Het kabinet is gevallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 08:49

Sansevieria schreef:
Veulen84 schreef:
Frans Timmermans als mp kandidaat en hij wil nederland swag terug geven :(:)

Ik ben gewoon geen fan...

Nee, ik ook niet.
Behoorlijke ambitie...MP van Nederland.

Interview klinkt mij een beetje te gelikt, precies dat zeggen wat je denkt dat het gros wil horen.
Eerst maar eens zien, dan geloven.

+1

Mooi praten kan hij zeker, maar kijk naar zijn daden en uitspraken in het verleden.

Fitzroy

Re: Het kabinet is gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 08:53

Nou, dit is alvast afstreeppartij nummer 1. Geen Europafeestje alsjeblieft.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 08:53

paars schreef:
Vreselijk. Jeroen Pauw fileerde hem gisteren netjes aan tafel bij Renze nav Timmermans uitspraken mbt MH17. En wat je ook van Jeroen vind: hierin geef ik hem groot gelijk. Daarna de geïmiteerde quote van Reagan er nog even bij gezocht mbt zijn leeftijd. Wat een spel.
Die man heeft wat mij betreft een carrière als acteur gemist (Timmermans dan hè).

precies dit.. Timmermans weet heel handig op emotie te spelen.

Ik denk dat NL klaar is voor een vrouw aan het roer! of dat Dilan of Caroline wordt maakt mij verder niet veel uit.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 08:56

Je denkt dat mevrouw van der plas dat niet heeft gedaan ? := Populistische partijen spelen non stop op de emotie van de kiezer in

Timmermans heeft het over het algemeen heel goed gedaan in de EU. Heb liever een stabiel figuur als MP ipv van een roeptoeter en ruziemaker. Zie ook liever een vrouw, maar vind de opties niet denderend.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 09:01

De keus voor Timmermans noem ik niet bepaald het nieuwe gezicht dat Klaver noemde als een reden waarom hij zich niet kandidaat stelde.
Verder vrees ik dat deze keus beslist niet verbindend werkt, integendeel. Ik vrees juist dat links en rechts juist verder van elkaar af komen te staan.
Ik heb ook niet het gevoel dat Timmermans een man van comprimissen sluiten is. Maar de tijd zal het leren.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 09:02

Ik vind Timmermans een capabele en intelligente man, en ik ben bepaald geen PvdA fan. We gaan zien wat dit gaat brengen.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 09:04

We gaan het idd zien. Dat is een zekerheid ;-) .

Het spel is iig weer op de wagen gezet. De tijd van hoop, beloftes en goeie bedoelingen breekt weer aan.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 09:16

Ik moet er wel om lachen dat hij denkt de samenleving weer samen te brengen. Je hebt toch altijd voor- en tegenstanders (dat klinkt wellicht wat zwaar)? Net alsof je met een links beleid ineens samenkomt. Er zijn genoeg mensen die zich daar helemaal niet in kunnen vinden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 09:18

xPabloBokt schreef:
Veulen84 schreef:
Frans Timmermans als mp kandidaat en hij wil nederland swag terug geven :(:)

Ik ben gewoon geen fan...

Die man is me veel te EU minded en door hem zitten we met dat stikstofgezever opgescheept. Als hij MP wordt dan wordt het huizentekort alleen maar groter.

Huizentekort is te wijten aan beleid van Rutte , Stef Blok heeft daar heel hard z’n best voor gedaan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-23 09:19

Jessix schreef:
Ik moet er wel om lachen dat hij denkt de samenleving weer samen te brengen. Je hebt toch altijd voor- en tegenstanders (dat klinkt wellicht wat zwaar)? Net alsof je met een links beleid ineens samenkomt. Er zijn genoeg mensen die zich daar helemaal niet in kunnen vinden.

Nee, klopt. Maar misschien kan hij wel het vetrouwen in de politiek terugbrengen, meer saamhorigheid in de samenleving, of zo. Het is nu heel erg zij tegen wij.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 09:19

Al zorgt hij maar voor meer beschaving in de tweede kamer, daar zou ik al blij mee zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-23 09:21

prompter schreef:
Al zorgt hij maar voor meer beschaving in de tweede kamer, daar zou ik al blij mee zijn.

Ja, dat is stap 1. Wat een kermis...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 09:23

Ik hoop het, maar het kan ook de andere kant op gaan. We hebben helaas niet veel midden partijen meer. Zal ook liggen aan de samenstelling van het kabinet straks. Ik hoop toch altijd op een beetje een mix.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 09:29

Elisa2 schreef:
Sansevieria schreef:

Nee, ik ook niet.
Behoorlijke ambitie...MP van Nederland.

Interview klinkt mij een beetje te gelikt, precies dat zeggen wat je denkt dat het gros wil horen.
Eerst maar eens zien, dan geloven.

+1

Mooi praten kan hij zeker, maar kijk naar zijn daden en uitspraken in het verleden.

Met mooi kunnen praten kom je heel ver in de politiek. Mark Rutte is er 13 jaar minister president mee geweest.
Mooi praten maakt iemand wel tot een goede lijsttrekker van welke partij dan ook.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 09:31

prompter schreef:

Amen! Laat het over de inhoud gaan. HOE gaan we de problemen oplossen.

Timmermans heeft de Green Deal mooi langs de CD en de rechtse partijen gekregen, als er iemand kan regiseren, compromissen sluiten en politiek bedrijven, dan is hij het wel.

En dat zal wel moeten hier in Nederland, want een coalitie zal er moeten komen. Verwachten dat jouw partij al zijn punten gaat waarmaken, is onrealistisch.

Er zijn nu echt veel punten die nu eens aangepakt moeten worden in Nederland. Woningbouw, klimaat, vermogensongelijkheid. Dan kan je wel heel hard roepen: grenzen dicht/ boeren beschermen maar realistisch gezien: hoe gaat dat werken?

We zijn gewoon gebonden aan regels. De grenzen kunnen wettelijk gezien niet dicht. We kunnen niet doorgaan op de huidige manier, kijk maar naar de wettelijke uitspraken mbt stikstof.

Iedereen zal zijn steentje bij moeten dragen: de boeren, de grote bedrijven (Shell, Tata, Schiphol) en de burgers. En dan graag op een manier dat de minima en tot modaal eens minder effectieve belastingdruk voelen en de vermogenden wat meer.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 09:34

Jessix schreef:

Oejjj....

In mijn geheugen wordt een oud sprookje/ spookbeeld opgeroepen:
'hij is links, hij wil dus eenheidsworst'.

Ik vind het topic momenteel erg vermoeiend lezen. (Er wordt gereageerd op iets wat ik niet heb gezien / gehoord /gelezen, dus ik moet raden.)

'Samenbrengen' zou ook kunnen betekenen: de tweedeling in de samenleving repareren.
Dat is niet hetzelfde als 'koekoek eenzang'.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 09:54

_San87_ schreef:
Loretta schreef:
Ik vraag me ook af wat een eventuele monsterzege van GroenLinks/PVDA voor ons als paardenhouders gaat betekenen. Ik vrees dat ze het ons heel erg moeilijk gaan maken.

Maar hoe groot is die kans? Ik heb niet het idee dat ze heel groot gaan worden, tbh.

Met het nieuws dat ze samen een partij gaan voeren gingen ze wel ineens behoorlijk omhoog.

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-23 09:57

Veulen84 schreef:
_San87_ schreef:

Maar hoe groot is die kans? Ik heb niet het idee dat ze heel groot gaan worden, tbh.

Met het nieuws dat ze samen een partij gaan voeren gingen ze wel ineens behoorlijk omhoog.

[ [url=m/0zmR8Q.png]Afbeelding[/url] ]

Oh wow, dat had ik niet verwacht :). Maar ik had ook niet verwacht dat de VVD nog zo groot zou zijn :=.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 10:03

Ja dat had ik wel verwacht. Maar goed, kom eerst maar met de programma's en de campagne. Dat kan ook nog veel veranderen.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 10:04

De samenwerking GL/PvdA gaat ook stemmers wegtrekken bij SP, Volt, en een boel andere links-van-het-midden partijen. Deels ook omdat mensen strategisch zullen gaan stemmen om te proberen de VVD niet weer de grootste partij te laten worden.

Ik zie wel wat in Frans Timmermans als premier. Ik denk dat hij de beste optie is momenteel.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 10:05

VVD is zelfs iets groter in vergelijking met 3 weken geleden. Ik vermoed dat dat vooral het effect is van rutte die weggaat en het klappen op asiel.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 10:10

Imre schreef:
De samenwerking GL/PvdA gaat ook stemmers wegtrekken bij SP, Volt, en een boel andere links-van-het-midden partijen. Deels ook omdat mensen strategisch zullen gaan stemmen om te proberen de VVD niet weer de grootste partij te laten worden.

Ik zie wel wat in Frans Timmermans als premier. Ik denk dat hij de beste optie is momenteel.

De partijen die je nu opnoemt stemmen sowieso niet op de VVD toch? Ik denk dat die het vooral hebben van hen eigen achterban en die blijkt toch altijd groter dan men denkt.

Ik denk wel dat D66 veel stemmen aan GL/PvdA verliest. En wellicht ook wat van de door jou genoemde partijen. Ik verwacht echter ook wel een tegengeluid in BBB.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 10:12

Imre schreef:

Het wordt dit keer echt een hele spannende verkiezing met nog maanden te gaan tot de daadwerkelijke verkiezingen en nu is het al spannend. Ja veel linkse kiezers zullen zeker strategisch stemmen. Maar dat zal ook gelden voor rechtse kiezers. En er zijn in verhouding veel rechtse kiezers in Nederland.
En op dit moment is er nog 1 grotere onzekerheid. Wat gaat Pieter Omtzigt doen?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 10:13

VVD heeft een hele grote achterban. Voor de gewone werkende mens die wat meer verdient dan modaal is er niet zo veel keus, ze hebben het idee dat ze alles moeten betalen voor de doelgroepen van de wat meer extreme partijen.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 10:17

prompter schreef:
VVD heeft een hele grote achterban. Voor de gewone werkende mens die wat meer verdient dan modaal is er niet zo veel keus, ze hebben het idee dat ze alles moeten betalen voor de doelgroepen van de wat meer extreme partijen.

En er is gewoon een best grote groep in Nederland die gewoon modaal of dik boven modaal verdiend.

Een klein deel daarvan stemt nog idealistisch, maar een groot deel stemt gewoon voor hun portemonnee. Er heerst heel erg het idee dat links het bij hun wil komen "afpakken". Terwijl ik het idee heb dat de VVD de grote bedrijven en vermogens juist " de hand boven het hoofd" houdt.