Rel in de media over vrouw op te kleine pony?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rosa_

Re: Rel in de media over vrouw op te kleine pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:58

Zeg ik dat ergens? Lezen mensen.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:59

Rosa_ schreef:
Zo, anders speel je het even op de persoon hee. Volledig kos van of ik haar ken of niet (wie ben jij uberhaupt om daar over te oordelen?), ik vind de heksenjacht buiten proportie gaan. Dat zal ik in elk geval vinden, dat vond ik laatst ook van de heksenjacht op die hondenmishandelaar uit Limburg. Mensen die zulke dingen doen moeten zeker gestraft worden, maar daarvoor hebben wij in Nederland politie.

Jij reageert niet voor niets zo, dunkt mij.

Piloetje

Re: Rel in de media over vrouw op te kleine pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:01

Oh sorry dacht even dat jij degene was die eerder gezegd had die blonde te kennen

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:02

Weet je waar ik ook echt van schrik, dat er nog ontzettend veel bokkers zijn die de boel lopen te bagatelliseren en zeggen dat het 'allemaal zo erg niet is' en dat ze in het filmpje geen mishandeling zien. :r

Dát vind ik heel erg en zorgelijk, dat er gewoon bokkers zijn, paardenliefhebbers die dit geen mishandeling vinden. Ik weet niet welk filmpje zij gezien hebben, maar dat was dan vast een andere als die ik zag of een verkorte versie. Anders kan ik hier met de kop niet bij.

Als hier iemand met slof rijdt ligt half bokt over de kop, maar omdat ze toevallig degene in het filmpje kennen 'valt het wel mee'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:03

Daar schrik ik ook van Jaime.

welshje68Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:03

helaas is een reactie van het verwijderen van een eerder door mij geplaatst binnen een aantal seconden verwijderd...laat ik dan alleen nog zeggen doe bij een ander niet wat je ook niet wil dat een ander bij jou doet.....maar goed boze reacties mogen van bokt blijkbaar niet...laat staan een foto plaatsen ...inderdaad wat je de daders zou verwensen....blijkt maar weer...op bokt mag je blijkbaar niet openbaar voor je menig uitkomen erg jammer...dit is dan ook het laatste bericht wat ik plaas ik kom niet meer terug op bokt....

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:05

Mindim schreef:

Ik ook als je leest hoeveel bokkers ineens "begrip" lijken te hebben. Daar zakt gewoon letterlijk de broek van af. Alleen maar omdat ze degene herkennen.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 04-07-13 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:05

Ik heb het stukje ook gelezen, vandaar mijn indruk dat het 'gepakt' zijn erger wordt gevonden door diegene, dan het feit wat ze heeft gepleegd.
Ik heb voor dat soort mensen geen begrip en geen excuus is goed genoeg imo. Knap dat ze het verteld vind ik het ook niet, had ze 14 jaar eerder moeten doen. Nu is het verteld, omdat er eigenlijk geen andere uitweg was, dus dapper, nah nee.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:06

schoentje schreef:
Ach, de politie deed in 2002 zelfs al mee aan deze fetisj hoor :P

[ Video ]

_O-

ThePast03

Moderatoropmerking:
Er zijn wederom een aantal berichten verwijderd die in gaan tegen de vele moderatoropmerkingen die al geplaatst zijn,
Speculaties, vrijgeven van namen, plaatsen van links met beeldmateriaal, plaatsen van links die direct met betrokken te maken hebben, hinten naar over wie het zou kunnen gaan, verwensingen naar deze mensen, het is allemaal niet toegestaan.
Je ongenoegen uitspreken, binnen de regels van Bokt, is wel toegestaan.

Het is niet de bedoeling dat hier op bokt een heksenjacht plaats gaat vinden. Dit is een zaak voor de politie, wanneer je hun kunt helpen kun je via de reguliere kanalen, 0900-8844 of 144, dit melden aan hun.

Tenslotte wil ik nog even verwijzen naar een stukje uit update 7 op VN:

Citaat:
Op Bokt worden er in ieder geval grenzen aan gesteld. Wij staan niet toe dat er beelden waarbij te zien is dat er dierenmishandeling plaatsvindt worden geplaatst, daarbij zullen doodsbedreigingen en namen worden verwijderd. Niet omdat wij onze ogen sluiten voor de realiteit, wel omdat wij vinden dat het niet aan ons als individu of community is om mensen op te sporen en te straffen, die rol is voor politie en justitie.

Je sterk maken tegen dierenmishandeling is altijd oké. Alleen het aanpakken of bedreigen van individuen is niet de meest productieve weg. Als dit nog steeds gebeurt in Nederland, kunnen we de politiek aansporen om te zorgen voor fatsoenlijke wetgeving die dieren beschermt. En we kunnen altijd zorgen voor het welzijn van onze eigen paarden en die van anderen. En natuurlijk: duidelijk maken dat we afkeer hebben van dit soort praktijken. Maar laten we ons niet tot hun niveau verlagen.

Jaime_

Ja bij mij dus ook, waarschijnlijk hebben zij alleen het 35 seconden durende fragment gezien op telegraaf en niet de uitgebreide film van ca. 20 minuten op geenstijl. Al is het korte fragment ook al beroerd genoeg in mijn ogen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:07

klopt Tigra_ die las ik ook en in dat topic begrijpt iedereen het (de meeste dan) en leven ze allemaal enorm met haar mee :?[/quote]

Ongelooflijk toch als het geen bekende was geweest hadden ze misschien ook dingen gezegd waarvan ze die nu overdreven vinden. Ik kan dat niet begrijpen. Ik zou zeker zo iemand niet meer willen kennen.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 04-07-13 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:07

Wat doen jullie nu moeilijk? Volgens mij keurt niemand dit goed.
Ik kan prima begrijpen dat mensen die haar kennen medelijden met haar hebben vanwege de manier waarop ze nu wordt benaderd en wordt bedreigd. Dat is de reden dat ze met haar meeleven, niet haar daad.
Ik vind het onbegrijpelijk dat jullie dat niet snappen en niet lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:08

Lijkt me geweldig Marga, dat de politiek een fatsoenlijke wetgeving maakt om dieren te beschermen. Maar dat staat helaas niet erg hoog op de politieke agenda.

Silenna

Tigra_ schreef:
Mindim schreef:

Ik ook als je leest hoeveel bokkers ineens "begrip" lijken te hebben. Daar zakt gewoon letterlijk de broek van af. Alleen maar omdat ze degene herkennen.

Geloof me.. Zodra een goede bekende of een vriend van iemand iets verschrikkelijks doet, valt er een hooo goed te praten. Ik heb het helaas zelf moeten zien, mensen die hun vrienden in bescherming nemen ondanks de dingen die ze gedaan hebben..
Ik vind het een bizar verschijnsel.

geerke

pluisje88 schreef:
Jaime_ schreef:
Als hier iemand met slof rijdt ligt half bokt over de kop, maar omdat ze toevallig degene in het filmpje kennen 'valt het wel mee'.

+1 :j

ik snap er werkelijk niets van....verschillende posten van mij zijn verwijdert...terwijl ik niets schokkends of hetze achtigs heb geschreven.
Ik heb nog nooit zo iets hypocriets meegemaakt.
Denk er over om dan toch maar te verhuizen naar PP.
Je krijgt een berisping als je je in nette woorden iets afvraagt maar een pony mishandelen mag.
Daar word gewoon overheen gepraat/geschreven.
Mijn broek is echt afgezakt.
Heksenjacht keur ik niet goed maar wantoestanden mogen benoemd worden....maar niet op Bokt.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:09

Rowdine schreef:
Ik kan prima begrijpen dat mensen die haar kennen medelijden met haar hebben vanwege de manier waarop ze nu wordt benaderd en wordt bedreigd. Dat is de reden dat ze met haar meeleven, niet haar daad.

Met zo iemand zou je geen medeleven moeten hebben wat zij gedaan heeft is erger dan waar zij nu door heen gaat paar dagen of weken en het is voorbij die pony heeft dit jaren lang moeten onder gaan en madam gaat gewoon vrolijk verder met leven willens en wetens wat er daar gaande is en die heeft medeleven nodig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:09

Rowdine schreef:

Ik snap de het medelijden van nu ook niet hoor. Kijk bedreigen is not done, maar dat men haar op een niet al te vriendelijke wijze benaderd snap ik wel.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:10

Ik begrijp er niks van, laat ik dat voorop stellen. Ik vind het walgelijk, ik zie duidelijk mishandeling en ik zal er geen goed woord voor over hebben verder. Maar ik vind ook de heksenjacht, waarin mensen zeggen dat ze haar paard wat gaan aandoen, veel te ver gaan. Wat heeft dat paard hier nou mee te maken? Dat is wat ik zeg en ik snap niet dat die opmerking bij jullie aankomt als je keurt het goed.

Anoniem

Liesje1611 schreef:
Tigra_ schreef:

Geloof me.. Zodra een goede bekende of een vriend van iemand iets verschrikkelijks doet, valt er een hooo goed te praten. Ik heb het helaas zelf moeten zien, mensen die hun vrienden in bescherming nemen ondanks de dingen die ze gedaan hebben..
Ik vind het een bizar verschijnsel.

Jullie lezen gewoon slecht. Niemand keurt dit goed.
Fijne vriendin ben jij dat jij je vrienden en vriendinnen blijkbaar direct laat vallen wanneer er zoiets opduikt.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 04-07-13 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Hint verwijderd.

unihorses

dat de daders met naam en toenaam gemeld worden vind ik prima. . . karma
maar dat ook mensen die lijken op, maar het niet zijn met naam en toenaam genoemd worden vind ik niet goed. zij kunnen er niks aan doen, maar google zal het altijd vinden.

Ode

Persoonlijk vind ik het goed dat Nederland massaal reageert op deze gruwelijke filmpjes. We hebben immers allemaal al door dat het nederlandse rechtsysteem waarschijnlijk niet veel gaat doen tegen deze gruwelheden. Het is verschrikkelijk om te zien dat iemand die zich paardenliefhebster noemt, tot deze daad instaat is. Die arme Shetlander!! En dan moeten we nu medelijde hebben met die ondergedoken mensen die eerder tot dit in staat zijn gebleken?? Sorry, maar ik ben van mening dat als je zo'n daad over je hart verkrijgt je best een aantal weken mag nadenken waar het in dat koppie van je nou zo verkeerd zit. Liever had ik gezien dat het rechtsysteem hier op inspeelt, maar dat is niet zo. Ik vind het niet juist dat dieren moeten lijden onder de zonde van de mens en dat we daarna de mens maar met medelijde moeten vertroetelen. Ze zijn fout geweest en dat deden zij doelbewust. Dan moeten ze het nu ook doen met de kritiek die daarop volgt. Niet iedere actie wordt met positiviteit beloond.

Babbelaar20

Tigra_ schreef:
Ongelooflijk toch als het geen bekende was geweest hadden ze misschien ook dingen gezegd waarvan ze die nu overdreven vinden. Ik kan dat niet begrijpen. Ik zou zeker zo iemand niet meer willen kennen.

ja inderdaad, daar ben ik het volkomen mee eens, als ik die lochemers ooit nog tegen kom zeg ik geen boe of bah en keur ik ze ook echt geen blik waardig. je zou maar met zo iemand gezien worden als paarden liefhebber.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:11

Jaime_ schreef:
Dát vind ik heel erg en zorgelijk, dat er gewoon bokkers zijn, paardenliefhebbers die dit geen mishandeling vinden. Ik weet niet welk filmpje zij gezien hebben, maar dat was dan vast een andere als die ik zag of een verkorte versie. Anders kan ik hier met de kop niet bij.

Jeetje wat kan jij je kwaad maken om iets dat -naar mijn weten- nergens staat. Ik heb hier nog nergens gelezen dat iemand gezegd heeft dat het geen dierenmishandeling is?

Ik begrijp dan weer niet waar iedereen zich mee bemoeit. Neem een stap terug, haal adem en laat de politie het werk doen. Je kwaad maken om dit heb je alleen jezelf mee, en ik denk ook dat mensen niet door hebben dat hun reactie veel meer kapot maakt dan zij denken.

Daarnaast heeft volgens mij niemand medelijden met haar daden, maar inderdaad wel met de bedreigingen. Gaat gewoon te ver, heel makkelijk ook om zulke uitspraken via internet te doen. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:11

Ik lees prima, maar ik denk dat jij misschien niet wilt begrijpen dat er mensen zijn die nu ook niet echt met haar te doen hebben en waar ze nu door heen moet.

Oja, en als ik erachter kom dat een van mijn vriendinnen dit soort dingen zou hebben uitgevoerd, dan was ze bij mij niet meer welkom idd.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 04-07-13 22:50, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd