Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 10:38

Teddy321 schreef:
Hekken bouwen? Jongens waar gaat dit over? Ben ik dan de enige die gisteren op tv verkleumde mensen en onderkoelde baby's zag omdat de grenzen gesloten waren? Dat kan toch niet; als het hartverscheurende gehuil van deze kinderen je niets doet.....jeetje...

Nee...ik heb het ook gezien.
Maar in dit topic plaatst men liever alleen negatieve berichten.
Zelfs voor het geweld door tegenstanders wordt een excuus voor gezocht en er wordt zeker geen afstand genomen van het haat zaaien door bijv. Pegida. Dat zegt mij genoeg. Een normale discussie is niet mogelijk.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 10:39

karuna schreef:
Citaat:
Dat zoevende geluid wat je net hoorde was mijn punt dat over je hoofd ging. Kan gebeuren.
komt op mij agressief en dreigend over, -O-

Een vertaling van: "That wooshing sound, that was my point going over your head" is bedreigend?

Oh ffs......

gohya

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 10:42

Ik zie 2 groepen vluchtelingen, de echte Oorlogs vluchtelingen en de Gelukszoekers.
Ik vind het heel erg dat de oorlogs vluchtelingen moeten lijden onder de gelukszoekers.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 10:44

Rita Verdonk zit nog steeds in de politiek. Onderdeel van TON.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 11:55

karuna schreef:
Citaat:
Dat zoevende geluid wat je net hoorde was mijn punt dat over je hoofd ging. Kan gebeuren.
komt op mij agressief en dreigend over, -O-
Als sarcasme verboden was, dan was het inderdaad een strafbare bedreiging :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 13:03

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 13:10

Op teletekst dat de toestroom naar Griekenland stijgt en dat ze vermoeden dat Turkije de deuren openzet om zo de druk op de EU te verhogen. Die zetten nu alles op alles om bij de EU te komen, geef ze een vinger...!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 13:14

mwah.. zo lomp zijn ze bij de EU ook niet. (hoop ik) Alsof Turkije morgen opeens bij de EU mag komen met alle voordeeltjes.. :')

Ik vermoed eerder dat het met de dreigende winter en sluiting grenzen te maken heeft. En ja Turkije ziet ze wellicht ook eerder gaan dan komen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 13:19

Merkel heeft ze al lekker gemaakt en nu willen ze sowieso meer geld voor de opvang maar ondertussen zetten ze wel de deuren open. De EU kan wel miljoenen daarheen pompen voor betere opvang maar dan moeten ze ze ook opvangen want dat was toch het uitgangspunt geloof ik.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 13:19

Turkije doet niet zoveel voor de vluchtelingen..en heeft een mooi chantagemiddel gevonden voor de EU...
Een mooie andere soort van mensenhandel...
Mensenrechten tellen niet, geld wel...kunnen wel miljarden naar toe, is nog maar de vraag waar dat aan wordt besteed...een hekel extra puntje..

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 13:20

chanicha schreef:
Op teletekst dat de toestroom naar Griekenland stijgt en dat ze vermoeden dat Turkije de deuren openzet om zo de druk op de EU te verhogen.

Dat was te voorspellen....sterker nog, dat is voorspeld.....

chanicha schreef:
Die zetten nu alles op alles om bij de EU te komen, geef ze een vinger...!

....en ze nemen een hand? Bedoelde je die? Erdohan is daar een week of 2-3 geleden al heel duidelijk over geweest: meer safezones in Turkije, prima. Maar dan wel meer EU steun ($$$$) en heropening van de gesprekken m.b.t. deelname van Turkije aan de EU.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 13:21

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 13:30

Wat een gezever in dit topic.
Het gaat eigenlijk over van alles en niks.

Feit is dat er heel veel mensen Nederland binnen komen, en dat het met het oog op het weer steeds lastiger wordt om ze goede (tijdelijke) huisvesting te geven.

En of het nou asielzoekers, gelukszoekers, moslims, of weetikveelwatnogmeer zijn, Dat maakt in deze niet uit!

Wanneer diegene die er NU zijn goed gehuisvest zijn, is het zaak om verder te kijken. Zijn ze hier met gegronde reden? Is het echt gevaarlijk in land van Herkomst? Is het terecht dat ze door gereisd zijn naar Nederland? of hadden ze een aantal landen eerder ook al goede opvang kunnen hebben. Staat het doorreizen naar Nederland, een eventuele terugkeer naar thuisland in de weg?

Ik snap heel goed beide partijen, de voors en tegens.
Ik snap ook dat mensen bang zijn, bang voor het onbekende. En daarom gaan mensen invullen, en meestal vullen ze de negatieve kanten makkelijker in, dan positieve.
Maar dat doet iedereen! iedereen vult wel eens iets in voor een ander.

Maar diegene die het allemaal wel best vinden dat ze er zijn, en komen, Zien het wel heel rooskleurig in. Tuurlijk moeten we goed zijn voor elk mens wat binnen komt. Maar we moeten wel beter kijken hoe mensen binnen komen, en met welk doel.

Ik denk ook dat de mensen die de meeste asielzoekers in hun "achtertuin" krijgen er misschien negatiever over zullen zijn, dan die mensen waarbij het (nog) ver van weg is.
Heel nobel als je dan gaat helpen in zo`n centrum, echter zodra je dan de deur achter je dicht trekt en naar huis rijdt. Ben je weer in je eigen veilige omgeving. Voor de mensen die er heel dicht bij wonen, kunnen die deur niet dicht trekken, en leven dus echt letterlijk tussen deze mensen in...

Grenzen dicht? ik weet het niet. Beter selecteren ja! maar hoe? Maar voorop staat dat wij allen goed moeten zijn voor de medemens. ze moeten in ieder geval water,(warm) bed en brood hebben. En al het andere wat geëist wordt? dat is niet eerste prioriteit.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 13:33

Laat cowboy toch lekker met z'n lasso in de piste spelen.... Negatieve aandacht is ook aandacht.

Van de week nog een Marrokkaanse bruiloft waar eerst iedereen even "halal" burger king ging eten. Vrouwen mogen niet aanstootgevend zijn en dragen een hoofddoek want een man zou wel eens opgewonden kunnen raken van haar. Maar vervolgens wel in een skinny jeans met een strak shirt lopen.
Gister ook dat stukje gezien op tv waar de kinderen onderkoeld raken. Wat ik alleen niet snap..... Men weet dat want iedereen houdt elkaar op de hoogte. Als jij besluit ergens heen te vluchten waar je weet dat de kans dat je er doorheen komt klein is en door de ziektes de kou en geen eten en drinken ga je dan bij jezelf te raden of ga je dan roepen dat Europa een moordenaar is?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 13:35

Hoe kom je daarbij? Vasten heeft een hele andere functie. Heeft niks met zonden vergeven te maken.

Er zijn idd moslims die wel drinken, maar ik vind het in dit geval moeilijk te geloven dat een asielzoeker uit een moslimland waar alcohol niet makkelijk te verkrijgen is hier gelijk stomdronken gaat worden.. Het wordt niet voor niks met klem ontkent in het artikel.. (en het blijft wel een HvN artikeltje)

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 13:37

wendyenbram schreef:
Wat een gezever in dit topic.
Het gaat eigenlijk over van alles en niks.

Feit is dat er heel veel mensen Nederland binnen komen, en dat het met het oog op het weer steeds lastiger wordt om ze goede (tijdelijke) huisvesting te geven.

En of het nou asielzoekers, gelukszoekers, moslims, of weetikveelwatnogmeer zijn, Dat maakt in deze niet uit!

Wanneer diegene die er NU zijn goed gehuisvest zijn, is het zaak om verder te kijken. Zijn ze hier met gegronde reden? Is het echt gevaarlijk in land van Herkomst? Is het terecht dat ze door gereisd zijn naar Nederland? of hadden ze een aantal landen eerder ook al goede opvang kunnen hebben. Staat het doorreizen naar Nederland, een eventuele terugkeer naar thuisland in de weg?

Ik snap heel goed beide partijen, de voors en tegens.
Ik snap ook dat mensen bang zijn, bang voor het onbekende. En daarom gaan mensen invullen, en meestal vullen ze de negatieve kanten makkelijker in, dan positieve.
Maar dat doet iedereen! iedereen vult wel eens iets in voor een ander.

Maar diegene die het allemaal wel best vinden dat ze er zijn, en komen, Zien het wel heel rooskleurig in. Tuurlijk moeten we goed zijn voor elk mens wat binnen komt. Maar we moeten wel beter kijken hoe mensen binnen komen, en met welk doel.

Ik denk ook dat de mensen die de meeste asielzoekers in hun "achtertuin" krijgen er misschien negatiever over zullen zijn, dan die mensen waarbij het (nog) ver van weg is.
Heel nobel als je dan gaat helpen in zo`n centrum, echter zodra je dan de deur achter je dicht trekt en naar huis rijdt. Ben je weer in je eigen veilige omgeving. Voor de mensen die er heel dicht bij wonen, kunnen die deur niet dicht trekken, en leven dus echt letterlijk tussen deze mensen in...

Grenzen dicht? ik weet het niet. Beter selecteren ja! maar hoe? Maar voorop staat dat wij allen goed moeten zijn voor de medemens. ze moeten in ieder geval water,(warm) bed en brood hebben. En al het andere wat geëist wordt? dat is niet eerste prioriteit.

Hier kan ik mij goed in vinden.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 13:46

vibabu schreef:
Van de week nog een Marrokkaanse bruiloft waar eerst iedereen even "halal" burger king ging eten. Vrouwen mogen niet aanstootgevend zijn en dragen een hoofddoek want een man zou wel eens opgewonden kunnen raken van haar. Maar vervolgens wel in een skinny jeans met een strak shirt lopen.

What's it to you? Maak je je ook druk om joden die bacon eten, refo's die stiekem tv kijken of andere hypocrieten? 8-)
Om niet te beginnen over 'tolerante' Nederlanders die vinden dat iedereen zich maar moet aanpassen of anders oprotten :x

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 13:50

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 13:53

Nee hoor ik maak me er totaal niet druk om. Maar blijf het vreemd vinden op de momenten dat men roept 'we moeten rekening houden met hun geloof'.
Ik roep toch immers ook niet als ik bij iemand ben dat ik vegetarisch ben maar dat ineens niet meer ben als er biefstuk op tafel verschijnt. Gewoon omdat ik biefstuk wel lekker vind en een ander vlees niet?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 13:54

Oh vast, maar het wordt niet voor niks ontkent.. En daar ging het mij een beetje om. Het is een beetje een in elkaar geknutseld HvN artikeltje. Krijg ook sterk het gevoel dat er het e.e.a. mist :?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 13:55

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 13:59

Achter gesloten deuren gebeuren ook vooral dingen die mensen zelf verzinnen... :+

Ik ga trouwens nu eerst maar eens op zoek naar meer informatie over deze gebeurtenis.. Ik vind het zo’n raar bericht.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 20-10-15 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 14:00

http://nieuws.tpo.nl/2014/11/21/vechtpa ... ch-geweld/

60 € per week krijgen zonder verdere kosten is natuurlijk ook vragen om dingen (drank) te kopen die niet nodig zijn in grote getallen.

Ook hier ontkent coa alles.

In veel azc's komt bijna dagelijks de politie. En wekelijks de ambulance.
Dat is niet verzonnen, helaas, maar waar.
Maar dat wordt bewust uit de media gehouden.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 14:02

Maar bruintje, als je in dit topic geen bron heb dan is het niet waar.....het moet in de media gestaan hebben want anders heb je het uit derde hand en dan is het gelogen. Pas dus op met wat je zegt....

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 14:02

Sammie schreef:
Achter gesloten deuren gebeuren ook vooral dingen die mensen zelf verzinnen... :+

Vast.

Maar ook veel wat medewerkers zeker weten maar bewust niet verteld wordt.
We moeten wel brave schaapjes blijven en onze regering volgen.