Rel in de media over vrouw op te kleine pony?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:12

Tigra_ schreef:
Rowdine schreef:
Wat doen jullie nu moeilijk? Volgens mij keurt niemand dit goed.
Ik kan prima begrijpen dat mensen die haar kennen medelijden met haar hebben vanwege de manier waarop ze nu wordt benaderd en wordt bedreigd. Dat is de reden dat ze met haar meeleven, niet haar daad.
Ik vind het onbegrijpelijk dat jullie dat niet snappen en niet lezen.

Met zo iemand zou je geen medeleven moeten hebben wat zij gedaan heeft is erger dan waar zij nu door heen gaat paar dagen of weken en het is voorbij die pony heeft dit jaren lang moeten onder gaan en madam gaat gewoon vrolijk verder met leven willens en wetens wat er daar gaande is en die heeft medeleven nodig?

Ach wat een quatsch.
Ze wordt nu prima op der plek gezet, daar bestaat 0 twijfel over.
Ik vind het onbegrijpelijk dat jullie niet snappen dat mensen die dichtbij haar staan medelijden met haar hebben op de manier waarop dit bekend wordt en hoe grootst. Dit gaat de Nederlandse grenzen ver te buiten en is zelfs op sport websites te vinden.
Zij kan zich nooit meer ergens vertonen, dat is toch ook sneu?
Dat neemt overigens niet weg dat ik het vreselijk vind wat er met de ponys gebeurd is.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:12

Rosa_ schreef:
Ik begrijp er niks van, laat ik dat voorop stellen. Ik vind het walgelijk, ik zie duidelijk mishandeling en ik zal er geen goed woord voor over hebben verder. Maar ik vind ook de heksenjacht, waarin mensen zeggen dat ze haar paard wat gaan aandoen, veel te ver gaan. Wat heeft dat paard hier nou mee te maken? Dat is wat ik zeg en ik snap niet dat die opmerking bij jullie aankomt als je keurt het goed.

Mensen die dreigen paard iets aan te doen zijn niet erg slim. Gaat om mishandeling van een shet en dan vervolgens hetzelfde willen doen. Die mensen moet je dus niet serieus nemen en die zoeken gewoon een reden om hun agressie kwijt te kunnen.

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:13

inderdaad geerke een hypocryte bende is bokt geworden...een foto waar iemand zonder cap rijdt en half bokt staat op zn kop..maar nu je mening geven is uit den boze...daarom een oproep aan de moderatoren verwijder aub mijn profiel ik zoek wel een site waar je wel voor je menig mag uitkomen een een grappige foto wel mag plaatsen
Laatst bijgewerkt door welshje68 op 04-07-13 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:14

Rowdine schreef:
Ach wat een quatsch.
Ik vind het onbegrijpelijk dat jullie niet snappen dat mensen die dichtbij haar staan medelijden met haar hebben op de manier waarop dit bekend wordt en hoe grootst. Dit gaat de Nederlandse grenzen ver te buiten en is zelfs op sport websites te vinden.
Dat neemt overigens niet weg dat ik het vreselijk vind wat er met de ponys gebeurd is.

Ze kan zich nooit ergens meer vertonen kom op je weet zelf echt wel dat het ver overdreven is wat ik al zei paar dagen misschien paar weken en het grootste gedeelte is de naam vergeten en het gezicht. Ik zou ze niet meer herkennen als ik ze over een maand tegen kom dus niet overdrijven haar leven is niet om zeep dat is wat ze er zelf van maakt.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 04-07-13 22:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Die zijn er niet, als je goed leest.
Iedereen vindt het verschrikkelijk. Maar vanwege de hele rel die ontstaan is en de bedreigingen aan haar kant gaat dat nu de boventoon voeren ipv de dierenmishandeling waar het echt om gaat.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 04-07-13 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

Rosa_

Maar op dat soort opmerkingen doel ik als ik over heksenjacht praat. Ik heb het adres van de stalling overal al voorbij zien komen met bijbehorende bedreigingen. Dát vind ik te ver gaan, maar er wordt vervolgens hier geconcludeerd dat ik het goedkeur. Onzin.

Silenna

Hoho, waar heb jij het over? Ik reageerde op een opmerking van tigra in het algemeen. Fijn dat je denkt te weten hoe ik ben, maar ik wendde me niet tot jou. :)
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 04-07-13 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:15

welnee...ik moet op mijn vingers gaan zetten en mijn berichten worden verwijdert.
Alsof ik de schuldige ben.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 04-07-13 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:16

_lautje_ schreef:
Het is 14 jaar geleden gebeurd en volgens mij verjaard.

En dat kan dus niet...beestje is 15... Dus zij is willens en wetens op n jaarling gestapt (en zo ziet hij er absoluut niet uit op t filmpje)???
Laatst bijgewerkt door Calanddra op 04-07-13 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:16

Tigra_ schreef:
Rowdine schreef:
Ach wat een quatsch.

Ze kan zich nooit ergens meer vertonen kom op je weet zelf echt wel dat het ver overdreven is wat ik al zei paar dagen misschien paar weken en het grootste gedeelte is de naam vergeten en het gezicht. Ik zou ze niet meer herkennen als ik ze over een maand tegen kom dus niet overdrijven haar leven is niet om zeep dat is wat ze er zelf van maakt.

Nee dat is niet overdreven. Heb je enig idee wat dit soort bedreigingen met iemand kunnen doen? Klaarblijkelijk niet.
Zij wordt door HEEL nederland aangevallen. Misschien terecht, maar de wijze waarop is Nederland op zn smalst hoor. Ronduit asociaal en belachelijk.
Als zelfs op de website van de sport die zij beoefend een stuk staat gepubliceerd, en op haar werk wordt haar baas gebeld. Sorry maar dat vergeten mensen niet. Jij misschien, maar dan ben je flink op je achterhoofd gevallen wat mij betreft.
KIJK nu eens naar de dierenmishandeling, en niet naar hoe zij aangepakt dient te worden.
Jullie verliezen dat uit het oog.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:17

Muurp schreef:
Moderatoropmerking:
Er zijn wederom een aantal berichten verwijderd die in gaan tegen de vele moderatoropmerkingen die al geplaatst zijn,
Speculaties, vrijgeven van namen, plaatsen van links met beeldmateriaal, plaatsen van links die direct met betrokken te maken hebben, hinten naar over wie het zou kunnen gaan, verwensingen naar deze mensen, het is allemaal niet toegestaan.
Je ongenoegen uitspreken, binnen de regels van Bokt, is wel toegestaan.

Het is niet de bedoeling dat hier op bokt een heksenjacht plaats gaat vinden. Dit is een zaak voor de politie, wanneer je hun kunt helpen kun je via de reguliere kanalen, 0900-8844 of 144, dit melden aan hun.

Dit is de laatste keer dat wij jullie hierop wijzen. Nog een keer de fout in gaan zal resulteren in het (vervroegd) sluiten van dit topic. Minimaal tot morgenochtend.
Het openen van een nieuw topic is niet toegestaan en zal dan ook consequenties hebben.

Tenslotte wil ik nog even verwijzen naar een stukje uit update 7 op VN:

Citaat:
Op Bokt worden er in ieder geval grenzen aan gesteld. Wij staan niet toe dat er beelden waarbij te zien is dat er dierenmishandeling plaatsvindt worden geplaatst, daarbij zullen doodsbedreigingen en namen worden verwijderd. Niet omdat wij onze ogen sluiten voor de realiteit, wel omdat wij vinden dat het niet aan ons als individu of community is om mensen op te sporen en te straffen, die rol is voor politie en justitie.

Je sterk maken tegen dierenmishandeling is altijd oké. Alleen het aanpakken of bedreigen van individuen is niet de meest productieve weg. Als dit nog steeds gebeurt in Nederland, kunnen we de politiek aansporen om te zorgen voor fatsoenlijke wetgeving die dieren beschermt. En we kunnen altijd zorgen voor het welzijn van onze eigen paarden en die van anderen. En natuurlijk: duidelijk maken dat we afkeer hebben van dit soort praktijken. Maar laten we ons niet tot hun niveau verlagen.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:17

@ Rowdine ik ben zo ontzettend verbaasd dat jij het snapt :) dit is waarschijnlijk voor niemand te snappen.. Wij hebben dus echt geen begrip voor wat zij gedaan heeft, maar ik vind deze heksenjacht zo verschrikkelijk, zij kan zich werkelijk nergens meer vertonen, krijgt dreigmails en is totaal wanhopig. Volgens sommigen verdiend, maar dit gaat werkelijk veel te ver.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:18

Urielle, je bericht wordt zo verwijderd.....

Anoniem

Rosa_ schreef:
Maar op dat soort opmerkingen doel ik als ik over heksenjacht praat. Ik heb het adres van de stalling overal al voorbij zien komen met bijbehorende bedreigingen. Dát vind ik te ver gaan, maar er wordt vervolgens hier geconcludeerd dat ik het goedkeur. Onzin.

Dat vind ik ook te ver gaan, andere dieren en paard van de dader hoeven niet geschaad te worden, maakt die dader dan even erg.
Maar dat men het zo dapper vind dat ze heeft verteld, nah nee, dat vind ik dan weer niet. Medeleven met haar situatie, nee heb ik ook niet. Bedreigingen vind ik niet oke.

Jaime_

Rosa_ schreef:

Ik voer geen heksenjacht, ik weet niet haar adresgegevens, laat staan waar haar paard staat. Dat interesseert me ook helemaal niet. Alsof ik of iemand hier haar paard wat zou doen, tjee, ik wind me juist op om dierenleed! Ik bedreig haar ook niet. Ik strooi hier alleen met mijn mening over de hele kwestie, en dat mag gewoon op bokt.

Niemand hier keurt bedreigingen goed, laat staan bedreigingen aan onschuldige personen dus zouden we dat eens achterwege kunnen laten?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:19

Heb je ooit dat intervieuw gezien van die kopschopper?Hij huilde omdat ZIJN leven verwoest was....stond geen seconde stil bij het slachtoffer.....Ik weet het niet hoor met dit soort mensen.Toch een soort van gebrek aan medeleven.Want als je medeleven heb doe je een dier of een medemens dit niet aan.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 04-07-13 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:19

Mindim schreef:
Rowdine schreef:
[

Jullie lezen gewoon slecht. Niemand keurt dit goed, ook niet in het desbetreffende topic.
Fijne vriendin ben jij dat jij je vrienden en vriendinnen blijkbaar direct laat vallen wanneer er zoiets opduikt.

Ik lees prima, maar ik denk dat jij misschien niet wilt begrijpen dat er mensen zijn die nu ook niet echt met haar te doen hebben en waar ze nu door heen moet.

Oja, en als ik erachter kom dat een van mijn vriendinnen dit soort dingen zou hebben uitgevoerd, dan was ze bij mij niet meer welkom idd.

Dan ben ik uiterst blij dat je geen vriendin of familie van me bent. Juist die horen voor je klaar te staan, ook in moeilijke tijden.
Dat je niet achter iemands daad staat, prima. Maar iemand het slechtste toewensen slaat werkelijk waar nergens op.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:21

muts_marijke schreef:
@ Rowdine ik ben zo ontzettend verbaasd dat jij het snapt :) dit is waarschijnlijk voor niemand te snappen.. Wij hebben dus echt geen begrip voor wat zij gedaan heeft, maar ik vind deze heksenjacht zo verschrikkelijk, zij kan zich werkelijk nergens meer vertonen, krijgt dreigmails en is totaal wanhopig. Volgens sommigen verdiend, maar dit gaat werkelijk veel te ver.

hoever het overdreven wordt vind ik ook overdreven, bekendheid mag, maar die hele klopjacht is ietsteveel van het goede. maar voor de onschuldige mensen die nu een hele jacht over zich heen krijgen vind ik het nog erger, want die zijn er ook !
Laatst bijgewerkt door Muurp op 04-07-13 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tekst verwijderd.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:21

muts_marijke schreef:

ik ben het zeker niet eens met deze heksenjacht maar ik vindt persoonlijk (en waarschijnlijk deel ik dit met vele andere) dat de overheid veel te lichte straffen geeft op gebied van dierenmishandeling. Heb er pas heel erg veel over moeten opzoeken en jeetje wat een slappe straffen. Waarschijnlijk vindt deze boze menigte dat ook en lossen ze het nu zelf op deze manier 'op'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:22

Rowdine schreef:
Nee dat is niet overdreven. Heb je enig idee wat dit soort bedreigingen met iemand kunnen doen? Klaarblijkelijk niet.
Zij wordt door HEEL nederland aangevallen. Misschien terecht, maar de wijze waarop is Nederland op zn smalst hoor. Ronduit asociaal en belachelijk.
Als zelfs op de website van de sport die zij beoefend een stuk staat gepubliceerd, en op haar werk wordt haar baas gebeld. Sorry maar dat vergeten mensen niet. Jij misschien, maar dan ben je flink op je achterhoofd gevallen wat mij betreft.
KIJK nu eens naar de dierenmishandeling, en niet naar hoe zij aangepakt dient te worden.

Misschien moet je dan even nadenken voor je je in zo'n situatie laat filmen, had het niet uitgevoerd, dan had ze nu geen last en ja dat is heel simpel gezegd, zo simpel is het ook. Je hoeft je niet tot dierenmishandeling laten verleiden ( ik zou het niet eens kunnen), dat is een keuze, zeker als je volwassen bent. Je kan ook nee zeggen en een alternatieve manier van inkomsten krijgen, zonder daarmee een onschuldig wezen te mishandelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:23

muts_marijke schreef:

Ja dat komt gewoon omdat niemand de moeite neemt om te lezen.
Natuurlijk begrijpt niemand iets van wat zij hebben gedaan. Gelukkig niet zeg.
Maar dat neemt niet weg dat die hele heksenjacht, die zelfs internationaal gaat, gewoon veeeeel te ver gaat. Zij krijgt haar straf wel, ben allemaal maar niet bang. Ik denk dat dit een heel groot deel van haar straf zal zijn. Sociale afkeur is denk ik het ergste wat iemand kan overkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:24

littlesannie schreef:
muts_marijke schreef:

ik ben het zeker niet eens met deze heksenjacht maar ik vindt persoonlijk (en waarschijnlijk deel ik dit met vele andere) dat de overheid veel te lichte straffen geeft op gebied van dierenmishandeling. Heb er pas heel erg veel over moeten opzoeken en jeetje wat een slappe straffen. Waarschijnlijk vindt deze boze menigte dat ook en lossen ze het nu zelf op deze manier 'op'.

Ja hallo, wij zijn geen wetgever met zn allen. Dat is een hele andere discussie dan die hier gevoerd wordt.

Anoniem

Rowdine schreef:
Dan ben ik uiterst blij dat je geen vriendin of familie van me bent. Juist die horen voor je klaar te staan, ook in moeilijke tijden.
Dat je niet achter iemands daad staat, prima. Maar iemand het slechtste toewensen slaat werkelijk waar nergens op.

Ik ben een hele trouwe vriendin, maar dierenmishandelaar komt hier niet in huis, die wil ik niet in mijn vriendenkring. Zegt niets over mijn vriendinzijn.
Wat ik al zeg, bedreigingen vind ik niet oke.

Urielle

Morris schreef:
Urielle, je bericht wordt zo verwijderd.....

Ik zeg niet wie het is, ik zeg niet waar ik haar gevonden heb, ik plaats geen links en ik bedreig haar niet, dus volgens mij doe ik verder niks verkeerd. Ik heb mijn post getoetst aan het groene balkje :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:25

Mindim schreef:
Rowdine schreef:

Misschien moet je dan even nadenken voor je je in zo'n situatie laat filmen, had het niet uitgevoerd, dan had ze nu geen last en ja dat is heel simpel gezegd, zo simpel is het ook. Je hoeft je niet tot dierenmishandeling laten verleiden ( ik zou het niet eens kunnen), dat is een keuze, zeker als je volwassen bent. Je kan ook nee zeggen en een alternatieve manier van inkomsten krijgen, zonder daarmee een onschuldig wezen te mishandelen.

Ja duh, dat zegt toch ook niemand???