Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 13:53

Sammie schreef:
Vergelijkaar met het WOORD buitenbeentje. Dat had vroeger ook een veel negatievere betekenis dan wat het nu heeft..

Nies_ schreef:
Slecht dat ze bij CNN nog te stom zijn om zoiets simpels te vertalen :+
Ach..sinds ze bij de BBC het jaar van het paard in doventaal omzetten naar jaar van de ho.eren kijk ik nergens meer van op :')

Hier in Nederland.."buitenlander" zegt jij moet dood..bedoelt...val kapot. |(

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 13:53

Nogmaal, niet het hele vliegtuig stond in brand, en dit zijn maar een paar van de bijna 300 paspoorten. Kan dus best zijn dat deze paspoorten uit een niet verbrand deel komen, uit de bagage in bagage compartimenten boven de stoelen. Dan kunnen ze er dus best onbeschadigd uit zien.

Verder kan er nog een visa in een oud paspoort zitten dat icm het nieuwe paspoort werkt.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 13:55

Sammie schreef:
In een oorlogssituatie snap ik wel dat je militaire vijandige vliegtuigen neerhaalt, ook al heb je dan ook te maken met mensenlevens. Want als je dat niet doet , heb je kans dat ze jou en je vrienden doden. Oorlog is lastig en zorgt voor hypocriete acties. Het doden wordt dan wel <sneller> geaccepteerd. De triomfantelijke uitspraak wordt er niet minder om, maar was wel erger geweest als hij dit had gevonden met de kennis dat het daadwerkelijk een burgervlucht was geweest. :)

Dat is dan een hele verkeerde en grove fout, even een verkeerd vliegtuig neerhalen, hoe vaak gaan ze er nog naast zitten? Ik vind het zoizo heel erg dat er vliegtuigen neergehaald worden :( Niet te bevatten

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 13:56

Heimdallr schreef:
Waarom wil je lichamen zien? Dan ben je toch ziek. Je kan jezelf daar ook behoorlijk mee traumatiseren.

Misschien wel mensen die op zoek zijn naar bekenden? Je weet het niet.. En daarnaast iedereen is anders, de wereld is hard, keihard. En daar staan we maar veel te weinig bij stil, zo verkeerd vind ik het niet als mensen via internet zoiets te zien krijgen, mensen in oorlogsgebied zien dit dagelijks in real life, een stukje bewustwording d.m.v. visualisatie van de gruwelijkheden in deze wereld is soms zo verkeerd nog niet. Brengt je voor heel even weer met beide voeten op de grond.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 13:57

ceasario schreef:

-O- Ik geeft het op.. :)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 13:57

Jaime_ schreef:
Heimdallr schreef:
Waarom wil je lichamen zien? Dan ben je toch ziek. Je kan jezelf daar ook behoorlijk mee traumatiseren.

Misschien wel mensen die op zoek zijn naar bekenden? Je weet het niet.. En daarnaast iedereen is anders, de wereld is hard, keihard. En daar staan we maar veel te weinig bij stil, zo verkeerd vind ik het niet als mensen via internet zoiets te zien krijgen, mensen in oorlogsgebied zien dit dagelijks in real life, een stukje bewustwording d.m.v. visualisatie van de gruwelijkheden in deze wereld is soms zo verkeerd nog niet. Brengt je voor heel even weer met beide voeten op de grond.

:j
Goed verwoord, daarom wilde ik het filmpje ook zien toen inderdaad.

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 13:58

Nou, toen de lesauto waarin ik reed afgebrand was, was zijn blauwe parkeerkaart nog heel terwijl bijna alles weg is.... Zijn bevoegdheidspas daarentegen was wel weg... Volgens mij kunnen paspoorten best wat hebben. Wat dribbel zegt, misschien het visa nog in een oud paspoort... Vandaar toch dat paspoort...

Heel veel sterkte voor de nabestaanden, dit is gewoon verschrikkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:00

Wow, het is echt raar om die tweet van xjintewals te zien en de foto op instagram van reetje08... Beide zijn nu gewoon dood, en dat terwijl ze zich zo verheugden op de vlucht. Kan me niet voorstellen hoe het toen zou zijn toen ze neergeschoten werden...

En die Australiërs die in dat toestel zaten, waren familie van een familie die al eerder iemand had verloren door zo'n vlucht; MH370

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:00

Zat trouwens ook op Facebook voorbij komen dat er een aids expert aan boord was.

Indirect kunnen er dus veel meer slachtoffers vallen na deze ramp. Hij scheen nogal toonaangevend te zijn.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:01

Sammie schreef:
ceasario schreef:

-O- Ik geeft het op.. :)

Nog 1 buitenlanders roepen jullie moeten allemaal dood..Anders gezegd jullie kunnen allemaal kapot vallen..

Buitenlanders zoeken blijkbaar ook naar vertalingen..Het is maar net wat je zwaar weegt.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:01

Een paspoort is niet echt breekbaar in die zin, ook omdat er veerkracht in zit. 10 kilometer val zal dus geen probleem zijn. Verder staan ook niet alle delen in brand, en zijn de resten over 15KM verspreid, grote kans dus dat zo'n licht object anders valt dan de zwaardere delen van het vliegtuig zelf. Is IMO dus niet verrassend dat sommige paspoorten het overleefd hebben.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:02

palousa_boy schreef:
Zat trouwens ook op Facebook voorbij komen dat er een aids expert aan boord was.

Indirect kunnen er dus veel meer slachtoffers vallen na deze ramp. Hij scheen nogal toonaangevend te zijn.

Er is een aids congres in Australië. In totaal zaten 108 deelnemers (al dan niet met aanhang) aan dit congres in het toestel.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:03

Rusland zegt de ze de zwarte dozen niet zullen aannemen. Hele goede zet.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:03

palousa_boy schreef:

Maak er daar volgens sommige kranten maar 108 van. Gingen naar een conferentie. :)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:04

Jaime_ schreef:
Heimdallr schreef:

Ik denk dat er ook veel mensen zijn die het puur voor de 'sensatie' en uit nieuwsgierigheid kijken. Maar moeten ze zelf weten.

Ik ben best veel bezig met dingen die over de hele wereld gebeuren, meer dan mensen om mij heen doorgaans. Ik sta er veel bij stil en probeer hier en daar te helpen d.m.v. een donatie bijvoorbeeld en toch hoef ik deze foto's niet te zien hoor.

Lijkt me overigens verschrikkelijk om voor bekenden te moeten zoeken in zulk soort foto's en video's... -O-

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:05

Vind overigens dan Schiphol en Malaysia airlines het heel erg goed doen. Passagiers kunnen bij Malaysia geld terug krijgen als ze niet meer willen vliegen en de opvang die ik zo hoor, is erg goed.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:06

RoosG schreef:

bron?

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:06

Als ik NOS goed begrijp komt er zo weer een persconferentie.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:07

Er wordt wel steeds meer bekend over de slachtoffer en wie ze zijn. Dan komt het nog even 3x zo hard binnen, want ze krijgen een achtergrond, een school, een voetbal club of een gezin.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:08

BBC (UK tijd, -1 tov NL)
13:01: More than half of the nearly 300 people on the aircraft were from the Netherlands. Dutch Justice Minister Ivo Opstelten (pictured) has told a news conference that investigators from the Netherlands will leave for Kiev as soon as possible: "In consultation with the Ukrainian authorities, the investigation will start as soon as possible. The safety board will work on the investigation from the Netherlands."

Dribbel schreef:
RoosG schreef:

bron?

Gevonden;
BBC (tijd -1 tov NL)
12:52: BBC Monitoring "We are not going to take the crashed Boeing's flight recorders" - Russian Foreign Minister Sergei Lavrov.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:12

Sammie schreef:
palousa_boy schreef:

Maak er daar volgens sommige kranten maar 108 van. Gingen naar een conferentie. :)

Ja die kranten krijg ik hier niet ;)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:17

Laatst bijgewerkt door Kentaro op 18-07-14 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Furrow

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:20

Misschien willen ze deze niet aannemen omdat ze onpartijdigheid willen garanderen.
Niet dat dit een Russisch stokpaardje is :)

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:21

Of iemand heeft wat politieke druk uitgeoefend. Je weet maar nooit. Punt is dat dozen naar de juiste partij gaan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 14:23