wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:08

Citaat:
criminaliteit had ik het over..... Dus imo wel belangrijk waar het vandaan komt.

de criminaliteit wordt denk ik alleen maar groter wanneer je genoodzaakt bent om je wiet bij ''iemand van de straat'' te halen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:12

superwoman schreef:
Ben ik met je eens hoor ;)

Vond het alleen zo zwart-wit overgebracht van sarabande.

@sarabande: Tuurlijk kies je een partij op zijn standpunten, maar je weet ook als kiezer dat bij een coalitie niet alle standpunten gehaald kunnen worden.

Dat is bekend, maar om op voorhand al je belangrijkste breekpunt te laten vallen, beloofd weinig goeds voor de rest van je zogenoemde standpunten.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:13

Marian_ schreef:
Citaat:
criminaliteit had ik het over..... Dus imo wel belangrijk waar het vandaan komt.

de criminaliteit wordt denk ik alleen maar groter wanneer je genoodzaakt bent om je wiet bij ''iemand van de straat'' te halen.

De criminaliteit op de koper bedoel je, maar ik bedoel dat de criminaliteit bij de teelt al steeds grotere vormen aan het nemen is....naar mijn idee maakt het gedoogbeleid de verkoopmarkt groter en dus ook interressanter..
Onderling (op straat) heb je nu ookal verkoop...

m1992

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:14

Is er al ergens bekend gemaakt wie er wel mee doen vanavond bij het debat?

En weet iemand ook of dat wat er vanmorgen op tv geweest is ook ergens terug te zien is?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:15

sarabande schreef:
Dat is bekend, maar om op voorhand al je belangrijkste breekpunt te laten vallen, beloofd weinig goeds voor de rest van je zogenoemde standpunten.

De bonden waren het over dat breekpunt ook al aardig eens, dus zo'n breekpunt vond ik het ook weer niet. Al snap ik niet waarom hij het een breekpunt heeft genoemd, is imo ook niet erg handig geweest.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:16

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:17

Citaat:
De criminaliteit op de koper bedoel je, maar ik bedoel dat de criminaliteit bij de teelt al steeds grotere vormen aan het nemen is....naar mijn idee maakt het gedoogbeleid de verkoopmarkt groter en dus ook interressanter..
Onderling (op straat) heb je nu ookal verkoop...

dat zul je toch blijven houden gedoogbeleid of niet. en je hebt nu ook al verkoop ja, maar dat is vaak grotere rommel als de joints in de shop..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:23

Asyaa schreef:
Schuldig voor democratie?

Uiteraard niet, wel voor discriminatie.

Maarre, bezuinigen op de geestelijke gezondheidszorg. Dus we laten de Joran van der Slooten lekker rondlopen?

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:23

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:25

Ik heb datzelfde gevoel Heino..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:29

Ik ben niet zo gek veel mensen tegengekomen vandaag, maar schaam me behoorlijk om in een land te komen waar iemand als Wilders zoveel voet aan de grond krijgt.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:30

Nessah schreef:
Lovely schreef:
Christel, wat geert belooft, kan eenvoudigweg niet.
Oh ja, een ding kan wel: criminele Nederlanders terug sturen naar hun eigen land: Nederland.

Dat vind ik ook weer typerend.. Sommige zeggen "criminele buitenlanders het land uit" om vervolgens bij het topic Joran van der sloot te zeggen "laat hem lekker daar zijn straf uitzitten, wat moeten wij met hem"

Omdat in het verkiezingsprogramma van de PVV duidelijk staat dat de criminelen eerst hier hun straf uit kunnen zitten, maar daarna geen recht meer hebben op een Nederlands paspoort.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:32

nou prima toch, lekker terug naar wegweggistan en als ze daar nog zoiets uitvreten ze niet zo'n hotel krijgen zoals hier.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:32

Da's ook onhandig, dan hebben we er niks meer aan. Waarom eerst investeren (althans, gevangenisstraf heeft toch ook een nut voor de gevangene) en dan wegdoen?

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:39

Heino schreef:
Da's ook onhandig, dan hebben we er niks meer aan. Waarom eerst investeren (althans, gevangenisstraf heeft toch ook een nut voor de gevangene) en dan wegdoen?

Omdat wanneer je ze zonder gevangenisstraf het land uit zou sturen, en is er is geen uitleveringsverdrag, dan gaan ze ook vrijuit in hun eigen land. En daarmee zouden ze dus hun straf ontlopen en in hun eigen land vrij verder kunnen gaan. éérst straffen, daarna oprotten. Strafblad en geen Nederlands paspoort? Ook weg ermee. Generaal pardon? Mensen die weigeren te vertrekken wanneer ze geen asiel hebben gekregen alsnog toegang geven? Dat moet iedereen allemaal normaal vinden?
Nederland is voor vele buitenlanders een one way ticket voor een makkelijke uitkering.

En alle mensen die normaal doen, die mogen gewoon blijven. Zijn we het nou aan het opnemen voor de criminele buitenlanders hier? Wat heeft Nederland te maken met een crimineel die hier misbruik loopt te maken van onze gastvrijheid?

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:40

amen _/-\o_

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:40

christel1857 schreef:
Zijn we het nou aan het opnemen voor de criminele buitenlanders hier?

Nou nee

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:43

Heino schreef:
christel1857 schreef:
Zijn we het nou aan het opnemen voor de criminele buitenlanders hier?

Nou nee

Wat dan wel? Want mensen die niet verkrachten, stelen, dealen en moorden die hebben niks te vrezen van de PVV.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:45

christel1857 schreef:
Wat dan wel? Want mensen die niet verkrachten, stelen, dealen en moorden die hebben niks te vrezen van de PVV.

Die mogen alleen geen uitingen van hun geloof hebben want dan krijgen ze een boete :+

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:47

Heino schreef:
Asyaa schreef:
Schuldig voor democratie?

Uiteraard niet, wel voor discriminatie.

Maarre, bezuinigen op de geestelijke gezondheidszorg. Dus we laten de Joran van der Slooten lekker rondlopen?

Bezuinigen is nog altijd iets anders dan afschaffen. Dus je suggereert iets wat niet aan de orde is.
Zware psychiatrische patiënten komen niet zonder behandeling te staan. Mensen die bij iedere scheet die verkeerd zit al bij de psychiater gaan zitten, dát mogen ze voortaan zelf betalen.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:47

Ik weet het niet hoor, maar over welke criminele mensen hebben we het hier eigenlijk? Want de zogenaamde buitenlandse probleemjongeren zijn hier allemaal geboren, dus Nederland is net zo goed hun land als de mijne.

edit; ik wil eigenlijk helemaal niet reageren omdat het een eindeloze en zinloze discussie is.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:51

christel1857 schreef:
Bezuinigen is nog altijd iets anders dan afschaffen. Dus je suggereert iets wat niet aan de orde is.
Zware psychiatrische patiënten komen niet zonder behandeling te staan. Mensen die bij iedere scheet die verkeerd zit al bij de psychiater gaan zitten, dát mogen ze voortaan zelf betalen.

Waar staat dat?
Ik vind het jammer dat psychische aandoeningen weer eens onderschat worden.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:55

Sleeper schreef:
Ik weet het niet hoor, maar over welke criminele mensen hebben we het hier eigenlijk? Want de zogenaamde buitenlandse probleemjongeren zijn hier allemaal geboren, dus Nederland is net zo goed hun land als de mijne.

edit; ik wil eigenlijk helemaal niet reageren omdat het een eindeloze en zinloze discussie is.

Wanneer ze bereid zijn om hun buitenlandse paspoort op te geven en alleen een Nederlands paspoort aan te houden is er totaal geen probleem. 2e generatie buitenlanders hebben nog altijd 2 paspoorten, ook al zijn ze hier geboren.

Stel he? Dat Marokko in oorlog komt met Nederland. Voor wie kiest een 2e generatie Marokkaan dan?

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:57

Christel, van je denkwijze gaan mn haren recht overeind staan. Het is jouw mening die mag je natuurlijk hebben! :) maar ik heb niks, maar dan ook echt helemaal niks, met deze mening.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:59

Sleeper schreef:
Christel, van je denkwijze gaan mn haren recht overeind staan. Het is jouw mening die mag je natuurlijk hebben! :) maar ik heb niks, maar dan ook echt helemaal niks, met deze mening.

Dat kan. We agree to disagree then ;)