Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik stem op 12 september op...

VVD
256 (23%)
PvdA
155 (14%)
PVV
195 (18%)
CDA
16 (1%)
SP
131 (12%)
D66
75 (7%)
GroenLinks
41 (3%)
CU
20 (1%)
SGP
7 (0%)
Partij voor de Dieren
57 (5%)
Piratenpartij
11 (1%)
Partij voor Mens en Spirit (MenS)
3 (0%)
Nederland Lokaal
1 (0%)
Libertarische Partij (LP)
Geen stemmen
Democratisch Politiek Keerpunt
2 (0%)
50Plus
4 (0%)
Liberaal Democratische Partij (LibDem)
1 (0%)
Anti Europa Partij
Geen stemmen
SOPN
3 (0%)
Partij van de Toekomst (PvdT)
3 (0%)
Ik beslis pas in het stemhokje
18 (1%)
Ik stem niet
43 (4%)
Ik stem blanco
16 (1%)
Anders, namelijk...
10 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1068

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 08:47

Buiten de zorgkosten ligt er ook nog een nota voor de consument..
de benzine/diesel rekening..
plus:

Wat zijn de gevolgen van de bezuinigingsplannen?

1.De btw-verhoging van 19% naar 21% zorgt voor een huishouden met gemiddeld verbruik voor een stijging van bijna 35 euro per jaar.
2.De energiebelasting op aardgas gaat omhoog. In de plannen is nog niet duidelijk met hoeveel. Die belasting is nu 19,8 cent per m3 aardgas (incl. btw). Zelfs bij een stijging van slechts 1 cent per m3 betekent al een kostenverhoging van 18 euro per jaar.
3.Daarbij komt tenslotte nog de zogenaamde kolenbelasting, die is goed voor nog eens 35 euro per jaar.
Al deze overheidsmaatregelen bij elkaar zorgen voor een stijging van circa 100 euro op jaarbasis. De gassprijsstijging per 1 juli aanstaande daar bovenop geteld betekent voor volgend jaar dus een kostenverhoging van zo'n 165 euro voor een huishouden met gemiddeld verbruik. Dat is ruim 8% van de huidige kosten. En dan is nog geen rekening gehouden met een mogelijke verdere stijging van de olieprijzen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:26

Electra63 schreef:
Lovely schreef:
In dit topic zie je heel duidelijk het verschil tussen de mensen die wel ergens controle over hebben en mensen die denken dat alles ze altijd maar overkomt.Natuurlijk ligt de arbeidsmarkt er moeilijk bij op het moment. Wij hebben laatst iemand aangenomen die al een tijd langs de kant stond omdat die het uiterlijk niet zo meeheeft vanwege een handicapje, maar verder de droomkandidaat bleek te zijn. We verkozen die kandidaat boven wat van die leuke pittige moderne typjes, want die komen elders vast wel aan de bak.

Ik ben benieuwd in welke groep ik dan val, volgens jou? :D

Ja daar ben ik ook heel benieuwd naar.. :D

Winged

Re: Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:29

Nja dat verschil bij een aantal wel heel duidelijk zichtbaar. Maar ik denk ook dat het met politieke voorkeuren te maken heeft.

Moet trouwens wel zeggen, Roemer was vanochtend bij Giel en dat was bést een leuk gesprek met een leuke mening en goede standpunten. Maargoed ik ben toch meer van de rechtse/midden kant :o

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:32

Vandaag zegt Rutte in Nu.nl dat bijstandmoeders op hem moeten stemmen omdat werken veel leuker is dan in de bijstand zitten.
Hij heeft soms echt geen notie van wat hij zegt :\
Hij heeft niet eens een vrouw laat staan kinderen en daar alleen voor zorgen.....

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:35

Internet is vol mysteries... ;)

Ik snap trouwens dat populistische gewauwel over belastingverlagingen en iedereen eigen broek ophouden niet zo, in combinatie met de afgelopen miljarden die naar oorlogen in het midden oosten en naar Griekenland gegaan zijn waardoor we nu al een hoge schuldendruk hebben....

Lijkt mij een verdomd rare tijd om even de inkomstenbelasting te verlagen. En in combinatie met allerlei kleine lastenverhogingen elders, lijkt het mij ook door kat of hond gebeten worden.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:38

Laat die vrouwen lekker werken joh, dat is ook echt beter voor ze (dit meen ik). Maar regel dan wel even betaalbare kinderopvang, niet iedereen verdient ten slotte boven de balkenende norm, en juist herintredende vrouwen hebben vaak geen vetpot en vallen ook nog in de armoedeval.

Moeten ze ook nog schipperen om de kinderen onderdak te houden. ER zijn al kinderen in dit land die in de vakanties alleen thuis zitten, omdat hun ouder moet werken.

Maar ach, kan men weer een leuk topic op bokt openen over die jeugd van tegenwoordig die voor galg en rad opgroeit, en werkende moeders fijn de schuld geven. Is ook wat waard. :+

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:41

O ja ik denk ook dat het beter is voor die vrouwen als ze ernaast werken, maar buiten die opvang moet er ook werk zijn, dus het is weer van die loze praat net zoals als dat de mensen die bij de sociale werkplaatsen werkten in het normale bedrijfsleven moeten gaan werken.
Vertel het de werkgevers maar

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:45

Tja met die alleenstaande moeders is het altijd wat, is het kind ziek komen ze weer niet of niet op tijd. :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:47

Vaak ontbreekt het bij de alleenstaande bijstandmoeders behalve aan werkervaring ook aan scholing/onderwijs.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:51

Inderdaad. Ik gun het ze om te werken, maar de werkgevers willen dergelijke mensen niet hebben. Rutte zegt "Ik vind het socialer om te zeggen: er is een fatsoenlijke uitkering voor mensen die het echt nodig hebben en we doen er alles aan om jou aan de slag te helpen, dan te zeggen: er is een fatsoenlijke uitkering, punt"
Maar 'we' doen er helemaal niet alles aan om iemand aan de slag te helpen. In tegendeel, de begeleiding voor dat soort zaken wordt ook wegbezuinigd.

Ik gun werk aan mensen die dat kunnen, maar we moeten er met z'n allen ook plek voor maken. Zolang er veel goed-opgeleide mensen met ervaring werkzoekend zijn, gaan werkgevers echt niet kiezen voor een moeder met weinig opleiding of achtergrond uit de bijstand. En hoe we de bijstandsmoeders ook 'prikkelen' (cq verder in de armoede duwen), de houding van de werkgevers verandert daar echt niet mee.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:03

Heel eerlijk: toen ik net ziek werd, werd ik in een integratiehulpgroepje geplaatst (ik heb zelfs een heus diploma :') :D ) dat was toegespitst op toetreding tot de arbeidsmarkt.

Dat leverde echt niets op voor mij omdat het hele gebeuren zich toespitste op bijstandmoeders, behalve wel wat inzicht in deze groep: behalve dan dat ze allemaal in de kleine kinderen zaten wat heel veel energie kost zonder hulp van een partner, was het gros overdreven gericht op emoties, er werd wat afgemutst in dat groepje. Daarnaast hadden ze hoge eisen (ik ga niet werken want het antroposofisch kdv is te duur en mijn kind mag niet met plastic spelen) en vreemde toekomstverwachtingen: de dames wilden massaal kinderboekenschrijfster worden.

Dat vrijwel iedere (kinderboeken)schrijver in Nederland er nog een baan naast heeft, drong niet tot hen door. En de cursusleidster deed geen enkele poging die illusies te verstoren, ze vond het zo goed dat die vrouwen IETS wilden, jubelde ze.

Overigens had de organisatie niets te bieden aan contacten met werkgevers en opleidingsinstituten, wat in mijn ogen een eis zou moeten zijn om uberhaupt reintegratieklanten te mogen begeleiden.
Laatst bijgewerkt door randalinpony op 10-09-12 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:04

Shadow0 schreef:
Inderdaad. Ik gun het ze om te werken, maar de werkgevers willen dergelijke mensen niet hebben. Rutte zegt "Ik vind het socialer om te zeggen: er is een fatsoenlijke uitkering voor mensen die het echt nodig hebben en we doen er alles aan om jou aan de slag te helpen, dan te zeggen: er is een fatsoenlijke uitkering, punt"
Maar 'we' doen er helemaal niet alles aan om iemand aan de slag te helpen. In tegendeel, de begeleiding voor dat soort zaken wordt ook wegbezuinigd.

Ik gun werk aan mensen die dat kunnen, maar we moeten er met z'n allen ook plek voor maken. Zolang er veel goed-opgeleide mensen met ervaring werkzoekend zijn, gaan werkgevers echt niet kiezen voor een moeder met weinig opleiding of achtergrond uit de bijstand. En hoe we de bijstandsmoeders ook 'prikkelen' (cq verder in de armoede duwen), de houding van de werkgevers verandert daar echt niet mee.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Een werkgever wil goed opgeleid, gemotiveerd personeel. Een bijstandmoeder die verplicht moet werken, daar heb je (vaak) niet zo veel aan. Zeker niet als er (genoeg) gekwalificeerde werkelozen beschikbaar zijn voor dezelfde functie. Ik vind dat je aan een bijstandgerechtigde eisen mag stellen: dus verplicht een opleiding volgen (met behoud van uitkering), zodat de kansen op een stage/baan stijgen. Het verminderen/verdwijnen van allerlei subsidies/belastingen om de werkgever te stimuleren deze mensen (tijdelijk) aan te nemen, vond ik dan ook een slechte ingreep van het vorige kabinet.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:21

randalinpony schreef:
Overigens had de organisatie niets te bieden aan contacten met werkgevers en opleidingsinstituten, wat in mijn ogen een eis zou moeten zijn om uberhaupt reintegratieklanten te mogen begeleiden.

Dat klopt idd wel! Toen ik me een aantal jaren geleden wilde laten omscholen (ik wilde heel graag de zorg in), hadden ze een inschrijfdag met zorginstellingen uit de omgeving uit de buurt. Ik daar vol enthousiasme naartoe: zitten daar 2 bedrijven die ieder één leer-werkplek aanboden :+ . Er was verder geen info over het hoe of wat, ik vond dat zwaar frustrerend, want ik wilde zó graag! Er stonden wel 50 kandidaten denk, echt heel erg motiverend was dat voor sommigen :') .

Ik heb het toen zelf op een andere manier aangepakt, maar ik kan me best voorstellen dat mensen daar moedeloos van werden.

Idem met een bijeenkomst over het beginnen van een eigen bedrijf: krijg je eerst allemaal folders mee die je door moet nemen. Daarna is er een bijeenkomst waar werkelijk niks nieuws werd verteld :+ . Dan denk ik wel: wat doe ik hier :') .
Gelukkig ben ik zelf ondernemend, en kan ik goed overzicht houden, maar de mensen die wat minder overzicht konden houden werden niet geholpen. Dat vond ik erg jammer. Als je iets promoot als UWV is het handig als je wat goede info kunt krijgen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:27

Electra63 schreef:
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Een werkgever wil goed opgeleid, gemotiveerd personeel. Een bijstandmoeder die verplicht moet werken, daar heb je (vaak) niet zo veel aan.

Ja, dat is toch het hele punt? Hoe verplicht je het ook maakt - een werkgever heeft liever andere mensen.

Citaat:
dus verplicht een opleiding volgen (met behoud van uitkering), zodat de kansen op een stage/baan stijgen.

Op dit moment is het vaak zelfs niet zo eenvoudig om vrijwillig een opleiding te volgen... dus ook niet voor de mensen die dat graag zouden willen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:47

Shadow,
Sommige bijstandmoeders hebben nog niet eens een basisdiploma (bijv. VMBO), wat moet een werkgever daar mee? Stuur de dames maar verplicht naar een MBO-school voor een diiploma, kinderen naar de opvang. Het enige dat je van de dames dan moet vragen is: inzet! Dat lijkt mij een goede deal. Zonder diploma's/stage/ervaring sowieso geen enkele kans op een baan.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:00

En vergoeding van de opvang en behouden van inkomen....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:02

Rinske schreef:

Volgens mij zijn daar al regels/mogelijkheden voor?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:03

Rinske schreef:

Door Rutte :+ :') :') _O- _O-

Nee die wil dat ze hun kinderen bij hun moeder stoppen, ergens een rotbaantje nemen, en daarnaast hun hulpbehoevende oma en opa verzorgen, dan zijn ze net zo goed als de paralympiers +:)+ +:)+
Laatst bijgewerkt door sarabande op 10-09-12 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:04

sarabande schreef:
Vandaag zegt Rutte in Nu.nl dat bijstandmoeders op hem moeten stemmen omdat werken veel leuker is dan in de bijstand zitten.
Hij heeft soms echt geen notie van wat hij zegt :\
Hij heeft niet eens een vrouw laat staan kinderen en daar alleen voor zorgen.....

Weet hij uberhaupt wel hoe een vrouw in elkaar zit?
Volgens mij heeft hij nog nooit een vriendin/vrouw gehad.
Hij praat steeds over werken,maar beseft nog steeds niet dat er geen banen genoeg zijn.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:05

gohya schreef:
Weet hij uberhaupt wel hoe een vrouw in elkaar zit?
Volgens mij heeft hij nog nooit een vriendin/vrouw gehad.
Hij praat steeds over werken,maar beseft nog steeds niet dat er geen banen genoeg zijn.

Jan Kees is wel uit de kast gekomen, maar Mark doet net alsof dat deel van zijn leven niet bestaat, wat op die leeftijd toch een tikkeltje ongezond lijkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:06

Ik durfde het niet te zeggen,maar ik denk al heel lang dat hij Gay is.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:07

Pvv

Waarom?

Omdat het kan.

Ik vind dat hij goede punten heeft, maar wel soms te extreme punten.

Maar ik vind dat iedereen zijn woorden naar daden moet voegen, en dat doen ze toch niet.

En ik vind dat als je niet stemt gewoon je mond houden over de politiek. Want jij geeft dan je stem weg. Vind dat je recht op mee praten hebt, als je wel stemt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:08

maralyn schreef:
Pvv

Waarom?

Omdat het kan.

Ik vind dat hij goede punten heeft, maar wel soms te extreme punten.

Maar ik vind dat iedereen zijn woorden naar daden moet voegen, en dat doen ze toch niet.

En ik vind dat als je niet stemt gewoon je mond houden over de politiek. Want jij geeft dan je stem weg. Vind dat je recht op mee praten hebt, als je wel stemt.

Je hebt zeker wel gelijk,maar je weet toch ook dat echt helemaal niemand wil regeren met de PVV?
Nou ja,helemaal 100% zeker is dat natuurlijk ook weer niet,vorige keer werd dat ook gezegd.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:11

maralyn schreef:
Pvv

Waarom?

Omdat het kan.

Heb je partijprogramma's gelezen :P ? Want op de andere partijen stemmen KAN ook gewoon :D .

maralyn schreef:

Dat weet je bij de PVV iig zeker ja :D .

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:16

Maar dat vind ik met alle partijen....