Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rosa_ schreef:Zo, anders speel je het even op de persoon hee. Volledig kos van of ik haar ken of niet (wie ben jij uberhaupt om daar over te oordelen?), ik vind de heksenjacht buiten proportie gaan. Dat zal ik in elk geval vinden, dat vond ik laatst ook van de heksenjacht op die hondenmishandelaar uit Limburg. Mensen die zulke dingen doen moeten zeker gestraft worden, maar daarvoor hebben wij in Nederland politie.
Citaat:Op Bokt worden er in ieder geval grenzen aan gesteld. Wij staan niet toe dat er beelden waarbij te zien is dat er dierenmishandeling plaatsvindt worden geplaatst, daarbij zullen doodsbedreigingen en namen worden verwijderd. Niet omdat wij onze ogen sluiten voor de realiteit, wel omdat wij vinden dat het niet aan ons als individu of community is om mensen op te sporen en te straffen, die rol is voor politie en justitie.
Je sterk maken tegen dierenmishandeling is altijd oké. Alleen het aanpakken of bedreigen van individuen is niet de meest productieve weg. Als dit nog steeds gebeurt in Nederland, kunnen we de politiek aansporen om te zorgen voor fatsoenlijke wetgeving die dieren beschermt. En we kunnen altijd zorgen voor het welzijn van onze eigen paarden en die van anderen. En natuurlijk: duidelijk maken dat we afkeer hebben van dit soort praktijken. Maar laten we ons niet tot hun niveau verlagen.
Tigra_ schreef:Mindim schreef:Daar schrik ik ook van Jaime.
Ik ook als je leest hoeveel bokkers ineens "begrip" lijken te hebben. Daar zakt gewoon letterlijk de broek van af. Alleen maar omdat ze degene herkennen.
pluisje88 schreef:Jaime_ schreef:Als hier iemand met slof rijdt ligt half bokt over de kop, maar omdat ze toevallig degene in het filmpje kennen 'valt het wel mee'.
+1
Rowdine schreef:Wat doen jullie nu moeilijk? Volgens mij keurt niemand dit goed.
Ik kan prima begrijpen dat mensen die haar kennen medelijden met haar hebben vanwege de manier waarop ze nu wordt benaderd en wordt bedreigd. Dat is de reden dat ze met haar meeleven, niet haar daad.
Ik vind het onbegrijpelijk dat jullie dat niet snappen en niet lezen.
Rowdine schreef:Wat doen jullie nu moeilijk? Volgens mij keurt niemand dit goed.
Ik kan prima begrijpen dat mensen die haar kennen medelijden met haar hebben vanwege de manier waarop ze nu wordt benaderd en wordt bedreigd. Dat is de reden dat ze met haar meeleven, niet haar daad.
Ik vind het onbegrijpelijk dat jullie dat niet snappen en niet lezen.
Liesje1611 schreef:Tigra_ schreef:
Ik ook als je leest hoeveel bokkers ineens "begrip" lijken te hebben. Daar zakt gewoon letterlijk de broek van af. Alleen maar omdat ze degene herkennen.
Geloof me.. Zodra een goede bekende of een vriend van iemand iets verschrikkelijks doet, valt er een hooo goed te praten. Ik heb het helaas zelf moeten zien, mensen die hun vrienden in bescherming nemen ondanks de dingen die ze gedaan hebben..
Ik vind het een bizar verschijnsel.
Tigra_ schreef:Ongelooflijk toch als het geen bekende was geweest hadden ze misschien ook dingen gezegd waarvan ze die nu overdreven vinden. Ik kan dat niet begrijpen. Ik zou zeker zo iemand niet meer willen kennen.
Jaime_ schreef:Dát vind ik heel erg en zorgelijk, dat er gewoon bokkers zijn, paardenliefhebbers die dit geen mishandeling vinden. Ik weet niet welk filmpje zij gezien hebben, maar dat was dan vast een andere als die ik zag of een verkorte versie. Anders kan ik hier met de kop niet bij.