17 jarige Lisa vermoord

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 09:44

Ik snap juist niet dat mensen hierdoor op rechts stemmen. Want corruptie is niet iets links. Juist in tegendeel.

En het beter investeren in jeugdzorg en sociale voorzieningen die dit soort dingen kunnen voorkomen is ook niet echt iets waar rechts voor staat. :n

Maar als je het gooit op “die moslims doen het altijd” dan is het lekker makkelijk voor rechtse populisten die een racistische boodschap verspreiden.

Daarbij zijn Pakistanen geen vluchtelingen. Het is een oude kolonie van Engeland. Die niet gevraagd hebben ook om bezet te worden jarenlang. Dus ze komen niet zomaar toevallig naar Engeland.

Edit, uit onderzoek is gebleken dat de meerderheid van de verkrachtingszaken van minderjarigen gedaan wordt door witte mannen:
https://www.theguardian.com/politics/20 ... ice-report

Maar dat wordt natuurlijk niet opgepakt door de rechtse populisten zoals Musk.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 10:07

_San87_ schreef:
Ik wil de problemen in Pakistan en met Pakistaanse mannen niet bagatelliseren. Het is alleen wel kortzichtig enkel op heb te focussen.

(Voor de duidelijkheid, abrahamistische geloven zijn het jodendom, de islam en het christendom en alle geloven die daarvan afstammen.)

Nou ja, ik ben dol op India, maar het daar dominante Hindoeisme is bepaald geen Abrahamitisch geloof ,heeft daar helemaal niets mee , maar is toch erg patriarchaal. De enige matriarchale geloven momenteel zijn het wel Abrahamitische orthodoxe Jodendom, want dat wordt alleen via de vrouwelijke lijn doorgegeven. En de Wicca, dat is eigenlijk een soort herleving en voortzetting van allerlei prehistorische natuurreligies. Daar gaat het om de Godin.Mogelijk zijn er elders op de wereld nog wel kleine groeperingen van matriarchale culturen; vaak is dat dan bij natuurvolkeren.

Cer

Re: 17 jarige Lisa vermoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 10:21

In jouw post ga je volledig langs allemaal dingen die in de video aangeven worden , marlinderooz, en dat maakt het verhaal best ingewikkeld.. ook zit er wat whataboutisme in… :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 10:23

anjali schreef:
_San87_ schreef:
Ik wil de problemen in Pakistan en met Pakistaanse mannen niet bagatelliseren. Het is alleen wel kortzichtig enkel op heb te focussen.

(Voor de duidelijkheid, abrahamistische geloven zijn het jodendom, de islam en het christendom en alle geloven die daarvan afstammen.)

Nou ja, ik ben dol op India, maar het daar dominante Hindoeisme is bepaald geen Abrahamitisch geloof ,heeft daar helemaal niets mee , maar is toch erg patriarchaal. De enige matriarchale geloven momenteel zijn het wel Abrahamitische orthodoxe Jodendom, want dat wordt alleen via de vrouwelijke lijn doorgegeven. En de Wicca, dat is eigenlijk een soort herleving en voortzetting van allerlei prehistorische natuurreligies. Daar gaat het om de Godin.Mogelijk zijn er elders op de wereld nog wel kleine groeperingen van matriarchale culturen; vaak is dat dan bij natuurvolkeren.

Klopt. Ik noemde het Abrahamisme omdat dit het grootste is wereldwijd.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 10:28

Cer schreef:
In jouw post ga je volledig langs allemaal dingen die in de video aangeven worden , marlinderooz, en dat maakt het verhaal best ingewikkeld.. ook zit er wat whataboutisme in… :)

Kan je dat uitleggen?

In de video wordt aangegeven dat corruptie binnen de politie en slechte jeugdzorg ten gronde liggen aan dit schandaal. :)

En niet zoals in de media vooral genoemd wordt: de afkomt en religie van de daders

Trouwens, er zaten ook Britse agenten onder de daders. Misschien dat het daarom ook mede niet onderzocht werd. :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 12:26

Van sommige vrouwen en meisjes is gemakkelijker misbruik te maken omdat ze uit een onveilige thuissituatie komen. Dat is de ene kant van het probleem. De andere kant is dat er mannen zijn die de kwetsbare positie van deze vrouwen aangrijpen. Echter, de afschuwelijke moord op Liza waar dit topic mee begon was iets heel anders want zij had helemaal niets met al deze toestanden van doen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 12:32

Dat klopt.
Loverboys gaan posten bij bijvoorbeeld een tijdelijke opvang.

De viespeuk die Lisa heeft gepakt heeft net welk meisje ook dat alleen voorbij kwam van de fiets getrokken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 08:31

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 09:05

Ziek!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 09:12

Ja ook hier weer een genegeerde melding bij politie en de omgeving die striemen etc zag maar er gebeurde niks.

Natuurlijk moeten dit soort vreselijke mannen dit niet doen. Maar er moet echt accurater gereageerd worden op signalen. Zowel in de omgeving als bij de politie / hulpdiensten.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 09:14

Ja mee eens, en wat mij betreft mogen er ook verschrikkelijke strenge straffen op komen waardoor mannen wel tien keer nadenken voordat ze zoiets doen. Voor zover ze dat kunnen dan.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 09:16

Elisa2 schreef:
Ja mee eens, en wat mij betreft mogen er ook verschrikkelijke strenge straffen op komen waardoor mannen wel tien keer nadenken voordat ze zoiets doen. Voor zover ze dat kunnen dan.

Dat strenger straffen helpt is niet waar helaas. Is een verspilling van geld. Hoewel mijn gevoel ook zegt: levenslang in een kelder. Joe.

Ik zou dat geld liever inzetten op preventie en betere opsporing. Zodat dit soort zaken eerder aan het licht komen.

Meer investeren in de ggz etc. Dit soort walgelijke mannen blijven altijd bestaan. Maar als mensen het beter herkennen krijgen ze hopelijk minderde kans om toe te slaan.

(En van die mannen die uit de bosjes komen en je pakken daar geldt dit natuurlijk niet voor.)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 09:22

Wat verdrietig ook dat ze aangaf dat een andere vrouw "wel sterk genoeg" was om uit te stappen. Terwijl ze genoeg lef had om daadwerkelijk naar de politie (meermaals!) Te gaan. Hopelijk krijgt ze zowel privé als professioneel de juiste hulp dit te verwerken..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 09:41

MarlindeRooz schreef:
Elisa2 schreef:

Dat strenger straffen helpt is niet waar helaas. Is een verspilling van geld. Hoewel mijn gevoel ook zegt: levenslang in een kelder. Joe.

Ik zou dat geld liever inzetten op preventie en betere opsporing. Zodat dit soort zaken eerder aan het licht komen.

Meer investeren in de ggz etc. Dit soort walgelijke mannen blijven altijd bestaan. Maar als mensen het beter herkennen krijgen ze hopelijk minderde kans om toe te slaan.

(En van die mannen die uit de bosjes komen en je pakken daar geldt dit natuurlijk niet voor.)

Ja, maar wat dan? Dan herken je ze eerder en dan? Lopen ze alsnog vrij rond..want hoe zou die preventie moeten werken? Ik denk eerlijk gezegd niet dat de GGZ dit kan oplossen.

Mijn gevoel zegt me, mannen die hun hormonen niet onder controle kunnen houden kunnen beter gecastreerd worden. Doen we ook met dieren..scheelt een heleboel haha. Maar ik ben realistisch genoeg om te weten dat dit toch niet gaat gebeuren. :+

En de vraag is natuurlijk ook (even serieus) heeft het met hormonen te maken of met een gevoel van macht. Hoe komen mannen eigenlijk op zulke ideeen?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 09:44

Nou castreren kan ook pas nadat het misgegaan is.

Dus ik voorkom liever dat dit soort mannen succes hebben. Dus dat ze de kans niet krijgen om vrouwen stelselmatig te manipuleren / mishandelen. Omdat mensen meer op elkaar letten. En dat de politie meer doet als vrouwen wel signalen geven.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 09:46

Ja, alleen hoe voorkom je het? Hoe komen ze op dit soort ideeen? wat is de bron? Dat is belangrijk denk ik en daarnaast zorgen dat de politie meer kan doen bij signalen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 10:06

Verschrikkelijk. |(
En dan inderdaad die zin al, de andere was wel sterk genoeg %)

En ja voorkomen zou mooi zijn, maar voorkomen dat er een volgend slachtoffer komt ook.
En hakkie takkie weg zakkie, werkt denk ik nog meer preventief dan welke therapievorm dan ook.
En ja ook bij de lui die willen domineren als ze dan weten dat hun gevalletje op het spel staat

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 10:17

Elisa2 schreef:
Ja, maar wat dan? Dan herken je ze eerder en dan? Lopen ze alsnog vrij rond..want hoe zou die preventie moeten werken? Ik denk eerlijk gezegd niet dat de GGZ dit kan oplossen.

Mijn gevoel zegt me, mannen die hun hormonen niet onder controle kunnen houden kunnen beter gecastreerd worden. Doen we ook met dieren..scheelt een heleboel haha. Maar ik ben realistisch genoeg om te weten dat dit toch niet gaat gebeuren. :+

En de vraag is natuurlijk ook (even serieus) heeft het met hormonen te maken of met een gevoel van macht. Hoe komen mannen eigenlijk op zulke ideeen?

hormonen en testosteron. Er is vast wel een middeltje om dat te onderdrukken.

Ik ben ook vóór lijfstraffen, maar dat is meer oog om oog, tand om tand. Wordt verder niemand beter van uiteraard.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 11:33

Er is vast een middeltje dat dat onderdrukt maar het heeft vast teveel nadelige bijwerkingen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 11:37

iemand verkrachten heeft ook nadelige bijwerkingen....vaak levenslang...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 12:29

Vrijwillig gaan ze zo,n middel sowieso niet nemen denk ik..

Juval, nou of niemand daar beter van wordt betwijfel ik. In ieder geval kunnen die gestoorden dan geen nieuwe slachtoffers maken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 12:39

Nee, natuurlijk niet. Zou jij vrijwillig een pil nemen dat ervoor zorgt dat je hormoonhuishouding compleet verandert? Met alle mogelijke nadelige gevolgen van dien?

Heel veel vrouwen ondervinden nadelen van de pil, het is dat het nog wat voordelen oplevert...

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 13:15

MarlindeRooz schreef:
Elisa2 schreef:

Het klopt dat strenger straffen op zichzelf weinig doet, maar Spanje laat juist zien dat strenge wetgeving gecombineerd met betere opsporing en preventie wél effect heeft. De Spaanse hervormingen gingen niet alleen over hogere straffen, maar over een totaalpakket: betere bescherming van slachtoffers, meer training van professionals en een bredere maatschappelijke aanpak. Internationale evaluaties prijzen precies die combinatie. Alleen roepen dat ‘strenger straffen niet werkt’ klopt dus niet: het werkt niet als je alleen dat doet. Spanje laat zien dat het werkt als onderdeel van een bredere strategie.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 13:36

Nou, mij lijkt ook wanneer de pakkans vergroot wordt, je sneller terecht gesteld wordt én de kans dat je gecastreerd wordt dit echt wel effect gaat hebben.

Maar zoiets is gewoonweg niet meer mogelijk (zie meteen middeleeuwse praktijken voor me)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 13:40

Het hoeft niet met 2 stenen hoor :P