De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ceriadwen

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 23:20

Die partij is gekozen door mensen, die hoort daar blijkbaar te zijn omdat er genoeg mensen zijn die vinden dat hij niet uit zijn nek praat.

Hoe de structuur binnen de PVV geregeld is, is helemaal niet van toepassing. Daarnaast als mensen dat een probleem zouden vinden dan zijn er genoeg andere partijen om op te stemmen, dus ook daar is voor gestemt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 23:20

Ik heb het prima begrepen, ik denk er alleen een beetje anders over dan jij. :')
Ik noemde al eerder dat ze weigeren ook maar in het minst samen te werken met de PVV en dat houdt ook in de moties bij voorbaat niet te steunen. Dat recht hebben ze, wat jij er ook van vinden mag. Wilders is sinds de laatste stemronde voor de Tweede Kamer nog best geradicaliseerd, ze hebben alle recht om daartegen te ageren op welke manier dan ook.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 23:21

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 23:23

Ik vind dat ze dit land moeten besturen op een professionele manier. En daar hoort bij dat je moties die je goed vind steunt, en moties die je niet goed vind niet steunt.

Maar moties niet steunen omdat de persoon die ze uit je niet aanstaat is te belachelijk voor woorden

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 23:24

Ceriadwen schreef:
Die partij is gekozen door mensen, die hoort daar blijkbaar te zijn omdat er genoeg mensen zijn die vinden dat hij niet uit zijn nek praat.

Maar wat is dan nog de functie van die andere 20 mensen van de PVV die zetels bezetten in de tweede kamer, maar alleen als ja knikkend klapvee achter de leider aan mogen lopen?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 23:26

Ceriadwen schreef:
jahoor, helaas weet ik prima waar ik over praat.

Dat blijkt niet uit je post. Je geeft daarin een onjuiste voorstelling van zaken.

Ik vind het overigens erg prima dat de pvda tegen alle moties van de pvv gaat stemmen. Daarmee diskwalificeren ze de pvv, net als vroeger met Janmaat. Lijkt mij een prima opstelling.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 22-03-14 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 23:28

Arabesk schreef:
Ceriadwen schreef:
Nee, je hebt het niet helemaal begrepen. PVDA zal bij welke motie dan ook tegen de PVV zijn. Ongeacht wat de PVV inbrengt. DAT is fout.

Als een partij het niet met een motie eens is, dan is dat prima en dan moeten ze ook tegen stemmen. Maar alleen tegenstemmen (ook al zou je anders de motie steunen) omdat het Wilders is, is kleuterschool niveau en een ondermijning van ons sociaal stelsel

Dat is een keuze van de PvdA.

Het toelaten van een ondemocratische partij in onze tweede kamer, dát is pas ondermijnen van ons systeem. De eerste stap in de route naar een dictatuur. De PVV is een voorbeeld van hoe dictatuur werkt; één persoon bepaald de standpunten, visie en uitspraken. Partijleden hebben niets in te brengen en worden door de leider uitgezocht. Dat is een gevaarlijke zaak! Ik stem liever....

Ik ben het helemaal met je eens, Arabesk :D

Behalve dat de PVV geen democratische partij is, vind ik het onaanvaardbaar dat de PVV geen inzicht geeft in de donaties die zij ontvangen, m.a.w. wie financiert de PVV? En de samenwerking van de PVV in Europa met Le Pen en Flip de Winter vind ik gevaarlijk. Al geloof ik dat dochter Le Pen wat gematigder is als vader Le Pen.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 23:29

Arabesk schreef:
Ceriadwen schreef:

Maar wat is dan nog de functie van die andere 20 mensen van de PVV die zetels bezetten in de tweede kamer, maar alleen als ja knikkend klapvee achter de leider aan mogen lopen?

je weet niet wat er binnenskamers allemaal overlegd wordt

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 23:30

Nikass schreef:
Ceriadwen schreef:
jahoor, helaas weet ik prima waar ik over praat.

Dat blijkt niet uit je post. Je geeft daarin een onjuiste voorstelling van zaken.

Ik vind het overigens erg prima dat de pvda tegen alle moties van de pvv gaat stemmen. Daarmee diskwalificeren ze de pvv, net als vroeger met Janmaat. Lijkt mij een prima opstelling.

Als we vroeger naar Janmaat hadden geluisterd hadden we nu niet in deze sjit gezeten

In de gevangenissen staan de maatschappelijk werkers, de psychologen en psychiaters in de rij om je van de nodige hulp te voorzien. In de echte wereld sta jij in de rij om de nodige hulp te krijgen.

En ga mij nou niet vertellen dat dit anders is.
Laatst bijgewerkt door Ceriadwen op 22-03-14 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 23:30

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 23:33

Ceriadwen schreef:
Als we vroeger naar Janmaat hadden geluisterd hadden we nu niet in deze sjit gezeten

Waar hébben we het over in NL? We hebben allemaal te vreten en we hebben het best goed.

En de problemen die we hebben, los je niet op door een bevolkingsgroep eruit te gooien. Zelfs al gooien we alle Turken, Marokkanen, Duitsers (koningshuis gratis erbij) etc eruit, dan nog is er criminaliteit, steuntrekkers, werkloosheid (of gaan we zelf de wc's schoonmaken en asperges steken?)

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 23:34

Niet helemaal waar Arabesk. Voedselbanken hebben tekorten en wachtlijsten, gaat er ergens iets niet goed in deze welvaartsstaat

Ik heb te vreten, ik kom niks tekort en heb ook geen last van allochtonen. Helaas is het wel zo dat als er een keer iets gebeurd in het dorp dat het dan wel allochtonen zijn. Draagt niet bij aan mijn verdraagzaamheid, helaas, maar dat is mijn probleem.
Laatst bijgewerkt door Ceriadwen op 22-03-14 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 23:34

Ceriadwen schreef:
Precies twee eeuwen gelden als het er niet meer zijn. Het enige van recente geschiedenis is Ierland, en dat is ook zo een pak hem beet 50/40 jaar teug dat het daar heftig was

Kijk een wiki over christelijke terroristen :)

Was helemaal vergeten dat Andres Breivik al die moorden heeft gedaan om de de Noorse christelijk waarden werden geschonden door alle immigranten. Daarij was GW een voorbeeld voor hem.
GW was daar zelf natuurlijk verre van blij mee (understatement).

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 23:36

Ceriadwen schreef:
Niet helemaal waar Arabesk. Voedselbanken hebben tekorten en wachtlijsten, gaat er ergens iets niet goed in deze welvaartsstaat

En gaan we dat oplossen met minder Marokkanen????????

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 23:36

Ceriadwen schreef:
In de gevangenissen staan de maatschappelijk werkers, de psychologen en psychiaters in de rij om je van de nodige hulp te voorzien. In de echte wereld sta jij in de rij om de nodige hulp te krijgen.

Die zitten daar waarschijnlijk ook omdat een heel aantal mensen in de gevangenis eigenlik hadden moeten worden opgenomen in de GGZ. Maar daar is de teveel bezuinigd...

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 23:37

Arabesk schreef:
Ceriadwen schreef:

Nee dat weet ik wel zeker van niet.

Ceriadwen

fransje23 schreef:
Ceriadwen schreef:

Die zitten daar waarschijnlijk ook omdat een heel aantal mensen in de gevangenis eigenlik hadden moeten worden opgenomen in de GGZ. Maar daar is de teveel bezuinigd...

OK, dan snappen we elkaar!

fransje23

Arabesk schreef:
Ceriadwen schreef:

Al we nu die criminele Marokkanen brood laten bakken als een project en dat geven aan de voedselbank!
Hun zijn van straat, er is brood en de kosten waren we anders kwijt aan politie etc

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 23:38

fransje23 schreef:
Ceriadwen schreef:
Precies twee eeuwen gelden als het er niet meer zijn. Het enige van recente geschiedenis is Ierland, en dat is ook zo een pak hem beet 50/40 jaar teug dat het daar heftig was

Kijk een wiki over christelijke terroristen :)

Was helemaal vergeten dat Andres Breivik al die moorden heeft gedaan om de de Noorse christelijk waarden werden geschonden door alle immigranten. Daarij was GW een voorbeeld voor hem.
GW was daar zelf natuurlijk verre van blij mee (understatement).

je hebt gelijk, ik was die man en zijn eenmansactie vergeten te scharen onder de Christelijke Terroristen

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 23:39

fransje23 schreef:
Arabesk schreef:

Al we nu die criminele Marokkanen brood laten bakken als een project en dat geven aan de voedselbank!
Hun zijn van straat, er is brood en de kosten waren we anders kwijt aan politie etc

Geen slecht idee

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 23:41

Ceriadwen schreef:

Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Janmaat had ook leuzen als "vol is vol" en "eigen volk eerst". Daarbij was hij zwaar conservatief.

Het verbaasd mij ook totaal niet dat Sörensen, senator voor de PVV, achter de uitspraken van GW staat. Ik vind het wel goed, dat Leefbaar Rotterdam afstand heeft genomen van de PVV.

Dat bevreemdt mij ook zo aan GW. Hij zat eerst in de Tweede Kamer voor de VVD, aan de rechterzijde. Nadat hij de PVV heeft opgericht was het eerst vooral een one-issue-partij = anti-islam. Later kwam daar ineens de zorg en de pensioenleeftijd bij. Dus hij is naar links/sociaal geschoven. En nu is de anti-EU erbij gekomen, vrij conservatief.

Het lijkt wel, of hij de onderwerpen uitzoekt, waarmee hij kiezers kan binnenhalen. :D Hij draait. :D

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 23:41

Ceriadwen schreef:
fransje23 schreef:

OK, dan snappen we elkaar!

Yeah zijn we het toch ergens over eens *\o/* :D

Maar dat is echt een belahelijke bezuinig op de GGZ. ij de berekening van de besparing zijn de ze extra kosten voor politie vanwege overlast en gekke situaties vergeten door te berekenen. :roll:
Bovendien voelen mensen zich ook onveilig op straat en in huis met een buur die hevige psysche klachten.. Terecht want in een waan worden ook wel mensen vermoord. Dat zijn situatie waarbij er echt alleen maar verliezers zijn.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 23:46

fransje23 schreef:
Ceriadwen schreef:

Drie keer raden, welke partij vooral is voor een versobering van de GGZ? De gevolgen van versobering van de GGZ is, behalve dat de cliënt geen behandeling krijgt, meer overlast en criminaliteit op straat en in de maatschappij. En dat voor een partij, die is voor meer veiligheid op straat.

Ceriadwen

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 23:48

zitten 2 V's in?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 23:49

Ceriadwen schreef:
fransje23 schreef:

Geen slecht idee

En wie gaat het meel betalen?? De Nederlandse staat? Het begrotingstekort is al te hoog....

Wat doen we met criminele Turken? En criminele NL-ers