Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jans schreef:Als ik een windmolen in mijn tuin moet zetten is mn tuin vol![]()
ik ben wel een groot voorstander van windmolens en andere groene opwekmethoden. Zo is er hier in het dorp een zonnepanelenpark geopend. Gebied zit vol zonnepanelen op alle loodsen, en de loodsen worden weer gebruikt voor strooizout en rijkswaterstaatspul. Zonnepanelen zijn deels van de energieleverancier, deels van privéklanten. Bijvoorbeeld huurhuiseigenaren die gewoon geen zonnepanelen mogen leggen van de verhuurder.
Overigens ben ik ook wel iemand die gewoon op het vliegtuig blijft stappen voor vakantie. Wel heb ik ook absoluut geen problemen met dichtbij op vakantie gaan. Dit jaar doen we beiden, over een week vliegen we naar de andere kant van de wereld. En dit najaar blijven we in eigen land. En volgend jaar zien we wel weer. Kan met de auto, kan met de trein, kan met het vliegtuig.
Ik zie persoonlijk niets in 21% btw op vlees en andere dierlijke voedingswaren zoals melk, zo maak je het voor de mensen die het wel nodig hebben (klein percentage, maar lichamelijk hebben sommige mensen gewoon écht vlees nodig. En de mens is natuurlijk omnivoor), maar ik ben wel voor eerlijkere prijzen: zorg ervoor dat er minder aan de strijkstok blijft hangen. Zorg ervoor dat het bij de producenten, de boeren, terecht komt. Nu gaat er teveel op aan al die tussenhandel.
420BlazeIt schreef:Waar kan ik de laatste peilingen vinden? Ben benieuwd
Marjoow schreef:secricible schreef:Waarvan ze een deel terugkrijgen van de belasting als die intolerantie if allergie is aangetoond. Dat kan met vlees dan in theorie ook.
Dat bedoel ik idd
secricible schreef:Marjoow schreef:
Dat bedoel ik idd
Nee, ik bedoel dat dat nu al zo geregeld isje krijgt geld terug als je een dieet volgt waarvan bekend is dat er extra kosten aan zijn verbonden.
Citaat:.
Ik zie persoonlijk niets in 21% btw op vlees en andere dierlijke voedingswaren zoals melk, zo maak je het voor de mensen die het wel nodig hebben (klein percentage, maar lichamelijk hebben sommige mensen gewoon écht vlees nodig. En de mens is natuurlijk omnivoor), maar ik ben wel voor eerlijkere prijzen: zorg ervoor dat er minder aan de strijkstok blijft hangen. Zorg ervoor dat het bij de producenten, de boeren, terecht komt. Nu gaat er teveel op aan al die tussenhandel.
Citaat:Ik vind niet dat je een vleestax niet moet invoeren omdat er een kleine minderheid is die er baat bij heeft om vlees te eten. In dat geval kun je natuurlijk ook gaan pleiten om voor die mensen, en de mensen met bv glutenallergie, dieetvoeding op te nemen in een zorgverzekering ofzo.
secricible schreef:http://hasna.nl/2017/03/10/wil-je-tacti ... eze-vrouw/ Voor de mensen die nog mogen, hoe stem je effectief op een vrouw
Janneke2 schreef:Citaat:.
Ik zie persoonlijk niets in 21% btw op vlees en andere dierlijke voedingswaren zoals melk, zo maak je het voor de mensen die het wel nodig hebben (klein percentage, maar lichamelijk hebben sommige mensen gewoon écht vlees nodig. En de mens is natuurlijk omnivoor), maar ik ben wel voor eerlijkere prijzen: zorg ervoor dat er minder aan de strijkstok blijft hangen. Zorg ervoor dat het bij de producenten, de boeren, terecht komt. Nu gaat er teveel op aan al die tussenhandel.Citaat:Ik vind niet dat je een vleestax niet moet invoeren omdat er een kleine minderheid is die er baat bij heeft om vlees te eten. In dat geval kun je natuurlijk ook gaan pleiten om voor die mensen, en de mensen met bv glutenallergie, dieetvoeding op te nemen in een zorgverzekering ofzo.
Zo duur is glutenvrij eten niet - glutenvrij graan kan ingewikkeld zijn.
De groep die echt vlees nodig heeft is ook vrij klein - die mensen zou je kunnen voorzien dmv "hobbymatig gehouden" kippen etc.
Dat complete landen meer eiwit exporteren dan hun eigen bevolking nodig heeft - zo gaat het al een jaar of 40. Hoogste tijd om het in principe overbodige luxeartikel vlees gewoon als luxe artikel te belasten: 21% BTW.
(Ja, de mens is een omnivoor, maar kan prima toe met weinig of geen vlees. Wil je het dan toch, betaal dan wat het echt kost - aan de boer en noem maar op.)
Kaus schreef:secricible schreef:http://hasna.nl/2017/03/10/wil-je-tacti ... eze-vrouw/ Voor de mensen die nog mogen, hoe stem je effectief op een vrouw
Maar waarom per se vrouwen in de kamer willen hebben? Als mensen goeie ideeën hebben en er wordt op gestemd, dan gebeurt dat. Dat is niet afhankelijk van geslacht. Kan me niet voorstellen dat mensen niet op iemand stemmen omdat het een vrouw is. Het lijkt me ook niet nodig vrouwen in de tweede kamer te forceren. Overigens heb ik toevallig wel op een vrouw gestemd, maar dit was dan wel de lijsttrekker. Heb het ook niet gedaan omdat het een vrouw is.
Kaus schreef:Maar waarom per se vrouwen in de kamer willen hebben? Als mensen goeie ideeën hebben en er wordt op gestemd, dan gebeurt dat.
Citaat:Kan me niet voorstellen dat mensen niet op iemand stemmen omdat het een vrouw is.
Kaus schreef:Maar moet je daarom mensen die minder populair zijn, minder gehoord worden, minder populaire ideeën hebben maar in de kamer zetten waardoor je ze eigenlijk enorm kwetsbaar maakt? Als iemand goede ideeën heeft, dan worden ze wel gehoord.
Citaat:En inderdaad, de SGP daar gelaten.