verdronken Aylan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:01

Janneke2 schreef:
Sunrise_ schreef:
Ik word trouwens ook moe van onze welvaart die steeds wordt aangehaald in een context alsof we ons er vandaag de dag alleen maar voor mogen schamen en ons er ongemakkelijk bij voelen. Tegelijkertijd is het wel weer logisch dat de vluchtelingen dat willen. Blijkbaar is het bijna taboe om hier de welvaart op peil te willen houden. Weggeven is goed, liefst zoveel mogelijk. Willen behouden lijkt al gauw egoïstisch te zijn.

?
Er komen hooggeschoolde mense. deze kant op, dat zijn kansen.
Daar worden we echt niet armer van.

Ook voor rijkdom kan gelden, dat delen rijker maakt. (Economen praten dan over investeren, is ongeveer hetzelfde. )

Hooggeschoolde mensen deze kant op?
Geweldig :) :) :) :) :) :) :)
Keep on dreaming.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:03

Tcm62 schreef:
ik snap nooit wat oude koeien met heden ten dage te maken heeft...

Een veel gebruikt emigratiebeleid is dat je een positief aandeel aan de samenleving moet bijdragen en als je econonisch vluchteling bent, zal dat ook zo moeten zijn...

Momenteel is dat er nog steeds meer uitgaven dan inkomsten zijn in de staatkas en dat de uitgaven boven de inkomsten gedaan worden uit geleend geld, zoals bv de pensioenen....ook uit die pot is gegraaid om gul aan Griekenland te geven, waar vervolgens alles is verdampt door wanbeleid en men nog steeds vrolijk met 52 op zijn pensioenbips zit..

Die pot met pensioen is dus door iedereen boven de 25 gevuld en als je steeds dichter bij die leeftijd komt, wordt de premie ook steeds hoger, maar of dat pensioen er nog zal zijn?

Hoezoe rijkste land van Nederland? Dat zijn we helemaal niet, maar deze regering heeft graag een groot hoofd, een typisch Nederlands mankementje..

Exact
Snap ook niet wat het nut is om het verleden steeds aan te halen.
En aan te halen dat wij het zo goed hebben.
Ja, dat is nu eenmaal zo.
Het gros werkt daar hard voor en we mogen in onze handjes knijpen dat hier ( nog) geen oorlog is.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:05

tja...en hoe weet je of ze hooggeschoold zijn?dat vertellen ze?
Ik woon in frankrijk en ik kan hier ook vanalles vertellen,dat ik in Nederland directeur was ofzo.Moeilijk na te gaan.
En dan nog,zijn alle gegevens al bekend over deze mensen?Volgens mij is dat een zooitje...

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:06

Janneke2 schreef:
Citaat:
(verkrachtingen-in-azc)
Precies.
Dat weten we niet en teveel willen dat ook niet weten.
Willen hier hulp bieden maar tegelijkertijd staat de echte vluchteling in de regio in de kou.

...Alsof er buiten azcs geen verkrachtingen worden gepleegd......

(Iets dat niet iedereen wil weten, en met recht, want het is gruwelijk genoeg, ik ben de serieverkrachter van Utrecht nog niet vergeten. Een gewone Hollandse amn, bleek. Idem de verkrachter annex moordenaar van Marianne Vaatstra. Zo kan ik nog wel even doorgaan. )

Is geen vergelijking.
Nu zijn er meerdere ruzies en verkrachtigen binnen 1 AZC
Maar vooral blijven bagitaliseren mensen.
'Het valt allemaal wel mee'........

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:06

Cowboy, die zat er altijd wel tussen, de echte dislect...maar analfabeet nou ook weer niet, dar is totaal niet kunnen lezen en schrijven en daarvan denk ik toch wel dat dat de allochtone medemens is, zoals bv de oudere generatie turken en marokkanen...

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:07

LadyMadonna schreef:
Ik lees meer dan alleen dit topic....
Reacties op nieuws sites, wordt ik heel verdrietig van.... Wilders die nu oproept tot verzet, wel geweldloos en democraties...
Is zijn goed recht, en het recht van de burger om te demonstreren...
Maar een flinke groep van zijn aanhangers zou dit zomaar eens aan kunnen pakken om flink te gaan rellen ben ik bang...

absoluut.. En dan legt hij de schuld bij de vluchtelingen, want zonder hen zouden er geen rellen zijn..
(zonder opruiende woorden zouden er ook een stuk minder rellen en oproer zijn).

het is net een kind dat een lollie wil momenteel in de tweede kamer.
verkiezingen laten uitschrijven, omdat hij nu even weer meer roeptoeter volgers heeft..
En stel dat hij zou willen, zouden die roeptoeter volgers zich dan realiseren dat mr Roeptoeter ergens geld vandaan moet halen om het sluiten van de grenzen te bekostigen, om het leger weer vol te plempen.. om bewaking op te schroeven.. waaaaaar zal hij dan op gaan bezuinigen? onderwijs, zorg, uitkeringen? want dat zijn altijd degene die het moeten ontgelden, simpelweg omdat die veel geld krijgen (ja, zelfs al krijgen ze krap, zit er nog steeds veel in die potjes, andere potjes zetten geen zoden aan de wal). En wat krijgen we dan, heel Nederland schreeuwend dat de vluchtelingen heel veel geld kosten? nah, die kosten nog steeds 36.000 per vluchteling.. het weren van vluchtelingen en bewaking, en vergeet vooral verhoogde bewaking voor mr roeptoeter zal veel meer kosten..

hoor vooral 'ik wil een lolly', maar niet waarvan hij al die lolly's denkt te gaan betalen? Nederland wil niet.. nee, dat deel van Nederland wat hij meer en meer opruit, tot er gekken zijn die gehoor geven en wel rotzooi trappen (maar ja, dat zijn dan rotte appels natuurlijk, dat is niet een goed beeld van de PVV, terwijl 1 rotte appel bij de vijand dat wel is) waarmee hij dan alsnog gelijk probeert te halen over de rug van de vluchteling, in plaats van zijn verantwoordelijkheid te nemen als aanstichter.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:07

Tcm62 schreef:
vuurneon schreef:
Genoeg Nederlanders die ook analfabeet of laaggeletterd zijn, maar ja om die nou met z'n allen uit Nederland te wippen is ook weer zoiets :')

Ben eigenlijk wel benieuwd welke groep dat is, gezien onze leerplicht... ;)

leerplicht, tja... Heel wat jaren geleden kon je dat wat makkelijker ontwijken. Buurmeisje volgende vanaf haar 12e ook geen onderwijs meer. Ze is nu 31. Werd niet ingegrepen destijds. Veel van de laaggeleterden bleven ook gewoon onder de radar, ze zaten in de klas maar dat was het ook en vervolgonderwijs werd gewoon niet gedaan: vanuit huis was vaak 'werken' ipv leren het credo. Mijn schoonoom heeft altijd tegen zijn kinderen gezegd: leren is voor luie mensen. Tja. Ook zijn kinderen zijn zeer vroegtijdig gestopt met school, want leren was bijzaak. Werken met je handen! Daar had je geen onderwijs voor nodig en was tijd verspilling.

Maar welke groep? Met name mensen uit de lagere SES, van wie de ouders ook analfabeet of laaggeletterd zijn. Zelfs hoogblonde autochtone mensen van 30 die niet verder komen dan hun naam te schrijven, omdat de ouders onderwijs onbelangrijk vonden en ze zelf ook niet kunnen schrijven en lezen. Dus nooit voorgelezen, nooit thuis geoefend etc.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 17-09-15 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:09

er zijn op het moment heel veel kinderen die slecht praten en nog slechter schrijven...van turken en marokkanen.Gewoon in Nederland geboren. :7

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:10

ravellie schreef:
Keep on dreaming.

Nee, dit is een handige opmerking. Om te willen vluchten voor oorlog hoef je niet laaggeschoold te zijn. Tussen de vluchtelingen zitten ook gewoon dokters, advocaten, tandartsen en psychologen. Correct me if I'm wrong, maar de Iraniers die destijds zijn gevlucht bijvoorbeeld waren juist vaak hoogopgeleid. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er niet ook een groot aantal laagopgeleiden tussen zit, maar dat terzijde.

Tcm62, er zijn helaas ook gewoon Nederlanders die analfabeet of laaggeletterd zijn. Als ik zo even snel Google zijn het ongeveer 1 miljoen autochtone Nederlanders en een half miljoen allochtone Nederlanders.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:11

ravellie schreef:
Keep on dreaming.

Stelling: om je land uit te vluchten en de halve wereld over te reizen heb je veel geld nodig.

Quiz: mensen die veel geld hebben zijn in het algemeen:
A) Hoog opgeleid;
B) Laag opgeleid;
C) Een boom (sorry, er moet altijd een duidelijk idioot antwoord in een quiz zitten. Dat is hier C, dus C is in elk geval FOUT)

Hint: in de groep minderjarige alleenstaande asielzoekers waar ik mee te maken had kon geen van de jongens of meisjes koken. Zelfs water koken was hen nieuw. Citaat van een meisje uit Sierra Leone: "Daar hadden wij thuis personeel voor".
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 17-09-15 14:19, in het totaal 2 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:13

geerke schreef:
er zijn op het moment heel veel kinderen die slecht praten en nog slechter schrijven...van turken en marokkanen.Gewoon in Nederland geboren. :7

Ook veel 'typische' Nederlanders die de taal niet machtig zijn. Als ik zie op Facebook wat voor commentaar er soms voorbij komt :') Afgeven op Mohammed dat hij de taal niet beheerst, terwijl ze dat zelf ook niet beheersen :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:16

Janneke2 schreef:
Dus uitleg graag.

Citaat:
Ik stam af van economische vluchtelingen en mijn betovergrootouders hebbende Nederlandse economie sterk helpen maken, dus ik denk dat dat meevalt.
Dit is een drogreden. Dat jij van mening bent dat jouw betovergrootouders de Nederlandse economie sterk hebben gemaakt en dat dus dat dat wel meevalt (verwijzend naar de huidige economische vluchteling) wil niet zeggen dat dit dus voor elke economische vluchteling (van nu) zal gelden (die paarse broek) en al helemaal niet iets waar ongeveer 443 jaar tussen zit. Imo zijn de meeste Hugenoten toch echt geen economische vluchteling geweest. Ze zijn er trouwens wel geweest, hoor en de meesten hebben zich (vooral diegenen in Zuid en Noord Holland) zeer goed ingezet voor de economie. Maar daar was de economische tijd dan ook echt naar. (en het is mooi dat je die verre succesvolle mensen aanhaalt, maar aangezien je per generatie x2 teruggaat is het misschien verstandig om ook verder te kijken dan enkel dat selectie groepje.. In 443 jaar tijd ben je ongeveer 17 generaties verder. Dan heb je zo’n 65.536 stamoudbetovergrootouders. Waarbij je er ook van vanuit kunt gaan dat het aantal personen die maar éénmaal voorkomen een stuk lager ligt. Ik heb ridders en grootgrondbezitter als voorouders, maar evens zo goed een arme boer en een klaploper. En alles er tussenin.)

In die tijd was het dus werken en je hebt eten. Soms een beetje, soms heel veel. Tegenwoordig heb je heel veel vangnetten van bijstand tot allerlei kortingen en subsidies waarin je gewoon zonder een arbeidspoot uit te steken toch een dak boven je hoofd en eten hebt. Deed je dat in 1572 dan moest je toch hopen dat je bij de kerk terecht kon voor schamel brood of ergens anders bedelen. Of steelde. Anders had je niet te eten. En ook geen dak boven je hoofd.

Overigens is het helemaal niet gezegd dat elke economische vluchteling uitkeringstrekkers zullen worden, maar als ze komen uit een omgeving waarin ze veilig zijn, waar je ook een baan en een economie hebt heb je hier weinig te zoeken als asielzoeker…. Dan solliciteer je maar op een baan oid, maar niet als een asielzoeker. Dan heb je de term vluchteling tegenwoordig imo niet eens te dragen.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 17-09-15 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:18

Tcm62 schreef:
Cowboy, die zat er altijd wel tussen, de echte dislect...maar analfabeet nou ook weer niet, dar is totaal niet kunnen lezen en schrijven en daarvan denk ik toch wel dat dat de allochtone medemens is, zoals bv de oudere generatie turken en marokkanen...

Nope.

Ik werk voor een vuilnisophaaldienst. Dat is hier geen werk voor allochtonen, want dan doen de lager opgeleide locals veel te graag (geregeld werk, redelijke inkomsten, goede werkgever).

In de afgelopen 10 jaar hebben we een tiental niet- allochtonen/locals leren lezen en schrijven.....gewoon vanaf (zo-goed-als) 0. Dankbare doelgroep. Zijn zo trots als een pauw dat zo op hun 45ste eindelijk kunnen lezen en schrijven. Laten zich er zelfs mee in de krant zetten (dat je denkt van: is DAT nou wel zo slim?). We hebben nog een 5-tal (bijna) analfabeten, maar die zitten nog in de ontkenningsfase.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:30

vuurneon schreef:
geerke schreef:

Ook veel 'typische' Nederlanders die de taal niet machtig zijn. Als ik zie op Facebook wat voor commentaar er soms voorbij komt :') Afgeven op Mohammed dat hij de taal niet beheerst, terwijl ze dat zelf ook niet beheersen :')

van Wiki..

betreft dus het deel Autochtoon en het deel 'oud'

Nederland kent 1,5 miljoen laaggeletterden (ongeveer 10% van de bevolking). Daarvan behoort 1,1 miljoen tot de potentiële beroepsbevolking tussen 16-65 jaar. 70% van de laaggeletterden is autochtoon, de helft werkt, vrouwen zijn oververtegenwoordigd en bij allochtonen komt het relatief vaker voor.

bij allochtonen komt het relatief vaker voor.. in procenten dus, niet in aantallen..
Een deel van deze mensen kan ook nog wel schrijven en lezen op net niveau in hun moerstaal en zullen dus uit het gebied van laagletterigheid stijgen op het moment dat ze de nederlandse taal in woord en geschrift machtig worden met onderwijs.. de reden dat vrouwelijke allochtonen meer vertegenwoordigd zijn, heeft te maken dat veel landen van afkomst vrouwen slechts 'lagere' school laat aflopen, daarna helpen ze thuis.

maar het grootste deel van de laaggeletterden in Nederland (in aantallen) bevind zich onder de blond haar blauwe ogen, kaasvretende Nederlander die deel uit maakt van de beroepsbevolking (althans die leeftijdsgroep).

of het nu een allochtoon of autochtoon, man of vrouw is.. Laagletterigheid valt iets aan te doen..
met name niet veroordelen en openstaan voor deze problematiek, moedigt deze mensen aan om naar voren te stappen en er ook wat aan te doen.

blijf vooral wijzen naar die allochtoonse vrouw, die het huis niet uitkomt en niet eens kan lezen.. en ze zal ook inderdaad het huis niet meer uitkomen en zich erbij neerleggen dat ze als onderkant van de samenleving beschouwd wordt, 'die buitenlander, die niet eens Nederlands kan'.. Nee, dat moedigt de mensen lekker aan om Nederlands te leren.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:04

Cowboy55 schreef:
Quiz: mensen die veel geld hebben zijn in het algemeen:
A) Hoog opgeleid;
B) Laag opgeleid;
C) Een boom (sorry, er moet altijd een duidelijk idioot antwoord in een quiz zitten. Dat is hier C, dus C is in elk geval FOUT)

_O-

Lees net op onze regio fb pagina dat ons dorp kennelijk op een geheime coa lijst staat.....
Eerste reactie daarop;

Citaat:
Jullie spooren niet helemaal zeker op zouten met die geiten neukers niks hier heen halen terug sturen met gang

Nee, met zulkes gaan we de oorlog wel winnen.....

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:11

ravellie schreef:
Keep on dreaming.

Toch is dat wel zo en dat is ook logisch, om twee redenen:
1) dat zijn degenen die de reis konden bekostigen
2) dat zijn de mensen die het aan de stok krijgen met zowel IS als Assad, omdat ze vaak meer tegengas geven.

Wat betreft het grote aantal laaggeletterden; vanuit mijn ervaring als taaldocent kan ik je verzekeren dat dat echt zo is. Ik werk op freelancebasis, dus mijn lessen gaan pas door bij voldoende belangstelling, maar ik heb in de afgelopen 9 jaar nog nooit meegemaakt dat een cursus van mij gecanceld werd. Die zitten altijd vol. Met name toen ik nog de specifieke alfabetiseringscursussen gaf, had ik makkelijk meer dan fulltime kunnen werken. Het duurt vaak even voor mensen voor zichzelf durven toegeven dat ze laaggeletterd zijn, maar als dat gebeurt, gaan ze er meestal ook echt voor en hebben ze het liefst iedere dag les.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:20

Laaggeletterd en analfabeet is een groot verschil.

Laaggeletterd is een tendens, het accent binnen het onderwijs is verschoven, meer met pc, meer opdrachten maken, meer creativiteit is alles, meer redzaamheid...ook omdat de computer alles corrigeerd en men geen epistels meer schrijft.

Ik merk het om mij heen, lezen is iets wat ook al steeds minder gebeurd, plaatjes kijken wel...

Het vervelende is dat scholing over de grens nergens gehonoreerd wordt als in het land zelf.

Gaan wij met HBO over de grens is onze olleiding ook niks meer waard.

Deze mensen zijn de taal niet machtig, dus aan het werk als bv top verkoper bij een commercieel bedrijf gaat het niet worden...stel je hebt geen talen knobbel, dan gaat het erg moeilijk worden...

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:24

Cowboy55 schreef:
Tcm62 schreef:

Nope.

Ik werk voor een vuilnisophaaldienst. Dat is hier geen werk voor allochtonen, want dan doen de lager opgeleide locals veel te graag (geregeld werk, redelijke inkomsten, goede werkgever).

In de afgelopen 10 jaar hebben we een tiental niet- allochtonen/locals leren lezen en schrijven.....gewoon vanaf (zo-goed-als) 0. Dankbare doelgroep. Zijn zo trots als een pauw dat zo op hun 45ste eindelijk kunnen lezen en schrijven. Laten zich er zelfs mee in de krant zetten (dat je denkt van: is DAT nou wel zo slim?). We hebben nog een 5-tal (bijna) analfabeten, maar die zitten nog in de ontkenningsfase.

Bijzonder, die zijn allemaal volgens de mamoetwet leerplichtig geweest tot hun 16e...dan zijn ze gewoon niet naar school geweest, de schoolleiding heeft geslapen, de verzuimambtenaar besrond dan nog niet.

Sorry, maar ik vind het moeilijk te geloven...dat ze slecht kunnen schrijven, lezen en spellen, tja...die zullen uit desintresse wel nooit lezen of schrijven...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:25

Tcm62 schreef:

Laaggeletterd is een tendens, het accent binnen het onderwijs is verschoven, meer met pc, meer opdrachten maken, meer creativiteit is alles, meer redzaamheid...ook omdat de computer alles corrigeerd en men geen epistels meer schrijft.

Ik merk het om mij heen, lezen is iets wat ook al steeds minder gebeurd, plaatjes kijken wel...

Het vervelende is dat scholing over de grens nergens gehonoreerd wordt als in het land zelf.

Deze mensen zijn de taal niet machtig, dus aan het werk als bv top verkoper bij een commercieel bedrijf gaat het niet worden...stel je hebt geen talen knobbel, dan gaat het erg moeilijk worden...

Als die hogere opleidingen van ons zo weinig waard zijn, wat doen al die buitenlandse promovendi dan hier?

En wel apart dat je iemand die er zijn brood mee verdiend gaat vertellen wat het verschil is tussen laaggeletterd en analfabeet. Ze zegt toch ook alfabetiseringscursussen te geven die helemaal vol zitten?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:28

Joh. Dacht je dat ik het verschil niet ken tussen laaggeletterdheid en analfabetisme? :') Volgens mij heb ik net aangegeven in die richting werkzaam te zijn... Maar ik heb het hier over die vorm van laageletterdheid waarbij mensen weliswaar niet volledig analfabeet zijn, maar functioneel wel; ze kunnen niet voldoende lezen en/of schrijven om zich in de maatschappij te kunnen redden. En geloof me dat die tendens echt niet bestaat in het huidige onderwijs; kinderen kunnen zich in geschrift juist vaak uitstekend uitdrukken, juist door al dat computerwerk dat ze (al dan niet moeten) doen. Dat het grammaticaal en spellingstechnisch dan niet bepaald perfect is, is weer een heel ander verhaal, maar heeft weinig te maken met functioneel analfabetisme cq laaggeletterdheid.

Het is ook niet een op een waar dat je opleiding waardeloos is als je de grens overgaat; dat is zeer sterk afhankelijk van je werkgebied. Ik woon en werk in de Brainport-regio; hier is het vergeven van de techneuten uit alle uithoeken van de wereld. Ik heb er ook heel wat in mijn NT2-cursussen. En het is hier juist ook niet altijd van toepassing dat je als topverkoper niet aan de slag kunt als je het Nederlands niet 100% beheerst. Als je maar vloeiend Engels spreekt en liefst nog 1 of 2 andere talen, kom je vaak al een heel eind.
Wat wel erg jammer is, is dat opleidingen voor artsen en verpleegkundigen wel al snel waardeloos zijn, met name als je van buiten de EU komt. Terwijl de gezondheidszorg in verschillende landen juist heel hoog aangeschreven staat, zijn die mensen niet meer bevoegd als ze in Europa zijn. Terwijl we best wat goede artsen zouden kunnen gebruiken hier en daar.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:29

Tcm62 schreef:

Hoeveel Amerikanen en Britten wonen er niet in Nederland die geen woord Nederlands spreken? Daar hoor je niemand over en als je bij een internationaal bedrijf werkt en goed Engels spreekt hoeft het imo ook helemaal geen probleem te zijn. Ik ken een Britse jongen die vanaf zijn 8e in Nederland heeft gewoond (speelde voor jong ajax oid, zonder zijn ouders dus) en nu, op zijn 25e, misschien 3 woorden Nederlands spreekt. Die heeft dus vrijwel zijn hele leven in Nederland gewoond, maar ja, "iedereen spreekt toch Engels?".

Daarnaast is het verschil tussen laaggeletterdheid en analfabetisme niet zo groot, zoek de definitie maar op.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:34

Ik heb voor Amerikanen en Britten gewerkt, inderdaad spraken een half woord Nederlands, maar ze behoorden wel tot de direktie...in een internationaal georienteerd land met heel veel buitenlandse bedrijven, is dar niet zo vreemd.

Gaan we een booming busines met Syrie aan, dan is een grote groep Syriers erg aantrekkelijk voor de arbeidsmarkt...

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:36

Janneke2 schreef:
Citaat:
De wereld heeft wel geleerd om niet gelijk op zo'n manier in te grijpen.. Zie Irak..

?????
Daar ging het om oliebelangen, niet om een revolutie van onderop.
(Eerst werd Saddam Hoessein door de US of A in het zadel geholpen en gehouden, toen hij stout was, moest hij weg.)

Een van de redenen waarom ik mijn twijfels blijf hebben over het 'assad is een dictator en heeft chemische wapens' verhaal.

Want laat Syrie nou ook olie hebben, sterker nog, de syrische olievelden zijn een verlenging van olievelden van Irak als ik t me goed herrinner. En daarnaast hebben ze ook nog gas, en gas en olie pijpen die door hun land weer naar andere landen gaan...

Dus, blijf ik, met Iraq in het achterhoofd toch een beetje sceptisch over de goede bedoelingen van de Usa die wilden dat wij met zn allen Syria even van een andere regering wilden voorzien..

editje: Gisteren een gedeelte van een interview gezien met Assad op RTV.
Had wel een aantal brilliante uitspraken naar degenen die wapens hebben gestuurd en nog steeds sturen naar de rebbelen (en IS)
'Terrorism is like a scorpion, if you put it in your pocket, it will bite you'

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:34

[/quote]Tcm62:
Bijzonder, die zijn allemaal volgens de mamoetwet leerplichtig geweest tot hun 16e...dan zijn ze gewoon niet naar school geweest, de schoolleiding heeft geslapen, de verzuimambtenaar besrond dan nog niet.

Sorry, maar ik vind het moeilijk te geloven...dat ze slecht kunnen schrijven, lezen en spellen, tja...die zullen uit desintresse wel nooit lezen of schrijven...[/quote]

Ik kan je vertellen dat ik genoeg cliënten heb die niet tot hun zestiende op school hebben gezeten. En de periode dat ze wel op school zaten niets hebben geleerd. Doordat ze van school naar school getrapt werden, spijbelden, stoned in de klas zaten, gedetineerd waren of simpelweg van hun ouders moesten of mochten werken.
Toegegeven, hun naam kunnen ze meestal nog wel schrijven. Daarna houdt het op ;)
Tuurlijk stond de leerplichtambtenaar dagelijks op de stoep. Alleen hielp dat niet veel.

Indestal

Re: verdronken Aylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:37

Dan hebben we het dus over een groep afvalligen binnen de maatschappij...niet echt een groep als representatief te nomen als we over analfabeten praten..dit soort lui daar is gewoon te lam voor wat dan ook, zelfs als kind al niet aanpasbaar..