Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Animal schreef:Toen een vriend en oud klasgenoot van mij een maand vermist werd (later helaas dood teruggevonden), schreef Vrijland ook dat hij waarschijnlijl helemaal niet bestond.
https://www.martinvrijland.nl/nieuws-an ... vermoeden/
Zelfs na contact per email waarbij ik hem foto's en bewegende beelden van hem en mij opgestuurd had, bleef hij op zijn website zijn standpunt volhouden.
Raar figuur..
Sansevieria schreef:Nee, zulke grappen zijn ook ongepast.
Dommigheid of goedkoop even over de rug van iemand anders de blitz maken![]()
Hoe dan ook smakeloos.
Ik heb medelijden met al die mensen die nu de lichamen van de overledenen moeten bergen, en nog veel meer met zo een kind die dat aantreft
bigone schreef:Destination, je vriend is professioneel hulpverlener? Want die hebben over het algemeen goede begeleiding na trauma’s.
pien_2010 schreef:Citaat:Nou, ik ben echt van de zwarte humor en kan er behoorlijk stevig in gaan, maar je moet weten wat wel of niet kan, wanneer wel of niet en waar wel of niet.
En ik vind absoluut dat men tegenwoordig een te teer zieltje heeft, korte teentjes etc. Maar soms is het gewoon echt niet oke.
De enige die grapjes mogen maken zijn die gene die het onheil geraakt heeft. Dat kan heel verfrissend zijn, want het niet slachtoffer kijkt dan geschokt bv voordat hij ook lacht.
Maar iemand die geen slachtoffer is mag hier absoluut geen grapjes overmaken.
Citaat:Maar ik zie juist soms de mensen die er middenin zitten er het hardst mee lachen omdat die denken ‘ wat moet je anders?’
pien_2010 schreef:Citaat:Maar ik zie juist soms de mensen die er middenin zitten er het hardst mee lachen omdat die denken ‘ wat moet je anders?’
Dat is precies wat ik schrijf poes. Zelf ooit ook gedaan in een behoorlijk verdrietige dramatische toestand die MIJ overkwam.
Mensen waren eerst geschokt dat ik in die situatie dat grapje kon maken, en toen moesten ze ook vreselijk mee lachen. MAAR de buitenstaanders/ hulpverleners hadden dat zelfde grapje absoluut niet kunnen maken. Dat moet je aanvoelen en kunnen begrijpen.
Pandora2 schreef:Ik hoop maar dat de verzekeringskwesties ook allemaal soepel en snel gaan verlopen voor al deze zwaar getroffen mensen.
De verzekeringsagenten zijn al op sommige plekken geweest ( in maatpak en met laqué schoentjes)
Ze interviewden mensen die al bezoek gekregen hadden. Ze moesten hun polisnummer en de eigendomsakte voorleggen.
Gaat die man, zich worstelend door de modder en nattigheid in een huis waar de meubels op een hoop gespoeld zijn, op zoek naar de kast waar het mogelijks zou kunnen inliggen...
En hij vond wonder boven wonder nog een aftreksel van wat ooit een deftige akte van eigendom was !
Ik kan mij voorstellen dat niet iedereen dit geluk zal hebben.
Om 12u hier in het hele land een minuut stilte en alle sirenes aan bij alle hulpdiensten