Op wie stem jij 20 maart?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 14:08

Relaxed schreef:
Maar jullie doen nu hier een aanname dat hij niet gaat regeren maar alleen maar gaat roepen? Hoe komen jullie daarbij? :?

Omdat hij meteen roept dat hij absoluut geen consessies gaat doen. Tja

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 14:11

sureido schreef:
Jij niet MarliesV, vele andere wel. Welkom bij een democratie.

Als er compleet een grote partij genegeerd wordt, dat vind ik pas slecht.

Dan had je moeten gaan stemmen.... hadden ze wellicht wat groter geworden.
Sorry, ik begrijp niet wat je in een dergelijke discussie doet als je niet gestemd hebt. Ik ben van mening dat als je niet gaat stemmen, je ook niet mag klagen.

Vanmorgen sprak ik ook iemand: tja, ik wist niet wat ik moest stemmen, dus heb ik maar voor de diertjes gestemd 8)7 .
Ik vind er niks mis mee als je PvdD stemt trouwens hoor, maar niet als je geen idee hebt waar die voor staan, behalve “voor de diertjes”....

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 14:13

De FVD zit nu wel in een positie waarin ze toch zeken moeten doen met zoals hun het noemen het partijkartel. Ze moeten daarbij toch wel compromissen sluiten. Kan nog interessant worden aangezien dat iets is wat voor populistische partijen meestal niet erg makkelijk ligt.

Voor mij persoonlijk FVD of VVD, ik vind het beiden even erg.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 14:14

Relaxed schreef:
Sorry hoor, maar jullie zitten nu toch zelf ook allemaal vanaf de zijlijn te roeptoeteren? :') Vind de zure reacties hier echt hilarisch, leve de democratie ;)

Grappig dat je het zegt, de WS uitslagen komen binnen en het lijkt erop dat ik verkozen ben *\o/* dus nee, dat is niet wat ik doe nee :Y)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 14:19

Magrathea schreef:
Relaxed schreef:
Sorry hoor, maar jullie zitten nu toch zelf ook allemaal vanaf de zijlijn te roeptoeteren? :') Vind de zure reacties hier echt hilarisch, leve de democratie ;)

Grappig dat je het zegt, de WS uitslagen komen binnen en het lijkt erop dat ik verkozen ben *\o/* dus nee, dat is niet wat ik doe nee :Y)

Gefeliciteerd! Bokkers kom je ook echt overal tegen :D

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 14:20

Magrathea schreef:
Relaxed schreef:

Gefeliciteerd, wat goed! *\o/*

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 14:25

Tanya schreef:
Een van de leden van FvD, lijsttrekker in Amsterdam
https://www.grutjes.nl/woorddruk/wp-con ... nninga.jpg
Tijdens de dodenherdenking tweeten dat het zo stil is en of er soms iemand dood is, Hilter supporten... Je zou denken dat het een trol is, maar niet dus... ;( Hoe kun je daarop stemmen? Op een partij die dit soort mensen heeft?

Niet te geloven, wat haar bedoeling daarmee ook is.
Las net een bladzijde uit zijn boek, die waarop hij het over vrouwen heeft, dat ze graag verkracht worden etc. Wat een niveau zeg.

Magrathea

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 14:26

Dank voor de felicitaties *\o/* Maandag is de officiele zitting met de uitslagen, tijd om de vegan appeltaart van de Hema te testen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 14:28

8nnemiek schreef:
IMANDRA schreef:
@Jikdau en alsnog is het grootste deel van de Nederlanders er onder Rutte op vooruit gegaan. Gaat zo slecht met Nederland nu, pfoe, je zal onder de streep toch meer overhouden! De horror!

:+ Dat ja.

Mensen lijken echt niet te beseffen hoe goed we het hier in Nederland op dit moment hebben.
Dan kijk je naar Amerika, en Engeland.. een enorm instabiele economie, grote problemen met export/import, de burger die daar flink getroffen wordt door Brexit en bv de belachelijke manier waarop Trump zijn zin probeert door te drukken als een klein kind..
En dan zijn er dus mensen in Nederland die denken, 'goh, dat wil ik ook'? :=

Dat snap ik dus ook niet. Deze week was nog in het nieuws dat we 5e zijn op de lijst met gelukkigste landen. Verdeling van welvaart, levensverwachting, vrijheid, geen oorlog, alleen in Scandinavië is het nog iets beter blijkbaar. Natuurlijk zijn er problemen en uitdagingen als je met 17 miljoen in zo'n klein landje woont en zijn er mensen die het moeilijk hebben. Maar er is gewoon serieus bijna geen plek ter wereld te vinden waar mensen het zo goed hebben als wij. En dan komt Baudet met zijn speech waarin hij net doet alsof dit land in diepe crisis verkeert, heeft hij het over de brokstukken van de beschaving. Echt, waarom gaan mensen hierin mee? Dat hij "naar het front is geroepen, omdat zijn land hem nodig heeft" :roll: . Kijken die mensen niet naar het nieuws, weten ze niet hoe een land in diepe crisis er echt uit ziet?

Ik kan alleen maar weer concluderen dat veel Nederlanders tot op het bot verwend zijn en geen idee hebben hoe goed we het eigenlijk hebben.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 14:35

Het was een leuk topic. Nu de verkiezingen voorbij zijn ga ik ermee stoppen. Bedankt Shaggy voor het openen en bedankt iedereen voor het berichten plaatsen.

De mensen die op FvD hebben gestemd proficiat. De overwinning is erg groot. Wat ik jullie wil meegeven is, kijk hoe eerlijk je partij is en neem niet alles voor zoete koek aan. Deze partij liegt erg veel hetgeen keer op keer bewezen wordt en is, en dat is een kwalijke zaak voor iedereen in een democratie.

Ook GL stemmers wil ik feliciteren . Goed gedaan. Tot volgende stemming en dat is voor de EU. :evaw:

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 14:37

Citaat:
Jij benoemt "problemen" voor de stad Utrecht. Maar vergeet niet dat dit over de hele provincie geldt. En dan is de invloed in Leusden nog amper te merken. Want hier kan het OV echt wel een goede evaluatie gebruiken. Sinds dat bv de bus van syntus is ipv connexxion heeft de helft van onze gemeente geen halte meer in de buurt. En in Amersfoort. De fietspaden mogen daar wel eens goed onderhouden gaan worden, zeker in de winter.

Dus misschien iets verder kijken dan je eigen stad/gemeente. Want Utrecht stad geld niet voor de hele provincie :) . Die stem je bij de gemeenteraad.

Ik woon niet in Utrecht (werk er wel) maar wonend in een dorp er nog geen 15 km ervandaan kan ik alleen maar stellen dat het wanbeleid in die stad voor grote verkeersinfarcten zorgt.

Enig idee hoe GL stemt qua OV?? Het is te zot voor woorden dat je (GL) je mond vol hebt over Utrecht bereikbaar en je stad zo in richt dat OV ook vast staat.
Daar krijg je de mensen niet mee uit de auto en dus staat het bij mij voor de deur onderhand al vast.

Enig idee hoe lang ik erover doe vanuit mijn dorp naar de stad?? Áls er al een bus rijdt.
Nee, top geregeld en daar moet je dan ook nog flink voor betalen..

O.a. GL wil hier bos op offeren voor
Woningbouw... gut wat zijn we voor natuur. Dat het een plan is van 14 jaar terug met verouderde inzichten vergeten ze even.

Ik ben een paar keer op het provincie huis geweest en de mensen zien vergaderen, wat een teleurstelling.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 14:41

Marie_Anne schreef:
8nnemiek schreef:
:+ Dat ja.

Mensen lijken echt niet te beseffen hoe goed we het hier in Nederland op dit moment hebben.
Dan kijk je naar Amerika, en Engeland.. een enorm instabiele economie, grote problemen met export/import, de burger die daar flink getroffen wordt door Brexit en bv de belachelijke manier waarop Trump zijn zin probeert door te drukken als een klein kind..
En dan zijn er dus mensen in Nederland die denken, 'goh, dat wil ik ook'? :=

Dat snap ik dus ook niet. Deze week was nog in het nieuws dat we 5e zijn op de lijst met gelukkigste landen. Verdeling van welvaart, levensverwachting, vrijheid, geen oorlog, alleen in Scandinavië is het nog iets beter blijkbaar. Natuurlijk zijn er problemen en uitdagingen als je met 17 miljoen in zo'n klein landje woont en zijn er mensen die het moeilijk hebben. Maar er is gewoon serieus bijna geen plek ter wereld te vinden waar mensen het zo goed hebben als wij. En dan komt Baudet met zijn speech waarin hij net doet alsof dit land in diepe crisis verkeert, heeft hij het over de brokstukken van de beschaving. Echt, waarom gaan mensen hierin mee? Dat hij "naar het front is geroepen, omdat zijn land hem nodig heeft" :roll: . Kijken die mensen niet naar het nieuws, weten ze niet hoe een land in diepe crisis er echt uit ziet?

Ik kan alleen maar weer concluderen dat veel Nederlanders tot op het bot verwend zijn en geen idee hebben hoe goed we het eigenlijk hebben.

Ik denk dat het ook heel erg meespeelt dat de mensen die zich uiten op social media denken of vinden dat ze het heel slecht hebben. Misschien is dat zo, ik weet het niet, maar het geeft natuurlijk wel een heel eenzijdige kant. Als je van social media af zou moeten gaan dan zou het lijken alsof Nederland een of ander ondemocratisch derdewereldland is waar iedereen het super slecht heeft behalve de super rijken. Mensen die tevreden zijn laten zich veel minder horen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 14:43

Ook namens mij gefeliciteerd. Maar is het nu namens de PVDD of Groenlinks

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 14:46

mysa schreef:
Tanya schreef:
Een van de leden van FvD, lijsttrekker in Amsterdam
https://www.grutjes.nl/woorddruk/wp-con ... nninga.jpg
Tijdens de dodenherdenking tweeten dat het zo stil is en of er soms iemand dood is, Hilter supporten... Je zou denken dat het een trol is, maar niet dus... ;( Hoe kun je daarop stemmen? Op een partij die dit soort mensen heeft?

Las net een bladzijde uit zijn boek, die waarop hij het over vrouwen heeft, dat ze graag verkracht worden etc. Wat een niveau zeg.

Maar dit kan toch gewoon niet waar zijn? :7 Dat is toch of een trol, of een hack, of een fotoshop :? Ik heb niet echt een hoge pet op van FvD, maar dit is wel heel erg laag en triestig -O-

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 14:48

Magrathea schreef:
Relaxed schreef:

Gefeliciteerd!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 14:59

Magrathea schreef:

Proficiat *\o/* Geweldig!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 15:01

verootjoo schreef:
mysa schreef:

Maar dit kan toch gewoon niet waar zijn? :7 Dat is toch of een trol, of een hack, of een fotoshop :? Ik heb niet echt een hoge pet op van FvD, maar dit is wel heel erg laag en triestig -O-

God dit is wel erg. Heb even op twitter gezocht maar lijkt erop dat de tweets verwijderd zijn of nep zijn. Kan niks erover terugvinden.

Edit: hoor net uit betrouwbare bron dat de tweets echt zijn maar zijn verwijderd toen ze voor gemeenteraadslid ging. Triest dit, in en in triest.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 21-03-19 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 15:03

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 15:05

Pien had hier laatst een stuk over gequote:

pien_2010 schreef:
Kijk hier eens naar:
https://joop.bnnvara.nl/nieuws/thierry- ... g-seksisme Thierry Baudet legt uit waarom hij vrouwen minderwaardig vindt
En hier meer algemeen:
https://www.nu.nl/politiek/5121641/over ... -zich.html waarin hij zegt:
Citaat:
Afkomst en IQ

Een interview uit 2016 van de nummer 2 op de FvD-lijst in Amsterdam, de enige gemeente waar de partij meedoet tijdens de verkiezingen in maart, blijft de partij achtervolgen.

Yernaz Ramautarsing zei in een gesprek met Brandpunt dat er een verband bestaat tussen de hoogte van het IQ en volkeren. Voor de meeste politici is afkomst koppelen aan IQ een taboe.

Ramautarsing wijst er in zijn interview op dat het wetenschappelijk is bewezen. "Ik had ook graag gezien dat het anders was, dat zwarte mensen hyperintelligent waren, dat Surinamers het hoogste gemiddelde IQ van de wereld hadden. Maar het is niet zo."

Op het moment van publicatie was Ramautarsing geen bekend figuur binnen de politiek. Dat werd hij pas toen hij eerst op de landelijke FvD-lijst kwam (9) en daarna de nummer 2 werd voor zijn partij in de hoofdstad.

Partijleider Thierry Baudet en FvD-Kamerlid Theo Hiddema weigerden afstand te nemen van deze uitspraken. "Dat is al lang bewezen. Dat is wetenschap", zei Hiddema daarover tegen De Telegraaf. Ook Baudet liet in het midden wat hij van die uitspraken vindt. "Ik laat dat graag bij wetenschappers die daar onderzoek naar doen." Beiden begrijpen niets van de kritiek.

Homo's en IQ

Ramautarsing komt opnieuw in beeld als WhatsApp-gesprekken waar hij aan meedoet via de Volkskrant en De Telegraaf naar buiten komen. Hij steunt een betoog waarbij gesteld wordt dat homorechten de samenleving dommer hebben gemaakt.

"Dat is gebaseerd op de notie dat homo's een relatief hoger IQ hebben en op het moment dat zij zich niet voortplanten de hele samenleving daar dus 'dommer van wordt.' Geen haat gewoon feiten'', citeren de kranten een bericht van Ramautarsing.

Opnieuw volgt veel verontwaardiging. Ramautarsing zegt dat hij bewust de discussie opzocht en daarom af en toe "advocaat van de duivel" speelde en stellingen innam waar hij "niet, althans zeker niet geheel" achter staat.

Ramautarsing: "Met name wil ik hierbij afstand nemen van de stelling dat ‘homorechten de samenleving dommer’ hebben gemaakt."

Toch stapt hij op vanwege de kwestie. Hij ziet hij af van een plek in de gemeenteraad voor FvD als hij gekozen zou worden.

Homeopathische verdunning

Baudet riep daarvoor al vragen op wat betreft zijn opvattingen over etniciteit. In aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen zei hij te vrezen voor de "homeopathische verdunning" van de Nederlandse bevolking met alle volkeren van de wereld.

"Er komen allerlei culturen hier naartoe die niet integreren in de Nederlandse cultuur. We dreigen daardoor onze waarden en vrijheden te verliezen", legde Baudet deze uitspraak later uit op Radio 1.

Baudet zegt zelf dat hij verkeerd wordt begrepen. De "verdunning" heeft niets met bloed of ras te maken, maar moet puur worden gezien in cultureel verband.

Toch vestigt hij opnieuw de aandacht op zich rond dit thema door in december vijf uur lang met de extreem-rechtse Amerikaan Jared Taylor af te spreken.

Het gesprek, dat hij volgens de Correspondent in een Amsterdams hotel had, doet veel wenkbrauwen fronsen. Tylor geldt namelijk als een ideoloog van de Amerikaanse 'alt-right', een beweging bestaande uit extreemrechtse neo-nazi's, Ku Klux Klan-aanhangers en de Aryan Brotherhood, de groep die gelooft in de superioriteit van het blanke ras.

Taylor gelooft dat het blanke ras met uitsterven wordt bedreigd. Een opstand is nodig omdat de politiek zich tegen het eigen volk heeft gekeerd.

Naderhand laat FvD weten dat ze het als politieke partij belangrijk vinden zich te informeren. "Van links tot rechts, van mainstream tot minder mainstream." De partij benadrukt dat Baudet "racistische en/of antisemitische denkbeelden" verre van zich werpt.

Seksistisch?

Ook over vrouwen had Baudet op zijn minst opmerkelijk uitspraken. "Vrouwen excelleren over het algemeen minder in een heleboel beroepen. Ze hebben minder ambitie en hebben vaak meer interesse in familie-achtige dingen", zei hij tegen zakenblad Quote nadat hij net in de Kamer zat.

Dat is volgens Baudet niet seksistisch. "Het is gewoon zo."

Vrouwen hebben volgens de FvD-leider niet zo'n vaste politieke koers. "Het is normaal voor een vrouw om links te zijn. Maar dan ontmoeten ze een man die rechts is en dan zegt ze: hij heeft eigenlijk ook wel gelijk."

Wellicht nog opzienbarender is een artikel uit 2014 op TPO.nl over versiergoeroe Julien Blanc. De Amerikaan met Zwitserse roots kwam wereldwijd in opspraak vanwege zijn voor vrouwen zeer denigrerende versiertrucs. Vrouwen willen gedomineerd worden, is Blancs algemene overtuiging.

Baudet omarmt die theorie. In het artikel rekent hij af met beleefdheid ("Aardige jongens halen het slechtste in jonge vrouwen naar boven") en schaart hij zich achter het idee dat de man dominant moet zijn ("De man moet de slaapkamer niet betreden met het idee: ‘Help, wat zou ze van me vinden…’ – maar hij moet denken: 'Ik ga je pakken'").

Vrouwen willen volgens Baudet niet met respect behandeld worden, ook een 'nee' moet je niet respecteren. "De realiteit is dat vrouwen overrompeld, overheerst, ja: overmand willen worden", aldus de FvD-voorman.

Geroyeerd

FvD zet op 5 februari twee leden uit de partij. Het gaat om het echtpaar Robert De Haze Winkelman en Betty Jo Wevers. Je kunt ze gerust prominenten noemen, want beiden waren betrokken bij de selectie van de kandidaten voor de Tweede Kamerverkiezingen van vorig jaar.

In een persbericht schrijft de partij dat Winkelman en Wevers de afgelopen maanden "door gebruikmaking van dreigementen en kwaadsprekerij" geprobeerd hebben de uitbreiding van FvD te dwarsbomen en het partijbestuur wilden overnemen.

Winkelman's reactie is fel. "Wie pleit voor opener verhoudingen en een interne partijdemocratie wordt door het politbureau van FvD geroyeerd, die tracht namelijk de partij te kapen want hun alleenheerschappij moet overeind blijven", schrijft hij op Twitter.

Winkelman noemt het een "bloody shame" dat uitgerekend een partij die zegt de democratie te willen herstellen in eigen kring "een schrikbewind" voert.
Politiek
Zie ook: Verzet binnen FvD groeit, roep om meer democratie neemt toe

Steun

"Dit muisje gaat een staartje krijgen, veel meer leden willen democratie", twitterde Haze Winkelman nog. Dat blijkt en voorspellende gedachte, want na het wegsturen van de twee partijleden zwelt de kritiek aan.

In een door NRC gepubliceerde brief van Arthur Legger, Freek-Jan Berkhout en Gert Reedijk (allen oud-Tweede Kamerkandidaten) aan hun mede-FvD'ers, schrijven zij dat een grote groep rond Baudet aandringt op hervorming en meer interne democratie.

Om dat te bereiken moeten de statuten van de partij worden aangepast. Daarbij willen Legger, Berkhout en Reedijk willen onder meer het bestuur uitbreiden naar zeven leden en moet mede-oprichter van FvD Henk Otten opstappen als penningmeester en bestuurslid. Hij mag wel aanblijven als erelid.

Het antwoord van Baudet is helder: "Er is geen sprake van dat jullie initiatief zal worden opgevolgd", schrijft hij in een door TPO gepubliceerde email.

Na de royementen en de gelekte brief, komt er meer kritiek naar buiten. Kees Eldering, partijsponsor en eveneens oud-kandidaat Kamerlid, heeft volgens De Telegraaf zijn lidmaatschap in december opgezegd vanwege onvrede over het gebrek aan interne tegenspraak.

Ook Eldering kan niet door één deur met Otten. Hij schrijft dat zijn werk hem "onmogelijk is gemaakt" door de penningmeester.

Nog iemand die al weken geleden afscheid heeft genomen van de partij is historicus Frank Ankersmit, bij de Tweede Kamerverkiezingen nog lijstduwer. Ankersmit is volgens de Volkskrant teleurgesteld in de democratische vernieuwing, het speerpunt van Baudet. Bij deze scheiding was geen sprake van teleurstelling, woede of ruzie.

Extreem-linkse haatdocent

Een leraar uit het Gelderse Groenlo weet hoe het is wanneer Baudet zich op Twitter tegen je keert. Een opdracht voor het vak Nederlands in 5 vwo gaat over alternatief rechts. Er moet door de leerlingen een betoog worden geschreven waarbij de school kijkt naar de argumentatieopbouw.

Volgens de opdracht wil Baudet "naar een Nederland waarin slechts enkele witte mannen de macht hebben". Baudet krijgt een mailtje van een leerling hierover en noemt de opdracht op Twitter "schokkend".

De school komt met een verklaring nadat er online een storm van kritiek volgt door voor- en tegenstanders. De onderwijsinstelling neemt geen politieke standpunten in, staat er op de site.

Voor Baudet is dat de aanleiding om de docent in kwestie op Twitter als "extreem-linkse haatdocent" te bestempelen. Daarbij wordt de leraar in de tweet bij naam en toenaam genoemd.

Handen afhakken

Ook in Amsterdam rommelt het rond FvD. Kristina Türkmen, nummer 7 op de lijst, verwijderde haar Twitter-account nadat enkele tweets, teruggevonden en opgeslagen door de Amsterdamse tv-zender AT5, van haar voor ophef zorgden.

Zo reageerde Türkmen op een opmerking over wat er moet gebeuren met getraumatiseerde IS-strijders: "Handen en geslachtdelen afhakken en dan met elkaar achter slot en grendel."

In een reactie zegt het kandidaat-raadslid dat ze de inhoud van de berichten betreurt. "Ik reageerde te fel, onder andere door mijn persoonlijke ervaringen met intolerantie en onvrijheid in mijn geboorteland", aldus Türkmen, die op haar vijftiende naar vanuit Turkije naar Nederland kwam.

Daarmee is het wat de partij betreft afgehandeld. Türkmen mag op de lijst blijven staan.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 15:10

Magrathea schreef:
Dank voor de felicitaties *\o/* Maandag is de officiele zitting met de uitslagen, tijd om de vegan appeltaart van de Hema te testen :Y)

Voor welke partij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 15:17

Magrathea schreef:

Oooh, ik had je berichtje even gemist, wat goed zeg! Gefeliciteerd!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 16:33

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 16:44

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 17:13

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 17:16

En wat is precies jullie bedoeling om al die artikelen te gooien? de uitslag veranderd niet hoor