Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

chevax

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:40

@Figora: vind je de SP werkelijk erger dan Wilders?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:40

Zep schreef:
Ik vind Halsema helemaal niet zo slecht, maar kan me niet in de aanpak van Groenlinks vinden. Ze hebben best wel een punt met een groot aantal van hun programmapunten, maar de manier waarop ze dat willen gaan aanpakken lijkt me dan weer niet zo handig.

Vind de agressie tegen Femke heel grappig. Ik vond haar er bewonderenswaardig fris en mooi uitzien gisteren na de afgelopen tijd, ze is slim en snel en zeer betrokken. Ze durft ook misstanden aan te kaarten en ik kan me voorstellen dat rechts daar niet blij mee is (b.v. toen tegen Rita)

Helaas zet het weinig zoden aan de dijk om op haar partij te stemmen, ze zal nooit meeregeren.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:41

En als je dan nagaat dat bijvoorbeeld dierenseks niet verboden is in de wet.. denk je dan niet dat er meer missers zijn waar wij burgers niets van weten?
Inderdaad het is al belachelijk genoeg dat er een partij opgericht moet worden om meer dierenleed te voorkomen!

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:41

chevax schreef:
@Figora: vind je de SP werkelijk erger dan Wilders?

Denk dat ze gewoon elkaars uitersten zijn... dus als je rechts bent vindt je de SP erger en als je links bent vindt je Wilders erger... persoonlijk vindt ik ze beiden te...

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:43

Ik vind Wilders heel goede standpunten hebben!!
Kijk naar de criminaliteit hoeveel procent daarvan is van buitenlandse afkomst? Hoe kun je nou ooit proberen die groep van de bevolking te "verbeteren" als er jaarlijks zoveel bijkomen?
Zijn manier vind ik alleen te radicaal, daarom vond ik Pastoors beter. Zij durven problemen te benoemen en maken het niet rooskleuriger dan het is!

chevax

[/quote]
Haha, het is beide eng Haha!

Zoveel stoelen kunnen er niet gevuld worden, dus moeten er nitwits van straat geplukt worden. De slager krijgt een stropdas om en wordt de kamer ingeschopt 'doe jij maar net alsof je weet waar je het over hebt' Clown[/quote]

In principe is politiek wel heel erg raar. Het komt er eigenlijk op neer dat de mensen in een kabinet grotendeels amateurs zijn die het eens vier jaar gaan proberen. En gaat 't niet, dan komt er inderdaad wel een andere slager of bakker of advocaat.Typische eigenlijk hè? (maar dit is even zwart/wit gesteld, hoor, ben nog steeds van mening dat iedereen moet gaan stemmen). Lachen

CGJ12

Femke wil het milieu streng aanpakken (helemaal niet verkeerd), maar zoals Rutte bedoelde: je kunt beter 1 miljard in China/India in het milieu investeren dan 10 miljard hier...... Daar heeft het milieu veel méér belang bij.

De kraan dichtdraaien bij het tandenpoetsen levert helemaal niks op. Dat is hooguit symboolpolitiek. Slaap zacht.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:45

Hoe staan de peilingen nu eigenlijk... nog altijd nek aan nek tussen CDA en PvdA?

tita

AikePeer schreef:
Ik vind Wilders heel goede standpunten hebben!!
Kijk naar de criminaliteit hoeveel procent daarvan is van buitenlandse afkomst? Hoe kun je nou ooit proberen die groep van de bevolking te "verbeteren" als er jaarlijks zoveel bijkomen?
Zijn manier vind ik alleen te radicaal, daarom vond ik Pastoors beter. Zij durven problemen te benoemen en maken het niet rooskleuriger dan het is!

maar wilders is een ervaren politicus (zat eerder in de vvd) marco niet

chevax

Tja, Wilders heeft hele duidelijke standpunten, dat klopt. Zo lang het over buitenlanders gaat. Het antwoord van Wilders op bijna iedere vraag is: "Allochtone jongeren die in de criminaliteit raken, moeten worden uitgezet". Hij roept wel een aantal dingen over zorg en zo, maar dat zal hem verder worst zijn.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:46

Moeten we dit niet gaan veranderen naar: wat hebben jullie gestemd? Knipoog

CGJ: Gonny stond er trouwens niet bij, dus voor humor in de tweede kamer kunnen we ook al niet stemmen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:48

Sansje schreef:
Hoe staan de peilingen nu eigenlijk... nog altijd nek aan nek tussen CDA en PvdA?

Ben ik ook erg benieuwd naar. Net op het journaal geloof ik dat PvdA ergens al veel stemmen kreeg, maar hoe en wat weet ik niet. Spannend.

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:49

CGJ12 schreef:
Femke wil het milieu streng aanpakken (helemaal niet verkeerd), maar zoals Rutte bedoelde: je kunt beter 1 miljard in China/India in het milieu investeren dan 10 miljard hier...... Daar heeft het milieu veel méér belang bij.

De kraan dichtdraaien bij het tandenpoetsen levert helemaal niks op. Dat is hooguit symboolpolitiek. Slaap zacht.

Helemaal gelijk, dat het probleem buiten nederland groter is dan hier. Maar omdat je het beleid in het buitenland niet in de hand hebt is het wel een heel naïeve gedachte van Halsema/Bos om hier maar te blijven investeren in een beter milieu en niet in dijken en zeewering. Zolang de VS en China niet naar Nederland gaan luisteren (de kans lijkt me niet bijster groot), is de bescherming van nederland tegen het water toch echt bittere noodzaak.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:50

chevax schreef:
Ben ik ook erg benieuwd naar. Net op het journaal geloof ik dat PvdA ergens al veel stemmen kreeg, maar hoe en wat weet ik niet. Spannend.

Amsterdam bedoel je zeker?

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:50

Als ik zou mogen stemmen zou het zeker SP zijn!
Marijnissen heeft goede punten, en is zeker van zijn zaak!

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:51

chevax schreef:
Tja, Wilders heeft hele duidelijke standpunten, dat klopt. Zo lang het over buitenlanders gaat. Het antwoord van Wilders op bijna iedere vraag is: "Allochtone jongeren die in de criminaliteit raken, moeten worden uitgezet". Hij roept wel een aantal dingen over zorg en zo, maar dat zal hem verder worst zijn.

Ja maar hoeveel geld wordt er nu jaarlijks aan criminaliteit uitgegeven? helpt het ? NEE!
Als je het probleem bij de kern aanpakt zal het vele male effectiever zijn en kan er in de toekomst dus veel geld bespaard worden in de criminaliteit en gestopt worden in andere zaken zoals bijvoorbeeld zorg!
Waar ik bij de zorg nog steeds niet overtuigd ben van een tekort.
Het is imo geen tekort het geld zit op de verkeerd plaats! Namelijk bij de hoge functionaressen!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:51

ja wilders wil wel dar de dijken versterkt worden

en aub want gaat toch verkeerd hoor met al dat water

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:52

Er wordt wel geïnvesteerd in dijkophogingen, maar zoals terecht is opgemerkt, kan dat niet eindeloos doorgaan. Qua zeewering hebben we één van 's werelds meest ingenieuze systemen gebouwd. Maar je kunt toch ook niet zeggen "we maken ons hier in NL niet meer druk, want de echte grote vervuilers doen het ook niet."
Ik vond trouwens gisteren Femke Halsema wel erg grappig toen ze tegen Rutte zei dat Schiphol vanzelf wel in zee komt te liggen als het zo door gaat.

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:54

Iris_safarii schreef:
Als ik zou mogen stemmen zou het zeker SP zijn!
Marijnissen heeft goede punten, en is zeker van zijn zaak!

Wilders heeft óók goede punten en is ook zeker van zijn zaak...

Goede argumenten om op een partij te stemmen Frusty

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:54

Over Wilders kun je eindeloos discusseren. Hier wijk ik wel van mijn standpunt af; ik vind altijd dat je in discussies kunt leren van anderen. Maar als het over Wilders gaat, ben ik (geef ik zelf toe) heel intolerant.

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:57

CDA: 17%
PvdA: 19%
VVD: 14%
SP: 21%
Fortuyn: 1%
GroenLinks: 4%
D66: 2%
ChristenUnie: 4%
SGP: 2%
PvdD: 2%
EénNL: 1%
PVV: 8%
PvNL: 0%
Andere partij: 1%
Ik ga niet stemmen:3%
Aantal stemmen: 12611

Dit zijn de peilingen Haha!

SP doet het goed!

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:57

chevax schreef:
Over Wilders kun je eindeloos discusseren. Hier wijk ik wel van mijn standpunt af; ik vind altijd dat je in discussies kunt leren van anderen. Maar als het over Wilders gaat, ben ik (geef ik zelf toe) heel intolerant.

Eens. Dat mensen op Wilders stemmen begrijp ik écht niet. Een haatzaaidende, xenofobe politicus die het maar over één onderwerp kan hebben.

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:58

chevax schreef:
Er wordt wel geïnvesteerd in dijkophogingen, maar zoals terecht is opgemerkt, kan dat niet eindeloos doorgaan. Qua zeewering hebben we één van 's werelds meest ingenieuze systemen gebouwd. Maar je kunt toch ook niet zeggen "we maken ons hier in NL niet meer druk, want de echte grote vervuilers doen het ook niet."
Ik vond trouwens gisteren Femke Halsema wel erg grappig toen ze tegen Rutte zei dat Schiphol vanzelf wel in zee komt te liggen als het zo door gaat.

Ik zeg ook niet dat je niet moet bekommeren om je eigen milieu, maar je moet wel de prioriteiten goed stellen. En het probleem van de dijken is niet alleen op te lossen met verhogen, je kan ook de afvoer beter maken....

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:59

Bealy schreef:
chevax schreef:

Eens. Dat mensen op Wilders stemmen begrijp ik écht niet. Een haatzaaidende, xenofobe politicus die het maar over één onderwerp kan hebben.

Ik stem VVD, maar ook ik begrijp niet dat er mensen op Wilders stemmen...

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:59

Bealy schreef:
chevax schreef:

Precies!