Als je nu moest gaan stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als je nu moest gaan stemmen...

VVD
170 (17%)
CDA
27 (2%)
PvdA
64 (6%)
Sp
197 (20%)
Pvv
190 (19%)
Groen links
37 (3%)
D66
89 (9%)
PvdD
27 (2%)
Sgp
9 (0%)
Anders
28 (2%)
Blanco
22 (2%)
Weet het écht niet
101 (10%)

Totaal aantal stemmen: 961

sarabande

Re: Als je nu moest gaan stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 00:02

Het is duidelijk dat het Buma wordt de rest heeft nauwelijks tekst.

Donner zal wel boos zijn dat zijn protegé met die overbeet en geen geld voor een kapper het niet wordt. Dat christelijke vrouwtje uit Purmerend maakt de domme fout om de PVV niet uit te sluiten, ze ziet er fris uit en daar houdt het mee op.
Maurice zal morgen wel weer een peiling hebben

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 13:40

Ik snap eigenlijk niet waarom Mona Keizer zo populair is. Ze heeft weinig zinnigs te melden en komt ook nog eens niet al te best uit haar woorden. Het is jammer dat Madeleine van Toorenburg zich door de rest weg laat drukken en daardoor helemaal onderaan bungelt in de polls, want die heeft tenminste een steekhoudend verhaal.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 14:07

Ach....ze heeft wel een leuk toetje.........een Mona toetje...LOL....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 14:08

Ik begrijp dat ook niet ze is natuurlijk wel gelovig, volgens Maurice staat ze op 30% in zijn peiling, maar met de PVDA zat hij er ook volledig naast.

Het zal Buma wel worden, maar het is toch een deficit dat ze niemand hebben kunnen vinden die vrij is van het samenwerken met de PVV.

Deze al gezien, het lijkt me een Bucklertje

http://www.nrc.nl/youp/2012/05/12/zapduim-uit-de-kom/

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 18:20

Ze is nieuw en ze wordt de hemel ingeschreven, dat is volgens mij de reden dat veel mensen voor haar kiezen. Maar waarom ze nou de hemel ingeschreven wordt, daar ben ik nog steeds niet achter. Ik verwacht ook wel dat het uiteindelijk Buma wordt, en dat lijkt mij voor het CDA geen slechte lijsttrekker.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 20:53

Karl66 schreef:
Ze is nieuw en ze wordt de hemel ingeschreven, dat is volgens mij de reden dat veel mensen voor haar kiezen. Maar waarom ze nou de hemel ingeschreven wordt, daar ben ik nog steeds niet achter. Ik verwacht ook wel dat het uiteindelijk Buma wordt, en dat lijkt mij voor het CDA geen slechte lijsttrekker.

Buma stemma.... :+

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 20:59

Anne_GTI schreef:
Karl66 schreef:

Buma stemma.... :+

_O- _O- _O-

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 08:46

papagroom schreef:
Ach....ze heeft wel een leuk toetje.........een Mona toetje...LOL....

Ik had dit topic al een tijdje niet meer gelezen maar dit is dus het niveau inmiddels _O-

TON gaat ook weer meedoen hoorde ik. :') kan íemand hen vertellen dat er niemand op ze gaat stemmen?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 09:16

Magrathea schreef:
TON gaat ook weer meedoen hoorde ik. :') kan íemand hen vertellen dat er niemand op ze gaat stemmen?

Ze hebben nog geen lijsttrekker (dus Rita is niet beschikbaar??) Maar ze zitten in gemeenteraden en willen hogerop.........

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 09:19

Ja dat wist ik. Maar Rita heeft zo hard gefaald dat het me zou verbazen als iemand die partij ooit nog serieus neemt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 09:54

Rita heeft nooit iets ingebracht, ze stond op een gegeven ogenblik wel meer dan 30% in de peilingen, omdat ze zo leuk mensen uitzette
Zolang mensen op dat soort zaken stemmen kan iedere partij die veel in de media is hoog eindigen

Wilders loopt weg bij onderhandelingen nadat hij een handtekening onder het akkoord gezet heeft en hij en zijn aanhang noemen dat de rug rechthouden, hoeveel meer willen die kiezers nog voor gek gehouden worden?????

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 09:56

en groen links straft de werkende medemens ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 10:01

geerke schreef:

GL doet iets dat ze geen stemmen opbrengt, maar wel in het landsbelang is. Ik vind het niet verstandig, maar ze roepen niet allemaal loze beloftes

Voor Geert zijn er opeens geen moslims meer, nee Europa is de grote boosdoener, heel makkelijk en op de sentimenten spelen, Nederland uit de EU en de gulden weer terug
Hij weet dat het niet gaat gebeuren, maar het bekt zo lekker en in de kroeg roepen ze het ook.

Als je daar dus op stemt weet je zeker dat je stem verloren is wat meer als dit soort dingen roepen aan de zijlijn zit er voor Geert niet meer in.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 10:46

geerke schreef:

Terwijl Geert probeert om ze massaal de WW in te schoppen met zijn anti Europa standpunt. Nederland is een handelsland en Europa is onze grootste klant, wat is het nut van het schofferen van je grootste klant en het je klant moeilijker maken om bij jou te kopen?

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 12:51

Ton & Rita (is weer 's wt anders dan Henk & ingrid) Rita zei, wacht maar......
"Ik heb de oplossing voor het file probleem...."

Ja, zoutzuur....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 12:56

Nee Rita zei ik heb de oplossing ik open een site en dan kan de burger aangeven wat hij/zij wil :D :D

Redneck1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 13:07

sarabande schreef:
geerke schreef:

GL doet iets dat ze geen stemmen opbrengt, maar wel in het landsbelang is. Ik vind het niet verstandig, maar ze roepen niet allemaal loze beloftes

noem jij dat landsbelang? zorgen dat een kleine korting op ontwikkelingshulp teruggedraait wordt (terwijl een grote meerderheid van nederland hier voor is) 200 miljoen naar natuur organisaties en het terugdraaien van de BTW verhoging op cultuur
het zijn wel weer de werkende mensen in dit land die dit op moeten hoesten

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 13:14

Nederland geeft dagelijks 80 miljoen meer uit dan er binnenkomt, dus daar zal iets aan gedaan moeten worden en dat betekent dus zware bezuinigingen. Als er zo zwaar bezuinigd gaat worden, dan zal iedereen dat voelen, ook de werkende mensen. Iedereen die beweert dat je dit op kan lossen, zonder dat de werkende mensen daar iets van voelen, vertelt sprookjes voor het slapen gaan.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 13:18

Karl66 schreef:
Nederland geeft dagelijks 80 miljoen meer uit dan er binnenkomt, dus daar zal iets aan gedaan moeten worden en dat betekent dus zware bezuinigingen. Als er zo zwaar bezuinigd gaat worden, dan zal iedereen dat voelen, ook de werkende mensen. Iedereen die beweert dat je dit op kan lossen, zonder dat de werkende mensen daar iets van voelen, vertelt sprookjes voor het slapen gaan.

ben ik met je eens....maar je hoeft de werkende mens niet als eerste aan te pakken.
Ik heb altijd de indruk dat je in Nederland gestraft wordt als je werkt,de brandstof is niet te betalen(van iedere liter die je koopt om naar je werk te gaan,gaat 1.20 euro naar de staat)
Van ontwikkelingshulp is al lang bewezen dat geld geven niet werkt.
Dat zegt Pronk zelfs,die heeft het zo ongeveer uitgevonden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 13:36

geerke schreef:

Hij had het over de wijze van ontwikkelingshulp dij hij mede mogelijk gemaakt heeft
Tegenwoordig wordt dat heel anders gedaan en in de meeste gevallen profiteert Nederland er zelf weer van.

Het is tegenwoordig niet zo dat er maar een zak geld aan een dorpsoudste gegeven wordt die daar een gouden bed voor koopt, als je dat beeld nog in je hoofd hebt loop je inmiddels wel jaren achter.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 13:59

sarabande schreef:
geerke schreef:

Hij had het over de wijze van ontwikkelingshulp dij hij mede mogelijk gemaakt heeft
Tegenwoordig wordt dat heel anders gedaan en in de meeste gevallen profiteert Nederland er zelf weer van.

Het is tegenwoordig niet zo dat er maar een zak geld aan een dorpsoudste gegeven wordt die daar een gouden bed voor koopt, als je dat beeld nog in je hoofd hebt loop je inmiddels wel jaren achter.

hier een stukje over ontwikkelingshulp
http://www.doordacht.be/nieuws/pdf/ontw ... t_niet.pdf

Hier een stukje over zwendel met ontwikkelingsgeld....volgens mij loop ik helemaal niet zo achter als dat jij beweert ;)
http://mijn-kijk-op.infonu.nl/mens-en-s ... rmist.html

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 14:10

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 14:21

geerke schreef:
ben ik met je eens....maar je hoeft de werkende mens niet als eerste aan te pakken.
Ik heb altijd de indruk dat je in Nederland gestraft wordt als je werkt,de brandstof is niet te betalen(van iedere liter die je koopt om naar je werk te gaan,gaat 1.20 euro naar de staat)

De BTW verhoging treft iedereen, de teruggave van de inkomstenbelasting, die daar als compensatie voor terug komt is vooral een voordeel voor de werkenden. Hoezo worden de werkenden weer als eerste gepakt?

Volgens mij zijn er trouwens nog helemaal geen koopkrachtplaatjes bekend, dus kan je ook nog niet zeggen welke groepen het harder en welke groepen het minder hard zullen voelen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 14:24

Geerke, het is toch wel triest dat als je iets wilt geloven dat je Belgische meningen uit 2004 erbij moet halen om je gelijk dus niet te bewijzen.

Het zou beter zijn om je te informeren over de huidige werkwijze, als dat nog zo zou zijn als in de door jou aangehaalde achterhaalde literatuur had Wilders dat allang uitgespeeld.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 15:22

ik zou niet weten waarom een arikel van 8 jaar oud niet op waarheid berust?
Ontwikkelingsgeld helpt niet.