Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 18:18

In verhouding zijn er natuurlijk erg weinig boeren (0,5 % van de bevolking Nederland) die ondervraagd kunnen worden.

Dreamboy

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 18:22

Ach Wintu wat vreselijk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 18:23

@wintu: gelukkig goed afgelopen.

Citaat:
‘In een recente enquête onder 10.000 Europeanen in tien lidstaten verklaarde 68 procent van de ondervraagden dat wolven strikt beschermd moeten worden.’
Geloofwaardigheid EU
Zou die enquete ook openbaar zijn?? Ik geloof er nl niets van.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 18:26

Wintu schreef:
Dieren en draad...dus hier geen draden meer
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Draad is er af en meneer is weer in de benen, maar nog erg verdwaasd. Dus veel geld en tijd kwijt, stroomdraad allemaal verwijderd nu. Wolvenraster voor dieren met geweien of hoorns vind ik inmiddels dan een nogo.

|(
gelukkig weer alles oke.
Maar inderdaad, hoe meer draad, hoe meer van dit soort narigheid.
En nu woont deze bij jullie en krijgt hulp.

Maar die in het bos woont naast de schapenraster van de schapen die daar de heide of slootkanten enz bijhouden?!

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 18:28

De enquete klopt vast wel! Wij vinden dat de wolf veel te schadelijk is maar wij zijn er ook dagelijks mee bezig. De rest van de bevolking is dat niet en krijgt hooguit zo nu en dan iets mee. Dus bij die mensen is het idee heel anders. Maar langzaam aan lopen er mensen "over" naar de andere kant wanneer ze met hun hond niet meer durven lopen of hun jonge kinderen niet meer los durven laten in het bos...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 18:38

Precies, vraag in Amsterdam, Parijs, enz dan krijg je ander beeld dan in de buitendorpen.
Daarnaast zal een wolf met veel natuur wellicht ook gewoon minder dreiging geven.
En denk dat daar bijna elke buitengebied bewoner een jachtgeweer heeft, en niemand die er naar kraait als die lastgever weg is....

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 18:44

Ik hoop dat Ursula haar poot stijf houdt en die natuurclubs niet hun zin krijgen.

Wintu, phew...en iedereen roept altijd zo makkelijk over zo,n hek he. Arme jongen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 18:46

Jeetje Wintu wat een toestand. Inderdaad zijn die stroomdraden geen optie voor zulke dieren. Gelukkig maakt hij het weer goed. Wel schrikken hoor!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 18:54

Wat treurig Wintu..

wat een prachtig dier zeg!!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 18:55

Ah neeee Wintu... het draad zit ook zo om zijn hals... gelukkig waren jullie op tijd, eng hoor!

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 19:17

Kind is inmiddels binnen op zijn favo plek. Hij is ook in de bronst en vol van de eikels. Maar hij staat weer.
Het treurige is dat ik aan Mekel moest uitleggen dat een 7/9 draden raster of flexinet niet kan voor dit soort dieren. Terwijl ik eigenlijk vind dat ie dat gewoon hoort te weten. Sowieso niet voor dieren die niet zo tam zijn en alles met hoorns of kleine koppies. Er wordt zo gemakkelijk geroepen, doe maar een net, doe maar raster. Maar ook voor paarden is dit allemaal niet geschikt. En als ze dan uit je dure raster vliegen, omdat ze panikeren door de wolf, kan je nog voor de schade opdraaien ook. Dat is toch niet te verteren.En nu ben ik met een enkel draad en een enkel dier nog maar 1 dag kwijt en een hoop geld, wat moet je wel niet als je meerdere dieren hebt en dit de norm gaat worden.Afbeelding

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 19:19

Ik had vanmiddag iemand van Staatbosbeheer aan de telefoon en toen kwam het gesprek op de wolf. Daarop werd gezegd: die gaat niet weg en als je afschot wil dan werkt het niet, want dan moet er een hek om NL. We zullen er mee moeten leren leven.

Kreeg er een beetje de kriebels van, tijdelijk mee leren leven is prima, maar de rest van mijn leven omdat ze niet geschoten mogen worden lijkt mij echt onmogelijk.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-24 19:48

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 19:49

Natuurlijk werkt afschot wel. Al was het maar door ze zo bang en schuw te maken dat ze besluiten dat het hier niet prettig toeven is. Bovendien, als de omringende landen óók afschieten, en dat willen ze, dan hoeft er helemaal geen hek om NL.

Maar van SBB verwacht ik ook geen eerlijk en fatsoenlijk antwoord.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 19:50

DubbelFun schreef:
@wintu: gelukkig goed afgelopen.

Citaat:
‘In een recente enquête onder 10.000 Europeanen in tien lidstaten verklaarde 68 procent van de ondervraagden dat wolven strikt beschermd moeten worden.’
Geloofwaardigheid EU
Zou die enquete ook openbaar zijn?? Ik geloof er nl niets van.

Je vraagt je ook af waar de ondervraagden wonen en hoeveel ze te maken hebben met wolven.

Benzz schreef:
Ik had vanmiddag iemand van Staatbosbeheer aan de telefoon en toen kwam het gesprek op de wolf. Daarop werd gezegd: die gaat niet weg en als je afschot wil dan werkt het niet, want dan moet er een hek om NL. We zullen er mee moeten leren leven.

Kreeg er een beetje de kriebels van, tijdelijk mee leren leven is prima, maar de rest van mijn leven omdat ze niet geschoten mogen worden lijkt mij echt onmogelijk.

Benieuwd wat de collega’s van hem/haar die verantwoordelijk zijn voor het beheer van heide daarvan vinden. Hier heeft de schaapsherder de kudde op stal gezet na diverse aanvallen op klaarlichte dag.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 19:54

Tienus nee we hebben gisteren op Facebook geleerd dat een wolf de darmen er niet uittrekt! Dit is in scène gezet :j :j

Gadsamme Wintu wat schrikken..
En dat is dan 1 draad met een duidelijke begrenzing erachter..

Heeft de politie hem verdoofd? Of is dat door de dierenarts gedaan en heeft de agent het geweer toevallig vast?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 20:05

Laatst bijgewerkt door Kaja op 02-10-24 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 20:06

Nyaleti schreef:
Tienus nee we hebben gisteren op Facebook geleerd dat een wolf de darmen er niet uittrekt! Dit is in scène gezet :j :j

Gadsamme Wintu wat schrikken..
En dat is dan 1 draad met een duidelijke begrenzing erachter..

Heeft de politie hem verdoofd? Of is dat door de dierenarts gedaan en heeft de agent het geweer toevallig vast?

Er zijn erg weinig dierenartsen die mogen schieten. En meestal ook enkel op afspraak. Dus dat is als hertenhouder soms lastig wanneer er noodsituaties zijn. Enkel in het noorden van het land komt dan de hondenbrigade langs. Zij schieten of verdoven vaker dieren die overlast of een gevaar vormen, zeg maar die de openbare orde verstoren. Maar ik zat omhoog, want het draad liep onder zijn keel en stond steeds strakker. Dus toen heeft de politie me uit de brand geholpen en hem geschoten. Met een geweer, normaal wordt er een blaaspijp gebruikt, maar dit is sneller en accurater. De dierenarts kon pas einde van de week. Peter Klaver kon me nog iemand aan het einde van de middag sturen, maar met dan een vallende avond en een bok die er drie uur over doet om enigzins bij te komen en de darmen die dan raar gaan doen, vond ik dat te laat. Dus vandaar de politie. Moet je ook gewoon voor betalen want het is geen zaak van openbare orde.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-24 20:09

Ik was heel blij met je bericht dat ie weer in de benen was, Wintu!
Houdt ie zich lekker op temperatuur?

Wat een avontuur weer.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 20:10

Kaja schreef:
Wat ontzettend sneu Wintu, gelukkig voor iedereen ( maar vooral het dier) goed afgelopen.

Een paar pagina’s terug ging het wederom over KBH. Ik geloof dat je die “optie” wel uit het lijstje kan schrappen, aangezien meerdere gemeentes juist bezig zijn met het ‘opruimen’ van HR honden.
Daar kan je de KBH ook onder scharen.

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/168559 ... jke-honden

https://eenvandaag.avrotros.nl/amp/nog- ... -pak-door/

Denk dat het grootste deel ligt aan opvoeding van een dergelijke hond. Die honden gaan soms met mensen mee die er niet geschikt voor zijn of ze geven geen leiden, zij niet consequent of de hond is er om stoer uit te zien. Laat mensen maar een cursus doen eer je zo een hond van de fokker mee krijgt. Daarom vind ik een kbh ook een slecht plan, daar moet je echt wel wat ervaring hebben als baas en dan niet van een chihuahua of een golden retrieveen de meeste mensen hebben die ervaring toch niet.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 20:13

tienus63 schreef:
Ik was heel blij met je bericht dat ie weer in de benen was, Wintu!
Houdt ie zich lekker op temperatuur?

Wat een avontuur weer.

Ja, vanmiddag hebben we een baal hooi over hem uitgestrooid en er onder. Gevaar is onderkoeling. Ik wilde er eerst een paardendeken over leggen, maar bang dat ie zou flippen.
Maar mn ventje is er nog, wel even voor gevreesd hoor vanmiddag! Hij ligt nu binnen in het hooi, de dames en de geiten heb ik even apart gezet, die zijn blij een avond van hun terrorist bevrijdt te zijn :D

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 20:28

Jemig Wintu wat een vreselijke situatie. Gelukkig is je mooie man er nog.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-24 20:29

Kennissen van ons hebben een hitsige alpaca hengst.
Maar die uit het ook richting mensen, die wordt of is zelfs link.
Die solliciteert naar een enkele reis.

Hoe heet de bok eigenlijk?

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 20:37

tienus63 schreef:
Kennissen van ons hebben een hitsige alpaca hengst.
Maar die uit het ook richting mensen, die wordt of is zelfs link.
Die solliciteert naar een enkele reis.

Hoe heet de bok eigenlijk?

Kan deze ook hoor, moet niet met iets in handen lopen wat maar in de verste verte op een gewei lijkt. Had vorige week zijn gewei in mn zij. Maar dat is enkel bronst en dan weer ik dat we extra moeten oppassen, verder is ie heel lief, we hebben hem laten steriliseren dus hij mag blijven. Maar die alpaca komt naar je toe ook?
Hij heet Bruno :D

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-24 20:56

Die staat apart van de merries. Hij verkracht ze gewoonweg. Bijt ze tot bloedens toe, sleurt ze naar de grond.
Hij komt op een opdringerige manier naar je toe en bespringt zelfs als hij denkt dat je lager in rang staat.
Alleen met flinke stok bij hem in de wei.

Bruno, dat past wel bij zijn donkere kop.