gummie schreef:_Nelleke_ schreef:Ze misdragen zich expres zo erg dat het UWV ze niet meer durft aan te spreken of ergens naar toe durft te sturen.
En daar begint de ellende dus. En daar vind ik dat de verandering moet komen. Instanties die niet durven, niet doen, niet handhaven, niet ingrijpen. Als ze over informatie beschikken die wijzen op fraude, onwil of anderszins dan moeten ze handelen.
Voor zover ik weet, doen die instanties dat dus volop. Kijk, in internet discussies kent ineens iedereen wel een buurman, tante, of collega die misbruik maakt van het stelsel en het er maar van neemt.
Maar feit is wel dat mensen vaak hun oordeel erg snel klaar hebben, daarom werkt die slogan van de VVD zo goed.
ERgens werd al genoemd dat we een half miljoen!!! werkelozen hebben nu en maar zon 100.000 vacatures die vervuld moeten worden, gevalletje crisis dus.
Wordt je nu werkeloos, zeker als oudere werknemer, of een met een vlekje, dan mag je je in de handjes knijpen als je vlug werk vindt, en de problemen van werk onder je huidige salaris aannemen zijn al eerder genoemd volgens mij: tis ook een lastige tijd om een (te duur geworden) huis te verkopen.
Dat mensen dan liever blijven solliciteren en WW blijven trekken zolang dat kan, is niet heel vreemd.