Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Electra63 schreef:Lovely schreef:In dit topic zie je heel duidelijk het verschil tussen de mensen die wel ergens controle over hebben en mensen die denken dat alles ze altijd maar overkomt.Natuurlijk ligt de arbeidsmarkt er moeilijk bij op het moment. Wij hebben laatst iemand aangenomen die al een tijd langs de kant stond omdat die het uiterlijk niet zo meeheeft vanwege een handicapje, maar verder de droomkandidaat bleek te zijn. We verkozen die kandidaat boven wat van die leuke pittige moderne typjes, want die komen elders vast wel aan de bak.
Ik ben benieuwd in welke groep ik dan val, volgens jou?
Shadow0 schreef:Inderdaad. Ik gun het ze om te werken, maar de werkgevers willen dergelijke mensen niet hebben. Rutte zegt "Ik vind het socialer om te zeggen: er is een fatsoenlijke uitkering voor mensen die het echt nodig hebben en we doen er alles aan om jou aan de slag te helpen, dan te zeggen: er is een fatsoenlijke uitkering, punt"
Maar 'we' doen er helemaal niet alles aan om iemand aan de slag te helpen. In tegendeel, de begeleiding voor dat soort zaken wordt ook wegbezuinigd.
Ik gun werk aan mensen die dat kunnen, maar we moeten er met z'n allen ook plek voor maken. Zolang er veel goed-opgeleide mensen met ervaring werkzoekend zijn, gaan werkgevers echt niet kiezen voor een moeder met weinig opleiding of achtergrond uit de bijstand. En hoe we de bijstandsmoeders ook 'prikkelen' (cq verder in de armoede duwen), de houding van de werkgevers verandert daar echt niet mee.
randalinpony schreef:Overigens had de organisatie niets te bieden aan contacten met werkgevers en opleidingsinstituten, wat in mijn ogen een eis zou moeten zijn om uberhaupt reintegratieklanten te mogen begeleiden.
Electra63 schreef:Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Een werkgever wil goed opgeleid, gemotiveerd personeel. Een bijstandmoeder die verplicht moet werken, daar heb je (vaak) niet zo veel aan.
Citaat:dus verplicht een opleiding volgen (met behoud van uitkering), zodat de kansen op een stage/baan stijgen.
Rinske schreef:En vergoeding van de opvang en behouden van inkomen....
sarabande schreef:Vandaag zegt Rutte in Nu.nl dat bijstandmoeders op hem moeten stemmen omdat werken veel leuker is dan in de bijstand zitten.
Hij heeft soms echt geen notie van wat hij zegt![]()
Hij heeft niet eens een vrouw laat staan kinderen en daar alleen voor zorgen.....
gohya schreef:Weet hij uberhaupt wel hoe een vrouw in elkaar zit?
Volgens mij heeft hij nog nooit een vriendin/vrouw gehad.
Hij praat steeds over werken,maar beseft nog steeds niet dat er geen banen genoeg zijn.
maralyn schreef:Pvv
Waarom?
Omdat het kan.
Ik vind dat hij goede punten heeft, maar wel soms te extreme punten.
Maar ik vind dat iedereen zijn woorden naar daden moet voegen, en dat doen ze toch niet.
En ik vind dat als je niet stemt gewoon je mond houden over de politiek. Want jij geeft dan je stem weg. Vind dat je recht op mee praten hebt, als je wel stemt.