zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 19:17

daar gaat het niet om fabersmid :) het gaat erom dat ik als werkgever ZELF bepaal wie ik achter mijn receptie heb zitten, en dat een overheid voor mij niet uit gaat maken of dat met of zonder hoofddoek is, met of zonder kleurtje.... IK vind dat ik het recht heb om dat zelf te bepalen....... echter als je iemand afwijst omdat je een bepaald iets niet wil, dat je dan discrimineert en dus strafbaar bent.
Als ik een tatooshop heb dan wil ik er iemand hebben met mooie tatoos (voor zover dat kan dan :D :D ) maar niet met een hoofddoek.

Heb ik een islamitische boekhandel dan wil ik iemand met een hoofddoek, en geen tatoo's :D zo simpel ligt het :)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 19:19

Heino,

De basis van onze religies (geloven in God, bijbel, enz) zijn minder verschillend dan van Chinezen.

De cultuur, omgangsnormen en vormen, het eten, het gezinsleven, alles is heel anders bij Chinezen, soms op een manier waar wij echt geen hout van begrijpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 19:20

Rebeccatjuh schreef:
CtjeLief schreef:

Dat is juist de kracht van ons land, dat we onze burgers proberen te beschermen tegen discriminatie.. Anders krijg je hele nare praktijken.

Als iemand zich niet door een moslima wil laten verplegen is dat toch net zo discriminerend als de moslima die zich niet door een broeder wil laten verplegen?
Wat is dan exact de kracht? Dat we weer is meten met twee maten betreffende discriminatie?

Indwerdaad. Ctjelief bedankt voor dit antwoord. Dit is een duidelijk linkse visie, een allochtoon mag alles uit naam van geloof, maar een autochtoon heeft maar te accepteren :D

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Re: zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 19:33

jullie zouden eens de documantaire genaamd zeitgeist moeten kijken dan weet pas hoe weinig verschil er tussen allerlei geloven is

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 19:36

Nicolletje schreef:
De basis van onze religies (geloven in God, bijbel, enz) zijn minder verschillend dan van Chinezen.

De cultuur, omgangsnormen en vormen, het eten, het gezinsleven, alles is heel anders bij Chinezen, soms op een manier waar wij echt geen hout van begrijpen.

Ik ben niet zo thuis in de Chinese cultuur, maar wat Moslims en Chinezen iig wel gemeen hebben is het collectivisme, terwijl Nederland veel individualistischer is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 19:36

Het is een kwestie van mentaliteit. Het zit niet een toko of islamitische slager. Chinezen zijn veel bescheidener. Islamieten willen het liefst in alles gelijk krijgen. Althans dat is wat een toch niet zo heel kleine groep uit draagt.

Ik ben altijd tegen Wilders geweest, maar helaas door dit soort topics, waar linkse bokkers zo duidelijk door willen gaan op de oude voet overweeg ik toch de volgende keer echt rechts te stemmen. Wie dat dan ook is. Ik word scheitziek van het woord aanpassen. Hoezo aanpassen? Ik ben Nederlander en heb er weinig trek in om in publieke functies met een geloof te worden geconfronteerd.

Het voorbeeld wat ik aandroeg en waar Ctjelief zo voorspelbaar op reageerde: in Nederland is inmiddels sprake van omgekeerde discriminatie, de autochtone Nederlander heeft zijn bek maar te houden. Prima als anderen dat fijn vinden maar ik niet. Gelijke rechten voor IEDEREEN!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 19:39

faye schreef:
waar linkse bokkers zo duidelijk door willen gaan op de oude voet

Wie dan? Volgens mij wil iedere linkse stemmer wel verandering hoor?

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 19:54

105159 schreef:
jullie zouden eens de documantaire genaamd zeitgeist moeten kijken dan weet pas hoe weinig verschil er tussen allerlei geloven is

Een goede tip, ik vind dat Zeitgeist in veel dingen gelijk heeft, het religie gedeelte klopt gedeeltelijk, maar is niet 100%

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 19:55

Faye, ik wilde net zeggen, Chinezen staan niet op straat moord en brand te schreeuwen.
Neemt niet weg dat Chinezen hun problemen extreem binnenshuis houden, geloof me er is daar veel huiselijk geweld en (vrouwen) onderdrukking.

Heino je hebt gelijk hoor, dat collectivisme of socialiteit, wij kunnen daar ook zeker van leren.

Heino schreef:
Wie dan? Volgens mij wil iedere linkse stemmer wel verandering hoor?

Wat dan?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:00

Kiwiko juist om discriminatie tegen te gaan, zijn er die regels. Ik kan en mag toch ook niet alleen mannelijke hoefsmidleerlingen accepteren? Of juist vrouwelijk voor het uitzicht? Gaat het niet om gelijke kansen en rechten?
Nee kiwiko op huidskleur de mens (ver)beoordelen blijf ik fout vinden zo ook van u.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:03

faye schreef:
Het voorbeeld wat ik aandroeg en waar Ctjelief zo voorspelbaar op reageerde: in Nederland is inmiddels sprake van omgekeerde discriminatie, de autochtone Nederlander heeft zijn bek maar te houden. Prima als anderen dat fijn vinden maar ik niet. Gelijke rechten voor IEDEREEN!

De VVD noemt dit de Nieuwe Discriminatie en wil hier een eind aan maken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:05

nee hoor dat heeft niks met discriminatie te maken meer met gezond zakelijk verstand :)

In een islamitische boekenwinkel zet je niet een man met keppeltje neer, of een ondergetatoueerde skinhead..... die man met dat keppeltje of die skinhead, zou wel een hele goede hoefsmid kunnen zijn. Maar in dat islamitische boekenwinkeltje zou het een ramp zijn.

dus ja, ik vind dat je op basis van uiterlijke kenmerken vrij moet zijn om mensen aan te nemen of af te wijzen.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:10

Kiwiko zo lang iemand die uiters recht is maar niet tegen de wet in openlijk zich uit verbaal of met tekens, kan en mag ik alleen de persoon beoordelen. Die mag ik dan niet weigeren, als die aan de toelatingseisen voldoet.
Iemand op huidskleur afwijzen is wel degelijk discriminatie. Blijf bij mijn mening dat u mij doet tegenvallen wat dat betreft. Met discriminatie, fascisme, ongelijkheid, onrecht is men bij mij aanhet verkeerde adres.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:12

zou jij als eigenaar van een islamitisch boekwinkeltje een ondergetatoueerde skinhead aannemen?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:14

KiWiKo schreef:
zou jij als eigenaar van een islamitisch boekwinkeltje een ondergetatoueerde skinhead aannemen?

Ik durf het anders te vragen. Zou er in zo'n winkeltje een meisje mogen werken met een kort rokje zonder hoofddoek?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:16

Nicolletje schreef:
Wat dan?

Aanpakken van de relschoppers, strengere straffen, sneller meer duidelijkheid etc.
Ik ken in elk geval geen linkse stemmer die zegt "Marrokanen? Daar zijn toch nooooi problemen mee?"

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:17

Heino schreef:
Nicolletje schreef:
Wat dan?

Aanpakken van de relschoppers, strengere straffen, sneller meer duidelijkheid etc.
Ik ken in elk geval geen linkse stemmer die zegt "Marrokanen? Daar zijn toch nooooi problemen mee?"

Maar er zijn er wel heel weinig die zeggen dat je het keihard aan moet pakken. Liever praten ze met ze, geven ze wat geld om een feestje te organiseren of leggen nog een voetbalveldje aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:21

En: de autochtone nederlander moet zich vooral aanpassen!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:21

janesmith schreef:
KiWiKo schreef:

Ik durf het anders te vragen. Zou er in zo'n winkeltje een meisje mogen werken met een kort rokje zonder hoofddoek?

Nee en Nee :P

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:28

Tja, je zet iemand in een winkel die affiniteit heeft met het product wat er verkocht wordt. In een gitaarwinkel zet je ook niet iemand neer die geen gitaar kan spelen.... ik weet niet wat jullie punt is.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:28

Aha.
Toch ga ik hierin met Kiwiko mee.
Ik durf bijna te zeggen dat er weinig mensen met mijn achtergrond (dorps, blank gezin, jaren 70) zo 'blootgesteld' zijn in hun jeugd aan andere kleurtjes en dingetjes als ik.
Mijn vader heeft nog wel eind jaren 70 allerlei Indiers en Pakistani's aan verblijfsvergunningen geholpen vanuit zijn functie.

Kleuren zijn mij niet vreemd, andere cultuur is mij niet vreemd, ik ben altijd belangstellend geweest.

Toch is er érgens in mijn hoofd iets anders geworden, wat Kim zojuist verwoordt... Dat opgedrongen islam-gedoe in de samenleving.

Sorry voor de mensen die bewust Moslim zijn geworden, zonder deze opdringerigheid had ik, maar misschien heel veel meer Nederlanders, er heel anders tegenaangekeken.
Als jij boeddhist zou zijn geworden, staat men bijna te juichen oh wat een mooi geloof.
Wat is er mis :?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:29

Daphna schreef:
Tja, je zet iemand in een winkel die affiniteit heeft met het product wat er verkocht wordt. In een gitaarwinkel zet je ook niet iemand neer die geen gitaar kan spelen.... ik weet niet wat jullie punt is.

Dat het op discriminatie wordt gegooid in bepaalde vormen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:30

maar als diegene nou wel affiniteit heeft met het product? zeg die ondergetatoueerde kale vent? dattie kaal is kan hij niks aan doen, ondergetatoueerd, tja daar heeft hij in zijn vroegere jaren niet echt over nagedacht.

Maar hij weet wel alles over islamitische literatuur, dat is namelijk al heel lang zijn hobbie

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:33

KiWiKo schreef:
maar als diegene nou wel affiniteit heeft met het product? zeg die ondergetatoueerde kale vent? dattie kaal is kan hij niks aan doen, ondergetatoueerd, tja daar heeft hij in zijn vroegere jaren niet echt over nagedacht.

Maar hij weet wel alles over islamitische literatuur, dat is namelijk al heel lang zijn hobbie

_O- Ja maar dan nog is het niet gewenst

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:37

Nicolletje schreef:
Aha.
Toch ga ik hierin met Kiwiko mee.
Ik durf bijna te zeggen dat er weinig mensen met mijn achtergrond (dorps, blank gezin, jaren 70) zo 'blootgesteld' zijn in hun jeugd aan andere kleurtjes en dingetjes als ik.
Mijn vader heeft nog wel eind jaren 70 allerlei Indiers en Pakistani's aan verblijfsvergunningen geholpen vanuit zijn functie.

Kleuren zijn mij niet vreemd, andere cultuur is mij niet vreemd, ik ben altijd belangstellend geweest.

Toch is er érgens in mijn hoofd iets anders geworden, wat Kim zojuist verwoordt... Dat opgedrongen islam-gedoe in de samenleving.

Sorry voor de mensen die bewust Moslim zijn geworden, zonder deze opdringerigheid had ik, maar misschien heel veel meer Nederlanders, er heel anders tegenaangekeken.
Als jij boeddhist zou zijn geworden, staat men bijna te juichen oh wat een mooi geloof.
Wat is er mis :?

Ik heb begrip voor je mening. Natuurlijk zie ik ook dat er flink wat botsingen zijn, naar mijn inzicht gaat het helemaal niet om de islam, maar om een heel erg verkeerd integratie beleid wat zich jarenlang verkeerd heeft ontwikkeld. Daarbij is de criminaliteit veelste soft aangepakt... Met als gevolg dat jongeren veelste brutaal zijn geworden, en omdat deze jongeren een islamitische achtergrond hebben, worden nu alle moslims daarop afgerekend. Hoofddoekjes gedoe en het geen hand willen geven is enkel irritatie dat eigenlijk irrelevant is, joden hebben dit ook en daar heeft men geen enkele moeite mee.