende zaken, zoals zwemvesten en dergelijke. Die zijn een stuk moeilijker te spotten. Kans dat er ergens een hele romp of vleugel drijft is erg klein, vooral na 18 dagen op een wilde zee.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:40

Precies, dus die brokstukken vinden ze zeker niet 1,2,3. De grote brokstukken liggen ook op de bodem en daarom sturen ze dus ook al die apparatuur daarheen.

Het hangt natuurlijk ook maar net af hoe het vliegtuig het water heeft geraakt.

Net als die brokstukken die telkens 'verdwijnen'. Als ze iets spotten duurt het uren voor er een boot of iets te plaatse kan zijn, dan zijn al die stukjes allang weggedreven. Ik denk dat het nog wel even duurt tot ze de grote wrakstukken kunnen lokaliseren.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 18:37

en weer een dag voorbij..... :(

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:30

Wel erg voor de nabestaanden al die onzekerheid....

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:40

Wat ik mij nu afvraag ....ze gaan er nu vanuit dat het vliegtuig is doorgevlogen totdat de brandstof op was. Maar hoe lang was de originele vlucht? Stel dat die 5 uur was, stel dat de passagiers nog bij bewustzijn waren, dat betekent dat er nog zeker 2 uur is doorgevlogen......ondanks dat het nacht was.....niet iedereen slaapt in een vliegtuig......

Is eigenlijk iets waar ik niet aan wil denken, maar stel je nu eens voor....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:46

wow. De zwarte box zendt 30 dagen uit en tegen de tijd dat er een schip kan zijn is het april en zend de box nog maar 2 dagen uit :oo

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:46

Ik las op t.v. dat ze tussen de 7½ en 8½ uur zijn door gevlogen.

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:57

Ik snap het dus niet van dat doorvliegen omdat ze zeggen dat het expres is gebeurd.
Maar hoop voor de nabestaande dat ze snel iets vinden dat die niet in zulke onzekerheden zitten nu.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:58

Niemand weet waarom ze zolang zijn door gevlogen en waarom ze omkeerde en dus van route veranderde.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 23:53

Sammie schreef:
wow. De zwarte box zendt 30 dagen uit en tegen de tijd dat er een schip kan zijn is het april en zend de box nog maar 2 dagen uit :oo

Oh? Ik dacht dat het schip morgen al arriveerde.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 00:08

Dat was niet was ze op het nieuws zeiden vanavond?