Leerkracht met hoofddoekje voor de klas.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mag een leraar een hoofddoekje/keppeltje/etcetera voor de klas dragen?

Ja
274 (40%)
Nee
396 (59%)

Totaal aantal stemmen: 670

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:27

@CtjeLief
Jij WIL alleen de positieve (liefst zo gunstig mogelijke) dingen zien, en dat is gewoon zo ontzettend vervelend.[/quote]

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:28

merk je bij mij niets van toenadering?

oef, damn it.

jij beantwoord mijn vragen niet. ik moet blijven zeuren. je bent vaak respectloos geweest en ik geef jou weer een kans! ik probeer jou te begrijpen. ik zeg het ook eerlijk als ik het wel (gedeeltelijk) met je eens bent. ik vraag door zodat we inhoudelijker kunnen gaan. ik probeer jou niet af te rekenen op je politieke voorkeur en je aversi tegen moslims (terwijl ik er 1 ben) en ik blijf met jou spreken..

nee dat is geen stap in de goede richting.

dit alles zegt meer over jou dan over mij

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:29

JA want STEL je voor dat we wat positiever in het leven staan.. eng beeld he?! Ik heb moslimse vrienden, en ook collega's, en daar krijg ik heel veel van, dus ik zie inderdaad niet in waarom ik deze mensen de grond in zou moeten boren?? Jij noemt uitzonderings gevallen... ik benoem het merendeel...

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:29

CtjeLief schreef:
Citaat:
ik lees amper positieve reacties van jou springert

Amper?? ik heb er nog geen voorbij zien komen.. Zelfs als wij in bep. zaken gelijk aantonen (met bewijzen/bronnen) wordt er nog als een stier op een rood doek op gereageerd, en dan NOG niet kunnen toegeven dat iemand ook wel eens gelijk kan hebben.. nee correctie: HEEFT!
En als er Moslim kindje met een kroontje in A'dam loopt, VOORAL niets moois in kunnen zien, nee gelijk een vergelijking erin gooien van een extremistische moordenaar wat niets met de Islam te maken heeft, ik vind het eigenlijk ronduit respectloos..

Doel lijkt steeds meer op het zwartmaken van Moslims en totaal niet zoeken naar een menselijke oplossing.. jammer..!

Dat komt omdat jij voorstander ben van de multi-culti samenleveing en ik tegenstander. Dan krijg je dat toch?
Jij wilt het perse door onze strot duwen, en ik wil het perse niet door de strot geduwd hebben, is niks respectloos aan. Wat jij me wilt voeren, lust ik gewoon niet.
Laatst bijgewerkt door Springert op 03-05-10 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

CtjeLief

Re: Leerkracht met hoofddoekje voor de klas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:30

Als je het allemaal niet door je strot wil krijgen, dan moet je misschien je mond eens sluiten ;)

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:31

Maar Springert. Jij gaat altijd uit van de Islamisering van Nederland. Terwijl ik dat gevoel helemaal niet heb. De televisie wordt nog altijd gedomineerd door de blanke (atheistische of christelijke) Nederlander. De hele media eigenlijk, ook kranten, tijdschriften enz. In de hele politiek is een moslim de uitzondering. Er is wel een moslimpartij maar deze heeft niet eens kiezers. In de meeste plattelandsdorpen wonen niet eens Islamieten. Alleen in de steden. Behalve de uitzonderingen en die zie ik als extremisten en niet als moslims, heb ik nooit het idee gehad dat de moslim Nederland willen overnemen.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:32

springert. er staan nog iets van 6 a 7 vragen open in dit topic. waar ik nog steeds geen antwoord op heb.

ik vertrek nu, dan heb jij alle tijd om hier op te antwoorden.
alhoewel ik wel een beetje hopeloos begin te worden.

je hoeft niet overal antwoord op te hebben. je kan ook gewoon toegeven dat je de vragen niet kunt beantwoorden. dan hoef ik tenminste niet meer te hopen.

Springert

jameyskatje schreef:
de 1e kan door een 14 jarige op zijn zolderkamer in elkaar geknutseld zijn.

de 2e is de grootste propegande die er bestaat, namelijk submission van theo van gogh. ook niet bepaald realistisch. heeft niets te maken met de vrouwen die wij op straat zien lopen. het gaat om de gewone moslimburgers van nederland.

zie jij nederland werkelijk zo??

dan nog is dit geen inhoudelijke reactie op mijn filmpjes. maar weer een negatief tegenvoorbeeld. zoals je net ook bij krips deed.
wat vind je van mijn filmpjes?

Jouw filmpjes zijn geschoten van een Amerikaanse Moslim die hier kwam preken. Kun je met de beste wil van de wereld niet objectief noemen. Ik ga nu even googlen en ik zal wat voorbeelden tevoorschijn toveren van uitspraken door andere Imams, gedaan in Nederlandse moskeeen Zo terug.

CtjeLief

als jij zelf vind dat je niet respectloos spreekt ben ik erg benieuwd naar jouw definitief van respect.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:34

weet je hoe het zit springert.

moslims zijn nu nederlanders.

accepteer het gewoon. neem het hoe het is. tijden veranderen.

moslims horen bij nederland, ze zijn nederlander!

acceptatie, dat maakt het leven voor jezelf ook een stuk makkelijker.

ps: mijn eerste filmpje waren toch duidelijk nederlanders!! het 2e filmpje is een algemene mededeling die overal kan gelden.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:34

jameyskatje schreef:
springert. er staan nog iets van 6 a 7 vragen open in dit topic. waar ik nog steeds geen antwoord op heb.

ik vertrek nu, dan heb jij alle tijd om hier op te antwoorden.
alhoewel ik wel een beetje hopeloos begin te worden.

je hoeft niet overal antwoord op te hebben. je kan ook gewoon toegeven dat je de vragen niet kunt beantwoorden. dan hoef ik tenminste niet meer te hopen.

Ik had 1 vraag, en zolang ik daar geen antwoord op krijg, zie ik echt het nut niet in van vragen aan mij wel te beantwoorden.
Het is een discussie, geen interview.
Mijn vraag was: wat hebben moslims in Nederland ingeleverd? Welke handreiking hebben ze ons gedaan?
Ik had mijn voorbeeld al gegeven wat betreft het handenschudden.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:35

je generaliseert, daarom valt er geen eerlijke discussie met jou te voeren..

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:36

jameyskatje schreef:
weet je hoe het zit springert.

moslims zijn nu nederlanders.

accepteer het gewoon. neem het hoe het is. tijden veranderen.

moslims horen bij nederland, ze zijn nederlander!

acceptatie, dat maakt het leven voor jezelf ook een stuk makkelijker.

ps: mijn eerste filmpje waren toch duidelijk nederlanders!! het 2e filmpje is een algemene mededeling die overal kan gelden.

En jij moet op jouw beurt accepteren dat er nog hele grote groepen tegenstander zijn, en dat die zullen blijven vechten en protesteren net zolang tot zij hun zin hebben. En het gaat de goeie kant op, want de VVD en PVV zijn twee partijen waar echt niemand meer omheen kan. Of de 1 of de ander zal in het komende kabinet komen. Accepteer dat ook maar.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:37

Springert schreef:
jameyskatje schreef:
de 1e kan door een 14 jarige op zijn zolderkamer in elkaar geknutseld zijn.

de 2e is de grootste propegande die er bestaat, namelijk submission van theo van gogh. ook niet bepaald realistisch. heeft niets te maken met de vrouwen die wij op straat zien lopen. het gaat om de gewone moslimburgers van nederland.

zie jij nederland werkelijk zo??

dan nog is dit geen inhoudelijke reactie op mijn filmpjes. maar weer een negatief tegenvoorbeeld. zoals je net ook bij krips deed.
wat vind je van mijn filmpjes?

Jouw filmpjes zijn geschoten van een Amerikaanse Moslim die hier kwam preken. Kun je met de beste wil van de wereld niet objectief noemen. Ik ga nu even googlen en ik zal wat voorbeelden tevoorschijn toveren van uitspraken door andere Imams, gedaan in Nederlandse moskeeen Zo terug.

HAHAHHA DE KLAPPER VAN DE WEEK!!!

SPRINGERT JE VALT ZOOOOOOO DOOOR DE MAND

GA MAAR LEKKER AAN DE SLAG MET DIE NEGATIEVE SELECTIE VAN JE.

IK LAAT ME ER NIET MEER DOOR UITDAGEN.. WANT OJEE. ALS IK OP MIJN BEURT FILMPJES MOEST PLAATSEN VAN IMAMS IN NEDERLANDSE MOSKEEEN WELKE ENKEL VREDELIEVENDE DINGEN PREDIKEN
. HAHAH, DAT ZAL BOKT.NL NIET EENS AANKUNNEN.

(VOORDAT JE HET VERGEET, IK ZIT WEKELIJKS IN DIE MOSKEEEN :+ )

-----------
tegen mezelf: adem in adem uit. sommige mensen willen gewoon niet. geef het maar op. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10/

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:38

CtjeLief schreef:
je generaliseert, daarom valt er geen eerlijke discussie met jou te voeren..

Dat geldt voor jou hetzelfde. Jij generaliseert het positieve. En ik het negatieve. Dus in essentie zijn we hetzelfde, alleen jou bevalt dat niet. Leer er maar mee leven, zoals ik zijn er nog miljoenen in Nederland. En zoals jij ook. Democratie heet dat, en uiteindelijk zullen de meeste stemmen gelden.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:38

Het gaat er niet om dat tegen elk positief iets weer iets negatiefs kan worden neergezet. Het gaat erom dat de wereld dus duidelijk niet zwart wit is. Dat er zowel negatief als positief gekeken kan worden naar de multicultisamenleving. Want ik denk niet dat CtjeLief enkel positief kijkt. Waar jij hij van beschuldigd.

Ctjelief: Zie jij ook de problemen van veel marokaanse straatjongeren die er op dit moment een potje van maken?
Zie jij ook dat in sommige gevallen allochtonen enorme taalachterstanden hebben?
Zie jij ook dat de Islam in sommige gevallen de vrouw onderdrukt?

Als je op al deze vragen ja antwoord bekijk je het toch op twee manieren? Dan zie je toch beide kanten. Dan generaliseer je niet. Maar dan weet je dat elke moslim een individu is. Dat er wel problemen zijn maar dat de oplossing alleen kan worden gevonden wanneer er positief gehandeld wordt.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:41

CtjeLief schreef:
JA want STEL je voor dat we wat positiever in het leven staan.. eng beeld he?! Ik heb moslimse vrienden, en ook collega's, en daar krijg ik heel veel van, dus ik zie inderdaad niet in waarom ik deze mensen de grond in zou moeten boren?? Jij noemt uitzonderings gevallen... ik benoem het merendeel...

In Amsterdam is het juist andersom. Ik benoem daar het merendeel en jij de uitzonderingen.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:41

Ach.. ik kan er alleen maar trots op zijn dat ik respect heb voor mijn medemens.. En gelukkig zijn er daar meer miljoenen van dan van de respectloze mensen... :)

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:44

Citaat:
Ctjelief: Zie jij ook de problemen van veel marokaanse straatjongeren die er op dit moment een potje van maken?
Zie jij ook dat in sommige gevallen allochtonen enorme taalachterstanden hebben?
Zie jij ook dat de Islam in sommige gevallen de vrouw onderdrukt?

Uiteraard kijk ik net zo goed naar deze problemen en erken ze ook. Niet voor niets doe ik het werk wat ik doe. Ik zet empowermentprojecten op om bijv. minderheidsgroepen weerbaar te maken tegen de harde maatschappij. Daarbij komt ook het taalprobleem kijken, daarbij komen ook onderdrukkingen kijken, daarbij komen ook probleemjongeren voorbij.

Alleen ben ik wel iemand met een positieve insteek, ik geloof erin dat als je zelf ook mensen op een positieve manier kunt inspireren en ze laat zien wat hun mogelijkheden zijn, dat dat meer uitwerking heeft dan iemand constant bekogelen met (zijn/haar) onmogelijkheden, want juist daardoor wek je weerstand en onwillendheid (is dat een woord?) op.
Laatst bijgewerkt door CtjeLief op 03-05-10 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:46

mooi gezegd door beide!

Springert

CtjeLief schreef:
Als je het allemaal niet door je strot wil krijgen, dan moet je misschien je mond eens sluiten ;)

Als jij zou stoppen met duwen hoeft dat niet.

Krips

Ik ben het helemaal met je eens! En juist omdat wij allebei ook de problemen zien vind ik het heel erg als we generaliserend genoemd worden. Of vasthoudend of iemand met een tunnelvisie. Want dat is dus duidelijjk niet waar. Wij zien zowel negatief als positief.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:47

Ik ben het met Ctjelief eens.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:49

dank je..

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:50

Ik snap niet waarom je het steeds door de strot duwen noemt. Je mag er van vinden wat je wilt. En je bent niet de enige. Dat lijkt me ondertussen wel duidelijk. Dus we duwen je niks door de strot heen, en de politiek doet dat ook niet. Je mag schreeuwen wat je wilt. Het enige probleem is dat er daarmee niets wordt opgelost. Ik heb enkel negativiteit gehoord. Maar oplossingen daarintegen niet.