Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:45

Nicolletje schreef:
En je kan zeggen wat je wil maar een hoop mensen willen helemaal niet realistisch zijn en alleen hun eigen realiteit zien.
Als wij hier op een kantoor met 2! man een zwangere vrouw aannemen die dat weigert te vertellen, zitten wij een aantal maanden lang met een enorme kostenpost en probleem Dan mag mijn pa zich wel in 2 delen.

Dan laat ik de mensen nog buiten beschouwing die 1 dag!! na het binnenhalen van het jaarcontract zich ziek melden wegens psychische problemen.
Wij, klein bedrijf, kunnen dat financieel niet aan :n en de verzekering ervoor is verhuidingsgewijs veel te duur.

Zo is het helemaal. Daar gaan bedrijven kapot aan. Maar al die belangenclubjes zien alleen het belang en recht van de werknemer. Als werknemer heb je -tig clubjes die jouw belangen gratis willen behartigen voor je omdat ze gesubsidieerd worden door de linkse elite in ons land. Probeer jij als werkgever maar een ergens hulp te krijgen voor niks. Mooi nul op rekest krijg je. Je gaat maar diep in de zak. Over discriminatie gesproken.
Vandaar dat VVD en PVV ook het ontslagrecht aan willen pakken. Die zien deze problematiek al lang onder ogen, alleen ziet links alleen het recht van de werknemer en de werkgever wordt alleen maar gezien als een noodzakelijk kwaad. Het is dat die de salarissen betaalt anders zouden ze die het liefst helemaal uitbannen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:47

janesmith schreef:
Ze zouden ze moeten zeggen dat ze Nederlands moeten leren i.p.v. ze bij te staan in iedere zaak met discriminatie als uitgangspunt.

Mijn Slowaakse ex kon ook geen Nederlands, iedereen in Nederland praatte ook goedbedoeld Engels met hem, maar als hij dat had gekund met zijn master-diploma had er een wereld voor hem opengegaan.

Vanuit wel zijn Slowaakse identiteit had hij ook moeite met 'westers' zakendoen (hier is ook het grootste probleem met Oost-europeanen, zij hebben vaak niets anders gekend dan communisme) maar hem gedwongen in een Nederlandse baan zetten zonder wederzijds begrip en respect, had toch niets opgeleverd alleen maar kwaaie koppen.

Hij is terug naar Slowakije.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:47

superwoman schreef:
Dan ga je bedrijven langs en laat je zien wat je uitstraalt! Dat zal niet bij elk bedrijf kunnen, maar er zijn er zat die wel even tijd kunnen maken als er een mogelijk goeie kandidaat verschijnt.

Dan moet je alsnog een afspraak met zo'n bedrijf zien te maken, denk dat er vrij weinig bedrijven op zitten te wachten dat iedereen maar even binnen komt lopen om zich voor te stellen..

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:50

superwoman schreef:
janesmith schreef:
Zelfs al hebben ze op school gezeten in Nederland, dan praten ze nog een slang-straattaaltje dat geen werkgever in zijn bedrijf wil hebben.

idd en dat vind je zelfs ook wel bij Nederlandse en die wil ik ook niet aannemen :n

Zo is het. Ik vind dat je dat soort gasten ook geen uitkering moet geven want die zijn verwijtbaar werkeloos. Als je niet fatsoenlijk Nederlands spreekt dan prijs je je doelbewust uit de markt. Op die manier is het simpel om levenslang werkeloos te zijn omdat ze dat trucje al lang kennen. Ze komen solliciteren met hun petje op, ongeïnteresseerde houding. Je weet gelijk als er zo een binnen komt dat die geen zin heeft maar solliciteert omdat hij anders zijn uitkering kwijt raakt. Misbruik maken van de wet, en toevallig is het wel heel vaak iemand uit dezelfde groep. maar dit zal ook wel weer geen politiek correcte uitspraak zijn.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:50

Nicolletje schreef:
En je kan zeggen wat je wil maar een hoop mensen willen helemaal niet realistisch zijn en alleen hun eigen realiteit zien.
Als wij hier op een kantoor met 2! man een zwangere vrouw aannemen die dat weigert te vertellen, zitten wij een aantal maanden lang met een enorme kostenpost en probleem Dan mag mijn pa zich wel in 2 delen.

Dan laat ik de mensen nog buiten beschouwing die 1 dag!! na het binnenhalen van het jaarcontract zich ziek melden wegens psychische problemen.
Wij, klein bedrijf, kunnen dat financieel niet aan :n en de verzekering ervoor is verhuidingsgewijs veel te duur.

Snap ik, mijn pa is ondernemer dus ik begrijp het echt.
Maar ik ken persoonlijk een paar dames die hetzelfde gedaan hebben (nieuwe baan en paar maanden later zwanger geworden, wel grotere bedrijven). (Of moet je ook vertellen dat je bezig bent zwanger te worden maar je nog niet kan voorspellen of dit over een maand of over een jaar gaat lukken?)

Dit zijn toevallig vrouwen die ontzettend goed in hun vak zijn, bij de sanering wegens de crisis mocht mijn inmiddels net bevallen vriendin als enige blijven omdat ze zo goed is. Ook zijn ze beiden geen dag meer dan de 16 weken zwangerschapsverlof weg geweest.

Dat bedrijf zou zich voor zijn kop slaan als ie zulke goede medewerksters laat lopen voor een paar maanden ongemak. Dan kan je beter helemaal nooit meer een vrouw aannemen want ze worden geheid ooit een keer zwanger.

Oh wacht... nu zijn we weer in de jaren 50 waarbij je inderdaad (zwangere) vrouwen mocht weigeren. Welkom CGB!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:52

Mijn ervaring heeft me alleen helaas laten inzien dat bepaalde groepen mensen, vaak kampen met een specifieke problematiek, en die nemen ze als je niet uitkijkt mee je bedrijf in als je ze aanneemt of op rekening laten betalen als klant.

Het is nooit andersom geweest, waar ik ook ben geweest.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:52

Heino schreef:
Dan moet je alsnog een afspraak met zo'n bedrijf zien te maken, denk dat er vrij weinig bedrijven op zitten te wachten dat iedereen maar even binnen komt lopen om zich voor te stellen..

er zijn genoeg bedrijven waar je naar binnen kunt lopen! Sommige vinden dat zelfs prettiger om geen tijd te verspillen aan iemand met geen of slechte uitstraling.
Bij ons werden ook sollicitatie brieven gebracht en dan zette ik er ook een plusje of minnetje op voor ik hem had gelezen..

CtjeLief

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:53

bij grotere organisaties kun je dat vaak wel schudden..

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:53

Waves schreef:
wel grotere

Ja, grote bedrijven ja. Maar sommige mensen willen alleen hun eigen realiteit zien en er zijn ook kleine bedrijven.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:55

CtjeLief schreef:
bij grotere organisaties kun je dat vaak wel schudden..

Wat is groot en hoe graag wil je werken?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:55

Er zijn legio bedrijven waar je een contract moet tekenen dat je niet zwanger wordt en als je dat wel wordt, dat dat grond is voor ontslag. Dat is gewoon wettelijk toegestaan. Krankzinnige situatie. Als de staat iets wil doen aan het lage geboortecijfer, zouden ze zelf wat meer de zak in moeten. Als ze dat zouden doen zouden werkgevers geen problemen hebben met zwangere vrouwen. desnoods bekostig je dat met een wijziging in de kinderbijslagwet. Dat je alleen kinderbijslag geeft aan mensen die dat echt nodig hebben. Is je salaris hoog genoeg, dan krijg je niks of minder.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:56

En door deze doorduwerij (iedereen gelijk toch? Dus ook kleine en grote bedrijven) maak je de dingen uiteindelijk lastiger bespreekbaar tot uiteindelijk een taboe omdat het discriminatie is.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:57

janesmith schreef:
Er zijn legio bedrijven waar je een contract moet tekenen dat je niet zwanger wordt en als je dat wel wordt, dat dat grond is voor ontslag.

Ik dacht juist dat dat niet meer mocht... (dat je wettelijk recht hebt om te verzwijgen)

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:58

janesmith schreef:
Er zijn legio bedrijven waar je een contract moet tekenen dat je niet zwanger wordt en als je dat wel wordt, dat dat grond is voor ontslag. Dat is gewoon wettelijk toegestaan. Krankzinnige situatie. Als de staat iets wil doen aan het lage geboortecijfer, zouden ze zelf wat meer de zak in moeten. Als ze dat zouden doen zouden werkgevers geen problemen hebben met zwangere vrouwen. desnoods bekostig je dat met een wijziging in de kinderbijslagwet. Dat je alleen kinderbijslag geeft aan mensen die dat echt nodig hebben. Is je salaris hoog genoeg, dan krijg je niks of minder.

"U mag nooit ontslagen worden omdat u zwanger bent.
Als u solliciteert, mag u niet afgewezen worden vanwege uw zwangerschap.
In een sollicitatiegesprek hoeft u daarom niet te melden dat u zwanger bent."

Op mijn opleiding heb ik trouwens geleerd dat je als sollicitant, zelfs als je 8 maanden zwanger bent en een dikke buik hebt, hier officieel niet op afgewezen mag worden. (gebeurd natuurlijk wel onder het mom van een andere reden..)

http://www.arbo-advies.nl/zwangerschap.htm

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:01

Nicolletje schreef:
janesmith schreef:
Er zijn legio bedrijven waar je een contract moet tekenen dat je niet zwanger wordt en als je dat wel wordt, dat dat grond is voor ontslag.

Ik dacht juist dat dat niet meer mocht... (dat je wettelijk recht hebt om te verzwijgen)

klopt, hier! Zelf je gezonddheidsklachten mag je verzwijgen- best raar, want dat zou voor een klein bedrijf wel de nek kunnen kosten. :roll:
Iemand ontslaan ookal op gegronde reden kost in de meeste gevallen nog steeds héél veel geld. 8)7
http://www.carrieretijger.nl/carriere/s ... verzwijgen
Laatst bijgewerkt door superwoman op 21-07-10 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Waves

Nicolletje schreef:
Mijn ervaring heeft me alleen helaas laten inzien dat bepaalde groepen mensen, vaak kampen met een specifieke problematiek, en die nemen ze als je niet uitkijkt mee je bedrijf in als je ze aanneemt of op rekening laten betalen als klant.

Het is nooit andersom geweest, waar ik ook ben geweest.

Tsja, dit waren ook bedrijven die geld hebben voor assessments en professionele HRM medewerkers.

Die pikken de goeden er beter uit dan een sollicitatiecommissie van de directeur en de projectcoördinator die wellicht heel goed in hun vak zijn maar geen verstand hebben van personeel kiezen.

Mijn pa is ook een keer gruwelijk de fout in gegaan door een man aan te nemen die hij verschrikkelijk sympathiek vond maar waar allemaal problemen tevoorschijn kwamen die echt te voorzien waren geweest. De meeste mensen nemen personeel aan op basis van sympathie ipv CV en referenties.
Net zoals Superwoman met d'r plusjes en minnetjes puur op uitstraling.

Ik vind dit een beetje een kwestie van het zelf niet handig aanpakken en dan zeuren dat werknemers allemaal uitvreters zijn.

Schraap gewoon eenmalig wat geld bij elkaar om een proffesional met assessments etc je voorselectie te laten doen. Dan heb je veel minder risico op gezeik.

Nic

Er zijn ook genoeg vrouwen die na de geboorte van het kind, helemaal niet meer fulltime willen werken.
Zit je dan, met je fulltime in te vullen baan.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:02

Ik heb PVV gestemd !! *\o/*

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:03

Waves schreef:
Tsja, dit waren ook bedrijven die geld hebben voor assessments en professionele HRM medewerkers.

Ik heb dit alleen meegemaakt bij kleine bedrijven die erg afhankelijk waren van de loyaliteit en dat soort kwaliteiten, van hun personeel

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:03

klopt.. wanneer gezondheidsklachten niet relevant zijn voor je functie hoef je deze niet te vermelden.. zwangerschap uiteraard ook niet.. kun je voorbeeld noemen JS waarbij je zo'n contract moet ondertekenen want ik heb er zelf nog nooit van gehoord? (kan zijn hoor, want soms zijn er zulke vreemde regelingen waar je mond van openvalt)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:04

Rebeccatjuh schreef:
janesmith schreef:

"U mag nooit ontslagen worden omdat u zwanger bent.
Als u solliciteert, mag u niet afgewezen worden vanwege uw zwangerschap.
In een sollicitatiegesprek hoeft u daarom niet te melden dat u zwanger bent."

Op mijn opleiding heb ik trouwens geleerd dat je als sollicitant, zelfs als je 8 maanden zwanger bent en een dikke buik hebt, hier officieel niet op afgewezen mag worden. (gebeurd natuurlijk wel onder het mom van een andere reden..)

http://www.arbo-advies.nl/zwangerschap.htm

Dat is in een normale situatie. Heb je daarentegen een contract getekend met zo'n bepaling daar in, dan mag het wel.
En zo'n bedrijf neemt je alleen aan als je zo'n contract tekent. Dat zullen ze niet zeggen, maar is wel hun bedrijfspolicy.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:04

ik las vandaag de Telegraaf

toch nog een kans dat PVV bij VVD komt :D het lijkt mij wel wat. een echt rechts kabinet. en rutte staat tenminste op zijn strepen :) :)

CtjeLief

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:05

Welke bedrijven mogen dan wel zo'n contract hanteren JS?

Waves

janesmith schreef:

Euh.. dat mag absoluut niet... ik weet niet welke bedrijven jij kent maar ik heb dit nog nooit meegemaakt.

En kinderbijslag alleen voor niet werkenden? Hè lekker, ga ik lekker minder werken zodat ik minder verdien en dan kom ik met de kinderbijslag toch op hetzelfde inkomen! Joepie!
Lekker stimulerend ook om werkloze moeders weer aan het werk te laten gaan. Nee, jij weet hoe je een samenleving in moet richten! :+

Rebeccatjuh

janesmith schreef:
Dat is in een normale situatie. Heb je daarentegen een contract getekend met zo'n bepaling daar in, dan mag het wel.
En zo'n bedrijf neemt je alleen aan als je zo'n contract tekent. Dat zullen ze niet zeggen, maar is wel hun bedrijfspolicy.

Volgens mij mag je als bedrijf helemaal niet zo'n contract opstellen.
Mocht ik zo'n contract tekenen en ik ben toch zwanger, dan is dit contract toch niet rechtsgeldig? (wet gaat boven welk contract dan ook?)

Edit: Voor zwangere werkneemsters geldt een opzegverbod. Dat betekent dat uw werkgever uw arbeidsovereenkomst niet mag opzeggen omdat u zwanger bent. Deze wettelijke bescherming heeft u niet alleen in de eerste fases van uw zwangerschap maar ook:

Tijdens uw zwangerschaps- en bevallingsverlof.
Gedurende 6 weken daarna, als u weer gaat werken.
Als u gebruik wilt maken van uw recht op (onbetaald) ouderschapsverlof.
Als u na uw bevallingsverlof nog arbeidsongeschikt bent door ziekte als gevolg van uw zwangerschap of bevalling.
In al deze situaties mag u als zwangere werkneemster dus niet ontslagen worden. U kunt nog wel op andere gronden ontslag krijgen.

http://www.juridischloket.nl/vraagenantwoord/werk/Pages/zwangerschap-en-werk/kunt-u-ontslagen-worden-omdat-u-zwanger-bent.html
Laatst bijgewerkt door Rebeccatjuh op 21-07-10 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt