Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Re: Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:33

Tuurlijk maakt het het logischer, maar nog niet terecht.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:37

Kiwiko
Dat heb je heel mooi vertaald!

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:40

KiWiKo schreef:
Heino schreef:
Ach ga toch weg, ik heb ook zat nare ervaringen met buitenlanders (ja ook ernstig) maar dat maakt nog niet direct dat ik het recht heb zo te generaliseren. Heel vervelend dat die dingen je overkomen zijn, maar nog vervelender dat je daardoor zo generaliserend geworden bent. Je doet nu net alsof je een slachtoffer van je omgeving bent ("ik ben door hun zo gemaakt").

heeee,.......... als het een paard was geweest dan had het wel degelijk met menselijk handelen te maken gehad toch??

een vals of gemeen of niet sociaal paard word niet geboren, die word gemaakt toch???

laten we er gewoon eens vanuit gaan dat mensen ook niet vals/gemeen of niet sociaal geboren worden......... maar gevormd worden door de dingen die ze meemaken in hun leven........

psychologenvoer :)

Tjaaaa..... Maar voor het gemak zie je even over het hoofd dat een mens zelf kan nadenken.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:41

Een bruin paard dat meerdere mensen het ziekenhuis in schopt omdat hij mensenschuw geworden is vergeef je het toch ook niet zomaar? Die maak je af. Maar dan ga je toch niet alle andere bruine paarden ook preventief afmaken?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:43

Heino schreef:
Tuurlijk maakt het het logischer, maar nog niet terecht.

wat is er dan wel terecht Heino........ dat ik over 20 jaar mijn kleinkinderen kan vertellen over een feest dat wij vroeger hadden dat sinterklaas heete?

wat is wel terecht?

is het terecht dat oude mensen niet meer over straat durven? is het terecht dat mensen gewoonweg niet meer durven te pinnen.........

is het terecht dat een vriendin van mij een grote herder aanschaft in haar 40 vierkante meter tellende huisje omdat ze zich niet meer veilig voelt.......

wat is terecht :) Is het terecht dat ik van mijn personeel Roti aan de zaak krijg..... dat mijn allochtone personeel veels te hard voor mij werkt........ (ik moet ze soms echt naar huis skuppen en met een door mij gedragen verlof stuur af en toe).........

Even voor de goede orde 80% van mijn personeel is allochtoon........... en daar heb ik een aantal dingen van geleerd dat schijnbaar gewoon bij de cultuur hoort........ als ik wil dat een surinaamse op tijd op een zorg is dan zeg ik tegen haar dat ze om 9 uur daar moet zijn, als de client om 10 uur zorg nodig heeft........ want dan is ze op tijd :) bijvoorbeeld :)

RoodZonnetje

Zie hierboven :)

KiWiKo

Heino schreef:
Een bruin paard dat meerdere mensen het ziekenhuis in schopt omdat hij mensenschuw geworden is vergeef je het toch ook niet zomaar? Die maak je af. Maar dan ga je toch niet alle andere bruine paarden ook preventief afmaken?

als ze dat gedrag vertonen wel :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:44

Maar dat is het hem, dat dóen niet alle Moslims. En toch moeten ze allemaal preventief geruimd.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:46

Heino schreef:
Maar dat is het hem, dat dóen niet alle Moslims. En toch moeten ze allemaal preventief geruimd.

dat staat toch nergens??????????? althans ik heb dat nog niet vernomen, ik heb niet vernomen dat ALLE moslims geruimd moeten worden./..

ik heb ook nooit het woord geruimd gehoord overigens :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:47

Nee, maar wel de familieleden van het gestoorde bruine paard ("de complete familie van de veelpleger")

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:49

zoals ik al zei................ een 600 koppige familie kan je niet uitzetten.........

waar wil je nou heen? want dat zijn niet ALLE :)
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 14-11-09 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:50

Naar het morele. Je kan toch niet alle Gribaldi's preventief afmaken omdat drie Gribaldi's onhandelbaar bleken te zijn? Dus niet vanuit praktisch oogpunt, maar vanuit moreel oogpunt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:51

Gribjes zijn niet onhandelbaar.......... ok wellicht in onkundige handen, maar voor mijn collegas makkelijke beessies hoor :) en ik denk dat het zelfde geld voor moslim mannetjes van een jaar of 15 :)

Maar jij zegt dat alle moslims preventief geruimd moeten worden......... waar zie je dat in terug?

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:52

Ff in de bres voor Kiwiko...
Dat zei ze niet, ze zei: als ze dat gedrag vertonen wel

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:55

Kiwiko: ik ga er vanuit dat je intelligent genoeg bent om te doorzien dat Gribaldi's een voorbeeld zijn. Zie daarom ook liever dat je serieus ingaat op die moraliteit vraag dan op het karakter van Gribaldi's ;)

En dat zei ik idd niet, Wilders wil wel een verbod op "import Gribaldi's".

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:58

en dat mag toch........... hij mag toch de grenzen dicht gooien voor economische vluchtelingen........

en ik snap heel goed dat gribjes een voorbeeld zijn, en het moraal is....... dat zolang een grib zich gedraagt en aanpast aan zijn leefsituatie deze blijft leven......... gedraagt hij zich niet dan is het einde oefening........ :)

met dieren is het een stuk simpeler :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 22:00

KiWiKo schreef:
en ik snap heel goed dat gribjes een voorbeeld zijn, en het moraal is....... dat zolang een grib zich gedraagt en aanpast aan zijn leefsituatie deze blijft leven......... gedraagt hij zich niet dan is het einde oefening........ :)

Maar da's dus niet Wilder's moraal :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 22:01

volgens jou wel :)

jij zegt dat volgens wilders ALLE moslims het land uit moeten :)

Heino schreef:
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 14-11-09 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 22:02

In dit soort discussies zie je altijd weer dat er van alles over tafel gaat; buitenlanders, Moslims, asielzoekers, allochtonen met een dubbele nationaliteit, Marokkanen... enz. En dat zijn stuk voor stuk allemaal verschillende begrippen die door veel mensen op 1 grote hoop worden gegooid. Het is het probleem van het "wij vs zij denken". Overigens een heel begrijpelijk iets hoor. Ik woon ook in een grote stad en ik zie het ook om me heen.

Punt is, denk ik, dat zolang je uit blijft gaan van wij en zij, er nooit een oplossing komt voor de maatschappelijke problemen die hun herkomst vinden in de integratie/multiculti-sfeer.

Je krijgt alleen maar polarisatie. Tegenstellingen worden uitvergroot en alle partijen volharden meer en meer in hun eigen gelijk, cultuur en opvattingen. Trekken zich steeds meer terug in hun eigen "ons kent ons"-sfeertje. Autochtoon en allochtoon.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben alles behalve een geitenwollensok en vind absoluut dat je problemen met allochtonen moet benoemen. Ik denk alleen dat je allereerst moet zorgen voor meer cohesie in de samenleving voordat je gezamenlijk problemen kunt oplossen. Revolutie kun je niet afdwingen, maar kan alleen van binnenuit een groep ontstaan.

Zo, dat was mijn preek van de dag... :+

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 22:02

Nee, maar wel de familie van degene die zich misdragen. Plus idd dat "importverbod"

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 22:09

ik hou van culturen, ik hou van vreemde culturen.......... ik hou van mensen ongeacht herkomst of geloof..........

ik ben ontzettend vergevingsgezind, en ik ga graag een conflict uit de weg......

maar dat ben ik persoonlijk........... ik spreek hier nu alleen maar alla politiek en nieuws van de dag :)

heei, ik geef die K UI T marrokaan van een jaar of 12 een draai om zn oren en vertel hem dat ik geen prutsmuts ben maar een mevrouw........ om hem nog 3 keer een draai om zn oren te geven net zolang tot dat hij snapt dat wij heeele beste vriendjes kunnen zijn, als hij mij gewoon behandeld zoals ik dat ook eis van Nederlandse mannen...........

en dan kom je een heel eind :D

Ik had het vorig jaar aan de stok met een marrokaanse vriend van een werkneemster van mij :) die vertelde mij dat hij wel mij even kwam verbouwen......

het gesprek nam een hele andere wending toen ik vroeg of hij pen en papier bij zich had, want dan ging ik hem de routebeschrijving vertellen naar mijn huis........ en ik vertelde hem toen ook dat hij vooral niet zo dom moest zijn om in zijn eentje te komen...........

Ik zal je vertellen dat wel elkaar een fijne avond gewenst hebben aan de telefoon, en dat alles weer even rechtgezet was........

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 22:12

Heino schreef:
Nee, maar wel de familie van degene die zich misdragen. Plus idd dat "importverbod"

tis al teruggedraaid naar import en misdragerd............. Import verbod is soort van logisch :) mijn pappa heeft een dominicaanse vrouw........... en hij is al getrouwd en wel 4 jaar bezig geweest haar naar Nederland te krijgen :)

politieke vluchtelingen daar moeten we voor zorgen.......... niet voor vrouwen die hierheen gehaald worden......

Daar ligt hun cultuur........... laat ze net zoals hun ouders of grootouders deden....... de stoute schoenen aantrekken en daar een bestaan opbouwen...... met de opleiding die ze hier gehad hebben moet dat heel makkelijk kunnen

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 20:28

Gisteravond Nova gezien,jongetjes die besneden werden.
Afgrijselijk om te zien hoe die kleine kinderen en zelfs baby's lagen te krijsen van pijn!Laar die kiinderen dat later zelf beslissen of ze besneden willen worden of niet.Nee de ouders willen dat en dus gebeurt het ook.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 20:31

En waarom is dat van belang in deze discussie Gohya? Dat is niet per se Islam-gerelateerd.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 20:34

Het moet toch van hun geloof?ik snap niet dat ze dit in nederland doen dat besnijden.
Wilders is hier ook tegen hoor.