Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Krips schreef:Je hebt toch ook een soort 'sport'hoofdoekjes. de hoofdoek hoeft toch niet te wapperen?
horseyfries schreef:Jameyskatje, ik mis in elke post van jou dat je ook maar probeert begrip op te brengen voor de mening van iemand anders. Zodra iemand iets zegt wat je niet past doe je denigrerend want ze hebben dan volgens jou gewoon geen verstand van de islam. Alle extreme dingen die wel degelijk voorkomen ontken je of zeg je dat dat niet het "echte geloof" is, hopelijk ga je ooit nog eens begrijpen dat juist deze struisvogelpolitiek die alle misstanden ontkent ervoor zorgt dat er niets aan verandert....
Dus verbeter de wereld, begin bij jezelf, en ga niet alle mensen die negatief tegenover de islam staan vertellen dat het allemaal zo geweldig is terwijl dat gewoon niet klopt, maar doe iets aan de misstanden van binnenuit!
Niet is perfect en roepen dat het wel zo is, komt alleen maar heel ongeloofwaardig over en getuigt van weinig inzicht in de realiteit.
faye schreef:horseyfries schreef:Jameyskatje, ik mis in elke post van jou dat je ook maar probeert begrip op te brengen voor de mening van iemand anders. Zodra iemand iets zegt wat je niet past doe je denigrerend want ze hebben dan volgens jou gewoon geen verstand van de islam. Alle extreme dingen die wel degelijk voorkomen ontken je of zeg je dat dat niet het "echte geloof" is, hopelijk ga je ooit nog eens begrijpen dat juist deze struisvogelpolitiek die alle misstanden ontkent ervoor zorgt dat er niets aan verandert....
Dus verbeter de wereld, begin bij jezelf, en ga niet alle mensen die negatief tegenover de islam staan vertellen dat het allemaal zo geweldig is terwijl dat gewoon niet klopt, maar doe iets aan de misstanden van binnenuit!
Niet is perfect en roepen dat het wel zo is, komt alleen maar heel ongeloofwaardig over en getuigt van weinig inzicht in de realiteit.
In mijn ogen is dit een typich geval van indoctrinatie. Maar dat gebeurt bij andere geloven ook.
Citaat:Indoctrinatie (of: indoctrineren) is een vorm van manipulatie door het systematisch en eenzijdig onderwijzen van aanvechtbare overtuigingen of opvattingen, met de bedoeling dat deze kritiekloos worden aanvaard. Het woord heeft een sterke negatieve connotatie en als gewenst beschouwde beïnvloeding wordt niet als indoctrinatie betiteld.
Een van de kenmerken van indoctrinatie is dat er, in tegenstelling tot leren, vaak straf gezet wordt op het bespreekbaar willen maken van de over te dragen overtuigingen of opvattingen, die straf kan een heel scala beslaan van fysieke straffen tot (stilzwijgende) uitsluiting uit de groep of uit allerlei dreigementen.
In de praktijk is het onderscheid tussen verantwoord onderwijs en beïnvloeding enerzijds en indoctrinatie anderzijds moeilijk te maken. Extreme vormen van indoctrinatie komen bijvoorbeeld voor onder totalitaire regimes. Ook worden sommige sekten ervan beschuldigd indoctrinatie toe te passen.
pubelia schreef:mistery schreef:Ik vind de burka zeer storend, hoofddoekjes ook trouwens. Ik vind het gewoon niet kunnen in Nederland. Kom je hier vanuit het buitenland dan moet je je aanpassen. Blijf je een burka dragen dan vind ik niet dat je bezig bent met je aanpassen.
Als je het in je huis wil dragen prima, maar je geloof mee naar buiten brengen op zo'n opzichtige manier vind ik niet ok.
Als jij naar turkijen gaat doe jij dan ook een hoofddoek aan? En waarom zijn er dan friet tenten in bv spanje waar nerderlandse gerechten worden geserveerd... Hoe zo moeten mensen van uit het buitenland zich aan passen aan nederland, als nederlanders zich niet eens op een vakantie zich aan kunnen passen aan de cultuur vanwaar je op vakantie gaat...
Ik heb op ja gestemd... Mensen vinden wel eens dat hun aan moeten passen aan onze nederlandse gewoontens, maar kunnen wij ons nu echt niet aan passen aan mensen aan een burka, nederland is toch een vrij land...?
jameyskatje schreef:Citaat:Indoctrinatie (of: indoctrineren) is een vorm van manipulatie door het systematisch en eenzijdig onderwijzen van aanvechtbare overtuigingen of opvattingen, met de bedoeling dat deze kritiekloos worden aanvaard. Het woord heeft een sterke negatieve connotatie en als gewenst beschouwde beïnvloeding wordt niet als indoctrinatie betiteld.
Een van de kenmerken van indoctrinatie is dat er, in tegenstelling tot leren, vaak straf gezet wordt op het bespreekbaar willen maken van de over te dragen overtuigingen of opvattingen, die straf kan een heel scala beslaan van fysieke straffen tot (stilzwijgende) uitsluiting uit de groep of uit allerlei dreigementen.
In de praktijk is het onderscheid tussen verantwoord onderwijs en beïnvloeding enerzijds en indoctrinatie anderzijds moeilijk te maken. Extreme vormen van indoctrinatie komen bijvoorbeeld voor onder totalitaire regimes. Ook worden sommige sekten ervan beschuldigd indoctrinatie toe te passen.
zo dit vind ik erg pittig hoor :S ik weet niet of ik dit als een beschuldiging moet opvatten..
horseyfries schreef:"Vertel niet dat het allemaal geweldig is terwijl het gewoon niet klopt" onderbouwen is simpel: volg het wereldnieuws en zie wat er allemaal onder het mom van je geloof gebeurt! Dat kun je toch niet ontkennen?
Krips schreef:Citaat:Ik ben het denk ik wel met jou eens. Er zit inderdaad een onderdrukkende kant aan geloof. Maar niet alleen aan de Islam maar aan elk geloof.