Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:12

Nou waarom ik een kaping denk is omdat het vliegtuig omdraaide en van route veranderde.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:15

gohya schreef:
Nou waarom ik een kaping denk is omdat het vliegtuig omdraaide en van route veranderde.

Ik zeg niet dat het geen kaping is, alleen dat er nog niks over duidelijk is en dat ik niet verwacht dat de verdwijning iets met die lading te maken heeft.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:19

Zolang er geen brokstukken gevonden en getoond worden vind ik het vooral nog een verhaal met een groot vraagteken....

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:07

muntdrop schreef:
MyHorseGirl schreef:
Vraag me echt af of het wel echt zo is. Het staat onomstotelijk vast, maar staat wel tussen aanhalingstekens. Ook vreemd dat ze nu pas speciale technologie toegepast hebben om dit vast te kunnen stellen. Volgens mij is het gewoon 'nep' en zeggen ze het om er gewoon van af te zijn.

Waar van af te zijn?

Denk je dat het nu 'klaar' is? Het is namelijk best belangrijk dat wordt achterhaald wat er precies gebeurd is. Stel het is een probleem met het type vliegtuig, dan is het belangrijk dat dat wordt aangepakt. Door de oorzaak te achterhalen wordt vliegen weer een beetje veilig. Het is echt niet zo dat het hier bij laten hoor.

Kimberley12 verwoordt het precies goed:
Citaat:
Het komt bij mij een beetje over als we hebben nu lang genoeg gezocht, we brengen een bericht de wereld in, en daar kunnen de nabestaanden het mee doen. Vindt het nogal wat allemaal, niets gevonden, en dan zomaar aannemen dat hij in de oceaan ergens ligt....

Eerst weten ze niets en wordt er heel veel gespeculeerd en nu hebben ze ineens speciale technieken en onderzoeksmethoden kunnen toepassen.. Ik vind het vreemd! En vooralsnog hebben ze niks gevonden, behalve weer vage brokstukken.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:11

het onderzoek is natuurlijk gewoon door gegaan en is niet ineens nieuw. wanneer er uit zo'n onderzoek echt bewijs komt, dan brengen ze dat pas naar buiten.

maar moet zeggen dat ik ook het gevoel kreeg dat "er lang genoeg was gezocht". Toch geloof ik niet dat het onderzoek hier stopt.

Anne___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:53

Misschien is van te voren de "black box" er wel uit gehaald en krijgen we helemaal niks te weten, ik bedoel waarom zou je een andere route programmeren en van de radar willen verdwijnen zonder dat iemand er achter komt (als dat het geval was en überhaupt mogelijk is dat de "black box" eruit gehaald kan worden) dan laat je de "black box" er toch niet inzitten? Is even een gedachte.. :Y)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:57

muntdrop schreef:
gohya schreef:

Ik zeg niet dat het geen kaping is, alleen dat er nog niks over duidelijk is en dat ik niet verwacht dat de verdwijning iets met die lading te maken heeft.

Ik denk ook dat het niets met die lading verder te maken heeft.Ik denk dat er 2 asiel ergens wilde aanvragen?

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:59

En toch blijf ik steeds het gevoel houden, dat ze meer weten, dan dat er naar buiten wordt gebracht...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:06

kimberley12 schreef:
En toch blijf ik steeds het gevoel houden, dat ze meer weten, dan dat er naar buiten wordt gebracht...

dat is altijd zo. ze moeten alles zeker weten en/of kan het zijn dat vroegtijdig info schade kan opleveren aan het onderzoek of erger.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:07

Tja, persoonlijk komt het bij mij helemaal niet op die manier over. Ieder geval niet als "we hebben nu lang genoeg gezocht".

En joh, misschien zijn die speciale technieken en onderzoeksmethodes gewoon heel lastig uit te voeren, of duurt het gewoon heel lang voor hier resultaat uit komt.

Ik kan me niet voorstellen dat zo'n maatschappij die als goed en veilig bekend staat zoiets naar buiten brengt om er maar vanaf te zijn. En waar vanaf zijn ze dan nu precies? Het enige wat ik eruit haal is dat het vliegtuig zeer waarschijnlijk daar is neergestort en dat iedereen heel erg zeer waarschijnlijk dood is. Verder wordt er nog gewoon doorgezocht, maar uit een onderzoek is een nieuwe locatie gekomen om te gaan zoeken en dat hebben ze naar buiten gebracht.

De informatie is aangeleverd door het Britse bedrijf Inmarsat en de 'Air Accident Investigation Branch' (AAIB), wat zouden die eraan hebben om verzonnen informatie te leveren? Als zoiets naar buiten zou komen kunnen malaysia airlines en deze bedrijven ook wel hun deuren sluiten, zou niet weten waarom ze dit risico zouden willen lopen.

En dat ze meer weten zou goed kunnen, maar ik heb liever dat ze alleen informatie naar buiten brengen waar ze 100% zeker van zijn dan allerlei speculaties of vermoedens.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:24

Naar het toestel van Air France is ruim twee jaar gezocht na verdwijning, voordat ze het toestel vonden en de zwarte dozen konden bergen en onderzoeken.

Bij een zo populair vliegtuig als de Boeing 777 gaan ze echt door tot ze weten wat de oorzaak is van een eventuele crash. Het vliegtuig is te populair en ze willen echt weten waardoor deze crash is veroorzaakt, alleen maar om te weten wat er eventueel aan het vliegtuig aangepast moet worden. Als het al aan het vliegtuig heeft gelegen.

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 23:47

Weet je wat ik vaag vind aan het hele verhaal is dat eerst de communicatie word uitgeschakeld het vliegtuig de andere kant opgaat en dan crasht in de zee klinkt heel stom maar daar hoefde die toch niet voor om te draaien.
Ik vind alles hieraan vreemd het vliegtuig van air france hadden ze toch al eerder gevonden maar konden ze er niet bij komen.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 00:11

tribeworld schreef:
Weet je wat ik vaag vind aan het hele verhaal is dat eerst de communicatie word uitgeschakeld het vliegtuig de andere kant opgaat en dan crasht in de zee klinkt heel stom maar daar hoefde die toch niet voor om te draaien.
Ik vind alles hieraan vreemd het vliegtuig van air france hadden ze toch al eerder gevonden maar konden ze er niet bij komen.

Die van air france is dan ook niet eerst de hele andere kant op gevlogen he, dat weet je een stuk nauwkeuriger waar je moet zoeken. In dit geval zijn ze al eventjes bezig geweest om te bepalen waar dat ding heen is gevlogen, en dan is het alsnog moeilijk om de exacte locatie te bepalen.

En tuurlijk is het een vaag verhaal, daarom zijn die mensen nu druk bezig dat ding te vinden om uit te zoeken wat er gebeurd is :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 00:44

De locatie die ze lieten zien op het nieuws was ook echt rete ver van de originele route....

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 00:45

Precies, ik had het eerder bijzonder knap gevonden als ze het vliegtuig hadden gevonden zonder deze nieuwe informatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 07:52

Nu.nl meldt dat de zoekactie wordt stopgezet.. Nog niet gelezen, moet zo naar school :P en in dit topic 2 paginas niet gelezen, maar volgensmij wisten jullie t nog niet!

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 08:07

Joaltijd schreef:
Nu.nl meldt dat de zoekactie wordt stopgezet.. Nog niet gelezen, moet zo naar school :P en in dit topic 2 paginas niet gelezen, maar volgensmij wisten jullie t nog niet!

Klopt het weer is te slecht.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 08:18

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 08:38

Ze hebben vast wel bewijs, ze kunnen echt niet zomaar zeggen dat het ergens ligt

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 08:42

ik denk dat ze vast iets hebben gevonden en het aan het onderzoeken zijn.
wel zonde dat door het slechte weer alles word stopgezet vandaag. Ik denk dat de familie echt hoopt op iets tastbaars

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 09:13

Dat is niet wat de berichten doen laten overkomen:

Citaat:
Een Chinees vliegtuig meende maandag mogelijk onderdelen van de verdwenen Boeing 777 te zien in de Indische Oceaan. Australië stuurde een marineschip om poolshoogte te nemen, maar dat moest door het noodweer omkeren.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 10:00

1. How do we know the plane crashed when we haven't found any confirmed debris?

Often investigators know where a plane crashed, even though they cannot immediately find debris.

It may take several years before the key parts of the plane is discovered - including the crucial black box.

The new calculations from Inmarsat have pinpointed the last-known location of the plane to an area of the southern Indian Ocean.

The sea around those parts is up to 23,000ft deep and currents are likely to have caused wreckage to drift a long way from the original crash site in the past two weeks.

On the plus side, even one single piece of plane debris may be enough for investigators to determine whether the plane exploded or crashed, for example.

Bron: http://www.mirror.co.uk/news/world-news ... er-3278320

Ik neem aan dat het dikgedrukte de reden is voor de aanname dat het vliegtuig in zee gestort is.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 10:28

Die had ik gelezen ja, maar toch blijf ik het raar vinden zonder daadwerkelijk sporen te hebben. Zo'n onderbuikgevoel, snap je?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 10:34

Een trieste afloop. En veel vragen over. Door wetenschap is ongeveer 99,8% van het aardoppervlak uitgesloten, maar in die 0,2% is er geloof ik geen land waar eventueel overlevenden zich zouden kunnen verstoppen. 17 dagen is te veel om in een luchtbel van het vliegtuig te overleven, een vlot lijkt me ook niet helemaal mogelijk. Tenzij er iemand met een parachute uit het vliegtuig is gesprongen, zie ik ook geen kans op overlevenden. We weten nu dus redelijk goede antwoorden op het "wanneer" en "waar", we missen veel info over het "hoe". Kunnen we daar antwoord op krijgen? Dat is een goede vraag. Als de black box goed gevonden wordt en goed heeft gefunctioneerd, komen er wat puzzelstukjes bij.

Ik vraag me vooral af wat er zich allemaal in het vliegtuig heeft afgespeeld.

Als je een vliegtuig wil laten neerstorten, waarom in godsnaam nog 7 uur doorvliegen? Kan dat niet gemakkelijker?

Waren de passagiers al dood lang voordat het neerstortte? Of hebben die mensen uren moeten wachten tot de kerosine op is en ze neerstortten? Kan het zijn dat iedereen gewoon maar lijdzaam toekeek? Of waren ze simpelweg al buiten bewustzijn en wist niemand wat er gebeurde?

Overigens wordt er gemeld dat de radiosystemen zijn uitgeschakeld en dat de route werd gewijzigd. Was er sprake van een algemene technische fout, waardoor alle systemen buiten werking gingen? Hoe kan een vliegtuig nog uren doorvliegen als de systemen niet meer werken? Is het mogelijk dat iemand de systemen vooraf gehackt heeft, waardoor het vliegtuig niet meer te controleren was? Is dat zelfs mogelijk? Ik neem aan dat je handmatig de besturing over kan nemen. Zelfs als de piloten onwel waren, zou het dan zo zijn dat niemand van de passagiers een poging zou wagen om het vliegtuig om te keren?

Dit is maar een heel klein deel van de vragen, maar ik heb geen flauw idee hoeveel antwoorden er zijn of dat we die zelfs kunnen krijgen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 10:50

Ik vind het niet kunnen dat ze zeggen: we gaan er vanuit dat het vliegtuig in de Oceaan ligt en iedereen overleden is,zonder dat je daar bewijs van hebt. Ik ga hier ook idd. vanuit,maar dat wil niet zeggen dat het ook écht zo is.Ze hebben nieuwe radar beelden en gaan van die beelden uit dat het zo is.
Ik vind dat je dat niet kan maken zonder bewijs.