Peter R de Vries neergeschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 09:26

Waarom niet? :+ het is toch iets moois om te zeggen?

Ik vind hem ook met de jaren een charmante hoofd hebben gekregen.

Indrukwekkend die kranten. Benieuwd hoe ze het gaan inrichten. Niet alleen coronaproof maar ook qua beveiliging.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 09:31

Justme_Lisaa schreef:
luxx schreef:
Super sexy man! En inderdaad een man die hoe ouder hoe knapper wordt. Dat hebben sommige mannen... Sowieso sinds hij gedag tegen zijn snor gezegd had, maar dat is persoonlijke smaak denk ik, ik houd echt niet van snorren, sowieso niet van gezichtshaar

Huh? Verkeerde topic, denk niet heel gepast in dit topic.. :n

Sinds wanneer is het ongepast om herinneringen op te halen en leuke en lieve dingen te zeggen van een overledene?

Justme_Lisaa

Re: Peter R de Vries neergeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 09:38

Ik vond het niet gepast om het zo te omschrijven, maar dat is mijn mening. Heeft niets te maken met dat ik blijkbaar een in topic meisje ben

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 09:47

Justme_Lisaa schreef:
Ik vond het niet gepast om het zo te omschrijven, maar dat is mijn mening. Heeft niets te maken met dat ik blijkbaar een in on topic meisje ben

Ik heb even de berichten die je in dit topic geplaatst heb bekeken en kwam daardoor tot die conclusie. Vind dat ook altijd erg off topic dat gepiep of we on topic kunnen blijven. Beetje aandacht trekkerij

On topic, ik zit naar dat interview met Han Pekel te kijken, wat jammer dat het maar 25 minuten is. Han Pekel zegt aan het begin dat hij graag in de toekomst een echt tv monument van Peter wil maken, eeuwig zonde dat dat niet kan, dat is ook wat steeds door me heen gaat, eeuwig zonde, eeuwig zonde....

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 10:02

@ Luxx Ben het daarin niet helemaal met je eens. Er zijn hier heel veel meelezers in het topic, die in het begin vooral meelazen voor de updates over de toestand van Peter. En toen het overging in over drugs en misdaad. Heb ik ook gemeld of het alsjeblieft weer on topic kon gaan.
En dat tv monument over Peter kan er nog heel goed komen. Maar dan in samenwerking met zijn kinderen. Er is genoeg beeldmateriaal over Peter. Maar dat zal nog wel een tijdje duren, voordat die daar behoefte aan hebben.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 10:09

Dat mag FriesWytske, maar ik denk dat je voor updates over de toestand (van welke zaak dan ook) beter terecht kunt op de daarvoor bestemde (nieuws)kanalen, niet op een forum

Bokt modereerd al een tijdje niet meer op off topic reacties in een tread, ik krijg er erge jeuk van wanneer gebruikers dat dan wel menen te moeten doen

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 11:26

Citaat:
Wat een mooie advertentie. Nu je op TV zoveel filmpjes en foto’s van hem ziet, valt het me op dat naarmate hij ouder werd, hij knapper werd. Mooie markante kop.
Rust zacht, Peter.

Ik dacht precies hetzelfde afgelopen week.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 12:09

Justme_Lisaa schreef:
luxx schreef:
Super sexy man! En inderdaad een man die hoe ouder hoe knapper wordt. Dat hebben sommige mannen... Sowieso sinds hij gedag tegen zijn snor gezegd had, maar dat is persoonlijke smaak denk ik, ik houd echt niet van snorren, sowieso niet van gezichtshaar

Huh? Verkeerde topic, denk niet heel gepast in dit topic.. :n

Oooh please, ontspan, dit is heel gepast in dit topic volgens mij.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 12:15

Cowgirl schreef:
Citaat:
Wat een mooie advertentie. Nu je op TV zoveel filmpjes en foto’s van hem ziet, valt het me op dat naarmate hij ouder werd, hij knapper werd. Mooie markante kop.
Rust zacht, Peter.

Ik dacht precies hetzelfde afgelopen week.

Zeker en die snor was natuurlijk echt van die tijd.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 12:50

Maar ik had laatst ook een Boulevard aflevering gezien waarin ik dacht..nou die jaartjes beginnen nu wel te komen of hij was gewoon moe of de zaak......

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 12:54

Cowgirl schreef:
Maar ik had laatst ook een Boulevard aflevering gezien waarin ik dacht..nou die jaartjes beginnen nu wel te komen of hij was gewoon moe of de zaak......

Oh dat vond ik nou nooit..
Zeg echt een topsporter met bijpassend figuur en een man met sex appeal..
Vergeet niet dat hij 64 is, denk dat veel mannen een moord zouden doen voor zo n figuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 13:02

Weet dat een week voor de aanslag ik wel eens naar zijn gezichtsuitdrukkingen heb zitten kijken omdat ik wat zag.
Blijf erbij dat ie wist dat er wat aan zat te komen. Harde bewijzen nee gevoel ja en dat laatste is niet uit te leggen.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 14:37

Ja Morganlefay, ik begrijp wat je bedoeld. Ik vond hem ook op bepaalde manier ernstig kijken. Bv laatste fragment toen hij naar beneden keek in RTL boulevard afsluiting..

Ik ben er kapot van. Echt verdrietig. Opgegroeid van kleins af met Peter R. Peter R was er altijd, en heb destijds met bewondering zitten kijken naar zijn emotionele oproep en bijdrage Nicky Verstappen en Tanja Groen.

Ik ben nooit voor de doodstraf geweest maar ik ga er nu toch anders over denken. Als het zo vaststaat dat die jongen die hem vermoorde dat deed, dan kost dat onze maatschappij zo vreselijk veel geld aan verblijf, etc. Met dat jong wordt het nooit meer wat, een jong dat bovendien in dezelfde stad is opgegroeid als ik!
Dit soort jongens draagt enkel bij dat ons mooi Nederland kapot wordt gemaakt. De kosten om hem een levenslang in de gevangenis te houden, te bewaken, voeden, hem te vermaken, en dat jaren lang, het voegt niks toe. Het kost enkel gigantisch veel geld.

Het zou zoveel mooier zijn als we die kosten kunnen besparen door hem de doodstraf te geven en die dan besteden aan dat het geld gaat naar meer wijkagenten, de arme gezinnen, of kinderen met erge ziekten maar waarvan de medicijnen te duur zijn. Want zo een Delano G in levenslang opsluiten en voeden, hem vermaken etc, daar kun je toch veel nuttigere dingen mee doen.
Of dat er bv medische experimenten op worden uitgetest, zodat bv minder apen als proefdier hoeven te worden gebruikt, of bv hem electrische schokken geven in de hersenen bij leven, wat ze nu bij levende honden willen gaan doen, om te onderzoeken welk effect dat op een lichaam heeft..
Laatst bijgewerkt door Sabri op 17-07-21 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 14:41

Sabri, die lagere kosten gaan niet op.
De doodstraf gaat heel erg veel aan vooraf en de totale kosten zijn veel hoger dan iemand opsluiten in de bak.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 14:43

Sabri levenslang is natuurlijk nooit levenslang in Nederland en daarbij vind ik ook dat geen enkele rechter mag beslissen over leven of dood.

Daarbij was Peter zelf ook faliekant tegen de doodstraf.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 14:48

ClaudiaHS schreef:
Sabri, die lagere kosten gaan niet op.
De doodstraf gaat heel erg veel aan vooraf en de totale kosten zijn veel hoger dan iemand opsluiten in de bak.

Is dat zo? Want ik neem aan dat levenslang ook echt levenslang is en al die bewaking etc, dat kost toch verschrikkelijk veel geld? Daar betalen wij als maatschappij aan mee..
En dat voelt wreed. Meebetalen aan het verblijf met voedsel , vermaak, bewaking,medische zorg etc levenslang. Terwijl elders op de wereld onschuldige kinderen omkomen van de honger.
Maar misschien ben ik teveel geraakt en te boos en verdrietig nu dat mijn 'held' zo uit het leven is gerukt door een jong dat nog is opgegroeid in dezelfde stad waar ik ook ben opgroeid..

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 14:49

Sabri schreef:
Ja Morganlefay, ik begrijp wat je bedoeld. Ik vond hem ook op bepaalde manier ernstig kijken. Bv laatste fragment toen hij naar beneden keek in RTL boulevard afsluiting..

Ik ben er kapot van. Echt verdrietig. Opgegroeid van kleins af met Peter R. Peter R was er altijd, en heb destijds met bewondering zitten kijken naar zijn emotionele oproep en bijdrage Nicky Verstappen en Tanja Groen.

Ik ben nooit voor de doodstraf geweest maar ik ga er nu toch anders over denken. Als het zo vaststaat dat die jongen die hem vermoorde dat deed, dan kost dat onze maatschappij zo vreselijk veel geld aan verblijf, etc. Met dat jong wordt het nooit meer wat, een jong dat bovendien in dezelfde stad is opgegroeid als ik!
Dit soort jongens draagt enkel bij dat ons mooi Nederland kapot wordt gemaakt. De kosten om hem een levenslang in de gevangenis te houden, te bewaken, voeden, hem te vermaken, en dat jaren lang, het voegt niks toe. Het kost enkel gigantisch veel geld.

Het zou zoveel mooier zijn als we die kosten kunnen besparen door hem de doodstraf te geven en die dan besteden aan dat het geld gaat naar meer wijkagenten, de arme gezinnen, of kinderen met erge ziekten maar waarvan de medicijnen te duur zijn. Want zo een Delano G in levenslang opsluiten en voeden, hem vermaken etc, daar kun je toch veel nuttigere dingen mee doen.
Of dat er bv medische experimenten op worden uitgetest, zodat bv minder apen als proefdier hoeven te worden gebruikt, of bv hem electrische schokken geven in de hersenen bij leven, wat ze nu bij levende honden willen gaan doen, om te onderzoeken welk effect dat op een lichaam heeft..

Ongeveer alles wat je schrijft staat haaks op het gedachtegoed van Peter...

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 14:54

Misschien is het ook gewoon geen goed idee maar dit soort gedachtes spoken er wel door me heen..
Ik denk dat er echt wel iets wezenlijke moet veranderen, al is het heel moeilijk wat. En niet alleen roepen maar ook doen, met name vanuit de politiek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 15:07

Gevangenis kost zo'n €90.000 per jaar, en dat is alleen normale detentie in een PI. PPI of EBI is nog duurder.

Ik zou willen dat alle moordenaars voor de rest van hun leven uit de maatschappij gehaald werden (of levenslang of doodstraf, daar ben ik niet over uit). Als dat altijd zou gebeuren dan was ik nooit slachtoffer geworden.
Hopelijk lukt het in ieder geval in de zaken van Peter R de Vries en Derk Wiersum.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 15:32

Alja schreef:
Sabri levenslang is natuurlijk nooit levenslang in Nederland en daarbij vind ik ook dat geen enkele rechter mag beslissen over leven of dood.

Levenslang is in Nederland echt levenslang (en niet 20 jaar zoals mensen vaak denken). Alleen gratie kan dat onderdaan maken en dat komt weinig voor.
Laatst bijgewerkt door Ierpier op 17-07-21 15:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 15:40

Ierpier schreef:
Alja schreef:

Levenslang is in Nederland echt levenslang (en niet 20 jaar zoals mensen vaak denken). Alleen gratie van het staatshoofd kan dat onderdaan maken en sta komt weinig voor.

Daar begint verandering in te komen. Dit jaar zijn al 2 mensen met levenlang vrijgelaten, Cevdet Y. en Loi Wah C.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 16:01

Ierpier schreef:
Alja schreef:

Levenslang is in Nederland echt levenslang (en niet 20 jaar zoals mensen vaak denken). Alleen gratie kan dat onderdaan maken en dat komt weinig voor.

Precies, genoeg die echt een levenslange straf uitzitten in Nederland hoor.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 16:03

Maar beiden hebben wel erg lang gezeten en daarvoor was er heel erg lang geen gratie verleend, sinds 1986 toch?
Het is echt niet zo dat je zomaar weer op straat staat.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 16:12

Alja schreef:
Cowgirl schreef:

Oh dat vond ik nou nooit..
Zeg echt een topsporter met bijpassend figuur en een man met sex appeal..
Vergeet niet dat hij 64 is, denk dat veel mannen een moord zouden doen voor zo n figuur.

Het was ook echt bij 1 uitzending. Kan ook verkeerd licht zijn geweest.
Of wat jullie ook al zeiden toch een beetje angst,stress.

En als er iemand sportief was..

Ik denk dat levenslang opsluiten veel erger is dan de doodstraf.
Ik ben er niet perse tegen maar we hebben ook van peter geleerd dat e ook onsvhuldige mensen in de gevangenis kunnen zitte.

En nu ga ik nog ff mijn paard knuffelen
Laatst bijgewerkt door Cowgirl op 17-07-21 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 16:13

Wilde net zeggen hier in dit land is levenslang echt levenslang.