Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

riegje

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 09:49

het gaat er niet over wat ik vind, daarom zet ik bewust niet neer waar ik mijn informatie vandaan haal, omdat het te makkelijk is, om te oordelen over een ander en daarop je eigen mening te baseren. die van de ander is stom en de mijne niet. En nu doe je een gok richting mij, wat weet je van mij en hoe ik denk. probeer dingen niet voor een ander in te vullen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 09:54

riegje schreef:
het gaat er niet over wat ik vind, daarom zet ik bewust niet neer waar ik mijn informatie vandaan haal, omdat het te makkelijk is, om te oordelen over een ander en daarop je eigen mening te baseren. die van de ander is stom en de mijne niet. En nu doe je een gok richting mij, wat weet je van mij en hoe ik denk. probeer dingen niet voor een ander in te vullen.

Klopt maar snap je dat bepaalde verdenkingen oproepen nogal makkelijk is? En dat is dus wat deze groep doet , zoek het zelf uit.
En wanneer je met 1000 keer gecheckte onderzoeken komt waarbij geen twijfel mogelijk is en je geeft dat als antwoord dan is bij alle complot denkers het antwoord hetzelfde , we zijn schapen, we slapen, we laten onze mening of overtuiging afhangen van msm maar hey , antwoorden van de andere kant komen niet .
Het is altijd Bill Gates, Bilderberg , Illumnatie , 5 G , Flat Earth enzenz.
Maar ze zijn wel wakker !!

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 10:29

Waar je ook je informatie weghaalt, het is altijd stom, msm, bill gates, flat earth, noem maar op. Mensen die zo zeker zijn van hun mening overtuig je toch niet. Maar ik denk dat het gros hier niet alles voor zoete koek slikt, maar een midddenweg zoekt. Die geloven niet in complot theorieen, maar nemen ook niet alles klakkeloos over van msm.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 10:31

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 10:40

bigone schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=TgZAazfHo7k

De uitspraken van een “ wereldleider “ over Corona

Volgens mij zijn er al heel veel uitspraken van Trump over zo'n beetje elk onderwerp hier gedeeld, heeft dit filmpje nog enige toegevoegde waarde of is het gewoon een compilatie van alle eerdere uitspraken van de afgelopen maanden zonder enige nieuwswaarde?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 11:06

riegje schreef:
Probeer zelf op zoek te gaan naar antwoorden, ga echt zoeken buiten de dagelijkse overdosis info die we via de kranten en tv wereldwijd krijgen voorgeschoteld.

Dat schrijf je aan mij? Bijzonder.
Ten eerste omdat ik behoorlijk ruim buiten de gebaande paden lees en volg, maar ten tweede omdat het hele gerichte vragen waren aan Anouska, over hoe zij iets ziet en wat zij verwacht wat de gevolgen zijn voor de zwarte bevolking van Amerika bij nog 4 jaar Trump. De enige die daar antwoord op kan geven is Anouska.

Citaat:
En dan is vraag 1 waar vind ik andere informatie?

Schrijvers met interessante analyses: Anne Applebaum, Sarah Kendzior, Susan Simpson. Meer voor de sfeerbeelden en de langlopende indoctrinatie via de white evangelicals (en anderen in de VS): Fred Clark (slacktivist).
Via hen vind ik ook regelmatig interessante artikelen in andere media, waarbij geen krant of tv-zender het stelselmatig goed heeft, maar wel met enige regelmaat wel goede stukken plaatst.

Op Youtube vind ik de Altright Playbook een geweldig nuttige serie over hoe altright omgaat met online spaces: https://www.youtube.com/watch?v=4xGawJI ... nzkA_HMFtQ

Die kan ik echt iedereen aanbevelen.

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 11:15

riegje schreef:
Dat hebben we in dit topic maar al te vaak gezien, enfin heel bokt staat vol met elkaar proberen te overtuigen dat haar of zijn waarheid ook een andermans waarheid moet zijn.
en wat is waarheid en wat zijn feiten en wat is een overtuiging?

Hoe neem je waar en waar sta je in je leven. waar liggen je roots?
En vaak komt er dan om de ander te overtuigen een wetenschappelijk onderzoek bij. maar dan is de eerste vraag wie is financierder van het onderzoek.

Ik krijg het idee dat hierop zelfs een filosofische discussie kan volgen over of het concept "feit" wel bestaat. Lijkt me wel de moeder van alle discussies :) Maar compleet frusterend als je over een onderwerp probeert te sparren (Trump, de verkiezingen, corona of whatever) en je discussiepartner komt ineens met "Ja, maar bestaat een feit wel echt? Ieder zijn eigen waarheid!".

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 11:17

In een discussie is het zo verdomd lastig als je discussiepartner een stelling deponeert en vervolgens als je daar op ingaat, verder niets meer wil toelichten. Alleen maar: zoek het verder zelf maar uit. Discussiëren kan er voor zorgen dat je verder gaat kijken, interessante onderzoeken ontdekt, nadenkt over andere meningen en mss je eigen denkbeelden aanpast. Maar als de enige opmerking is: dom schaap, zoek zelf de bewijzen maar voor mijn stelling, dan bloedt de discussie meteen dood.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 11:22

Vooral ook jammer omdat die filosofische discussie er ook allang is geweest (https://nl.wikipedia.org/wiki/Kennistheorie voor een overzicht) en de meeste mensen die het daar over willen hebben niet de moeite hebben genomen om zich echt in dat veld van de filosofie te verdiepen.

(Dus ook nog maar de opmerking: de wikipagina geeft een globaal overzicht van de filosofen en richtingen op dit gebied. Als je de wikipagina gelezen hebt, heb je echter nog niet inhoudelijke kennis van die richtingen en de argumenten die eronder liggen. Dat vereist echt meer dan 1 artikel lezen.)

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 11:23

Kunnen we on topic blijven?

Het is inmiddels wel duidelijk dat het echt totaal zinloos is om op bepaalde mensen te reageren.
Ik ben ook weer in die val getrapt, en ik doe het niet meer (beloofd).

Weer on topic.
Eigenlijk vind ik het strategisch wel een sterke zet van Trump dat hij nu zelf nu per decreet met een nieuw Corona-steunplan komt, nu de Republikeinen en Democraten elkaar daarin geen centimeter tegemoet willen komen.
Ten eerste moest er gewoon wat gebeuren omdat er heel veel mensen afhankelijk zijn van de extra steun, ten tweede maakt Trump hiermee eindelijk weer een daadkrachtige indruk.
Uiteraard gaat dat, zoals altijd bij Trump, gepaard met de nodige uithalen richting Democraten.
Maar ik vermoed dat dit door gaat werken in de peilingen, ten gunste van Trump.

Vervolgens is het uiteraard afwachten of het pakket maatregelen voldoende zal blijken te zijn om een verder economisch en sociaal afglijden van een grote groep Amerikanen te voorkomen.

Ik vraag me overigens af waarom Biden nog steeds zijn running mate niet heeft gepresenteerd. Lijkt me wel tijd worden.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 11:26

Zeker strategisch slim, dacht ik ook onmiddellijk. Maar wel enorm korte termijn oplossing waarvan de VS ongetwijfeld de rekening gepresenteerd krijgt. Maar dat is van later zorg, eerst de verkiezingen winnen. ;)

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 11:30

Mee eens Aksja, strategisch een goede zet. Kijk jongens, vanwege de Democraten die ons tegenwerken, was er bijna niets geregeld. Maar ik zorg dat er meteen hulp is. Wat ik dan weer niet snap, is waarom er tax reduction komt voor inkomens tot een ton. Halveer dat bedrag en verhoog de uitkering bij werkeloosheid, lijkt mij een stuk eerlijker.

Ben benieuwd hoe dit uitpakt in de peilingen.

Die running mate vind ik ook lang duren. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat die deze week bekend gemaakt zou worden.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 11:36

Tango1979 schreef:
Mee eens Aksja, strategisch een goede zet. Kijk jongens, vanwege de Democraten die ons tegenwerken, was er bijna niets geregeld. Maar ik zorg dat er meteen hulp is. Wat ik dan weer niet snap, is waarom er tax reduction komt voor inkomens tot een ton. Halveer dat bedrag en verhoog de uitkering bij werkeloosheid, lijkt mij een stuk eerlijker.

Ben benieuwd hoe dit uitpakt in de peilingen.

Die running mate vind ik ook lang duren. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat die deze week bekend gemaakt zou worden.
Inderdaad, een goede zet op een goed moment. Inhoudelijk heb ik me er nog niet heel erg in verdiept, maar ik kan die ton wel begrijpen. Geloof dat het gemiddelde leven/inkomen daar ook wat hoger ligt, toch?

Niet dus, ligt ong. gelijk met NL.
Laatst bijgewerkt door Ailill op 09-08-20 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 11:37

Het gaat trouwens bij die loonbelasting om opschorten en niet om kwijtschelding, begrijp ik toch?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 11:41

Dat zal best, Aillil, dat je 100000 dollar niet een op een kunt vergelijken met onze eoro/kosten van levensonderhoud. Maar dan nog snap ik niet dat je over 100000 bruto opeens geen loonbelasting zou kunnen betalen. Tenzij die honderdduizend inkomen gehalveerd is of er door het virus überhaupt geen inkomen meer is.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 11:41

Ailill schreef:
Inderdaad, een goede zet op een goed moment. Inhoudelijk heb ik me er nog niet heel erg in verdiept, maar ik kan die ton wel begrijpen. Geloof dat het gemiddelde leven/inkomen daar ook wat hoger ligt, toch?

Gemmiddeld wel volgens mij, maar het leven in de grote steden is natuurlijk bizar duur. Er zal vast goed over nagedacht zijn, dat grensbedrag. Maar altijd zo jammer dat bij zulke maatregelen het niet allemaal geïnvesteerd wordt in de mensen die het echt, echt zo hard nodig hebben

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 11:50

Loonbelasting is opgeschort dus zal alsnog betaald moeten worden.
Wat betreft hulp, Republic wilde ook geen kant op, Democrats hebben wel degelijk een voorstel gedaan waarbij ze het gevraagde bedrag met een derde verminderden maar Trump heeft gewoon doorgepakt . Weet niet of het wel zo’n goede zet is. De uitkering van 600 word 400 omdat Trump vind dat ze niet gaan werken bij een uitkering van 600 ! Alsof je in USA van 600 kunt leven. Dit kan wel eens als een boomerang terugknallen. Wanneer hij slim was geweest had hij een bedrag hoger als de Democraten er in gepompt. Dat had hem kiezers opgeleverd.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 11:58

Maar geen vrienden bij zijn collega's in de senaat vermoed ik!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 11:59

Tango1979 schreef:
Ailill schreef:

Gemmiddeld wel volgens mij, maar het leven in de grote steden is natuurlijk bizar duur. Er zal vast goed over nagedacht zijn, dat grensbedrag. Maar altijd zo jammer dat bij zulke maatregelen het niet allemaal geïnvesteerd wordt in de mensen die het echt, echt zo hard nodig hebben

Precies, 'gemiddeld' is in dit geval levensgevaarlijk. Ik heb een tijdje serieus overwogen om die kant op te gaan. Dus wat verdiept in salarissen, taxes en kosten van levensonderhoud. De verschillen tussen de diverse staten/gebieden kunnen echt gigantisch zijn.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 12:01

Trump is overigens ook weer eens weggelopen bij een persconferentie:
Citaat:
Why do you keep saying that you passed Veterans Choice?" CBS News White House correspondent Paula Reid asked Trump at the Saturday news conference, during which Trump announced executive actions on coronavirus relief.

As Trump tried to call on another reporter instead, Reid continued, "You said that you passed Veterans Choice. It was passed in 2014...it was a false statement, sir."

Trump paused, then responded: "OK. Thank you very much, everybody." He then walked away as the song "YMCA" played.
Bron: CNN
(Wat me dan weer opvalt is dat CNN dit als openingsnieuws brengt in plaats van het decreet, wat pas ergens verderop volgt. Maarja, CNN is uiteraard niet zo pro Trump)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 12:09

mysa schreef:
Dat zal best, Aillil, dat je 100000 dollar niet een op een kunt vergelijken met onze eoro/kosten van levensonderhoud. Maar dan nog snap ik niet dat je over 100000 bruto opeens geen loonbelasting zou kunnen betalen. Tenzij die honderdduizend inkomen gehalveerd is of er door het virus überhaupt geen inkomen meer is.
Maar waar lees je dan dat er boven die ton geen belasting nodig is? Het gaat toch enkel om het percentage daaronder wat gunstiger uit te laten vallen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 12:35

Askja schreef:
Eigenlijk vind ik het strategisch wel een sterke zet van Trump dat hij nu zelf nu per decreet met een nieuw Corona-steunplan komt, nu de Republikeinen en Democraten elkaar daarin geen centimeter tegemoet willen komen.
Ten eerste moest er gewoon wat gebeuren omdat er heel veel mensen afhankelijk zijn van de extra steun, ten tweede maakt Trump hiermee eindelijk weer een daadkrachtige indruk.
Uiteraard gaat dat, zoals altijd bij Trump, gepaard met de nodige uithalen richting Democraten.
Maar ik vermoed dat dit door gaat werken in de peilingen, ten gunste van Trump.

Eens, slimme strategische zet en op een belangrijk moment natuurlijk.
De vraag is natuurlijk of de democraten dit gaan aanvechten omdat hij het via een executive order doet, maar als weerwoord staat er al klaar dat Obama DACA er doorheen heeft gedrukt met een executive order. Bovendien zal het de democraten niet populair maken om dit aan te vechten, zoals iemand al schreef: "this is a hill to die on".

Tango1979 schreef:
Wat ik dan weer niet snap, is waarom er tax reduction komt voor inkomens tot een ton. Halveer dat bedrag en verhoog de uitkering bij werkeloosheid, lijkt mij een stuk eerlijker.

Dat past niet binnen wat de republikeinen voor ogen hebben: ze geven juist af op democraten want die willen iedereen aan zich binden met "handouts". Het is een uitstel van loonbelasting om tijdelijk de economie te stimuleren en door de uitkering bij werkeloosheid laag te houden maak je het verschil tussen werkende en niet-werkende groter wat tot een extra stimulans zou leiden om te gaan werken (precies wat republikeinen willen). Wat "eerlijk" is verschilt per land en politieke voorkeur.

Een inkomen tot $100,000 heeft trouwens betrekking op ongeveer 90% van de Amerikaanse bevolking.

bigone schreef:
Wanneer hij slim was geweest had hij een bedrag hoger als de Democraten er in gepompt. Dat had hem kiezers opgeleverd.

Dat lijkt me wat te simpel, en eerlijk gezegd levensgevaarlijk. Een beetje "geen gezeik, iedereen rijk". De rekening gaat later komen en iedereen "gratis geld geven" om nu stemmen/steun te krijgen past beter bij een dictator of een populist, niet bij een rechtvaardig strateeg als President Trump.

Afbeelding

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 13:03

Het is sowieso goed voor Trump dat hij het gedaan heeft, hier laat hij leiderschap mee zien en dat is wat hij de afgelopen maanden totaal nagelaten heeft. De vraag is alleen of het voldoende is. Ten eerste hadden de democraten al in mei een voorstel klaarliggen voor de verlenging van de coronamaatregelen, terwijl de republikeinen pas tegen het einde van de periode over maatregelen na gingen denken. Daardoor was er geen tijd meer om te onderhandelen en werd het zo'n puinhoop. Daarnaast hebben de democraten duidelijk laten zien dat zij wel bereid waren te onderhandelen. De democraten hadden een pakket met een waarde van dik 300 miljard voorgesteld en de republikeinen wilden maximaal 100 miljard uitgegeven. Afgelopen week hebben de democraten nog bewogen door de uitgaven met 100 miljard te verlagen, alleen wilde het witte huis (waar ze op dat moment mee aan het onderhandelen waren) geen millimeter toegeven. Amerikanen zijn niet gek, volgen ook het nieuws, zeker als het om hun eigen overleven van de epidemie gaat en zien echt wel dat het echte probleem bij de republikeinen zat en dat die republikeinen vooral geld aan het bedrijfsleven wilden geven ipv aan burgers.
Het tweede probleem is dat Trump geen cent uittrekt voor de staten, die door de epidemie in financiële problemen komen. En sterker nog een deel van zijn plannen door hun laat betalen. Het gevolg is dat die staten heel veel ambtenaren en semiambtenaren moeten ontslaan. Het gevolg is dat de werkeloosheid stijg, dat economisch herstel extra belemmerd wordt en dat je weer een groep mensen creëert, die Trump verantwoordelijk houden voor hun werkeloosheid. Dus hoe het werkelijk in de peilingen gaat uitpakken is de vraag, vooral ook omdat waarschijnlijk voor veel Amerikanen dit bewijs van leiderschap te weinig en te laat is.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 13:05

Tango1979 schreef:
In een discussie is het zo verdomd lastig als je discussiepartner een stelling deponeert en vervolgens als je daar op ingaat, verder niets meer wil toelichten. Alleen maar: zoek het verder zelf maar uit. Discussiëren kan er voor zorgen dat je verder gaat kijken, interessante onderzoeken ontdekt, nadenkt over andere meningen en mss je eigen denkbeelden aanpast. Maar als de enige opmerking is: dom schaap, zoek zelf de bewijzen maar voor mijn stelling, dan bloedt de discussie meteen dood.

Precies. Ik hoop eerlijk gezegd dat de mods hier consequenties aan verbinden of iig mensen erop gaan wijzen. Een leuke en interessante discussie is zo niet mogelijk, zeker niet als deze mensen constant blijven reageren.

bigone schreef:
Loonbelasting is opgeschort dus zal alsnog betaald moeten worden.
Wat betreft hulp, Republic wilde ook geen kant op, Democrats hebben wel degelijk een voorstel gedaan waarbij ze het gevraagde bedrag met een derde verminderden maar Trump heeft gewoon doorgepakt . Weet niet of het wel zo’n goede zet is. De uitkering van 600 word 400 omdat Trump vind dat ze niet gaan werken bij een uitkering van 600 ! Alsof je in USA van 600 kunt leven. Dit kan wel eens als een boomerang terugknallen. Wanneer hij slim was geweest had hij een bedrag hoger als de Democraten er in gepompt. Dat had hem kiezers opgeleverd.

Dit is ook gewoon een PR strategie. Trump kan gaan roepen dat hij er wel even voor gezorgd heeft dat mensen geld krijgen ondanks die vervelende Democraten die alles tegenhouden (daar wordt uiteraard niet bij verteld dat het bedrag flink lager is door hem en de Republikeinen).

Slimme strategische zet idd.

Askja schreef:
Trump is overigens ook weer eens weggelopen bij een persconferentie:
Citaat:
Why do you keep saying that you passed Veterans Choice?" CBS News White House correspondent Paula Reid asked Trump at the Saturday news conference, during which Trump announced executive actions on coronavirus relief.

As Trump tried to call on another reporter instead, Reid continued, "You said that you passed Veterans Choice. It was passed in 2014...it was a false statement, sir."

Trump paused, then responded: "OK. Thank you very much, everybody." He then walked away as the song "YMCA" played.
Bron: CNN
(Wat me dan weer opvalt is dat CNN dit als openingsnieuws brengt in plaats van het decreet, wat pas ergens verderop volgt. Maarja, CNN is uiteraard niet zo pro Trump)

Dit maakt me dan ook heel benieuwd naar het debat. Daar kan hij niet zomaar weglopen als er lastige vragen of opmerkingen gemaakt worden. En over iets anders beginnen valt op, net als bij dat rampzalige interview van Axion(?). Dan moet Biden het wel slim aanpakken en zich niet laten verleiden om met Trump mee te gaan.

@Karl: ik weet niet hoor. Het nieuws is nu dat trump die maatregelen erdoor heeft gekregen. Ik vraag me af of het algemene gespreksonderwerp is dat het minder is dan de Democraten voorstelden.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 13:20

Als je met het democratische voorstel nog net de eindjes aan elkaar kon knopen en met Trump zijn maatregelen net niet, dan heb je dat echt wel door hoor. Het tekenen van deze maatregelen laat leiderschap zien en dat is denk zijn grootste verkiezingsvoordeel. Maar het probleem voor Trump is dat heel veel Amerikanen aangeven al zeker te zijn van hun keuze voor Biden. Volgens de laatste Yougov peiling kiest 49% voor Biden tegen 40% voor Trump en zegt 94% van die gepeilden dat ze nu al zeker zijn van die keuze. En dan is zo laat zo weinig leiderschap tonen waarschijnlijk niet genoeg.
We hebben nog drie maanden en als er iets groots gebeurt, dan kunnen de peilingen nog steeds drastisch verschuiven, maar ik geloof niet dat deze maatregelen daar voldoende voor zijn.

https://docs.cdn.yougov.com/l9txxcxdi3/ ... sstabs.pdf