Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Quellian schreef:Héél makkelijk gezegd als buitenstaander Sizzle
Ja hallo, zeg. Ik maak tenminste die keus. Ik ben allang ruim in de tijd dat normaal gesproken klokken tikken hoor, maar zowel ik als mijn vriend willen niet inleveren op het werk (en ik ook nog paarden) dus gebeurt het niet. punt uit.
Ik vind dat een kind tijd met zijn ouders hoort te verbrengen en ik kan dat niet bieden. Ik heb dus respekt voor degenen die dat wel kunnen. Alle anderen die wel combineren zullen vast ook goede oudres zijn, maar het is niet mijn voorkeur.
Blue_Eyes schreef:Heel de week vrij![]()
Ik merk dat verschil zo duidelijk he; als mijn man een week vrij is, zit hij de hele dag in zijn hobbykamer en komt af en toe even koffiedrinken. Als ik hem vraag een klusje te doen, doet hij dat, maar anders is hij aan de hobby of doet klussen die ik niet kan. Vaak houdt hij zich ook wel bezig met leuke dingen doen met de kinderen of brengt/haalt ze van/naar school als dat zo uitkomt. Hij is dan dus echt vrij.
Als ik een week vrij ben, geef ik weliswaar geen les, maar ben ik bezig met het huishouden en doe ik de dingen waar ik anders niet aan toekom, kasten opruimen etc. Als hubbie net lekker bezig is, haal ik zelf die kinderen wel even van school.
Met andere woorden; ik hoef dan wel niet buitenshuis te gaan werken die dagen, maar de helft van wat ik normaal door de weeks doe, is er nog steeds.
Hoezo is een huisvrouw de hele week vrij? Die is nooit! vrij!
IngridB schreef:Blue_Eyes schreef:Hoezo is een huisvrouw de hele week vrij? Die is nooit! vrij!
KLopt, die werkt ALTIJD!!!!!
Blue_Eyes schreef:Heel de week vrij![]()
Ik merk dat verschil zo duidelijk he; als mijn man een week vrij is, zit hij de hele dag in zijn hobbykamer en komt af en toe even koffiedrinken. Als ik hem vraag een klusje te doen, doet hij dat, maar anders is hij aan de hobby of doet klussen die ik niet kan. Vaak houdt hij zich ook wel bezig met leuke dingen doen met de kinderen of brengt/haalt ze van/naar school als dat zo uitkomt. Hij is dan dus echt vrij.
Als ik een week vrij ben, geef ik weliswaar geen les, maar ben ik bezig met het huishouden en doe ik de dingen waar ik anders niet aan toekom, kasten opruimen etc. Als hubbie net lekker bezig is, haal ik zelf die kinderen wel even van school.
Met andere woorden; ik hoef dan wel niet buitenshuis te gaan werken die dagen, maar de helft van wat ik normaal door de weeks doe, is er nog steeds.
Hoezo is een huisvrouw de hele week vrij? Die is nooit! vrij!
Vienna2007 schreef:Ga eerst eens fulltime werken, dan nog aandacht aan je kinderen schenken, huishouden etc, en dan klagen dat je het druk hebt.
Bloodymary schreef:Dat vind ik dan weer gelul, want vrouwen die werken doen dat huisvrouwenwerk er allemaal gewoon bij. Als vrouwen thuis blijven, prima moeten ze zelf weten als ze verder geen ambities hebben om zich te ontplooien, maar dan moeten ze echt niet gaan zeiken hoeveel ze wel niet doen en hoe zwaar het is.
IngridB schreef:Dat vind ik dan weer gelul, want vrouwen die werken doen dat huisvrouwenwerk er allemaal gewoon bij. Als vrouwen thuis blijven, prima moeten ze zelf weten als ze verder geen ambities hebben om zich te ontplooien, maar dan moeten ze echt niet gaan zeiken hoeveel ze wel niet doen en hoe zwaar het is.
Bloodymary schreef:IngridB schreef:Dat vind ik dan weer gelul, want vrouwen die werken doen dat huisvrouwenwerk er allemaal gewoon bij. Als vrouwen thuis blijven, prima moeten ze zelf weten als ze verder geen ambities hebben om zich te ontplooien, maar dan moeten ze echt niet gaan zeiken hoeveel ze wel niet doen en hoe zwaar het is.
En ja, het huishouden is pittig, maar als je geen kids hebt dan kun je hier totaal niet over meepraten.