Fitna op internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

merrietje

Re: Fitna op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:30

pansor schreef:
Karl66 schreef:
Pansor baseer je dat ergens op, dat de islam extremer wordt, of is het alleen maar een gevoel wat je hebt?

Heb je ooit wel eens gelopen, tussen de groepen islamieten door.
Er word op je gescholden, gespuugd. En dat zijn dan nog maar jonge kinderen.
Kinderen van rond de 6 jaar gaan volwassene vrouwen vertellen wat ze maar eens moeten doen Scheve mond
En als je wat tegen die kinderen doen heb je al die mensen achter je aan.
Ze staan altijd in groepen. Jou op te wachten.
Hele groepen die naar de moskee lopen die in het buitenlands dingen naar je roepen als je langs
loopt of fietst.
Sorry maar dat zie je niet van andere geloven.

Ik ga met mensen met een islamistische ahtergrond, en dat is me nog niet gebeurd Knipoog

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:30

Patriess schreef:
Daphnezz schreef:
Wilders is een grote grap, die veel te serieus wordt genomen. Hij heeft een probleem, islamofobie! Dan heeft hij nog een probleem, aandachtsgebrek... Met die combi krijg je een HAATZAAIER! gedver...

ROFL
bonnielau; Dat lijkt me ook een heel stuk beter. Natuurlijk moeten we niet alles maar toelaten wat er gebeurd en natuurlijk moeten de extremisten aangepakt worden, zodra hier de kans voor is. Maar om vervolgens maar zo'n negatief beeld te schetsen over álle moslims...
En pansor; Dat zal ook wel voorkomen, maar dat betekent niet dat alle Islamieten zo zijn. Ik ben ook (meerdere malen) bedreigd door een Congolese jongen en zijn Congolese vrienden. Maar daarom zeg ik nog niet dat alle Congolezen een stel e*kels zijn?
Ik ga ook maar eens een 'echte film' kijken, ajuus Doei, doei

Dan is het wel heel toevallig dat ik nog maar echt heel zelden een goede ervaring heb gehad met een moslim. En ik heb er heel wat meegemaakt.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:31

Citaat:
Fitna verwijderd van website
28/03/2008 21:00

De film Fitna van Geert Wilders is vrijdag van de website http://www.LiveLeak.com gehaald. In een mededeling op de site is sprake van ernstige bedreigingen ten overstaan van het personeel.

Er is ook sprake van verslagen van enkele slecht geinformeerde Britse media die de veiligheid van sommige personeelsleden zouden kunnen schaden.

LiveLeak had geen andere keuze dan Fitna van de servers te verwijderen, aldus de verklaring. "Dit is een droevige dag voor de vrijheid van meningsuiting".

"Maar we stellen de veiligheid van ons personeel voorop. We willen alle duizenden mensen van vele verschillende achtergronden en religies bedanken voor de steun die ze ons hebben gegeven. Zij begrepen dat Liveleak.com een plek is waar talloze meningen gehoord kunnen worden. Maar de prijs die we nu moeten betalen is te hoog".

Verklaring van lifeleak.com

Diep onbehachelijk gevoel krijg ik hierbij. Triest zelfs... Scheve mond

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:32

pansor schreef:
Dan is er toch echt wat mis he Knipoog
Als je al je mening niet meer mag geven. Moet je nagaan hoe bang de meeste mensen in nederland
zijn voor de islam. Dat is waar Wilders onder andere voor waarschuwd. Dat is wat mis gaat.
Denk je zelf niet, als iemand een film over je maakt ga je toch ook geen terroristische aanslagen
plegen.
DAN GAAT ER TOCH ECHT IETS NIET GOED!

Dus haat moet met haat bestreden worden? En dan ben ik ook niet van mening dat we ze maar dood moeten knuffelen...maar wat van bijv. streng maar rechtvaardig? Nee haat is gewoon lekker makkelijk, maar is helaas geen oplossing.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:33

Mystica schreef:
Citaat:

De film Fitna van Geert Wilders is vrijdag van de website http://www.LiveLeak.com gehaald. In een mededeling op de site is sprake van ernstige bedreigingen ten overstaan van het personeel.

Er is ook sprake van verslagen van enkele slecht geinformeerde Britse media die de veiligheid van sommige personeelsleden zouden kunnen schaden.

LiveLeak had geen andere keuze dan Fitna van de servers te verwijderen, aldus de verklaring. "Dit is een droevige dag voor de vrijheid van meningsuiting".

"Maar we stellen de veiligheid van ons personeel voorop. We willen alle duizenden mensen van vele verschillende achtergronden en religies bedanken voor de steun die ze ons hebben gegeven. Zij begrepen dat Liveleak.com een plek is waar talloze meningen gehoord kunnen worden. Maar de prijs die we nu moeten betalen is te hoog".

Moet je nagaan hoeveel invloed die mensen hebben.. Scheve mond

Handtas

Ik heb Islamieten die ik niet mag, waar ik me niet prettig bij voel, maar heb hier in de buurt ook een grote en heel hechte groep met Marokkanse (moslim-)vrienden. Pansor; Ik vind het heel erg jammer dat je niet de goede kanten van moslims hebt kunnen leren kennen. Mijn Marokkaanse vrienden deinsen bijvoorbeeld nóóit terug als ik waar dan ook hulp bij nodig heb.
Laatst bijgewerkt door Handtas op 28-03-08 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt

merrietje

Wie zijn 'die' mensen?

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:34

pansor schreef:
Dan is het wel heel toevallig dat ik nog maar echt heel zelden een goede ervaring heb gehad met een moslim. En ik heb er heel wat meegemaakt.

Dat kan ik alleen maar zonde noemen. Ik heb slechte ervaringen met (zogenaamde) moslims en ik heb goede ervaringen met moslims. Maar dat heb ik ook met heel wat andere nationaliteiten. (behalve fransen, die haat ik met hun belachelijke stokbroden)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:35

Mystica schreef:
Citaat:

verschrikkelijk dat zoiets moet, maar wel mooi gezegd

Iinge_

bonnielau schreef:
pansor schreef:
Dan is er toch echt wat mis he Knipoog
Als je al je mening niet meer mag geven. Moet je nagaan hoe bang de meeste mensen in nederland
zijn voor de islam. Dat is waar Wilders onder andere voor waarschuwd. Dat is wat mis gaat.
Denk je zelf niet, als iemand een film over je maakt ga je toch ook geen terroristische aanslagen
plegen.
DAN GAAT ER TOCH ECHT IETS NIET GOED!

Dus haat moet met haat bestreden worden? En dan ben ik ook niet van mening dat we ze maar dood moeten knuffelen...maar wat van bijv. streng maar rechtvaardig? Nee haat is gewoon lekker makkelijk, maar is helaas geen oplossing.

Maar het probleem van nederland is dat het niet streng kan zijn. Nederland is maar zo dom dat ze zich aan passen aan wat alle anderen willen. Al die moskeeen enzo. Die zijn er nou wel genoeg bijvoorbeeld.

Ik ben een tijdje geleden naar duitsland verhuist. Als je daar in aanraking komt met de politie. Worden we het land uit gezet.
Misschien ook een goede oplossing voor alle mensen die naar nederland komen.

Colorado

pansor schreef:
Karl66 schreef:
Pansor baseer je dat ergens op, dat de islam extremer wordt, of is het alleen maar een gevoel wat je hebt?

Heb je ooit wel eens gelopen, tussen de groepen islamieten door.
Er word op je gescholden, gespuugd. En dat zijn dan nog maar jonge kinderen.
Kinderen van rond de 6 jaar gaan volwassene vrouwen vertellen wat ze maar eens moeten doen Scheve mond
En als je wat tegen die kinderen doen heb je al die mensen achter je aan.
Ze staan altijd in groepen. Jou op te wachten.
Hele groepen die naar de moskee lopen die in het buitenlands dingen naar je roepen als je langs
loopt of fietst.
Sorry maar dat zie je niet van andere geloven.

Op veel andere geloven wordt ook niet zo neer gekeken, die mensen voelen zich bedreigd, althans, dat zou ik me voelen... En jij heb met hele andere mensen te maken dan wij hier hoor, de moslims hier komen altijd gezellig even praten, of je ze nou kent of niet, op de haagse markt lopen ook veel moslims, ook heel aardig en gezellig en loop ook wel eens langs groepen kinderen, heel aardig. En ja soms loop je langs zo'n groep kinderen die minder aardig zijn, heb ook eens gehad dat ze o pme zaten te spugen, maar heb dat vaker met andere groepen mensen gehad, en heb met oud en nieuw van geeneen moslim een rotje naar mijn hoofd gekregen, ja die vieren dat hier ook, weet niet of dat ergens anders ook zo is? Van een stel niet-moslimkinderen wel helaas Lachen

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:36

bonnielau schreef:
pansor schreef:

Dat kan ik alleen maar zonde noemen. Ik heb slechte ervaringen met (zogenaamde) moslims en ik heb goede ervaringen met moslims. Maar dat heb ik ook met heel wat andere nationaliteiten. (behalve fransen, die haat ik met hun belachelijke stokbroden)

Bloos! Bloos! Fransen zijn zoooo leuk Lovers
Maar verder ben ik het met je eens, wat ik eigenlijk al zei. Echt jammer, pansor, dat je alleen maar slechte ervaringen hebt..

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:37

Ach kom op zeg, zoveel moskeeën zijn er neit in Nederland, vereleken met alle kerken Knipoog Bovendien er intergratie betekend wedderzijdse aanpassing, dus het moet ook van twee kanten komen van 'buitenlanders' én Nederland

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:37

Colorado; Ja, hier vieren de moslims ook oud en nieuw. Ze komen meestal ook nog even gezellig bij ons thuis langs om iets te drinken Nagelbijten / Gniffelen .

Edit; taal.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:38

Pansor, ik heb de afgelopen jaren een groot deel van mijn tijd in Amsterdam Osdorp, Rotterdam zuid en Utrecht kanaleneiland doorgebracht en herken dat gevoel totaal niet. Maar het is dus op jouw gevoel gebaseerd.

Het feit is namelijk dat volgens de AIVD de terreurdreiging vanuit islamitische extremisten in Nederland verminderd is.

Wat me in deze discussies altijd opvalt is dat mensen niet in de werkelijke feiten geïnteresseerd zijn. Want als je de harde feiten zou geloven, dan zou je opeens niet meer bang hoeven te zijn en zou je opeens zien dat islamitisering van Nederland niet eens bestaat.

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:39

pansor schreef:
Ik ben een tijdje geleden naar duitsland verhuist. Als je daar in aanraking komt met de politie. Worden we het land uit gezet.

En als Nederlandders in aanraking komen met de politie? die mogen dan wel blijven?

En als je een Nederlandse nationaliteit hebt maar ergens anders bent geboren?

Colorado

pansor schreef:
bonnielau schreef:

Maar het probleem van nederland is dat het niet streng kan zijn. Nederland is maar zo dom dat ze zich aan passen aan wat alle anderen willen. Al die moskeeen enzo. Die zijn er nou wel genoeg bijvoorbeeld.

Nederland heeft inderdaad niet echt een 'strenge' regering nee.. Zouden best ergere straffen uitgedeeld kunnen worden, maar wat heeft aanpassen daarmee te maken? Nederland past zich gewoon aan aan zijn inwoners Lachen Er zijn moskeën én kerken, ong evenveel.. Wat is het probleem? Lachen

@Patries: Ja wist niet of dat ergens anders ook was Vork Maar hier dus ook, heel gezellig altijd Haha!

Iinge_

Van 2 kanten ja. Dus ook een beetje van die buitenlanders.
Maar die willen wel gewoon met boerka rondlopen. Probeer je dan ook daarmee aan te passen Knipoog

Het is wel fijn om te horen dat er ook veel mensen zijn die WEL goede ervaringen hebben met moslims Lachen

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:40

pansor schreef:

Daar kan ik dan weer tegenin brengen, dat dus het probleem is dat ze hier niet streng zijn, dan moet het maar opgelost worden met haat? Want dat zou wat oplossen?
Begrijp me niet verkeerd ik vind niet dat we maar lief moeten doen en aai aai, ik vind ook dat als iemand zich hier niet weet te gedragen naar onze wetten, normen en waarden dat ze ook lekker ergens anders (land van herkomst) gaan wonen (of daar in de gevangenis die vaak erger zijn dan die hier).
En waarom zijn er genoeg moskeeen? Ik vind ook dat er genoeg kerken zijn, en genoeg McDonaldsen en ook genoeg snelheidscontrolles...maarja gaan we die ook stop zetten dan?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:41

merrietje schreef:
Wie zijn 'die' mensen?

Die mensen zijn degenen die alle werknemers bij lifeleak bedreigen.

merrietje

pansor schreef:
Maar die willen wel gewoon met boerka rondlopen. Probeer je dan ook daarmee aan te passen Knipoog

Het is wel fijn om te horen dat er ook veel mensen zijn die WEL goede ervaringen hebben met moslims Lachen

In heel Nederland, dus van méér dna 16 miljoen mensen lopen er maar 150 met een burka rond. En je denkt toch niet dat de vrouwen die met een burka rond lopen veel buiten huis komen? Hier in heel groningen loopt er 1 iemand met eenbrukarond en dat is een studente van nederlandse afkomst die zich heeft bekeerd.

Karl66

Colorado er staat in dit topic ergens een cijfer van het aantal moskeeën in Nederland, dat waren er ergens in de driehonderd. Volgens mij zijn er dus nog steeds iets meer kerken Haha!

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:42

merrietje schreef:
pansor schreef:

En als Nederlandders in aanraking komen met de politie? die mogen dan wel blijven?

Wij zijn dus nederlanders en we zijn dus geemigreerd. Als wij in aanraking komen met de politie worden we dus zonder pardon het land uitgezet.

Ik heb geen idee hoe dat zit met nederlandse nationaliteit maar ergens anders geboren zijn Knipoog

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:43

pansor schreef:
merrietje schreef:

Wij zijn dus nederlanders en we zijn dus geemigreerd. Als wij in aanraking komen met de politie worden we dus zonder pardon het land uitgezet.

Ik heb geen idee hoe dat zit met nederlandse nationaliteit maar ergens anders geboren zijn Knipoog

Ik bedoelde dus als het in nederland zou worden toegepast Knipoog

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:43

pansor schreef:

Als zij met een boerka rond willen lopen is dat toch prima? Net als wanneer jij met een minirokje of een enorme broek of verotte kleren rond wil lopen? Iedereen is toch anders? Als zij dat graag aanhebben, ik zie het probleem niet? Lachen

Je kan wel denken, o jee misschien hebben ze er een hele bommenverzameling onder zitten Bloos! Eng! Maar dan kan je je overal wel zorgen om gaan maken, ik zou de straat niet meer op durven dan! Als zij die boerka's nou leuk vinden, ik vind er ook niet aan, maar ach Knipoog

Ja idd, wel vervelend dat je alleen slechte ervaringen met moslims hebt..