Alphen, zelfmoordactie in winkelcentrum, 7 doden + dader

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Re: Alphen, zelfmoordactie in winkelcentrum, 7 doden + dader

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 22:35

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 22:37

jah? En wat heeft dat met Alphen te maken? In Rotterdam en Amsterdan zijn bijna dagelijks schietpartijen, das toch niet te vergelijke met Alphen?

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 22:40

stef schreef:
jah? En wat heeft dat met Alphen te maken? In Rotterdam en Amsterdan zijn bijna dagelijks schietpartijen, das toch niet te vergelijke met Alphen?

Dit gaat over een klein plaatsje in Groningen, Baflo genaamd, waar vanavond een schietpartij is geweest en een agent is overleden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 22:45

dat zie ik, maar dat heeft toch niks met alphen te maken? Of moeten we hier nu alle schietpartijen gaan noteren? De schietpartij in groningen was een geweldsmisdrijf in een woning gaande, dat heeft niks te maken met een "verwarde maniak" die om zich heen gaat schieten

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 23:36

stef schreef:
dat zie ik, maar dat heeft toch niks met alphen te maken? Of moeten we hier nu alle schietpartijen gaan noteren? De schietpartij in groningen was een geweldsmisdrijf in een woning gaande, dat heeft niks te maken met een "verwarde maniak" die om zich heen gaat schieten

nee misschien niet , maar geloof me als je in zo'n klein dorpje woont het ws net zoveel impact heeft als je al dagen in dit topic aan het meeleven bent , snap wel dat het er ff bijgeplaatst is ;)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:00

voor woensdag 20 april worden alle alphenaren iig opgeroepen de vlag halfstok te hangen.
De bijeenkomst begint om 12 uur en zal drie kwartier duren.

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:03

stef schreef:

Dit is niet waar, want er is dus gewoon in het dorp in verscheidene straten (naar blijkt) geschoten, wel 10-15 keer. Het is m.i. logisch dat iemand die dat bericht voor het eerst ziet staan, gelijk aan Alphen denkt, en de link dus ook even in dit topic plaatst.

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:21

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:33

Ik kom net uit de ridderhof vandaan.
de sfeer is warm en bizar en kalm tegelijk.
Alleen was de rust wel accuut weg toen een één of andere idioot het nodig vond om een winkelmedewerkster te bedreigen en deed alsof hij een geweer uit zijn tas haalde.
Mooi om te zien hoe alle winkeliers er meteen op af gingen om hem te grijpen.
Angst leek geen rol te spelen (al komt de emotie daarna wel natuurlijk),maar aanpakken die gast!
uiteraard zit die nu vast, maar wat bezield zo iemand nou weer?!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 21:04

meen je dat nou freggle? waarom doen mensen toch dat soort dingen? wat is de lol daar nou van?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 21:19

ik ben normaal niet zo van het geweld. Maar hoop dat hij wel een paar rare klappen heeft gehad. Heeft hij wel verdiend Hoop dat hij daarna lekker mee genomen is naar politie bureau.
Waar zit je met je hoofd?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 21:45

Freggle_Edge schreef:
Alleen was de rust wel accuut weg toen een één of andere idioot het nodig vond om een winkelmedewerkster te bedreigen en deed alsof hij een geweer uit zijn tas haalde.
Angst leek geen rol te spelen (al komt de emotie daarna wel natuurlijk),maar aanpakken die gast!

Triest.....

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 22:30

Ik ben er gisteravond naartoe gegaan.
Heb er een kaarsje aangestoken, een kwartiertje gezeten en gebeden.
Ik vind het nog steeds onwerkelijk, onvoorstelbaar, verschrikkelijk.

Ik leef mee met de naasten van de slachtoffers, en van Tristan.
Met alle mensen die erbij waren, die zo dapper gehandeld hebben. En die het nooit meer kunnen vergeten.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 09:25

Freggle_Edge schreef:

Er is nog niets van op internet te vinden. Dat soort mensen moeten ze gewoon een jaar in de cel duwen, dit kun je niet maken.

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 09:33

Jezus zeg Freggle, dat meen je niet? :oo en net wat wemkelover zegt: ik ben tegen geweld, maar ik hoop eigenlijk wel dat ze hem goed bij de oren hebben gegrepen, hoe kun je nou weer z'n actie in je hoofd halen. Nog steeds triest dit. Ouders van Tristan wouden contact met de mensen die iemand verloren waren toch? Wat vinden jullie daarvan? Aan de ene kant vind ik het heel goed, want die ouders kun je uiteindelijk niks verwijten, maar zou het wel raar vinden als ik iemand verloren was en dat de ouder van degene die jou dierbare "vermoord" heeft binnen komt, al is het misschien wel goed voor je rouwproces, weet nog niet zo goed wat mijn mening hierover is, vind het lastig.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 09:34

Serieus Freggle??? Omg, wat een triest triest figuur... die mensen hebben het al zo moeilijk, en dan komt er zo'n idioot langs, gatver!!!

Dat van de ouders vind ik een mooi iets, beiden hebben iemand verloren, ook al was die gast de moordenaar... ouders valt niets te verwijten. Ik was bang dat ze door veel scheef zouden worden aangekeken, maar ze hebben de afgelopen dusdanig veel rouwkaartjes ontvangen waar je een warm gevoel van krijgt, gelukkig.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 10:06

De ouders van tristan leggen de nabestaanden niks op, ze geven enkel te kennen dat ze er zijn mochten mensen behoefte hebben om te praten. Vergeet niet dat hun leven ook is geruineerd.
Maar het zal wel heel moeilijk zijn. Het is niet terecht, maar een hoop mensen zullen ook veel woede richting de ouders voelen

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 10:18

Ik vind het heel mooi dat ze dat willen. Las net een mooi citaat van zijn moeder:

Citaat:
"Onze zoon heeft mensen onherstelbaar leed aangedaan en wij kunnen ons verdriet hierover niet in woorden uitdrukken. Een moeder geeft leven door, maar het voelt nu alsof ik de dood heb doorgegeven."

http://nos.nl/artikel/233184-ouders-van ... elpen.html

Vergeet niet dat hun ook iemand hebben verloren, ondanks alle wat hij heeft gedaan. En ja, de nabestaanden van de andere slachtoffers zullen in eerste instantie woede voelen, hopelijk kunnen zij zich over de woede naar de ouders van T. heenzetten.

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 10:23

Dat is wel een hele mooie citaat inderdaad! Ik verwijt de ouders ook niks, vind het persoonlijk ook een erg mooi gebaar dat ze dat willen. Daarom zei ik: misschien dat het de ouders kan helpen met het verwerken van wat hun zoon gedaan heeft. :j
Stef: ik vermoed ook dat veel mensen dat hebben, maar kan het aan de ene kant wel begrijpen al vind ik het wel jammer want als ouder zijnde wil je dit natuurlijk niet en verwacht je zoiets niet van je zoon die je naar jou weten goed opgevoed hebt.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:04

Ik vind het ook heel dapper van die ouders van tristan.
Het lijkt mij vrij moeilijk ook al kan je hier echt helemaal niks aan doen als ouder zijnde. Niemand die dit wil toch van zijn eigen kind.
Heb ik respect voor.
Ik hoop ook echt niet dat hun worden gepest, bedreigd ect.

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:05

Bah, ik vind het een vreselijke actie.

Er was ook een man met twee dochtertjes,
de dader richte zijn pistool op een van de meisjes, toen ging de vader daar voor staan.
helaas schoot die dader toen zijn andere dochtertje dood.. ;(

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:09

K hoor net op het nieuws dat er weer iemand is opgepakt nav een suggestieve tweet......

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:12

_biondaa schreef:

de dader richte zijn pistool op een van de meisjes, toen ging de vader daar voor staan.

Er zaten geen kinderen tussen de oveledenen.
Er worden veel roddels in de wereld geholpen.
Er waren maar 7 overledenen, drie mannen en twee vrouwen en die waren rond de 40-90 jaar.
Er is een meisje van 10 gewond geraakt.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:14

_biondaa schreef:

Hoe kan je na 6 dagen nog zó achterlopen?

Kindje is in haar bil geschoten. De vrouw die hun waarschuwde is door haar hofod geschoten

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:15

ElineThera schreef:
Dat is wel een hele mooie citaat inderdaad! Ik verwijt de ouders ook niks, vind het persoonlijk ook een erg mooi gebaar dat ze dat willen. Daarom zei ik: misschien dat het de ouders kan helpen met het verwerken van wat hun zoon gedaan heeft. :j
Stef: ik vermoed ook dat veel mensen dat hebben, maar kan het aan de ene kant wel begrijpen al vind ik het wel jammer want als ouder zijnde wil je dit natuurlijk niet en verwacht je zoiets niet van je zoon die je naar jou weten goed opgevoed hebt.

Het zal de ouders van Tristan helpen maar zeker ook de slachtoffers zelf want waarschijnlijk zullen de ouders namens hem/in plaats van hem spijt betuigen en dat zal slachtoffers toch helpen om het te verwerken dat de familie e.a. niet achter de daad staan en deze ook niet begrijpen. De tegenstellingen tussen beiden worden dan meer weggenomen en beide partijen zijn dan alleen maar slachtoffers.