Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:53

Een zeer ervaren trauma arts die oordeeld zonder enig contact met friso gehad te hebben moeten ze direct zijn licentie intrekken :j

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:53

Eponastable schreef:
gohya schreef:
Ik vind dat er erg snel word beoordeeld over friso,euthanasie,stekker eruit,behandeling stop zetten.
Het is pas 1 week geleden!

Je kan hem toch niet als plant aan machines laten leven voor jaren?
Hij is zoals de pers verteld echter hersendood verklaard dus volgens mij komt dit nooit meer goed, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Ik ben het wel met Gohya eens hoor. Wij hebben 10 jaar terug met dezelfde angsten geleefd hier en je vecht waar je voor kunt. Goddank was onze situatie niet zo ernstig als die van Friso nu lijkt te zijn..maar ons werd destijds ook gezegd, 12 uur red ze niet, de familie moet komen etcetc..voor de buitenwereld was mn zusje al hersendood..wat echter niet zo was, maar verhalen doen snel de ronde, 'ze gaan de stekkers er om 12 uur uithalen' etcetc..maar je vecht, je vecht tot je een ons weegt..en hier? Hier werkt mn zusje weer en alles..dus na een week kan alleen echt als de artsen het zelf aangeven..maar gezien het feit dat er toch naar een passend revalidatiekliniek wordt gezocht, houd toch in dat er ander advies in Inssbruck is gegeven..
De Nl arts zei wel "In Nl was de behandeling gestaakt"

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:58

Ze zijn hier in ned. erg snel met de stekker eruit trekken.Maar je bepaalt dat als fam. nog altijd zelf,je zal er zelf toestemming voor moeten geven.
Godzij dank heb ik nooit gezegd:ja trek de stekker er maar uit.
De hersens hebben jaren nodig om zoveel mogelijk te herstellen.Dat hij in een coma ligt doen de hersenen om het lichaam zoveel mogelijk tegen beschadigingen te beperken.De hersens schakelen je uit om zoveel mogelijk te herstellen.En dit kost tijd,heel veel tijd.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:59

trekpaardluf schreef:
Ik vind het heel mooi om te zien hoe de koninklijke familie elkaar steund.. met elkaar het leed deelt..

Ja, ze worden wat menselijker hè? Je krijgt altijd het beeld dat er een rijtje nannys klaar staat, maar mooi om te zien dat ze zo hecht zijn dat de ooms en tantes ook gewoon op hun nichtjes passen en met ze gaan skiën als afleiding. Knap ook dat ze continu de hoofdingang met cameras gekozen hebben hoewel je op dat soort momenten eigenlijk absoluut geen behoefte hebt aan pottenkijkers.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:03

ze zullen toch vast wel een EEG gemaakt hebben ?? lijkt me 1 van de dingen die voor een prognose te stellen wel van belang is.

en als er enige hersenactiviteit aanwezig is is hij dus niet hersendood,maar is wel de vraag of hij ooit wakker wordt en als hij al wakker wordt hoe zijn "leven"er dan uit gaat zien,maar dat zal vast ook wel verteld en overlegd worden met de familie.

verder hebben wij op de OK eens iemand 2 uur gereanimeerd,en meneer leeft nog steeds,en is erg blij dat er niet na een uur gestopt is met hart massage geven,hij heeft er uiteindelijk een slecht hart aan over gehouden,maar functioneerd verder nog prima.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:10

Wat een tragisch bericht.... Ik hoop echt van harte dat hij hier toch uit gaat ontwaken, ook al is de kans klein maar hopelijk is er nog kans voor hem...
Vreselijk voor de familie.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:11

stef schreef:
Een zeer ervaren trauma arts die oordeeld zonder enig contact met friso gehad te hebben moeten ze direct zijn licentie intrekken :j

Inderdaad!
Ik ga af op wat de RVD zegt, en als daar gesproken wordt over het zoeken van een revalidatiecentrum, kun je één ding met zekerheid zeggen: dat hij níet hersendood is. Hersendood is onomkeerbaar, daar kan het beste van het beste revalidatiecentrum ook niks aan veranderen.

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:13

Ben het inderdaad eens met Heino en stef.. die artsen moeten geen dingen gaan lopen rondbazuinen als ze de details niet weten..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:15

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:16

Ze hebben gisteren toch een MRI uitgevoerd om de hersenschade vast te stellen?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:17

50 minuten reanimatie kan normaal zijn. :)
Reanimatie(hartmassage + beademing) is puur om de bloedsomloop en zuurstof op gang te houden.
Hierna is het de taak aan de AED om weer hartritme te krijgen.
Dit lukt namelijk vrijwel nooit door middel van hartmassage, dit moet echt met schokken gebeurt zijn.

Respect voor de hulpverleners...
Ik weet hoe het is om zo lang te moeten reanimeren, dat is geen pretje.. ongeacht of het een prins is of iemand anders...

Ik hoop echt dat hij geluk gaat hebben... Ik vrees ervoor... Blijvende schade...Onherstelbaar in het ergste geval... Jakkes, vreselijk...

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:18

Ik heb tijdens de persconferenctie de arts geen woord horen reppen over een EEG. De neuroloog-intensivist (Ned. 1) heeft ook gezegd dat er in het geval van prins Friso niets geconcludeerd kan worden, omdat er niets gezegd is over (aanvullend) neurologisch onderzoek waaronder die EEG buiten de MRT/MRI die is gedaan. De neuroloog heeft enkel toegelicht wat mogelijke complicaties kunnen zijn in geval van een hartstilstand en in geval van hersenschade. Hij heeft enkel een aantal keer gezegd dat hij het somber inziet.

Dat de koninklijke familie vasthoudt aan dat sprankje hoop, kan ik me wel voorstellen...

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:30

dat zou ieder mens doen in deze situatie denk ik.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:34

Gelukkig maar, hoop doet leven.
Hij is er nu nog, dat ze op zoek gaan naar een revalidatie plek vind ik positief. Eerlijk gezegd verwacht ik dat het maanden kan duren voordat er pas zekerheid is... :(:)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:36

En als je alle mogelijkheden van de wereld hebt, zou ik die ook uitbuiten..
Niet iedereen heeft die, maar dan is het net de moment om die te grijpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:37

Ik kreeg echt kippevel van Mabel, ik heb weinig sympathie voor haar maar ze zag er echt kapot uit...

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:38

Volgens mij heeft het weinig te maken met wel of geen sympathie voor iemand hebben. Maar ik zou niemand toewensen wat zij nu moet doorstaan. Brrrr....

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:39

Joolien schreef:
Ik kreeg echt kippevel van Mabel, ik heb weinig sympathie voor haar maar ze zag er echt kapot uit...

Hier ook (kippenvel, heb wel sympathie voor de vrouw), wat voor verleden iemand bij wijze van spreken ook heeft, die persoon kan wel ontzettend veel houden van de partner en als er dan zoiets gebeurd is dat verschrikkelijk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:41

Hoe leg je dit ook uit aan de jonge kinderen? Die willen ook gewoon kind zijn nu, het is mooi om te zien hoe de hele familie de kinderen opvangt. Mabel moet wel elke keer weer haar kinderen achterlaten. Vreselijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:43

Ik heb hele erge sympathie voor die vrouw, die heeft het zo ongenadig voor haar kiezen gehad toen ze met Friso ging, dat was heel erg onkies en smerig....dat zij als jong meisje met iemand vrijde, nou en...wil wel eens weten wat de hoge heren heden ten dage nog uitwreten, inclusief de roddelpers himself.

Dit vrouwke had haar liefde, 2 kleine kinderen en straks stort heel de pers zich weer op haar....inclusief straks haar priveleven als het slecht afloopt met Friso, gaat het hele circus weer beginnen met wie zij in het openbaar op de foto gezet wordt...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:45

vuurneon schreef:
Gelukkig maar, hoop doet leven.
Hij is er nu nog, dat ze op zoek gaan naar een revalidatie plek vind ik positief. Eerlijk gezegd verwacht ik dat het maanden kan duren voordat er pas zekerheid is... :(:)

Ik denk dat ze toch ook realistisch moeten blijven.
Tuurlijk vestigd familie alle hoop op dat kleine beetje.
Maar ik las dat hij nu zelfs langer onder sneeuw lag en 50 minuten gereanimeerd moest worden, dat is erg lang allemaal.
Hoe langer zoiets duurt hoe slechter.
Ook las ik dat hij zeer ernstige hersenschade heeft, dit hebben zij natuurlijk gezien aan de hand van die scan en door bepaalde prikkels te geven.
Wat als hij wakker wordt??? Wat is er over van Friso??
Want zonder schade komt hij hier niet vanaf, dat geloof ik nooit al hoop ik het wel voor hem en zijn familie.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:46

Inderdaad... vrouw, moeder, enz... die zijn volwassen. Hoe erg ook, die kunnen het wel dragen, het snappen... maar die kinderen.. vreselijk gewoon....

Al helemaal als de lawine inderdaad door het groepje zelf veroorzaakt zou zijn.... dat maakt het dubbel zwaar... "waarom heeft papa dat dan gedaan".. je moet er gewoonweg niet aan denken zoiets aan een kind te moeten uitleggen...

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:47

Joolien schreef:

Dat heb ik dus bij die laatste foto van de Telegraafsite van de 4 arm in arm ;(

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:48

Ik vind het fijn dat prinses Margriet er ook is nu, ik kan mij goed voorstellen dat Beatrix haar zus nu hard nodig heeft.
Erg lief dat ze ook er is voor hun.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:49

Inderdaad, de kinderen..
Hoe vertel je het? Dat papa misschien nooit meer wakker word..