juval schreef:ervanuitgaande dat de cijfers die in de vlog genoemd worden waar zijn, leveren de plannen van Groenlinks en D66 om de veestapel te halveren weinig tot niets op voor het klimaat of de duurzaamheid. Dat is wat ik hiermee wilde zeggen.
als je om andere redenen op deze partijen wilt stemmen kan dat natuurlijk. Maar ik vind dit filmpje best verhelderend.
In Nederland leven zo'n 16,5 miljoen mensen die wél vlees eten, dus ik verwacht niet dat de huidige consumptie snel zal veranderen.
De plannen van deze partijen zijn in mijn ogen puur gericht op boertje pesten.
Waarom zou dat niet snel veranderen? Kijk alleen nog maar naar de ontwikkelingen van vleesvervangers en vegan/vega voedsel. Dat is echt heel snel gegaan en er zitten flinke business modellen achter dus blijkbaar is het prima in trek. Ga je die dingen vanuit de overheid meer stimuleren (aka, minder belasting, betere voorlichting etc) dan voorzie ik best wel dat wel langzaam maar zeker naar minder vlees in de week gaan. [overigens gaat het volgens mij niet alleen om vlees maar dat terzijde]
Een heel partijprogramma denigreren tot 'boertje pesten' is onzin trouwens. Waarom zouden zij specifiek boeren pesten? Leg dat eens uit?