wendyenbram schreef:Wat een gezever in dit topic.
Het gaat eigenlijk over van alles en niks.
Feit is dat er heel veel mensen Nederland binnen komen, en dat het met het oog op het weer steeds lastiger wordt om ze goede (tijdelijke) huisvesting te geven.
En of het nou asielzoekers, gelukszoekers, moslims, of weetikveelwatnogmeer zijn, Dat maakt in deze niet uit!
Wanneer diegene die er NU zijn goed gehuisvest zijn, is het zaak om verder te kijken. Zijn ze hier met gegronde reden? Is het echt gevaarlijk in land van Herkomst? Is het terecht dat ze door gereisd zijn naar Nederland? of hadden ze een aantal landen eerder ook al goede opvang kunnen hebben. Staat het doorreizen naar Nederland, een eventuele terugkeer naar thuisland in de weg?
Ik snap heel goed beide partijen, de voors en tegens.
Ik snap ook dat mensen bang zijn, bang voor het onbekende. En daarom gaan mensen invullen, en meestal vullen ze de negatieve kanten makkelijker in, dan positieve.
Maar dat doet iedereen! iedereen vult wel eens iets in voor een ander.
Maar diegene die het allemaal wel best vinden dat ze er zijn, en komen, Zien het wel heel rooskleurig in. Tuurlijk moeten we goed zijn voor elk mens wat binnen komt. Maar we moeten wel beter kijken hoe mensen binnen komen, en met welk doel.
Ik denk ook dat de mensen die de meeste asielzoekers in hun "achtertuin" krijgen er misschien negatiever over zullen zijn, dan die mensen waarbij het (nog) ver van weg is.
Heel nobel als je dan gaat helpen in zo`n centrum, echter zodra je dan de deur achter je dicht trekt en naar huis rijdt. Ben je weer in je eigen veilige omgeving. Voor de mensen die er heel dicht bij wonen, kunnen die deur niet dicht trekken, en leven dus echt letterlijk tussen deze mensen in...
Grenzen dicht? ik weet het niet. Beter selecteren ja! maar hoe? Maar voorop staat dat wij allen goed moeten zijn voor de medemens. ze moeten in ieder geval water,(warm) bed en brood hebben. En al het andere wat geëist wordt? dat is niet eerste prioriteit.
Hier kan ik mij goed in vinden.