Schietpartij en explosies in Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WowAmigo

Re: Schietpartij en explosies in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:22

Die heeft nog even geleefd begreep ik

blackflicka

Denk niet dat die mannen info vrijgegeven het zijn wel terroristen,maar misschien heb je wel gelijk al lijken ze me niet echt aanspreekbaar daarover.
Was op msn die terrorist lag te kreunen op straat zon agent hoorde dat,en begon te reanimeren.
Laatst bijgewerkt door blackflicka op 15-11-15 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

billionache

Ik kom ook (lekker laat) nog binnenvallen.

De foto van de neergeschoten mensen was ook voorbij gekomen. Werd er letterlijk misselijk van, vooral die tekst erbij brrrr... Eén van mijn Facebook 'vrienden' had 'm ook vrolijk gedeeld. Heb haar maar meteen uit mijn vriendenlijst gegooid :n

Vers van de pers: Frankrijk heeft Raqqa in Syrië gebombardeerd als tegenaanval...
http://www.lalibre.be/actu/internationa ... cfaf0f6edc

Ik hoop uit het diepst van m'n hart dat dit niet uitdraait op een wereldoorlog, maar begin daar voor te vrezen...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:24

volgens mij heeft iedereen al de oorlog verklaard met IS?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:24

Leo schreef:
Lijkt me vrij stug iemand met een bomgordel die is af gegaan te reanimeren :? Ik snap het niet helemaal geloof ik.

ik denk dat je flink moet zoeken wat je moet reanimeren?

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:25

Oei weer een bombardement Frankrijk wil nu wel wraak,das duidelijk een wereld oorlog. :n .
Niet te hopen dat dat gebeurd,het is hard zeggen die grenzen hadden nooit open moeten gaan.
@Geerke snap je wel maar ik heb dat echt gelezen.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:27

Dat bedoel ik inderdaad. Een van de daders is geïdentificeerd nav een gevonden vinger... Een bomgordel geeft echt geen optie tot overleven, zelfs niet eventjes...

Maar het is al gruwelijk genoeg zonder daar over na te denken.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:29

Ik ga nu enorm egoïstisch klinken, maar ik hoop uit de grond van m'n hart dat onze regering zich niet gaat inmengen... Ik heb namelijk absoluut geen zin om middenin een oorlog te belanden en het risico te lopen om één van mijn geliefden te verliezen in zo'n aanslag...

Sowieso is België al vrij betrokken, omdat een aantal van de terroristen te linken is aan de omgeving van Brussel. Auto's zijn daar gehuurd en wapens zijn daar aangekocht.

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:30

Ik weet wel 1 ding en dat is dat,Rutte IS de oorlog heeft verklaard.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:33

billionache schreef:
Ik ga nu enorm egoïstisch klinken, maar ik hoop uit de grond van m'n hart dat onze regering zich niet gaat inmengen... Ik heb namelijk absoluut geen zin om middenin een oorlog te belanden en het risico te lopen om één van mijn geliefden te verliezen in zo'n aanslag...

Sowieso is België al vrij betrokken, omdat een aantal van de terroristen te linken is aan de omgeving van Brussel. Auto's zijn daar gehuurd en wapens zijn daar aangekocht.

Wij hebben gewoon een aantal F16's in het Midden-Oosten. We zitten er dus al in...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:33

Ik denk dat dit niet direct een oorlog op zal leveren want tot nu toe steeds als er een aanslag is geweest lijkt de IS zich eerst weer een tijd bezig te houden met voorbereidingen op de achtergrond en dan wanneer het niet meer zo verwacht word in een keer weer veel slachtoffers maken. Althans wanneer zou je iets een oorlog noemen?

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:35

waar hebben jullie het over de f16s gelezen?

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:36

Nou al ongeveer heel europa wel. Duitsland, Engeland, België, Spanje, Portugal... Ze willen allemaal met Frankrijk gaan samenwerken. Wij dus blijkbaar ook. En ook de VS wil graag een steentje bijdragen aan Frankrijk

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:38

Ariannee schreef:
waar hebben jullie het over de f16s gelezen?

Euh.... Die zijn dar al ruim een jaar

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:40

oh das al veel langer bekend dus?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:41

blackflicka schreef:
Ik weet wel 1 ding en dat is dat,Rutte IS de oorlog heeft verklaard.

Dat doen ze omdat er dan andere regels/wetten in werking gaan.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:41

billionache schreef:

Belgie is er al bij betrokken ze zijn mee ter verdediging van het Franse oorlogschip Charles de Gaulle.En wij zijn hier al vaker doelwit geweest er zijn hier verschillende broeinesten van moslim terrosristen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:42

Ariannee schreef:
oh das al veel langer bekend dus?

Klopt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:42

De strijd tegen IS is ook al veel langer bezig, die ontstaat niet nu ineens.
De strijd tegen IS is juist de oorzaak van de aanslagen. (Waarmee ik geen oordeel vel over de strijd an sich)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:43

Daarom vermoed ik dat er nu direct niet iets zal veranderen.

Ik vraag me wel af of agenten in Nederland hier extra trainingen in krijgen. Je ziet soms in de beelden dat de agenten ter plaatsen soms ook niet direct weten wat en Hoe ze het doen. Althans dat idee had ik als je zag dat toen er geschoten werd je de agenten allemaal andere kanten op zag gaan en er 1 vooraan overbleef.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:44

Daar zijn volgens mij speciale teams voor.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:45

billionache schreef:

Gebeurt al en je kunt niet de rest van de EU laten stikken. We moeten juist alles op alles zetten om IS te vernietigen dus hoe meer er nu gebeurd hoe beter, ze hebben al veel te veel schade gebracht. Angst is de vijand.
Laatst bijgewerkt door saskiakefie op 15-11-15 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:45

Misschien heb ik me verkeerd verwoord: ik weet dat we al deel uitmaken van de strijd tegen IS. Maar dat was altijd nog een 'ver van ons bed show' omdat de strijd in het Midden-Oosten plaats vond. Nu met de aanslagen in Parijs en de wraakactie van vandaag komt het allemaal toch een stuk dichter... Ik doelde er dus op dat de oorlog deze kant op kan (en zal) komen.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:46

Ik dacht dat ik wel over de eerste schok heen was, naasdat ik heel erg opgelucht was dat ik net uit Parijs was op tijd, maar toen ik net dit opende, de foto's, namen en korte stukjes verhaal zag, moest ik toch weer slikken. :(

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenla ... en-gezicht

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:47

Ik vraag me af in hoeverre er toestemming is gegeven om die foto's zo neer te zetten.....