Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Een vrouw die helemaal niet wil werken is egoistisch

Eens
195 (25%)
Oneens
453 (59%)
Anders
110 (14%)

Totaal aantal stemmen: 758

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:05

Bloodymary schreef:
Ik bedoel dat moeders heel vaak zeggen: dat begrijp je pas als je kinderen hebt, blablabla.

maar dat is wel zo hoor! Niet banketstaaf bedoeld, maar het is nou eenmaal zo.
Als je geen kinderen hebt kun je je gewoon niet voorstellen hoe het is mét kinderen.

Bloodymary

Re: Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:06

Ja, dat kan ik wel, ik kan me heel goed verplaatsen in een ander en zie heus wel wat er om me heen gebeurt. Daarom vind ik het een dooddoener.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:10

Bloodymary schreef:
Ja, dat kan ik wel, ik kan me heel goed verplaatsen in een ander en zie heus wel wat er om me heen gebeurt. Daarom vind ik het een dooddoener.

Maar ik begrijp dat je zelf geen kinderen hebt (weet ook niet hoe oud je bent) en je kunt je misschien wel verplaatsen in een ander, maar als je zelf geen kinderen hebt dan weet je niet hoe het is als dag in dag uit een kind bij je is en wat een werk daarin gaat zitten.
Het is niet heel de dag spelen en leuke dingen doen hoor.

Maar goed, ik ben huisvrouw en heb nog genoeg te doen :D dus ik ga maar eens aan de slag!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:15

Bloodymary schreef:

Het is geen dooddoener :n
Ik werk wel zo goed als fulltime (32 + 6) en mijn vriend werkt ook fulltime (36). We hadden al een druk leven (ik werkte voorheen meer, hij ook) met het huishouden en de dieren (o.a. 2 paarden), maar met een kind is er echt zoveel meer druk bij gekomen in ons leven en dan bedoel ik eerder tijdsdruk dan financiële druk, maar geen gevolg zonder oorzaak.

En ja, dan nog is een kind alles waard! Méér dan zelfs!
Want ik heb toevallig wel het állerleukste jochie.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:16

IngridB schreef:
Vienna2007 schreef:
Iets minder goed schoonmaken. Hoe kom je daar bij? Waarom zou dat zijn?

omdat die vrouwen misschien fulltime werken en geen tijd hebben om het huishouden grondig te doen!
Ik doe het ook niet dagelijks grondig hoor, maar fultime thuis of fulltime uit huis is wel een verschil.

Lang leve het weekend dan maar.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:35

IngridB schreef:
Bloodymary schreef:

Maar ik begrijp dat je zelf geen kinderen hebt (weet ook niet hoe oud je bent) en je kunt je misschien wel verplaatsen in een ander, maar als je zelf geen kinderen hebt dan weet je niet hoe het is als dag in dag uit een kind bij je is en wat een werk daarin gaat zitten.
Het is niet heel de dag spelen en leuke dingen doen hoor.

Maar goed, ik ben huisvrouw en heb nog genoeg te doen :D dus ik ga maar eens aan de slag!

Maar dat begrijp ik dus wel, en daarom vind ik het een dooddoener. Vrouwen met kinderen doen altijd net of ze iets unieks hebben. Ik vind het allemaal heel leuk voor ze, maar doe er a.u.b. niet altijd zo spastisch over, je hebt er toch zelf voor gekozen. Net als ik er voor gekozen heb om een carriere op te bouwen en 50 uur per week te werken.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:36

Bloodymary, zeg eens uit eigen ervaring; hoe voelt de moeder-kind band vanuit een moeder?
Dan kunnen we van daaruit verder gaan discussieren, anders is jouw inbreng totaal nutteloos in de discussie die nu gevoerd wordt. Erg jammer dat je hier onrust komt stoken. Vriendin van Vienna?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:38

Even tussendoor:
Ik vind het wel typisch dat degenen die hier roepen dat ze de hele dag in de weer zijn met de kinderen, wel tig berichten plaatsen in dit topic, midden op de dag.... Alleen dát is al een "privilege", want werkende moeders hebben dus niet de tijd om te bokken overdag.

Off the record: ik heb pauze nu :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:40

Liezel, ik zit niet thuis en ook overdag op bokt, wat wil dat dan zeggen?

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:40

Liezel1 schreef:
Even tussendoor:
Ik vind het wel typisch dat degenen die hier roepen dat ze de hele dag in de weer zijn met de kinderen, wel tig berichten plaatsen in dit topic, midden op de dag.... Alleen dát is al een "privilege", want werkende moeders hebben dus niet de tijd om te bokken overdag.

Off the record: ik heb pauze nu :D

Ik heb mezelf pauze gegeven :D

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:43

Quellian schreef:
Bloodymary, zeg eens uit eigen ervaring; hoe voelt de moeder-kind band vanuit een moeder?
Dan kunnen we van daaruit verder gaan discussieren, anders is jouw inbreng totaal nutteloos in de discussie die nu gevoerd wordt. Erg jammer dat je hier onrust komt stoken. Vriendin van Vienna?

Altijd mensen die het beter weten joh! Ze weet totaal niet hoe die band tussen moeder en kind voelt en wil persee haar
zin hebben en denken dat ze het allemaal beter weet.
Wij als moeder zijnde weten wel beter! Toch!

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:43

Quellian schreef:

Pardon? Op welke manier heb jij het ervaren dat ik stook in dit topic?

Omdat ik een mening heb.
Dit was toch een discussie?

De enige die hier nu een negatieve draai aan probeert te geven, ben jij. Ik ga er even voor temmen, op zo'n manier voel ik niet de behoefte om te discussieren.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:47

Vienna2007 schreef:
Het overgrote deel (en dat zei ik 20 pagina's terug ook al) is hier huisvrouw die met allerlei excussen op de proppen komen waarom ze het zo druk hebben.

Vienna2007 schreef:
Je weet niet het verschil tussen vrij van werk buitenhuis en werk binnenshuis blijkbaar.

Klagen over druk hebben....

Ga eerst eens fulltime werken, dan nog aandacht aan je kinderen schenken, huishouden etc, en dan klagen dat je het druk hebt.

Vienna2007 schreef:
IngridB,

Mijn ouders werken beiden fulltime, hebben een klein kind, en hij zit ook nog eens op 2 sporten, gaat regelmatig naar vriendjes, of andersom, en ze doet het huishouden ook nog eens.

Heb je daar nou echt een hele week vrij voor nodig?

Succes met temmen, Vienna.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:48

Quellian schreef:

Dat is denk ik een soort van oergevoel dat je als moeder hebt en waarbij het kind een deel van je zelf is. Het gevoel voor je kind is niet te beschrijven zo sterk en nergens mee te vergelijken.

Dat weet ik heus wel, ook al heb ik geen kinderen.

Vind die opmerking over Vienna erg kinderachtig (misschien zit je teveel tussen de kinderen?). Wij hebben gewoon een andere mening en proberen deze uit te dragen en dat mag, daarvoor is dit een discussieforum. Jammer dat velen dan niet kunnen discussieren zonder zich persoonlijk aangevallen te voelen en er daardoor uit machteloosheid zwakke argumenten bij halen.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:50

De strekking van die berichten worden alleen persoonlijk, wanneer de lezer ze zo interpreteert.

Definitie van persoonlijk, is gewezen op 1 persoon. In dat context heb ik niemand op de man beledigd, maar heb ik een algemene "groep" genoemd.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:51

Bloodymary schreef:
Vind die opmerking over Vienna erg kinderachtig (misschien zit je teveel tussen de kinderen?).

Lees mijn posts in dit topic nog eens en reageer dan opnieuw.

Vienna, ik heb ook maar de moeite genomen om te temmen.

Erg jammer dat jullie al drammend dit topic binnen komen. Er heerste een gemoedelijke sfeer.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:52

Bloodymary schreef:
Quellian schreef:

Dat is denk ik een soort van oergevoel dat je als moeder hebt en waarbij het kind een deel van je zelf is. Het gevoel voor je kind is niet te beschrijven zo sterk en nergens mee te vergelijken.

Dat weet ik heus wel, ook al heb ik geen kinderen.

Je DENKT een soort van oergevoel?
Meid, dat voel je echt pas als je zelf een kind hebt. Je kunt nu wel denken dat het zo is, maar dat weet je nu niet.
Geloof me nu maar, je weet het pas als je een kind hebt anders heb je dat gevoel echt niet.
Laatst bijgewerkt door IngridB op 08-11-10 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:53

Vienna2007 schreef:
Definitie van persoonlijk, is gewezen op 1 persoon. In dat context heb ik niemand op de man beledigd, maar heb ik een algemene "groep" genoemd.

Ik heb voor het gemak de quotes waarop jij reageerde weggehaald in de quotes die ik hierboven van jou heb gepost en ja, jij meldde en vroeg dingen zeker wel op de man af :) Lees ze zelf even na zou ik zeggen.

Kom Ingrid, we gaan wat nuttigs doen :D

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:54

Quellian schreef:
Vienna2007 schreef:

Ik heb voor het gemak de quotes waarop jij reageerde weggehaald in de quotes die ik hierboven van jou heb gepost en ja, jij meldde en vroeg dingen zeker wel op de man af :) Lees ze zelf even na zou ik zeggen.

Kom Ingrid, we gaan wat nuttigs doen :D

Lijkt me een heel wijs plan! We gaan maar verder met ons oh zo zware werk, kunnen we straks weer klagen hoe zwaar we het hebben gehad _O
Laatst bijgewerkt door IngridB op 08-11-10 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:55

Ik zit gewoon op mijn werk, kind zit op het kinderdagverblijf. Is ook niet goed volgens sommigen.
Laatst bijgewerkt door 050206051012 op 08-11-10 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:55

Laat maar, sommigen hier hebben echt te veel tunnelvisie om een interessante discussie mee te kunnen voeren.

Lees anders eens het boekje verwende prinsesjes van Elma Drayer. Gaat over vrouwen in Nederland, heel interessant. Maar misschien rijkt jullie interesse niet meer verder dan boekjes van Wipneus en Pim of zo.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:56

Er is helemaal niks aan de hand. Er worden gewoon normale vragen gesteld, maar IngridB en jij, beginnen als een stel krolse katten om jullie heen te slaan. Is helemaal nergens voor nodig.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:57

Bloodymary schreef:
Lees anders eens het boekje verwende prinsesjes van Elma Drayer. Gaat over vrouwen in Nederland, heel interessant. Maar misschien rijkt jullie interesse niet meer verder dan boekjes van Wipneus en Pim of zo.

Lieve lieve Bloodymary... ik werk fulltime, mijn vriend werkt fulltime en we hebben een zoon. En buiten dat we beiden fulltime werken hebben we ook nog een huishouden en nee, geen poetsmiep. Daarnaast hebben we ook nog 2 paarden en nee, niet in volpension.
Wat is precies je probleem? :)

Vienna, mij raak je er niet mee om sneren uit te delen naar de thuisblijfmoeders, maar ik vind wel dat ik voor ze op mag komen als iemand zo uit de hoek komt.

In welk boekje leer je 'rijkt'? Tot waar reikt jouw interesse?

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:01

Vienna2007 schreef:
Er is helemaal niks aan de hand. Er worden gewoon normale vragen gesteld, maar IngridB en jij, beginnen als een stel krolse katten om jullie heen te slaan. Is helemaal nergens voor nodig.

Ik geef ook gewoon mijn mening en als ik het ergens niet mee eens ben of als iets nergens op slaat dan reageer ik daarop.
Ik ben geen krolse kat die om zich heen gaat slaan en ik kan nou niet zeggen dat er 'normale' vragen worden gesteld. Ik heb ze in ieder geval nog nergens gezien.
Maar ik ga nu aan de strijk, was en stofzuigen want ik heb zo weer een kind die ik uit school moet halen!
Laatst bijgewerkt door IngridB op 08-11-10 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:01

Het was idd een leuke discussie, maar die is helaas voorbij. Over opmerkingen uit machteloosheid maken gesproken, die van Wipneus en Pim is erg constructief ja.