Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
riegje schreef:het gaat er niet over wat ik vind, daarom zet ik bewust niet neer waar ik mijn informatie vandaan haal, omdat het te makkelijk is, om te oordelen over een ander en daarop je eigen mening te baseren. die van de ander is stom en de mijne niet. En nu doe je een gok richting mij, wat weet je van mij en hoe ik denk. probeer dingen niet voor een ander in te vullen.
riegje schreef:Probeer zelf op zoek te gaan naar antwoorden, ga echt zoeken buiten de dagelijkse overdosis info die we via de kranten en tv wereldwijd krijgen voorgeschoteld.
Citaat:En dan is vraag 1 waar vind ik andere informatie?
riegje schreef:Dat hebben we in dit topic maar al te vaak gezien, enfin heel bokt staat vol met elkaar proberen te overtuigen dat haar of zijn waarheid ook een andermans waarheid moet zijn.
en wat is waarheid en wat zijn feiten en wat is een overtuiging?
Hoe neem je waar en waar sta je in je leven. waar liggen je roots?
En vaak komt er dan om de ander te overtuigen een wetenschappelijk onderzoek bij. maar dan is de eerste vraag wie is financierder van het onderzoek.
Tango1979 schreef:Inderdaad, een goede zet op een goed moment. Inhoudelijk heb ik me er nog niet heel erg in verdiept, maar ik kan die ton wel begrijpen. Geloof dat het gemiddelde leven/inkomen daar ook wat hoger ligt, toch?Mee eens Aksja, strategisch een goede zet. Kijk jongens, vanwege de Democraten die ons tegenwerken, was er bijna niets geregeld. Maar ik zorg dat er meteen hulp is. Wat ik dan weer niet snap, is waarom er tax reduction komt voor inkomens tot een ton. Halveer dat bedrag en verhoog de uitkering bij werkeloosheid, lijkt mij een stuk eerlijker.
Ben benieuwd hoe dit uitpakt in de peilingen.
Die running mate vind ik ook lang duren. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat die deze week bekend gemaakt zou worden.
Ailill schreef:Inderdaad, een goede zet op een goed moment. Inhoudelijk heb ik me er nog niet heel erg in verdiept, maar ik kan die ton wel begrijpen. Geloof dat het gemiddelde leven/inkomen daar ook wat hoger ligt, toch?
Niet dus, ligt ong. gelijk met NL.
Tango1979 schreef:Ailill schreef:Inderdaad, een goede zet op een goed moment. Inhoudelijk heb ik me er nog niet heel erg in verdiept, maar ik kan die ton wel begrijpen. Geloof dat het gemiddelde leven/inkomen daar ook wat hoger ligt, toch?
Niet dus, ligt ong. gelijk met NL.
Gemmiddeld wel volgens mij, maar het leven in de grote steden is natuurlijk bizar duur. Er zal vast goed over nagedacht zijn, dat grensbedrag. Maar altijd zo jammer dat bij zulke maatregelen het niet allemaal geïnvesteerd wordt in de mensen die het echt, echt zo hard nodig hebben
Bron: CNNCitaat:Why do you keep saying that you passed Veterans Choice?" CBS News White House correspondent Paula Reid asked Trump at the Saturday news conference, during which Trump announced executive actions on coronavirus relief.
As Trump tried to call on another reporter instead, Reid continued, "You said that you passed Veterans Choice. It was passed in 2014...it was a false statement, sir."
Trump paused, then responded: "OK. Thank you very much, everybody." He then walked away as the song "YMCA" played.
mysa schreef:Maar waar lees je dan dat er boven die ton geen belasting nodig is? Het gaat toch enkel om het percentage daaronder wat gunstiger uit te laten vallen?Dat zal best, Aillil, dat je 100000 dollar niet een op een kunt vergelijken met onze eoro/kosten van levensonderhoud. Maar dan nog snap ik niet dat je over 100000 bruto opeens geen loonbelasting zou kunnen betalen. Tenzij die honderdduizend inkomen gehalveerd is of er door het virus überhaupt geen inkomen meer is.
Askja schreef:Eigenlijk vind ik het strategisch wel een sterke zet van Trump dat hij nu zelf nu per decreet met een nieuw Corona-steunplan komt, nu de Republikeinen en Democraten elkaar daarin geen centimeter tegemoet willen komen.
Ten eerste moest er gewoon wat gebeuren omdat er heel veel mensen afhankelijk zijn van de extra steun, ten tweede maakt Trump hiermee eindelijk weer een daadkrachtige indruk.
Uiteraard gaat dat, zoals altijd bij Trump, gepaard met de nodige uithalen richting Democraten.
Maar ik vermoed dat dit door gaat werken in de peilingen, ten gunste van Trump.
Tango1979 schreef:Wat ik dan weer niet snap, is waarom er tax reduction komt voor inkomens tot een ton. Halveer dat bedrag en verhoog de uitkering bij werkeloosheid, lijkt mij een stuk eerlijker.
bigone schreef:Wanneer hij slim was geweest had hij een bedrag hoger als de Democraten er in gepompt. Dat had hem kiezers opgeleverd.
Tango1979 schreef:In een discussie is het zo verdomd lastig als je discussiepartner een stelling deponeert en vervolgens als je daar op ingaat, verder niets meer wil toelichten. Alleen maar: zoek het verder zelf maar uit. Discussiëren kan er voor zorgen dat je verder gaat kijken, interessante onderzoeken ontdekt, nadenkt over andere meningen en mss je eigen denkbeelden aanpast. Maar als de enige opmerking is: dom schaap, zoek zelf de bewijzen maar voor mijn stelling, dan bloedt de discussie meteen dood.
bigone schreef:Loonbelasting is opgeschort dus zal alsnog betaald moeten worden.
Wat betreft hulp, Republic wilde ook geen kant op, Democrats hebben wel degelijk een voorstel gedaan waarbij ze het gevraagde bedrag met een derde verminderden maar Trump heeft gewoon doorgepakt . Weet niet of het wel zo’n goede zet is. De uitkering van 600 word 400 omdat Trump vind dat ze niet gaan werken bij een uitkering van 600 ! Alsof je in USA van 600 kunt leven. Dit kan wel eens als een boomerang terugknallen. Wanneer hij slim was geweest had hij een bedrag hoger als de Democraten er in gepompt. Dat had hem kiezers opgeleverd.
Askja schreef:Trump is overigens ook weer eens weggelopen bij een persconferentie:Bron: CNNCitaat:Why do you keep saying that you passed Veterans Choice?" CBS News White House correspondent Paula Reid asked Trump at the Saturday news conference, during which Trump announced executive actions on coronavirus relief.
As Trump tried to call on another reporter instead, Reid continued, "You said that you passed Veterans Choice. It was passed in 2014...it was a false statement, sir."
Trump paused, then responded: "OK. Thank you very much, everybody." He then walked away as the song "YMCA" played.
(Wat me dan weer opvalt is dat CNN dit als openingsnieuws brengt in plaats van het decreet, wat pas ergens verderop volgt. Maarja, CNN is uiteraard niet zo pro Trump)