steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 10:33

Maanon_ schreef:
Bij de stalbezetting daarentegen... Dat waren er 125(!) die ingebroken hebben, waardoor er daadwerkelijk doden zijn gevallen, namelijk degene waar zij voor ‘opkwamen’.

Wat ik ook op andere social media kanalen merk is dat dit stelselmatig genegeerd wordt... :j

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 10:36

Cer schreef:
Maanon_ schreef:
Bij de stalbezetting daarentegen... Dat waren er 125(!) die ingebroken hebben, waardoor er daadwerkelijk doden zijn gevallen, namelijk degene waar zij voor ‘opkwamen’.

Wat ik ook op andere social media kanalen merk is dat dit stelselmatig genegeerd wordt... :j

Dit.

Tegelijkertijd wil ik het inbeuken van een deur, het platwalzen van een hek en het aanrijden van een paard ook niet goedpraten. Tot zoverre ik heb begrepen hebben de twee van het hek een nachtje in de cel doorgebracht, de andere 2 weet ik zo niet.

Edit: even nagezocht: https://www.politie.nl/nieuws/2019/okto ... otest.html Alle 4 de boeren zijn aangehouden.
Laatst bijgewerkt door Winged op 16-10-19 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 10:38

Dierenrechtenactivisten in de stal is geen vergelijking met openbaar protest.

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 10:38

Goh er wordt eindelijk gereageerd op de onzekerheid van de rekenmodellen van het RIVM.

Een vraag aan oa Askja, Fransje, Mysa...
Als het over jullie zelf ging. Zouden jullie die 30% (en meer) dan ook maar gewoon voor lief nemen? Ach ja, ik lever de helft van mijn beestenboel wel in. Als het RIVM zegt dat het zo is, dan zal dat zo zijn. Man man man...

@Askja: heb je het filmpje gezien van de boer die op de snelweg een kop koffie aan de politie-agent gaf? Akelig volkje die boeren zeg.

Zo, en nu ga ik naar Den Haag. Hopelijk gaat het een mooie dag worden *\o/*
Laatst bijgewerkt door Tiepfoudt op 16-10-19 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 10:40

Ik meende gelezen te hebben dat de boeren die overtredingen begaan hebben, beboet zijn.

Ik weet niet wat de consequenties zijn geweest voor die stalbezetting (wat geen klimaatactivisten waren he, das dan ineens heel anders #sarcastisch), heeft daarvan nog iemand een boete betaald?

De klimaatactivisten krijgen een vergoeding van hun 'vereniging' om te demonstreren, zou daar een onkostenvergoeding voor bekeuringen bij zitten? Zijn zij eigenlijk bekeurd voor het bezetten van de openbare weg zonder vergunning?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 10:41

fransje23 schreef:

Wat bedoel je hier precies mee?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 10:43

Tiepfoudt schreef:
Goh er wordt eindelijk gereageerd op de onzekerheid van de rekenmodellen van het RIVM.

Een vraag aan oa Askja, Fransje, Mysa...
Als het over jullie zelf ging. Zouden jullie die 30% (en meer) dan ook maar gewoon voor lief nemen? Ach ja, ik lever de helft van mijn beestenboel wel in. Als het RIVM zegt dat het zo is, dan zal dat zo zijn. Man man man...

Volgens een test met een betrouwbaarheid van 40% was ik volgens de artsen niet ziek en werd ik niet behandeld. Geloof mij dat is erger dan een onzekerheid in een rekenmodel.

Wat zijn de normale onzekerheden in soortgelijke rekenmodellen?
Het is toch een doorrekening van huidige situatie naar de toekomst, misschien vergelijkbaar met wat het cpb doet?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 10:45

Cer schreef:
fransje23 schreef:

Wat bedoel je hier precies mee?

Dat je die twee dingen niet moet willen vergelijken omdat het een illegaal is en een openbaar protest in principe legaal.

Cer

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 10:49

Oh zo.. :j

maar het gebeurt wel..
Wat dan ook nog is is dat gezegd wordt dat de boeren illegaal protesteren, en dat is niet zo.
Ik vind het gewoon heel lastig dat de hele discussie zo gekleurd wordt door onwaarheden en dat mensen masaal achter hun eigen waarheid aan rennen en daarbij bedreigingen naar andere niet schuwen...

Overigens niet alleen met deze situatie, maar deze is nu actueel en je ziet het gebeuren waar je bijstaat...

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 10:55

Cer schreef:

maar het gebeurt wel..
Wat dan ook nog is is dat gezegd wordt dat de boeren illegaal protesteren, en dat is niet zo.
Ik vind het gewoon heel lastig dat de hele discussie zo gekleurd wordt door onwaarheden en dat mensen masaal achter hun eigen waarheid aan rennen en daarbij bedreigingen naar andere niet schuwen...

Overigens niet alleen met deze situatie, maar deze is nu actueel en je ziet het gebeuren waar je bijstaat...

Ja dat is de tendens van vandaag. Geen dialoog maar met vinger wijzen naar andere groepen die meer schuld zouden hebben of ook iets verkeerd doen.Gaat ook op voor alle kanten van een verhaal.
Terwijl uiteindelijk de wensen van de meeste mensen niet zo ver van elkaar af liggen. Meeste mensen zijn niet radicaal.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 11:07

Cer schreef:

maar het gebeurt wel..

Denk even aan de foto van dat grasveld met rommel zogenaamde van de klimaatactivisten .
Dat is dan volgens sommige grappig want gaat over klimaatactivisten. Maar dan ben je aan het meten met twee maten.
En metingen horen betrouwbaar te zijn :+ ;)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 11:11

Nee fake nieuws is nooit grappig.. :n

Ook niet over dierenwelzijn waarvan beelden uit andere landen worden gehaald en zag ik vandeweek iets op twitter over het middenoosten wat ook niet waar was... dat was ook ernstig..

Maar er werd wel overal herhaalt dat de boeren het maliveld omgeploegd hadden en veel schade hadden aangericht.. das ook niet waar... Dus dat wordt beide kanten op gedaan en het ene wordt niet perse grappiger gevonden dan het ander.. het is dan maar net van welke kant je het bekijkt.

Wat ik verbazingwekkend vind is dat er ruim bekend is dat fake nieuws verspreid wordt, maar men alsnog dat nieuws herhaalt..

Ik zag net een leuke foto van een boer en een agent aan een kopje koffie, verder nergens gezien. Ik zagl wel overal de kop "trekker rijdt agent aan".. zo jammer.

NB: metingen waar beleid op gemaakt wordt en die bepaalde consequenties hebben horen wel betrouwbaar te zijn ja. Er moet in ieder geval open kaart over gespeeld worden :j

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 11:15

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 11:20

Cer schreef:
NB: metingen waar beleid op gemaakt wordt en die bepaalde consequenties hebben horen wel betrouwbaar te zijn ja. Er moet in ieder geval open kaart over gespeeld worden :j

Het gaat niet zo zeer om de metingen maar om het rekenmodel.
Je hebt geen meting van iedere centimeter van een gebied dat is praktisch niet uitvoerbaar en kostbaar.
Dus je doet steekproeven en rekent die door met een model. Daar zit altijd een afwijking in dat kan niet anders.
Meer meetpunten zou wel fijn zijn zeker bij gevoelige gebieden.

Meer goede en duidelijke uitleg over het gebruikte model ook.

Communicatie is weer eens het sleutelwoord.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 11:23

Ik lees net dat er wel trekkers op het malieveld staan. Ben heel benieuwd wat de echte oorzaak daarvan is.

De haat-tweets over boerenterroristen staan er al :j

NB, bij de vorige actie zouden boeren van het strand naar het malieveld vervoerd worden. Alleen was het vervoer er niet dus zijn ze zelf gaan rijden.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 11:26

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 11:28

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 11:30

kom net dit tegen op FB:
STIKSTOF & PAARDEN ......
Ook voor paarden en ponies berekent de overheid een forfaitaire stikstofproductie.
Deze bedraagt voor paarden (vanaf stokmaat 1.56 en inclusief veulens tot 6 maanden) 53,7 kilo per jaar en voor ponies (tot stokmaat 1.56 en incl. veulens tot 6 maanden) 29,3 kilo per jaar.
Dat is weliswaar een pak minder dan melkvee maar je gaat je toch afvragen waar het zwalkende overheidsbeleid zich straks weer op gaat richten…….
Moeten we dan ook met onze paarden naar het Malieveld ?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 11:31

Ja klopt, er staan meer van die filmpjes op twitter :j

Je ziet gelijk dat het malieveld niet heel veel schade heeft geleden van de vorige actie :D Cirque du Soleil staat er ook nog steeds gewoon..
En ze kunnen netjes parkeren..
maar voor vanmiddag beloofd t qua files niet veel goeds.. gelukkig geen belangrijke afspraken

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 11:39

Kinke schreef:
kom net dit tegen op FB:
Ook voor paarden en ponies berekent de overheid een forfaitaire stikstofproductie.
Deze bedraagt voor paarden (vanaf stokmaat 1.56 en inclusief veulens tot 6 maanden) 53,7 kilo per jaar en voor ponies (tot stokmaat 1.56 en incl. veulens tot 6 maanden) 29,3 kilo per jaar.
Dat is weliswaar een pak minder dan melkvee maar je gaat je toch afvragen waar het zwalkende overheidsbeleid zich straks weer op gaat richten…….

Dat er een probleem is, is een feit. Maar het is natuurlijk een verschil of dan alleen de boeren met de maatregelen te maken krijgen die beroepsmatig vee bezitten, of mensen die voor de lol een paard houden. Dat laatste mogen van mij prima maatregelen op genomen worden.
Maar boeren produceren ons voedsel, en in NL nog heel erg goed ook.

Wat mij betreft wordt de hobby aangepakt. Dus dan de paarden en idem dito al die pleziervluchtjes binnen Europa. Totaal onnodig om 8x per jaar voor een paar tientjes naar Spanje te vliegen en de autohobby zoals de formule 1 t/m 4

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 11:47

Het voorbeeld van de boer die de agent koffie aanbood heb ik al diverse malen op de radio voorbij horen komen, dat krijgt zeker wel aandacht, en terecht - mooi tegenwicht tegen het inrammen van de deur in Groningen.

En nee, persoonlijk scheer ik niet alle actievoerende boeren over één kam. Van mij mogen ze actievoeren, zeker als dat gaat op een sympathieke manier.

Waar het mij om gaat, is de beeldvorming door de actievoerders. Ik vind het bijvoorbeeld niet constructief dat er vooral geprobeerd wordt de cijfers van het RIVM onderuit te halen, zeker niet als daarbij geroepen wordt dat overheid en media er alles aan doen een verkeerd beeld te geven met leugenachtige cijfers, om de boeren maar in het nauw te drijven. Dat is een populistische 'shoot the messenger'-tactiek. Ik denk ook eerlijk gezegd dat daar heel bewust voor gekozen is.

Er zullen foutmarges in de RIVM-berekeningen zitten - dat is doorgaans het geval met ingewikkelde statistische berekeningen.
Maar dat is heel wat anders dan dat het RIVM opzettelijk de waarheid probeert te verdraaien. Het RIVM is een objectief onstituut dat wetenschappelijke methodes hanteert.
Het zou m.i. veel zinvoller zijn om de acties te richten op de maatregelen die op basis van de cijfers opgesteld zijn/worden.
Daar zit immers de pijn, in de gebrekkige afstemming tussen regering en provinciaal bestuurders, in het nog niet bepaald heldere of doortastende beleid van de minister, en in het feit dat de maatregelen sowieso verder uitgewerkt en bijgesteld moeten worden en dat dit op een transparante wijze dient te gebeuren.
Ad hoc-noodmaatregelen voldoen niet, de aanpak van stikstofuitstoot en meer in het algemeen, het verder omvormen van de agrarische sector tot een duurzame en qua omvang realistische bedrijfstak, vraagt om een structurele oplossing die in overleg tot stand moeten komen -en makkelijk zal dat niet zijn, maar het is wel nodig.

Maarja, dat klinkt qua actievoeren natuurlijk niet zo aantrekkelijk; 'Weg met de leugenachtige RIVM- cijfers' en 'De overheid berooft de boeren' bekt actietechnisch een stuk lekkerder.

Heel logisch, maar het brengt de oplossing niet dichterbij.

Oja, Verootjoo, je wordt op je wenken bediend, het kabinet wil het aantal vakantievluchten namelijk reduceren.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 11:50

@ Verootjoo, Heb je al opgezocht hoeveel paarden er zijn in Nederland? En dat afgezet tegen het aantal varkens, koeien, geiten en kippen? En ga jij dan met een blij gemoed je paard inleveren?

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 11:53

@Mysa: er wordt aan alle kanten geroepen dat iedereen z'n steentje bij moet dragen. Iedereen is voor jou iedereen muv jezelf?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 11:53

Ik zit even te puzzelen of de veestapel tussen 1988 en nu is geslonken... Maar ik kom niet heel ver. Wel dat in de afgelopen 35 jaar het aantal agrarische bedrijven meer dan is gehalveerd. Weet iemand toevallig de cijfers van de dieraantallen?

https://www.boerenbusiness.nl/top5/arti ... -bedrijven

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 11:56

Kinke schreef:
kom net dit tegen op FB:

Maar bedrijfsmatige paardenhouders hebben toch ook gewoon een mestboekhouding?

Paarden werden zelfs al meegerekend in minas in 1998 ofzo.