Echte mannen eten wél kaas.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:24

MJ_ schreef:
xx_Kelly_xx schreef:
Maar Ansou wil wel degelijk meewerken en ze kunnen (zei hij) alles chekken, waar hij heeft gewerkt etc. Ook Peter R. de Vries onderzoekt.. en ontmaskerd. Waarom zouden al die ''vriendinnen'' vertellen dat ze gewoon op school zat? Zouden hun ook liegen? Nee, ik denk het niet. Er zijn meer partijen die zeggen dat ze gewoon op school heeft gezeten.

Jep, en al die feiten zeggen mij meer dan hoe maria en ansou overkwamen in de filmpjes!
Over het algemeen heb je vaak wel steunbewijzen, gelukkig hoeven we in het leven niet op alleen maar gedrag af te gaan!

Nu begrijp ik je een stuk beter MJ_ ;)
Alleen gedrag vind ik ook niet prettig, maar in dit geval is alleen gedrag niet aan de orde... :n
Vandaar dat ik je reactie niet helemaal begreep.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:25

Janine1990 schreef:
xx_Kelly_xx schreef:
Maar Ansou wil wel degelijk meewerken en ze kunnen (zei hij) alles chekken, waar hij heeft gewerkt etc. Ook Peter R. de Vries onderzoekt.. en ontmaskerd. Waarom zouden al die ''vriendinnen'' vertellen dat ze gewoon op school zat? Zouden hun ook liegen? Nee, ik denk het niet. Er zijn meer partijen die zeggen dat ze gewoon op school heeft gezeten.

Precies!
Sowieso is het spijbelen van de eerste twee jaar onzin volgens de school en Ansou, aangezien ze elkaar pas leerden kennen toen ze in de derde zat.

Correctie; in de tweede. Dat zei Manou/Ansou gisteren zelf nog.
Maria zei dat ze Manou leerde kennen op d'r eerste schooldag, maar volgens Manou was dit pas in haar 'tweede leerjaar', zoals hij dat zo mooi zei.

Ik moest daar wel erg om lachen. Het woord 'liegen' weet hij niet, maar 'geëscaleerd' rolt zo uit z'n mond.

Trennie

xx_Kelly_xx schreef:

En los daarvan is het ook gewoon zo dat in een heuse echte rechtzaak is aangetoond dat Maria zo goed als altijd aanwezig is geweest op school en is in dit geval de moeder van Maria in haar ongelijk gesteld.
En dat is een keihard bewijs en in deze al ruim voldoende om te maken dat er een heleboel in twijfel getrokken kan worden, simpelweg omdat het in de tijdsspanne niet meer mogelijk blijkt.
Je kunt alleen hier al niet meer omheen.

Is er hier iemand die het aan durft deze rechtspraak in twijfel te trekken?????

Urbanus

Hij zei escalated

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:27

En volgens Maria gebeurt alles in de 1ste.. ze liegt gewoon over zoveel dingen. D'r verjaardag, de gespijbelde uren, de gezinsituatie.. nee ik weet het niet.

Wat ik ook raar vind.. ze zegt dat ze op haar 13de/14de de leiding kreeg.. EEN MEISJE VAN 13? Die andere meisjes naar het buitenland smokkelt? OP HAAR 13DE? Ook staat er in haar 1ste boek dat ze gewopon overging enzo.. nee sorry dat soort dingen.. die kloppen niet. Een school kan inderdaad een beetje laks zijn in de gespijbelde uren (wat trouwens niet zo is gebleken..) maar een kind laten overgaan wat nooit aanwezig is? DAT KAN NIET. DAT IS GEWOONWEG ONMOGELIJK.
Laatst bijgewerkt door Wiwabalia op 13-05-10 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:29

Janine1990 schreef:
Alleen gedrag vind ik ook niet prettig, maar in dit geval is alleen gedrag niet aan de orde... :n

Ja ik kreeg ook het vermoeden dat we langs elkaar praten!

Ik kreeg het gevoel dat er hier op bokt mensen waren die sowieso al vonden dat maria loog omdat ze zich zo lacherig en niet-emotioneel gedroeg en dat ansou wel de waarheid sprak omdat hij tranen had. Ik vind dat te kort door de bocht!

Dat was wat ik bedoelde!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:29

Trennie schreef:
Net de herhaling van dwdd gezien.
Vond de uitgever niet direct zwak overkomen als in de zin dat hij zenuwachtig was of niet uit zijn woorden kwam.Wel vond ik dat hij er steeds een draai aan wilde geven dat het maria's waarheid is.
Maar dat is nou juist richting de uitgever de terechte kritische vraag: een boek kan alleen waarheid of fictie zijn.
Het is verkocht als waarheid terwijl het fictie is.
En dan heb je het over bedrog, of op z'n minst misleidng.
Het boek had nooit zo'n bestseller geworden als het als fictie verkocht was geweest.
Maria had nooit zo in de publiciteit gestaan als het als fictie was verkocht.
En dat het dus fictie is, kon en wilde hij niet toegeven.

Het boek is niet alleen verkocht als waargebeurd, maar het ook nog eens keer op keer zo verdedigd in de media. Maria heeft 'alle' praatprogramma's afgestruind en overal haar boek en afschuwelijke verleden gepromoot. Het is daarom dus bijna een vorm van massabedrog en is iedereen daarom zo begaan hiermee?

Het boek is ook nog eens afschuwelijk slecht en op geen enkele manier geloofwaardig als je weet hoe het echt toe gaat in de wereld van de loverboyslachtoffers. Die Maria is naar mijn idee gewoon een afgewezen gebruiksvoorwerp van een stel players en dat is zeker niet leuk, maar ook niet tragisch.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-05-10 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Wiwabalia

Re: Echte mannen eten wél kaas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:35

En waarom heeft ze nooit tegen Ansou aangifte gedaan en wel tegen de andere?

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:36

vinden jullie het niet raar dat ze in dr eerste boek zusje heeft en in 2de boek ineens 2 broertjes?

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:36

bietjuhh schreef:
vinden jullie het niet raar dat ze in dr eerste boek zusje heeft en in 2de boek ineens 2 broertjes?

Ja, dan moet je even teruglezen.

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:39

Ben ik ook met je eens MJ.
Maar bokt kent natuurlijk een grote doelgroep en niet elke bijdrage in deze discussie vind ik even zinvol.
Ik ga dus ook niet overal op in.
Maar zoals er hier gereageerd wordt is wel een afspiegeling van hoe de maatschappij in zijn algemeen reageert.
De een reageert zonder zich te verdiepen en zegt maar wat.
De ander reageert op goede onderbouwing.
Weer een ander gaat niet op de feiten af, maar reageert puur op gevoel en ga zo maar door.
Ik probeer alleen in te gaan op mensen die de dingen onderbouwen, anders is het niet echt een discussie.
En one-liners ga ik al helemaal niet op in.

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:40

@Lovely: Inderdaad!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:40

Saskiaatje schreef:
Janine1990 schreef:
Precies!
Sowieso is het spijbelen van de eerste twee jaar onzin volgens de school en Ansou, aangezien ze elkaar pas leerden kennen toen ze in de derde zat.

Correctie; in de tweede. Dat zei Manou/Ansou gisteren zelf nog.
Maria zei dat ze Manou leerde kennen op d'r eerste schooldag, maar volgens Manou was dit pas in haar 'tweede leerjaar', zoals hij dat zo mooi zei.

Ik moest daar wel erg om lachen. Het woord 'liegen' weet hij niet, maar 'geëscaleerd' rolt zo uit z'n mond.

Vond dat hij erg goed Nederlands sprak voor een jongen die 10 jaar in Nederland woont (goed nu in België). Maar een opleiding administratief medewerker brengt wel wat lastigere woorden mee. En zinnen maken in het Nederlands is erg moeilijk. Grammaticaal vond ik hem ruim voldoende voor een buitenlander. Sommige mensen leren het immers nooit ;)

Dat leerjaar vond ik ook erg mooi!

Goed back ontopic; Maar pas in de derde kregen ze verkering... Toch?

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:41

Ja aan hget eind van de tweede/begin van de derde.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:42

MJ_ schreef:
Janine1990 schreef:

Ja ik kreeg ook het vermoeden dat we langs elkaar praten!

Ik kreeg het gevoel dat er hier op bokt mensen waren die sowieso al vonden dat maria loog omdat ze zich zo lacherig en niet-emotioneel gedroeg en dat ansou wel de waarheid sprak omdat hij tranen had. Ik vind dat te kort door de bocht!

Dat was wat ik bedoelde!

Het lacherige vond ik ver over de top. Maar de tranen daarentegen kon ik goed begrijpen. Hij was nuchter, maar ga eens nadenken over wat het je gezin aan doet... Dat is moeilijk.
De tranen waren schattig, maar niet alleszeggend...

Muluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:47

Ik heb zondag niet gezien, gisteren wel, het intervieuw met Manou.
Ik werk in de jeugdzorg en heb het samen met de jongens op de groep gekeken. Waren er erg vol van en was onderwerp van de avond :)

Ik blijf het allemaal beetje 'vaag' vinden. Plat gezien is het plaatje, Maria liegt de boel aan elkaar en Manou is het 'gebruikte/slachtoffer' personage van het boek.

Toch blijf ik in mijn hoofd houden en heb ik over gesproken met anderen, dat dat voor mijn gevoel ook té makkelijk is. Hij wist immers van dat boek en heeft naar mijn weten nooit 'ophef' gemaakt over het feit dat hij hier letterlijk zwart wordt afgeschilderd. Hoe hij overkwam, en dat merkte ik ook aan mijn groep jongens, dat iedereen hem klakkeloos geloofde. Werd zelfs geroepen: oww wat sneu, ow wat zielig voor hem. Wat erg dat dat meisje alles heeft gelogen. Nu blijft mijn vraag een beetje: is dat zo? Of tuimelen we er zo wel heel makkelijk in? In zijn verhaal. Ook een beetje met het idee, waar er twee vechten hebben er twee schuld... Ik vond hem namelijk wel érg onschuldig overkomen. Wil niet zeggen dat ik hem helemaal niety geloof. Het gekke is dat ik hem wél geloof.

Overigens ben ik van mening dat maria haar verhaal vol gaten zit. Maar ben wel benieuwd naar verder 'onderzoek' en uitkomsten.
Heb het boek gelezen vorig jaar, en geloofde het helemaal toendertijd.

Las trouwens eerder in dit topic wat 'grappige' uitspraken van Manou qua taalgebruik. Waar wij nog wel even om gelachen hebben was toen hij zie, duizendhonderden (euros had hij het over volgens mij) :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:49

Muluna: Zijn naam was gefingeerd in het boek, dus hij kon haar niet aangeven wegens smaad en laster.... Dat kon hij pas toen zij zijn naam bekend maakte.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:50

Wat ik ook nog zo raar vind, dat de politie haar heeft geconfronteerd met hun vraag: waarom ze wel een boek schrijft en in alle denkbare programma's op t.v. verschijnt maar geen aangifte wilt doen?

Ze heeft hierop niet gereageerd.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:00

Ik vind het niet eens zo erg dat ze liegt maar loverboy's zijn een serieus probleem in Nederland. Echte slachtoffers worden mischien wel niet meer zó serieus genomen. Dit zijn geen onderwerpen om maar even over te liegen en de wereld op zijn kop te zetten.

Muluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:01

Janine1990 schreef:
Muluna: Zijn naam was gefingeerd in het boek, dus hij kon haar niet aangeven wegens smaad en laster.... Dat kon hij pas toen zij zijn naam bekend maakte.

oké, hoe wordt hij in het boek genoemd dan? naast dikke pad, wat ik me nog kan herinneren. Ik was overtuigd dat er in het boek ook ging over Manou. Maar zal ik mis hebben dus.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:02

In het boek heet hij Manou en in het echt Ansou ofzo.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:02

Janine1990 schreef:

PLus dat ik hem wel geloof in dat hij zich machteloos voelde, met zijn komaf/binnenkomst in NL en een jong meisje met een zielig verhaal... Kan me voorstellen dat je bang bent NL over je heen te krijgen en dat ie, nu hij zich gesterkt voelt, wel de kans krijgt.

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:03

In de uitzending van gisteren heeft hij zichzelf ook Manou genoemd, omdat hij niet wilde dat nog meer mensen achter zijn echte naam kwamen oid?

Muluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:04

Ah, duidelijk! Dan was ik even in de war.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:19