Vliegtuig neergestort bij Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:27

De discussie over Nederlandse of Buitenlandse Maatschappijen begrijp ik niet . Als ik mag kiezen voor een maatschappij, dan kies ik voor Signapore Airlines, met als tweede China Airlines. Niet alleen vanwege de kwaliteit van de vliegtuigen, maar ook van de service aan boord. Daar vallen alle Nederlandse Maatschappijen waar ik tot nog toe mee gevlogen heb bij in het niet.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:27

nou heb dat filmpje even gekeken. Knap werk van die piloten.
Overigens zou het me wel eng lijken als je gaat landen, en vervolgens weer omhoog gaat en verder vliegt.

Anoniem

Re: Vliegtuig neergestort bij Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:28

Knap idd...

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:29

Wat ik mij nu ook afvraag is:

Stel het was een vliegtuig van KLM geweest of China Airlines, zou er dan net zo veel ophef over zijn als nu met de Turkse Maatschappij?????????

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:30

cassidy ik heb het niet over alle buitenlandse maatschappijen.
Zoveel ervaring heb ik nog niet met vliegen.

Maar ook voor het ongeluk had ik bijv niet gekozen voor een turkse maatschappij omdat ik daarvan toch het idee heb dat het minder veilig is.

eyecatscher gister in het nieuws is toch wel duidelijk gemaakt dat de tukse meer ongelukken heeft gehad als de nederlandse.

waarom voel je je eigenlijk zo op je tenen getrapt? met 1 ? zie ik je vraag ook wel hoor!!!!!!! ;)

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:32

__Nathalie__ schreef:
eyecatscher gister in het nieuws is toch wel duidelijk gemaakt dat de tukse meer ongelukken heeft gehad als de nederlandse.

En ik vraag me dan op mijn beurt weer af in hoeverre dat een realistische vergelijking is..

Hoeveel turkse maatschappijen, vliegtuigen, vluchten tegen hoeveel nederlandse??

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:33

Eyecatcher, zo vaak komt het niet voor dat er een passagiersvliegtuig neerstort op Nederlandse bodem dus het maakt niet uit wat voor maatschappij het was. Ophef heb je toch.

Dat is ook gelijk het antwoord op de opmerking van Tallie_Ho die aangeeft nog nooit een dergelijk topic op Bokt te zijn tegengekomen. Sinds het bestaan van Bokt zijn er ook niet dergelijke vliegrampen op Nederlandse bodem geweest.

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:33

Maar dan nog... Als er met een Fiat meer ongelukken gebeuren dan met een Ford, dan betekend het dus dat de mensen maar beter een Ford kunnen kopen, want daar gebeuren de minste ongelukken mee

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:34

__Anouk schreef:
Heb het ook wel gevolgd. :j

Vriendin van mijn zus vloog eerst een x met een Turkse Maatschappij en toen bleek de motor ofzoiets eigenlijk niet goed te werken.
Ik vlieg zelf ook het liefst met Nederlands vliegmaatschappijen, heb ik goede ervaringen mee gehad. :)
Dit jaar weer naar Turkije en mijn vader kon kiezen tussen een Turkse maatschappij en een Nederlandse, toch maar gewoon voor de Nederlandse gekozen.

Met dit verhaal wil ik trouwens niet zeggen dat alle Turkse vliegtuigmaatschappijen slecht zijn. ;)
En dit trouwens ook een Nederlandse maatschappij had kunnen zijn, toch?

Heel veel sterkte passagiers en familie en vrienden etc. ;)

precies hetzelfde heb ik met ArkeFly gehad... alleen toen mochten we 8 uur op een uberbenauwde luchthaven in Brazilië wachten, en voor we opstegen zeiden ze: sorry voor de vertraging, de motor was kapot en we moesten nog een paar proefvluchten maken..

nou dan zit je ook niet lekker in je stoel, en al helemaal niet als t 8 uur op diezelfde stoel zitten is...

maargoed, ik denk niet dat t uitmaakt met welke maatschappij je vliegt, als ze hier in NL mogen landen en vertrekken, dan zit je goed, en een ongeluk zit in een klein hoekje..
Laatst bijgewerkt door First_Unique op 26-02-09 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:34

DenK4ever: je hebt gewoon sites waar je per vliegtuigmaatschappij en per aantal vluchten kunt zien hoeveel ongelukken er zijn geweest. Wat dat betreft is het dus gewoon redelijk objectief te noemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:38

Eyecatcher, dat berichtje dat je weer ge-delete hebt: Denk dat dat hier helemaal niks mee te maken heeft..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:38

Het verhaal van Qantas is bekend?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Qantas#Inc ... ongevallen

Toen ik in '98 naar Australië ging werd gezegd dat ik maar beter niet met Qantas kon vliegen. Die maatschappij had zó lang niet te maken gehad met ongevallen dat het statistisch gezien niet lang meer kon duren voor er wat zou gebeuren. Zo kun je het ook bekijken. Een jaar later was het idd raak. ;)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:39

Apple schreef:
Eyecatcher, zo vaak komt het niet voor dat er een passagiersvliegtuig neerstort op Nederlandse bodem dus het maakt niet uit wat voor maatschappij het was. Ophef heb je toch.

Dat is ook gelijk het antwoord op de opmerking van Tallie_Ho die aangeeft nog nooit een dergelijk topic op Bokt te zijn tegengekomen. Sinds het bestaan van Bokt zijn er ook niet dergelijke vliegrampen op Nederlandse bodem geweest.

Ehh, nee, ik had het over een verkeersongeluk met doden.. Ik heb daar nog nooit een topic over voorbij zien komen, terwijl dit toch ook veel slachtoffers kan maken. :) En op 11/09/2001 werd er hier op bokt heel eventjes gespeculeerd over de toedracht van de 2 vliegtuigen in de WTC torens en daar is BartVB iedereen tot de orde komen roepen ;) Daarom vind ik het zo bijzonder dat dit topic met zoveel pagina's aan speculaties en herhalingen open blijft zonder welke vorm van ingrijpen dan ook. :)

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:44

DenK4ever schreef:
__Nathalie__ schreef:

En ik vraag me dan op mijn beurt weer af in hoeverre dat een realistische vergelijking is..

Hoeveel turkse maatschappijen, vliegtuigen, vluchten tegen hoeveel nederlandse??

Even weet terug naar de tv: ze vertelde dat er idd zeer veel ongelukken met Turkisch Airlines zijn geweest.. MAAR dan keken ze wel naar ALLE jaren dat deze maatschappij bestaat, dus, zeggen ze op tv, ze gaan nu kijken naar een kortere periode, want deze maatschappij is de laatste jaren heel erg verbeterd... en dan valt t opeens wel reuze mee...

dus even goed luisteren wat ze zeggen op tv...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:51

Apple schreef:

Twin towers wel, dat topic heb ik zelf nog gestart, maar dat was wel van de schrik :D. Van gisteren ben ik niet zo hard geschrokken, na jaren met die angst was het meer een punt waar angst en realiteit elkaar tegenkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:52

Eyecatcher schreef:
Maar dan nog... Als er met een Fiat meer ongelukken gebeuren dan met een Ford, dan betekend het dus dat de mensen maar beter een Ford kunnen kopen, want daar gebeuren de minste ongelukken mee

Nee, want dat maakt de Ford-dichtheid groter en daardoor juist een grotere kans op ongelukken met Ford.

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:54

Lovely schreef:
Eyecatcher schreef:

Nee, want dat maakt de Ford-dichtheid groter en daardoor juist een grotere kans op ongelukken met Ford.

ja precies, maar zo gaat het dan wel :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:56

Lielle schreef:
IJsafzetting in Buffalo twee weken geleden

Nathalie, in 1994 nog een ongeluk met de KLM Cityhopper, ongeluk met Transavia in Faro; enorm ongeluk in Tenerife met KLM jaren geleden. Kwestie van perceptie ;)

Zat net Wikipedia eens te bekijken inderdaad. KLM haast meer incidenten en ongelukken dan Turkish Airlines, bij een budgetmaatschappij als Ryanair überhaupt geen ongelukken of incidenten vermeld (wel kritiek op beleid). Zo zie je maar...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:58

Tallie, ik vind 11/09/2001 van heel andere orde dan dit. Met name omdat het op 11/09/2001 een wereldwijde impact had en het ging om een terroristische aanslag. Dit is geen terroristische aanslag.

Vergelijkbare topics met grote impact van gebeurtenissen op Nederlandse bodem:
[LZP] Theo van Gogh doodgestoken
[LZP] Pim Fortuyn neergeschoten

Ten tijde van de vuurwerkramp in Enschede was Bokt volgens mij nog niet zo in the picture. Hetzelfde als met Volendam (nog wel dit tegen gekomen: [LZP] Bijna 2 jaar geleden, maar nog lang niet vergeten.)

Dit is in dezelfde orde van grootte als Volendam en Enschede.

Samcha_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:58

Wat een ophef zeg over Turkse luchtvaartmaatschappijen. Zal ik eens wat zeggen. Heb regelmatig gevlogen en ik kan je vertellen dat THY naar mijn idee een stuk beter is dan Martinair bevoorbeeld. Ze zijn zelfs lid van Star Airlines (met bv Lufthansa en Austian Airlines).

De vliegtuigen worden hier ook goed gecheckt! Daar is neem ik aan een algemene regelgeving voor. En ja helaas kan er een mankement altijd voorkomen (een bekende van mij is met een Nederlandse maatschappij gevlogen en op drie kwart van de reis moesten ze terug omdat er een mankement was, dus het kan overal voorkomen!).

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:00

Ik snap wat Eyecatcher bedoelt, maar de vergelijk met Fiat/Ford whatever, zou dat dan geen vergelijking worden met de verschillende merken vliegtuigen? Boeing bijvoorbeeld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:00

Apple schreef:
Ten tijde van de vuurwerkramp in [***] was Bokt volgens mij nog niet zo in the picture.

Sterker nog, toen bestond Bokt nog niet eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:01

Apple, ik denk dat je mij bedoelt :D.
Aan paniek en sensatie heb je nooit wat trouwens, ik snap sommige posts in dit topic ook helemaal niet.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:03

Lovely: ben ik in de war? :D :D Dat kan hoor :D

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:04

Dat lijkt me sterk Nouks. Enschede was toch in 2002? Of was dat Volendam?

Edit; 13 mei 2000
Laatst bijgewerkt door Onali op 26-02-09 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt