Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Een vrouw die helemaal niet wil werken is egoistisch

Eens
195 (25%)
Oneens
453 (59%)
Anders
110 (14%)

Totaal aantal stemmen: 758

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:21

Mensen moeten lekker zelf bepalen hoe zij de taken en tijd willen verdelen binnen een relatie.
Daar heeft een buitenstaander niets over te zeggen lijkt mij.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:23

Heel de week vrij :=
Ik merk dat verschil zo duidelijk he; als mijn man een week vrij is, zit hij de hele dag in zijn hobbykamer en komt af en toe even koffiedrinken. Als ik hem vraag een klusje te doen, doet hij dat, maar anders is hij aan de hobby of doet klussen die ik niet kan. Vaak houdt hij zich ook wel bezig met leuke dingen doen met de kinderen of brengt/haalt ze van/naar school als dat zo uitkomt. Hij is dan dus echt vrij.
Als ik een week vrij ben, geef ik weliswaar geen les, maar ben ik bezig met het huishouden en doe ik de dingen waar ik anders niet aan toekom, kasten opruimen etc. Als hubbie net lekker bezig is, haal ik zelf die kinderen wel even van school.
Met andere woorden; ik hoef dan wel niet buitenshuis te gaan werken die dagen, maar de helft van wat ik normaal door de weeks doe, is er nog steeds.

Hoezo is een huisvrouw de hele week vrij? Die is nooit! vrij!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:24

Ik vind het wel heel belangrijk dat ook vrouwen voor zichzelf kunnen zorgen, dus financieel onafhankelijk zijn. Maar dat is in Nederland toch heel vaak niet het geval.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:24

Sizzle schreef:
Quellian schreef:
Héél makkelijk gezegd als buitenstaander Sizzle :j

Ja hallo, zeg. Ik maak tenminste die keus. Ik ben allang ruim in de tijd dat normaal gesproken klokken tikken hoor, maar zowel ik als mijn vriend willen niet inleveren op het werk (en ik ook nog paarden) dus gebeurt het niet. punt uit.
Ik vind dat een kind tijd met zijn ouders hoort te verbrengen en ik kan dat niet bieden. Ik heb dus respekt voor degenen die dat wel kunnen. Alle anderen die wel combineren zullen vast ook goede oudres zijn, maar het is niet mijn voorkeur.

Dan vind ik het weer knap dat je zegt, ik kan een kind niet bieden wat het hoort te krijgen, dus ik wil ( nu ) geen kinderen.
Er zijn ook mensen ( en ik wil niemand aanvallen hoor!!!) die wel kinderen nemen en die vervolgens 5 dagen in een kdv stoppen.
Dat vind ik persoonlijk dus niet kunnen. Neem dan geen kinderen!
Als jij er zo nu over denkt vind ik dat heel verstandig van jullie, echt waar!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:26

Blue_Eyes schreef:
Ik merk dat verschil zo duidelijk he; als mijn man een week vrij is, zit hij de hele dag in zijn hobbykamer en komt af en toe even koffiedrinken. Als ik hem vraag een klusje te doen, doet hij dat, maar anders is hij aan de hobby of doet klussen die ik niet kan. Vaak houdt hij zich ook wel bezig met leuke dingen doen met de kinderen of brengt/haalt ze van/naar school als dat zo uitkomt. Hij is dan dus echt vrij.
Als ik een week vrij ben, geef ik weliswaar geen les, maar ben ik bezig met het huishouden en doe ik de dingen waar ik anders niet aan toekom, kasten opruimen etc. Als hubbie net lekker bezig is, haal ik zelf die kinderen wel even van school.
Met andere woorden; ik hoef dan wel niet buitenshuis te gaan werken die dagen, maar de helft van wat ik normaal door de weeks doe, is er nog steeds.

KLopt, die werkt ALTIJD!!!!!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:29

IngridB schreef:
Blue_Eyes schreef:

KLopt, die werkt ALTIJD!!!!!

Dat vind ik dan weer gelul, want vrouwen die werken doen dat huisvrouwenwerk er allemaal gewoon bij. Als vrouwen thuis blijven, prima moeten ze zelf weten als ze verder geen ambities hebben om zich te ontplooien, maar dan moeten ze echt niet gaan zeiken hoeveel ze wel niet doen en hoe zwaar het is.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:30

Blue_Eyes schreef:

Je weet niet het verschil tussen vrij van werk buitenhuis en werk binnenshuis blijkbaar.

Klagen over druk hebben....

Ga eerst eens fulltime werken, dan nog aandacht aan je kinderen schenken, huishouden etc, en dan klagen dat je het druk hebt.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:31

@Bloodymary: Echt niet he :+ Als ik in een maand veel werk heb (ben zelfstandige) dan heb ik mooi een poets. Ik heb echt geen tijd om dat dan allemaal ook nog zelf te gaan doen.

@Vienna: weet jij hoeveel uren ik maak in een week dan? ;)

050206051012

Vienna2007 schreef:
Ga eerst eens fulltime werken, dan nog aandacht aan je kinderen schenken, huishouden etc, en dan klagen dat je het druk hebt.

Dan mag je nog niet klagen hoor, want dan heeft het met keuzes te maken :D

Weet je, doe allemaal lekker wat je zelf goed dunkt of wat binnen je mogelijkheden ligt.

Vienna2007

Bloodymary schreef:
Dat vind ik dan weer gelul, want vrouwen die werken doen dat huisvrouwenwerk er allemaal gewoon bij. Als vrouwen thuis blijven, prima moeten ze zelf weten als ze verder geen ambities hebben om zich te ontplooien, maar dan moeten ze echt niet gaan zeiken hoeveel ze wel niet doen en hoe zwaar het is.

Juist, inderdaad gelul. Als een huisvrouw al altijd werk, hoe noem je een moeder die fulltime werkt dan?

Het overgrote deel (en dat zei ik 20 pagina's terug ook al) is hier huisvrouw die met allerlei excussen op de proppen komen waarom ze het zo druk hebben.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:32

En stel jezelf dan eens voor, Vienna. Wat doe jij zo allemaal in een week? Makkelijk katten op een ander als die ander niet weet met wie hij van doen heeft... Je wordt nogal persoonlijk in je sneren, moet ik zeggen.

Vienna2007

Re: Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:37

Niks persoonlijks aan, ik leg uit wat ik constateer. Dat jij je persoonlijk aangevallen voelt, is dan iets waar ik niks aan kan doen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:41

Ik ben dan weer geen huisvrouw, dus ik heb geen enkele reden om me persoonlijk aangevallen te voelen. Ik constateer echter wel dat je persoonlijk wordt naar de mensen die hier reageren en die wel weloverwogen huisvrouw zijn.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:44

@Vienna
En dan nog... stel je zit als huisvrouw de hele dag op je achterwerk, heb je een hulp in de huishouding, als zij en haar man daar niet me zitten .... dan moeten ze dat toch zelf weten??

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:45

Wat bedoel je dan? Ik ben niet persoonlijk geweest, want ik ken de bokkers niet, ik ben redelijk nieuw.

Maar als jij mij kunt quoten wat jij schaart onder persoonlijke sneren, zie ik dat graag.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:46

Brainless, kan me niet heugen dat dat het punt van discussie was.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:55

Dat vind ik dan weer gelul, want vrouwen die werken doen dat huisvrouwenwerk er allemaal gewoon bij. Als vrouwen thuis blijven, prima moeten ze zelf weten als ze verder geen ambities hebben om zich te ontplooien, maar dan moeten ze echt niet gaan zeiken hoeveel ze wel niet doen en hoe zwaar het is.[/quote]

Ik lig zoiezo niet te zeiken hoe zwaar ik het wel niet heb en hoeveel ik wel niet moet doen, want IK HEB HIER ZELF VOOR GEKOZEN EN IK LIG NIET TE ZEIKEN HIEROVER!!!!!!!!!!!!! Ik heb een kind en ik WIL thuis blijven en NIET mijn kind 5 dagen op de kdv stoppen.
En ja, het huishouden is pittig, maar als je geen kids hebt dan kun je hier totaal niet over meepraten.
Een werkende vrouw doet inderdaad vaak ook zelf het huishouden, maar die doet het misschien ietsje minder goed dat een fultime huisvrouw.
Ik weet dat het pittig is en ik geef dat ook toe, maar mij hoor je absoluut NIET klagen hierover. IK heb hiervoor gekozen!

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:56

Iets minder goed schoonmaken. Hoe kom je daar bij? Waarom zou dat zijn?

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:57

Vienna2007 schreef:
Iets minder goed schoonmaken. Hoe kom je daar bij? Waarom zou dat zijn?

omdat die vrouwen misschien fulltime werken en geen tijd hebben om het huishouden grondig te doen!
Ik doe het ook niet dagelijks grondig hoor, maar fultime thuis of fulltime uit huis is wel een verschil.

mariellede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:58

het wordt in ieder geval minder vies Vienna als dat je met kids thuis bent

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:59

IngridB schreef:

En ja, het huishouden is pittig, maar als je geen kids hebt dan kun je hier totaal niet over meepraten.
[/quote]

Ook al zo'n dooddoener die moeders tegenwoordig te pas en te onpas aanhalen....

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:59

Het gaat echt niet alleen om het schoonmaken, maar met kids heb je nou eenmaal senl een enorme zooi in huis en daar ben je wel dagelijks mee bezig. Zonder kinderen hou je alles veel netter binnen.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:00

Bloodymary schreef:
IngridB schreef:

Ook al zo'n dooddoener die moeders tegenwoordig te pas en te onpas aanhalen....[/quote]
Wat bedoel je hiermee? En die eerste quote kwam trouwens niet van mij af!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:03

Ik heb gewerkt toen de kids klein waren en ik ben blij dat ik de gelegenheid heb gekregen dat ik overdag thuis kon blijven.
Dit wilde ikzelf graag maar ook mijn man.

Druk? Ja.
Maar anders als toen ik fulltime werkte (zonder kids) en parttime (met kids). Ik help nu op school en heb mijn paarden/honden/katten/konijnen thuis waar ook (veel) werk in gaat zitten. Ook het andere werk in en om het huis (vrijstaand/buitengebied) is veel meer dan het vorige huis (rijtjes) waar we woonde.
Ik heb het niet drukker; het ís drukker (kids over de vloer om te spelen/logeren, moeders die binnen komen vallen ed).
Dus mijn sociale leven is drukker en dat bevalt mij prima.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:04

Ik bedoel dat moeders heel vaak zeggen: dat begrijp je pas als je kinderen hebt, blablabla.