Joltsje schreef:niemand is gelijk. geen enkele "groep" is gelijk, maar wordt wel snel over 1 kam gescheerd.
niet alle bijstandtrekkers willen dat. er zijn een paar die te lui zijn om te werken. maar ook veel die niet kunnen werken of wel willen, maar niks vinden
niet alle rijke grootverdieners zijn aso's die niks met de medemens hebben
niet alle moslims zijn slecht en gaan bommen gooien.
maar we generaliseren alles en dat maakt het lastig. als je een groep aanspreekt voelen de verkeerde mensen zich aangesproken.
w.b.t. werklozen, ik vind dat ze wel een steentje bij kunnen dragen aan de maatschappij ja. zolang je geen werk hebt etc. dus helpen bij bijv. de voedselbank, schoonmaak van openbare plekken, helpen in het bejaardentehuis, strooien als het vriest etc etc. is ooit een voorstel voor geweest en ik vind het niet verkeerd. vrijwilligers zijn soms moelijk te krijgen, of we betalen er mensen voor.
op deze manier blijven de mensen in het arbeidsproces en doen ze wat voor hun bijstand / ww. en de maatschappij is er mee geholpen
Probleem is dat je dan weer tegen dingen aanloopt als plantsoenendienaten bij gemeenten die weg "bezuinigd" worden. Er word gezegd dat een functie niet meer bestaat
En dan als die ex werknemer in de ww of bijstand zit zou hij vrijwilligerswerk moeten doen
Zoals bijvoorbeeld openbare ruimte onderhouden
Of in het verpleeghuis waar mijn moeder werkt
Ze zeggen dat bepaalde functies dalijk niet meer bestaan, functies worden anders vormgegeven en een x aantal functies verdwijnt
Maar ze mag na ontslag straks wel terug komen om haar betaalde functie vrijwillig te komen uitvoeren ...
Dat zijn voorbeelden waar dus sprake van is of sprake van is geweest