Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik stem op 12 september op...

VVD
256 (23%)
PvdA
155 (14%)
PVV
195 (18%)
CDA
16 (1%)
SP
131 (12%)
D66
75 (7%)
GroenLinks
41 (3%)
CU
20 (1%)
SGP
7 (0%)
Partij voor de Dieren
57 (5%)
Piratenpartij
11 (1%)
Partij voor Mens en Spirit (MenS)
3 (0%)
Nederland Lokaal
1 (0%)
Libertarische Partij (LP)
Geen stemmen
Democratisch Politiek Keerpunt
2 (0%)
50Plus
4 (0%)
Liberaal Democratische Partij (LibDem)
1 (0%)
Anti Europa Partij
Geen stemmen
SOPN
3 (0%)
Partij van de Toekomst (PvdT)
3 (0%)
Ik beslis pas in het stemhokje
18 (1%)
Ik stem niet
43 (4%)
Ik stem blanco
16 (1%)
Anders, namelijk...
10 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1068

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:38

gummie schreef:
_Nelleke_ schreef:
Ze misdragen zich expres zo erg dat het UWV ze niet meer durft aan te spreken of ergens naar toe durft te sturen.

En daar begint de ellende dus. En daar vind ik dat de verandering moet komen. Instanties die niet durven, niet doen, niet handhaven, niet ingrijpen. Als ze over informatie beschikken die wijzen op fraude, onwil of anderszins dan moeten ze handelen.

Voor zover ik weet, doen die instanties dat dus volop. Kijk, in internet discussies kent ineens iedereen wel een buurman, tante, of collega die misbruik maakt van het stelsel en het er maar van neemt.
Maar feit is wel dat mensen vaak hun oordeel erg snel klaar hebben, daarom werkt die slogan van de VVD zo goed.
ERgens werd al genoemd dat we een half miljoen!!! werkelozen hebben nu en maar zon 100.000 vacatures die vervuld moeten worden, gevalletje crisis dus.

Wordt je nu werkeloos, zeker als oudere werknemer, of een met een vlekje, dan mag je je in de handjes knijpen als je vlug werk vindt, en de problemen van werk onder je huidige salaris aannemen zijn al eerder genoemd volgens mij: tis ook een lastige tijd om een (te duur geworden) huis te verkopen.
Dat mensen dan liever blijven solliciteren en WW blijven trekken zolang dat kan, is niet heel vreemd.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:40

Ariebren schreef:
Een vervelende eigenschap van de mens is:

Wijzen naar een ander als het niet goed gaat.

Niemand zal de schuld bij zich zelf zoeken.

Maar dat gaat zowel rechts als linksom. De werklozen zeggen 'ja ik heb geen werk omdat....' terwijl de werkenden zeggen 'ja ik betaal voor de mensen die thuis zitten omdat'

Daarom zei ik al eerder... 'Het begint bij jezelf.'

Maargoed, ook in dit topic staan er meningen recht tegenover elkaar. En ik ben wel van mening dat de discussie nog steeds netjes gaat.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:40

Ik heb zelf het idee dat de instanties die het zouden moeten aanpakken, dat niet doen, maar dit tegelijkertijd niet communiceren met andere instanties odf de politiek. De voorbeelden van misbruik die hier genoemd worden, bereiken die ook de politiek? Ik geloof niet dat de UWV de VVD of de SP gaat bellen om te vertellen dat ze niet durven te handhaven. In die zin geloof ik dat het probleem niet links of rechts is, maar het systeem van instanties dat niet naar behoren werkt. Dat komt boven water doordat burgers dit soort verhalen melden op internet. Is dat voldoende? Hoe kom je er achter dat een systeem niet naar behoren werkt als het systeem zelf iig niet aanklopt?

Ik heb zelf de ervaring met het UWV dat ze totaal niet achter de mensen aan zitten. Misschien dast een ander een andere ervaring ermee heeft, maar ik heb zelf de telefoon maar opgepakt toen ik niets hoorde terwijl dat wel de afspraak was. Ik ben het UWV op de hoogte aan het houden en zet stappen vooruit die eigenlijk is overleg met het UWV zouden moeten.

Dat soort dingen geven geen fijn beeld van instanties die een grote rol zouden kunnen en moeten hebben in het controleren waar het belastinggeld in geinvesteerd wordt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:42

gummie schreef:
Ik heb zelf de ervaring met het UWV dat ze totaal niet achter de mensen aan zitten. Misschien dast een ander een andere ervaring ermee heeft, maar ik heb zelf de telefoon maar opgepakt toen ik niets hoorde terwijl dat wel de afspraak was. Ik ben het UWV aan de hoogte aan het houden en zet stappen vooruit die eigenlijk is overleg met het UWV zouden moeten.

Dat soort dingen geven geen fijn beeld van instanties die een grote rol zouden kunnen en moeten hebben in het controleren waar het belastinggeld in geinvesteerd wordt.

Probleem met het UWV is ook dat ze veel hoger opgeleiden zoeken, maar het loon zo laag hebben dat het voor een HBO-er leuk is om er even te zitten, maar zodra er een betere kans zich voordoet...

Maar het UWV is over het algemeen gewoon laks.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:44

@ Randalinpony: ook dat klopt. Mensen oordelen over een situatie van mensen die ze feitelijk niet voldoende kennen. Om fraude vast te stellen zal iets anders nodig zijn dan de beeldvorming van een burger. Harde gegevens, geen slappe vermoedens. Maar daar moet dan wel achteraan worden gezeten.

MyHorseGirl

Re: Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:46

Hier hoefde ik niet lang over na te denken.. Sowieso VVD!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:49

Winged schreef:
Ariebren schreef:
Een vervelende eigenschap van de mens is:

Wijzen naar een ander als het niet goed gaat.

Niemand zal de schuld bij zich zelf zoeken.

Daarom zei ik al eerder... 'Het begint bij jezelf.'

Maargoed, ook in dit topic staan er meningen recht tegenover elkaar. En ik ben wel van mening dat de discussie nog steeds netjes gaat.

In dit topic zie je heel duidelijk het verschil tussen de mensen die wel ergens controle over hebben en mensen die denken dat alles ze altijd maar overkomt.

Natuurlijk ligt de arbeidsmarkt er moeilijk bij op het moment. Wij hebben laatst iemand aangenomen die al een tijd langs de kant stond omdat die het uiterlijk niet zo meeheeft vanwege een handicapje, maar verder de droomkandidaat bleek te zijn. We verkozen die kandidaat boven wat van die leuke pittige moderne typjes, want die komen elders vast wel aan de bak.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:50

Ik word niet zo blij van de resultaten van deze poll en daar laat ik het bij. :)

Wel leuk dat er ook een poll was die miste ik al in t andere topic.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:53

Lovely schreef:
In dit topic zie je heel duidelijk het verschil tussen de mensen die wel ergens controle over hebben en mensen die denken dat alles ze altijd maar overkomt.Natuurlijk ligt de arbeidsmarkt er moeilijk bij op het moment. Wij hebben laatst iemand aangenomen die al een tijd langs de kant stond omdat die het uiterlijk niet zo meeheeft vanwege een handicapje, maar verder de droomkandidaat bleek te zijn. We verkozen die kandidaat boven wat van die leuke pittige moderne typjes, want die komen elders vast wel aan de bak.

Ik ben benieuwd in welke groep ik dan val, volgens jou? :D

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:58

gummie schreef:
@ Randalinpony: ook dat klopt. Mensen oordelen over een situatie van mensen die ze feitelijk niet voldoende kennen. Om fraude vast te stellen zal iets anders nodig zijn dan de beeldvorming van een burger. Harde gegevens, geen slappe vermoedens. Maar daar moet dan wel achteraan worden gezeten.

Ik ken dan weer een gevalletje bijstandfraude dat wel degelijk hard is aangepakt. Om maar even de keerzijde aan te geven. Maar dat soort zaken wordt meestal niet in de openbaarheid gebracht. En je zult de mensen in kwestie er ook niet over horen op het internet. :D :D
En in de tijd dat ik een wajong uitkering kreeg, moest ik wel degelijk aan allerlei verplichtingen voldoen. Die waren vaak wel totaal zinloos, van verplicht met een reintegratiemevrouw gaan babbelen die toen puntje bij paaltje kwam, ook geen enkele relatie met bedrijven had om mij binnen te helpen, aan assesments deelnemen om opleidingen te mogen volgen op MBO-niveau met mijn HAVO-diploma en HBO-propedeuse, en ik geloof ook verplicht solliciteren. Maar ik weet eigenlijk niet meer of dat verplicht was. ;) :D

Lovely, fijn voor die kandidaat, ik ben diverse keren aangenomen gewoon om mijzelf, maar als ik dan in het volgende gesprek meldde dat ik wel eigenlijk afgekeurd was maar dat men subsidie op mij kreeg (wat ik ook zelf moest uitzoeken en uitleggen, echt die reintegratie en arbeidsdeskundigen UWV waren totaal waardeloos... Die folder he. :') ) kreeg ik doorgaans toch na dat gesprek ineens een telefoontje. Was er altijd ineens weer een collegaatje dat terug wilde komen werken. Of nog een kandidaat met meer ervaring....

En dat was dan nadat ik al had aangegeven bijv. een voor mij nieuw computerprogramma in mijn eigen tijd te willen leren gebruiken. :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 23:01

Electra63 schreef:

Ik ben ook wel nieuwsgierig tot welke groep ik behoor idd :D

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 23:04

Winged schreef:
[Maar het UWV is over het algemeen gewoon laks.

Die hebben ook de opleiding ambtenaar gevolgd.
Eruit die lieden..ze worden betaald uit de belastingpot nemen ook nog hypotheekaftrek..
Wat profiteurs ?.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 23:06

ceasario schreef:
Winged schreef:

Eruit die lieden..ze worden betaald uit de belastingpot nemen ook nog hypotheekaftrek..
Wat profiteurs.

Dat is dubbelop!

Randalin, ik was niet van plan om zoveel vragen te stellen die niks met het huidige functioneren te maken hebben.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 23:07

Heino schreef:
Electra63 schreef:

Ik ben ook wel nieuwsgierig tot welke groep ik behoor idd :D

Dat interesseert jullie echt? :D

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 23:09

In mijn tijd was je verplicht het te melden als je wat mankeerde. De werkgever mocht er op zijn beurt niet naar vragen.

Citaat:
Maar over die topinkomens, ik vraag mij toch serieus af hoeveel procent van die topinkomens al op de eerste plaats betaald worden uit belastinggeld, iemand daar inzicht in?

maar dit vraag ik mij serieus af, kan er niet achterkomen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 23:12

Lovely schreef:
ceasario schreef:
Wat profiteurs.

Dat is dubbelop!

.

Daarom is Griekenland naar de klote..
Ambtenaren die altijd hun hand ophouden..en die roepen dat hun collega's uit de ww en andere instanties hun dieveninkomen instand moeten houden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 23:14

Tot nu toe heeft de nieuwe collega zich 100% ingezet en fulltime gewerkt zonder te morren, zolang ze dat blijft doen is er niks aan de hand. We hebben weer een vacature, dus we kunnen weer op zoek naar een goed iemand met een eventueel vlekje.

Bij een topinkomen is het misschien om een range te noemen zodat we ook weten of bijvoorbeeld een kamerlid of ambtenaar daar in valt. Of bijvoorbeeld een Jeroen Pauw.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 23:21

ceasario schreef:
Winged schreef:

Wat profiteurs ?.

Zoals eerder gezegd: Bij het UWV zoeken ze mensen met een HBO opleiding, maar betalen ze wel slecht. Dus het is een leuk stapje voor tussendoor om bezig te zijn, maar zodra er een nieuwe kans is, gaan ze er vandoor. Om die reden heeft het voor hen vaak geen zin om zich 100% in te zetten, ze zijn toch zo weer weg.

Toen ik bij het UWV liep had ik pas na 4 weken(!!) een keer bericht van hen. Tegen die tijd had ik al bij de gemeente aangeklopt of zij mij misschien konden begeleiden/helpen

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 23:23

randalinpony schreef:
Electra63 schreef:

Ja, ik ben gek op vooroordelen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 23:26

Electra63 schreef:

Electra63 schreef:
randalinpony schreef:

Ja, ik ben gek op vooroordelen :D

Gewoon aan vast houden hoor, wat kan het je schelen!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 23:35

Lovely,
Jammer, ik had wel verwacht dat jij na A ook B zou zeggen :D

Wat betreft die frauderende Grieken. Komt er hier iemand wel eens in de horeca langs de kust? Het gros wat er werkt op de drukke dagen wordt zwart uitbetaald. Behalve dat de zwartwerker daarvan profiteert, profiteert natuurlijk vooral de werkgever hier ook van en wordt de maatschappij gedupeerd! Wij zijn echt niet heiliger dan de Paus, met onze zwarte werksters, zwarte schilders/klusjesmannen en tomatenplukkers :D . Het gebeurt alleen niet zo op grote schaal als in Griekenland, maar als men wijst naar een ander, moet men zelf natuurlijk wel het goede voorbeeld geven. ;)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 23:37

Ach met vooroordelen kan je oud worden.

topsalaris, vaak wordt ministersalaris aangehouden als norm, 144.000 was dat geloof ik?

Volgens mij ging er ineens best veel geld griekenland uit nadat de strenge maatregelen bekend werden gemaakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 23:43

Electra, ik denk dat iedereen van zichzelf wel weet hoe ze in het leven staan. Dat komt waarschijnlijk gewoon prima overeen met de indruk die men daarmee op anderen maakt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 23:51

Lovely schreef:
Electra, ik denk dat iedereen van zichzelf wel weet hoe ze in het leven staan. Dat komt waarschijnlijk gewoon prima overeen met de indruk die men daarmee op anderen maakt.

Ja, het maakt mij persoonlijk ook niet uit, hoe mensen die ik niet ken over mij denken. :D
Verder is dit maar internet, misschien ben ik wel een oud, vies mannetje die contact zoek met Penny-meisjes ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 00:24

Electra63 schreef:
Lovely schreef:

Ja, het maakt mij persoonlijk ook niet uit, hoe mensen die ik niet ken over mij denken. :D
Verder is dit maar internet, misschien ben ik wel een oud, vies mannetje die contact zoek met Penny-meisjes ;)

Weer een mysterie ontrafeld.