Joran v/d Sloot verdacht van moord

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:57

Zonnetje81 schreef:
Ik denk dat er wel heul veul ergere moordenaren zijn dan Joran....waarom zouden die minder mogen lijden. Hij mag best goed gestraft worden maar ik heb het idee omdat dit zo'n mediahype is dat het een heksenjacht tegen joran is geworden.

Tja, dan had ie deze keer misschien een minder bekend meisje uit moeten zoeken...
En de mediahype met Natalee heeft ie zelf voor gezorgd; Hij maakt alleen al een circus van zn bekentenissen die iedere keer weer veranderen.
Als je gek bent, krijg je nu eenmaal media aandacht, denk aan die gek die zn kinderen opsloot in Oostenrijk. Wil je geen aandacht moet je maar 2 x nadenken voordat je iets doet :)
We leven nu eenmaal in een mediacultuur!

Hoewel ik het wel een beetje ver vind gaan wat ze allemaal van hem uitzenden....

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:58

LecyTinker schreef:
@cyntje... als mensen die mensen pijn doen geen mensen zijn, dan zeg je dus dat moord in bepaalde gevallen toegestaan is en ongestraft zou moeten blijven?

Nee,... ik reageer op 'mensenrechten'.
Mensen hebben mensenrechten, mensen die mensen pijn doen in mijn ogen een heel stukkie minder denk ik zo :+
Ga niet lettertje voor lettertje uitleg geven dacht ik zo,... mijn posten zijn duidelijk genoeg dacht ik zo.
Joran heeft daar nou eenmaal iets onhumaans uitgevreten en het zij zo dat ie daar nu vast zit. Of dat humaan is of niet zoals ik al eerder zei, dat zijn nu eenmaal de normen en waarden daar!

En moord toestaan,... waar heb ik dat in godsnaam gezegd? :')

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:59

feit blijft wel, die 30e mei..toeval or what? Daar ben ik dan weer erg benieuwd naar, naar zulke dingen..

Ja maar Kiwiko, hij heeft daar geen moord gepleegd zover iedereen weet, als hij dat wel deed, net als nu in Peru, dan had ie daar ook niet goed gezeten. Dat staat dus imo even los van of hij gezocht werd in NL..of bedoelen we hetzelfde, raak er nu zelf van in de war haha

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:59

LecyTinker schreef:
Wat hebben uitleveringverdragen hiermee te maken?

ga ik je heel simpel uitleggen........ je kan in land a een misdaad begaan......... en in land f wonen.........

in land f is jouw misdaad niet van toepassing dus vervolgen ze je niet, mocht je toch aan gehouden worden dan is land f niet verplicht je over te dragen aan land a........

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:00

KiWiKo schreef:
Amy77 schreef:
Toen zijn vader nog leefde zat hij ook al in Thailand, dus ook niet een slimme keuze..dus zn vader zijn tips waren destijds ook al niet erg welkom ;)

toen werd hij gezocht in Nederland........... thailand heeft geen uitleveringsverdrag met nederland :) :)

als je vlucht naar een ander land, dan moet je vluchten naar een land waar je het beter heb dan in het land waar je berecht word EN een land zonder uitleveringsverdrag :)
zo moeilijk is dat toch niet ......... of wel?

Thailand is nou niet bepaald een land waar je het beter hebt. En je kan dan wel naar een land gestuurd worden waar ze geen uitleveringsverdrag hebben, maar je kan niet ongelimiteerd in een land blijven. Als zo een land geen belang heeft om jou asiel te geven dan zal je toch echt na verloop van tijd dat land weer moeten verlaten. Dus dan zal je toch al snel weer naar een ander land toe moeten en denk dat op internationale wateren ze je gewoon in de boeien mogen slaan!

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:00

Guernica schreef:
Cyntje schreef:
Natalee en Stephanie hadden ook rechten...
Hij ''zwaar genoeg gaat krijgen''??? Ik snap niet dat iemand na al de rompslomp en zijn internationale bekendheid omtrent Natalee iemand doet besluiten om maar vrolijk door heel de wereld poker te gaan spelen,... die jongen zat niet voor niets overal en nergens lijkt mij... Maar zwaar genoeg? Na alle interviews, gesprek met Patrick etc, ziet hij het leven meer als een lachertje in mijn ogen.
Zeker op de onrespectvolle manier waarop hij met Patrick over meisjes praatte en wat er met haar gebeurd zou zijn...

Mensen hebben rechten, klopt :j
Mensen die mensen pijn doen zijn geen mensen...

Natuurlijk wel. Iemand verandert echt niet zomaar in een alien. Iedereen is een mens en iedereen heeft gewoon rechten. Joran heeft alleen weinig tot geen menselijkheid in zich en daarvoor wordt hij heus wel genoeg gestraft. Ik krijg een beetje het idee dat iedereen denkt dat het rechtsysteem zich er maar makkelijk vanaf gaat maken?
Vergeet niet dat ook het rechtsysteem uitgevoerd wordt door mensen, en waarschijnlijk gunnen die Joran ook geen roosjes en regenbogen.

Ik denk overigens ook dat een gevangenis zoals die in Peru niets meer te maken heeft met rehabilitatie. Het wordt meer een oorlog waarin je alleen maar bezig bent met overleven en niet met oprechte spijt, alleen maar spijt omdat ze daar zitten.

Weinig tot geen menselijkheid? Waar haal je dat vandaan?
Ik heb nergens een psychiatrisch rapport terug kunnen vinden waarin ze zeggen dat ie gast helemaal kentter is...
Dit is je eigen visie misschien, maare als hij geen psychische ziektes heeft dan is hij natuurlijk helemaal niet genoeg gestraft imo.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:01

faye1995 schreef:
Zonnetje81 schreef:
Ik denk dat er wel heul veul ergere moordenaren zijn dan Joran....waarom zouden die minder mogen lijden. Hij mag best goed gestraft worden maar ik heb het idee omdat dit zo'n mediahype is dat het een heksenjacht tegen joran is geworden.

Tja, dan had ie deze keer misschien een minder bekend meisje uit moeten zoeken...
En de mediahype met Natalee heeft ie zelf voor gezorgd; Hij maakt alleen al een circus van zn bekentenissen die iedere keer weer veranderen.
Als je gek bent, krijg je nu eenmaal media aandacht, denk aan die gek die zn kinderen opsloot in Oostenrijk. Wil je geen aandacht moet je maar 2 x nadenken voordat je iets doet :)

Hoewel ik het wel een beetje ver vind gaan wat ze allemaal van hem uitzenden....

Ik denk dat als hij een onbekend meisje had meegenomen dat het net zo was gegaan....

slimmerik

Amy77 schreef:
feit blijft wel, die 30e mei..toeval or what? Daar ben ik dan weer erg benieuwd naar, naar zulke dingen..

Het 30 mei toeval zou kunnen duiden op een complot..... maar dat zal heel moeilijk te bewijzen zijn. Ben er ook wel benieuwd naar eerlijk gezegd. Maar of men ooit 100% achter de waarheid komt? Zullen altijd misteries blijven denk ik.

KiWiKo

Amy77 schreef:

Ja maar Kiwiko, hij heeft daar geen moord gepleegd zover iedereen weet, als hij dat wel deed, net als nu in Peru, dan had ie daar ook niet goed gezeten. Dat staat dus imo even los van of hij gezocht werd in NL..of bedoelen we hetzelfde, raak er nu zelf van in de war haha

als Joran in Nederland aangehouden was geweest, had het Nederlands recht op hem van toepassing geweest ..............

maar ik denk dat hij dan nooit meer uit de gevangenis was gekomen omdat amerika wel een uitleveringsverdrag heeft.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:02

Zonnetje81 schreef:
faye1995 schreef:

Ik denk dat als hij een onbekend meisje had meegenomen dat het net zo was gegaan....

Tja daar valt over te twisten natuurlijk ;)

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:03

Ja idd zonnetje..ik heb met verbazing het filmpje in de auto zitten kijken..waarop een peruaan(agent?) hem erg vriendelijk behandeld, met voorzichtigheid, hand op schouder, lachend..alsof ze een troffee bij zich hadden.

Cyntje

Ik vraag me wel af wat zij dan op zijn laptop gezien heeft...
Lijkt me toch dat mócht hij daar uiteindelijk wel de verantwoordelijke voor zijn dat je dergelijke dingen niet op je lappie zet...

slimmerik

Joran was regelmatig in Nederland hoor. Kwam het vorig jaar gewoon tegen in Arnhem. En Amerika heeft nooit om uitlevering gevraagd.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:04

Cyntje schreef:
LecyTinker schreef:
@cyntje... als mensen die mensen pijn doen geen mensen zijn, dan zeg je dus dat moord in bepaalde gevallen toegestaan is en ongestraft zou moeten blijven?

Nee,... ik reageer op 'mensenrechten'.
Mensen hebben mensenrechten, mensen die mensen pijn doen in mijn ogen een heel stukkie minder denk ik zo :+
Ga niet lettertje voor lettertje uitleg geven dacht ik zo,... mijn posten zijn duidelijk genoeg dacht ik zo.
Joran heeft daar nou eenmaal iets onhumaans uitgevreten en het zij zo dat ie daar nu vast zit. Of dat humaan is of niet zoals ik al eerder zei, dat zijn nu eenmaal de normen en waarden daar!

En moord toestaan,... waar heb ik dat in godsnaam gezegd? :')

hahah, dat heb je nergens...
Ik bedoel te zeggen dat het niet uit maakt wat je doet, je blijft een mens met rechten. mocht dit recht je dus ontnomen worden dan houd dat in dat je vrijstelling hebt van de wettelijke regels! Want het ene komt met het ander! En ook al breek je de wettelijke regels, om berecht te worden via die zal je toch je recht als mens gerespecteerd moeten krijgen!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:04

slimmerik schreef:
Amy77 schreef:

Het 30 mei toeval zou kunnen duiden op een complot..... maar dat zal heel moeilijk te bewijzen zijn. Ben er ook wel benieuwd naar eerlijk gezegd. Maar of men ooit 100% achter de waarheid komt? Zullen altijd misteries blijven denk ik.

Daar heb ik ook al aan zitten denken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:05

Wat hij de familie Holloway heeft geflikt vind ik niet getuigen van menselijkheid nee. Dat heeft in mijn ogen niets met psyche te maken.
Volgens mij (en ja, dat is dus mijn eigen visie) kent Joran behalve narcisme weinig andere menselijke eigenschappen.

En nee, hij is nog niet voldoende gestraf, dat hoor je mij ook nergens zeggen. Maar hij wordt wel voldoende gestraft, hoop ik. Dat is nog maar te bezien natuurlijk, maar ik ga er wel vanuit.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:05

Als moordenaars geen rechten meer hebben kunnen we net zo goed het zogenaamde 'recht' in eigen hand nemen....slaat toch nergens op??

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:06

Heeft iemand al een verklaring gegeven waarom de trip naar de z.g. supermarkt niet te zien was op de bewakings camera's?

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:07

Waarom zou hij in hemelsnaam deze moord zo makkelijk bekenen als hij al 5 jaar zwijgt over het hoe en wat rond natalee?! Dat komt er echt niet in hier..

en dat complot geloof ik ook nog wel omdat het te toevallig is die dag dat zou hij zelf neem ik aan nooit zo uitkiezen.

Hoe zit dat verhaal over dat ze lesbisch zou zijn en haar moeder er achter zit dan, omdat Beth ookal onderweg was naar aruba toen voordat ze nog vermist was opgegeven? Dat maakt dit verhaal ook wel raar dan zou hij geframed kunnen zijn

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:10

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:10

tja, het zou natuurlijk kunnen dat hij bekent omdat die laptop echt informatie bevat die hem dus onomstotelijk kan betrekken bij de moord van NH. Maar dat is allemaal giswerk...

Het enigste waar ik straks van ga gillen als ik het hoor is dit...
DAT PETER R DE VRIES GAAT ZEGGEN DAT NU DE ZAAK DOOR HEM IS OPGELOST!!!!! sorry, dat moest er even uit... Zegt die vent niet elke keer dat HIJ de zaak heeft opgelost terwijl hij uit zijn neus zatte peuteren?

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:13

doerakje schreef:
http://hoax.blog.nl/nieuws/2010/06/07/j ... et-complot

slaan de spijker op zijn kop volgens mij!?

Tja dan kunnen we van alle mediahype berichten wel gaan zeggen :+
We horen het vanzelf wel..... Neem aan dat ie niet bekend voor iets wat ie niet heeft gedaan?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:16

LecyTinker schreef:
tja, het zou natuurlijk kunnen dat hij bekent omdat die laptop echt informatie bevat die hem dus onomstotelijk kan betrekken bij de moord van NH. Maar dat is allemaal giswerk...

Het enigste waar ik straks van ga gillen als ik het hoor is dit...
DAT PETER R DE VRIES GAAT ZEGGEN DAT NU DE ZAAK DOOR HEM IS OPGELOST!!!!! sorry, dat moest er even uit... Zegt die vent niet elke keer dat HIJ de zaak heeft opgelost terwijl hij uit zijn neus zatte peuteren?

Het is natuurlijk een kwestie van smaak dat jij walgt van Peter R en van alles wat Joran doet aanneemt dat ie het niet gedaan heeft. Maar Peter R zei net op Radio2, waarbij hij verre van triomfantelijk klonk, dat Joran dit verhaal met die laptop verzonnen heeft omdat hem anders roofmoord, het meisje had veel geld en juwelen op zak, ten laste gelegd zou worden
En daar staat een veel hogere straf op.

We zullen zien dit zijn nog maar de eerste verhoren en Joran weerspreekt zichzef altijd.

Zonnetje81

Hij heeft nooit bekend dat hij N vermoord heeft. Gezegd dat hij meer ervan weet en weet waar het lichaam ligt...

Anoniem

Hij weet wat er met Nathalee is gebeurd en hij heeft de hele wereld jaren voor de gek gehouden met zijn gelul.

Volgens mij bedoelen we verder hetzelfde want ik zeg steeds dat hij nog steeds een mens is, alleen dat hij weinig menselijkheid heeft en daarmee doel ik dus inderdaad op zijn daden.