Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 14:47

Janneke2 schreef:
... dat het bestek op is: ik sta nergens meer van te kijken.

(En ik ben tegen geweld en zo, maar dat het onder de huidige omstandigheden tot 'onregeldheden' komt ligt echt aan ons. Niet aan degenen die daar verblijven.)

Volgens mij is het toch ook (of vooral) de mentaliteit en cultuur waarbij men gelijk geweld gebruikt.

Popstra

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-22 14:58

Er ligt helemaal niks aan ons!
Die mensen hebben zich maar te gedragen.
Cultuur of niet lekker normaal doen hier en geduld hebben! Je bent nog altijd te gast hier en eisen hebben laat je maar achterwege.

Moeten wij eens daar in hun land van herkomst flikken...

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 16:32

Shenavallie schreef:
Janneke2 schreef:

(En ik ben tegen geweld en zo, maar dat het onder de huidige omstandigheden tot 'onregeldheden' komt ligt echt aan ons. Niet aan degenen die daar verblijven.)

Volgens mij is het toch ook (of vooral) de mentaliteit en cultuur waarbij men gelijk geweld gebruikt.

? Vreemde uitspraak

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 16:34

Vechten, vooral met steekwapens is tegenwoordig overal een probleem.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 16:40

Popstra schreef:
Er ligt helemaal niks aan ons!
Die mensen hebben zich maar te gedragen.
Cultuur of niet lekker normaal doen hier en geduld hebben! Je bent nog altijd te gast hier en eisen hebben laat je maar achterwege.

Moeten wij eens daar in hun land van herkomst flikken...

Nederland is een lakse opvoeder. Als we hier strenge huisregels hadden én daar ook streng op handhaafden zouden ze niet zo over ons heenlopen. Dan was dáár het gat van de deur laat staan gratis geld en kost en inwoning.

Waarom staan asielzoekers niet met biometrische gegevens geregistreerd zodat ze nooit en te nimmer een tweede keer door de procedure kunnen?

En waarom mag er zolang worden doorgeprocedeerd? Stel daar paal en perk aan, gewoon verkorte maar veel strengere procedure en geen herkansing. Die COA zou flink gekort moeten worden IPV dat ze van ons belastinggeld hotels en cruiseschepen kunnen oplopen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 17:30

Citaat:
Janneke2 schreef:

Mensen buiten laten slapen, geen duidelijkheid,
"gewoon eenvoudig registreren" kan al niet,
zo deelt iemand tenten uit, dan komt de politie en neemt de tenten in beslag -
.... en dat weken lang.
Mag van mij geweld heten.

(En tja, dat er 'ongeregeldheden' van komen is helaas een logisch gevolg. Ik zou onder die omstandigheden al ruimschoots door het lint zijn gegaan....)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 17:42

Janneke2 schreef:
Citaat:

.... en dat weken lang.

(En tja, dat er 'ongeregeldheden' van komen is helaas een logisch gevolg. Ik zou onder die omstandigheden al ruimschoots door het lint zijn gegaan....)

Ze zijn al vele veilige landen gepasseerd om tot luilekkerland Nederland te kunnen komen, ze mogen er wel iets voor over hebben. Bovendien is het niet koud.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 17:56

Elnienjo je mag God op je knieën danken dat je het geluk hebt gehad in vrede en veiligheid te leven omdat je toevallig hier geboren bent. Dat is niet je eigen verdienste.

Buiten slapen lijkt nu 'niet zo erg' omdat het warm is maar over een paar weken kan het zo maar stromende regen zijn.

Het is geen asielzoekers crisis het is een opvang crisis. En het erge is, dat dit gewoon keihard beleid is geweest, doelbewust. :r

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 17:57

elnienjo schreef:
Janneke2 schreef:

.... en dat weken lang.

Ze zijn al vele veilige landen gepasseerd om tot luilekkerland Nederland te kunnen komen, ze mogen er wel iets voor over hebben. Bovendien is het niet koud.

Zie jij asielzoekers eigenlijk wel als mensen?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 18:00

Arabesk schreef:
Elnienjo je mag God op je knieën danken dat je het geluk hebt gehad in vrede en veiligheid te leven omdat je toevallig hier geboren bent. Dat is niet je eigen verdienste.

Buiten slapen lijkt nu 'niet zo erg' omdat het warm is maar over een paar weken kan het zo maar stromende regen zijn.

Het is geen asielzoekers crisis het is een opvang crisis. En het erge is, dat dit gewoon keihard beleid is geweest, doelbewust. :r

Als ze doelbewust waren hadden ze allang het Deense model aangenomen. Het enige wat ze doelbewust doen is de sociale cohesie ondermijnen door landelijke gemeenten op te zadelen met deze mensen. Het draagvlak daalt op deze manier onder het nulpunt.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-22 20:00

Ik persoonlijk zie mensen die echt gevlucht zijn omdat hun leven gevaar loopt zeer welkom.

Alles wat komt profiteren niet. Die mogen ern hele harde rotschop terug naar eigen land krijgen. Scheelt ook weer plek in de opvang!

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 20:07

Popstra schreef:
Ik persoonlijk zie mensen die echt gevlucht zijn omdat hun leven gevaar loopt zeer welkom.

Alles wat komt profiteren niet. Die mogen ern hele harde rotschop terug naar eigen land krijgen. Scheelt ook weer plek in de opvang!

Inderdaad

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 20:13

Popstra schreef:

Als dat gedaan zou worden zou het draagvlak voor de echte vluchtelingen een stuk groter zijn. Nu komen er teveel raddraaiers die de hele leefomgeving verzieken en onveilig maken. Eigenlijk moeten ze al die jong volwassen mannen sowieso weigeren, mannen in de kracht van hun leven kunnen beter hun eigen land helpen opbouwen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 20:32

elnienjo schreef:
Janneke2 schreef:

.... en dat weken lang.

Ga jij je huiswerk eens maken ipv rare praatjes rond te strooien...!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 20:39

Janneke2 schreef:
elnienjo schreef:

.... en dat weken lang.

Ze komen hier magisch uit de lucht gevallen dan? Het merendeel komt gewoon over land, ergo: door veilige EU landen dus.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 20:47

Popstra schreef:

Heb je ook een idee wat het percentage profiteurs is onder de asielzoekers?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 20:51

Janneke2 schreef:
elnienjo schreef:

.... en dat weken lang.

Citaat:
Ze komen hier magisch uit de lucht gevallen dan? Het merendeel komt gewoon over land, ergo: door veilige EU landen dus.

Als jij beweert 'dat ze al vele veilige landen zijn gepasseerd' - staaf die bewering eens?
(Rotterdamse haven, Schiphol...?)
(Zo magisch vind ik vliegtuigen niet.)
En heb je wel eens van de Turkije-deal gehoord...? (Plus aanverwante afspraken dat niet alle vluchtelingen in Italië of Griekenland moeten blijven - solidariteit binnen de EU heet dat.)

Luilekkerland - vind jij dat van Nederland?
(Ik ken ook de malle praatjes dat mensen "speciaal naar NL zouden komen vanwege de uitkeringen". Wie weet hoe de EU in elkaar zit zegt dat niet...)

... dit om jou even op weg te helpen met het huiswerk.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 20:56

Gedraag je toch niet steeds zo aanmatigend, Janneke.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 20:59

Het is wel zo dat veilige landers gewoon in beroep gaan wanneer ze afgewezen worden. Wanneer dat nu eens gewijzigd zou worden werp je een drempel op. En dan meteen in hechtenis in sobere uitzet centra. Vooral Turken en Marokkanen duiken na afwijzing vaak onder in de illegaliteit. Wanneer dit bekend word dat er geen enkele mogelijkheid tot rekken en blijven is zal dat zo’n 5 % of 200 asielzoekers per maand schelen .

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 21:06

BigOne schreef:
Het is wel zo dat veilige landers gewoon in beroep gaan wanneer ze afgewezen worden. Wanneer dat nu eens gewijzigd zou worden werp je een drempel op. En dan meteen in hechtenis in sobere uitzet centra. Vooral Turken en Marokkanen duiken na afwijzing vaak onder in de illegaliteit. Wanneer dit bekend word dat er geen enkele mogelijkheid tot rekken en blijven is zal dat zo’n 5 % of 200 asielzoekers per maand schelen .

Uit Gambia, Ghana ed komen er ook veel. Daar is het ook gewoon veilig.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 21:10

Alles bij elkaar zijn er dat in totaal zo’n 5 %.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 21:19

Gambia…en…veilig…samen in 1 zin :x

We hebben wereldwijd een enorm probleem. 100 miljoen mensen zijn op de blucht en de verwachting is dat het door het klimaat makkelijk op kan gaan lopen tot 500 miljoen in de komende 10 jaar.

Ik denk dat voor iedereen duidelijk ik dat er geen 100 miljoen vluchtelingen in NL (of welk ander land dan ook) passen. Maar hoeveel dan wel is een verdomd moeilijk vraagstuk.

Ik blijf ook maar lezen dat NL koploper is, dat is gewoon niet waar. Dus hou het gewoon bij de feiten zou ik zeggen: het aanvraag en doorsluis beleid is ruk, kapot en slecht.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 21:25

Sizzle schreef:
Gambia…en…veilig…samen in 1 zin :x

We hebben wereldwijd een enorm probleem. 100 miljoen mensen zijn op de blucht en de verwachting is dat het door het klimaat makkelijk op kan gaan lopen tot 500 miljoen in de komende 10 jaar.

Ik denk dat voor iedereen duidelijk ik dat er geen 100 miljoen vluchtelingen in NL (of welk ander land dan ook) passen. Maar hoeveel dan wel is een verdomd moeilijk vraagstuk.

Ik blijf ook maar lezen dat NL koploper is, dat is gewoon niet waar. Dus hou het gewoon bij de feiten zou ik zeggen: het aanvraag en doorsluis beleid is ruk, kapot en slecht.

Wat is er niet veilig aan Gambia? Want dan moet ik dat vrienden daar even laten weten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 21:46

Het is een heel veilig vakantieland en politiek is het nu vast en zeker inmiddels veel stabieler maar het is nog maar een paar jaar geleden dat mensen gewoon met bosjes „verdwenen“ (onder 20 jaar diktatuur).
Officieel is het misschien beter nu (transitie) maar verdwijnen nog steeds mensen en er is nog altijd veel lokaal geweld m, wat logisch is met een populatie waar bijna 50% in zware armoede leeft (minder dan 2 dollar per dag).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 21:52

Sizzle schreef:
Het is een heel veilig vakantieland en politiek is het nu vast en zeker inmiddels veel stabieler maar het is nog maar een paar jaar geleden dat mensen gewoon met bosjes „verdwenen“ (onder 20 jaar diktatuur).
Officieel is het misschien beter nu (transitie) maar verdwijnen nog steeds mensen en er is nog altijd veel lokaal geweld m, wat logisch is met een populatie waar bijna 50% in zware armoede leeft (minder dan 2 dollar per dag).

Mijn vriend zijn ex-schoonfamilie woont verspreid over Gambia, zijn er geboren en getogen en het is een van de veiligste Afrikaanse landen. Wat jij schrijft herkent hij iig niet van zijn eigen jarenlange ervaring en wat zij over het land en de ontwikkelingen ervan vertellen (ze hebben nog steeds erg goed contact).