wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:16

Ik had dan ook wat meer vaart achter emigratie gezet! :j

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:17

CtjeLief schreef:
Ben het helemaal met je eens Hermelijn.. Ik kom oorspronkelijk uit Terneuzen (ja daar waar de grootste coffieshop van Europa stond) helemaal geen last van gehad, laat ze maar lekker daarbinnen met zn allen blowen :) Liever dan dat ze met alle gevolgen van dien op straat of waar dan ook moeten dealen..

seriously :D ik kom ook daar ongeveer dan vandaan :')

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:18

Lovely schreef:
En jij denkt echt dat het zo gegaan is?

Maar hoe is amsterdam de vernieling in geholpen, want dat is mij nog niet helemaal duidelijk?

Tja, die zogenaamde legale coffeeshops, gooi die maar in mijn pet. Als er iets tegen de illegaliteit aan hangt dan zijn het die coffeeshophouders en hun winkeltjes wel.

Ja, want ik herinner me het intervieuw nog goed met de DJ die avond.

Ennuhhh, het is niet mijn uitspraak over dat Amsterdam de vernieling is in geholpen hoor,effe goed terug lezen voor ik weer ergens van beschuldigt word ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:19

Nou, de exodus kan beginnen, zit Wilders voortaan echt alleen met Witteman.

Onassa, maar hoe is Amsterdam dan de vernieling ingeholpen volgens jouw bronnen?
Tja, interview met DJ is ook maar een interpretatie, hij mocht zeggen wat hij ervan vond en meer had het niet om het lijf. Volledige stoppen was geen optie, dat snapt een kind.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-06-10 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:22

Ga ik een partij tegen dronken mensen oprichten, die het vaak nodig vinden om andere mensen lastig te vallen :P

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:28

Hermelijn schreef:
Dat het buitenland nou zo bekrompen is kunnen wij niks aan doen :+ Er is juist een verschuiving in veel landen, waar ook steeds meer cannabis gedoogd wordt.
Dat van die harddrugs is onzin; de kwaliteit fluctueert heel erg, maar in het gemiddelde wietje zit niet meer dan 12% THC, wat in al die jaren niet bijster veel veranderd is en ook niet bijzonder schadelijk is. De wiet die door de overheid wordt geteeld is ook van prima kwaliteit en 12% THC.

Zoals gezegd is "de gedachte het buitenland" wel belangrijk omdat we een exportland zijn.

Citaat:
De waarden die hier gegeven worden zijn het gemiddelde van 50 monsters. De spreiding is echter groot. Hieronder het gemiddelde plus de laagste en hoogst gevonden waarde van de monsters. De cijfers zijn van 2009.
- Nederwiet 15,1%, laagste waarde 7.7%, hoogste 22.7%

- Geimporteerde wiet 9.9, laagste waarde 4.7, hoogste 19,9

-Nederhasj 32,5, laagste waarde 1.8, hoogste 64,8%

- Geimporteerde hasj 17,3, laagste 6,3, hoogste 29,4.

http://www.jellinek.nl/informatie_en_ad ... r-geworden

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:28

Lovely schreef:
Nou, de exodus kan beginnen, zit Wilders voortaan echt alleen met Witteman.

Onassa, maar hoe is Amsterdam dan de vernieling ingeholpen volgens jouw bronnen?
Tja, interview met DJ is ook maar een interpretatie, hij mocht zeggen wat hij ervan vond en meer had het niet om het lijf. Volledige stoppen was geen optie, dat snapt een kind.

Lovely nogmaals, een andere bokker heeft dat zo verwoord over Amsterdam, ik niet, dus even terug lezen als je wilt, dan snap je het weer.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:30

Mizz_mol schreef:
Vraag me nog steeds af hoe ze Cohen ooit als premier in gedachten hadden.. hij heeft eerst Amsterdam de vernieling in geholpen
en dan wil hij nu zeker voor de Bulls eye gaan.

@Lovely, heb je even een handje geholpen, nu ga eens aan mijn inwendige mens tegemoed komen. :+

Anoniem

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:32

Dank je :).

Mizz_mol, hoe heeft Cohen Amsterdam de vernieling in geholpen??

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:32

superwoman schreef:
Zoals gezegd is "de gedachte het buitenland" wel belangrijk omdat we een exportland zijn.

Ik bedoel ook niet dat het niet belangrijk is, ik zeg alleen dat het buitenland bekrompen is. Als alle buurlanden de doodstraf weer in voeren, betekend niet dat wij dat ook moeten doen, toch?

Citaat:
De waarden die hier gegeven worden zijn het gemiddelde van 50 monsters. De spreiding is echter groot. Hieronder het gemiddelde plus de laagste en hoogst gevonden waarde van de monsters. De cijfers zijn van 2009.
- Nederwiet 15,1%, laagste waarde 7.7%, hoogste 22.7%

- Geimporteerde wiet 9.9, laagste waarde 4.7, hoogste 19,9

-Nederhasj 32,5, laagste waarde 1.8, hoogste 64,8%

- Geimporteerde hasj 17,3, laagste 6,3, hoogste 29,4.
http://www.jellinek.nl/informatie_en_ad ... r-geworden

Ik had het over wiet, daar weet ik de percentages van, en die komen vrij goed overeen met wat ik zei. Hasj is weer een hele andere categorie. De vraag is of dat erg is; zoals Jellinek zelf aangeeft, roken blowers wellicht minder van sterkere wiet/hasj, waardoor het netto-effect hetzelfde blijft. Dit is alleen maar een argument voor gereguleerde wietteelt; dan hou je grip op het THC-gehalte, nu niet.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:39

Moderatoropmerking:
Off-topic berichten verwijderd met het vriendelijke verzoek om vanaf heden weer gewoon on-topic te blijven. De sfeer in dit topic is enorm goed, complimenten daarvoor, maar het moet ook inhoud blijven bevatten. Mijn dank :)

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:43

als je softdrugs gaat verbieden, krijg je illegale handel die imo veel meer kwaad aan kunnen richten dan een voorgedraaide joint uit de coffeeshop :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:45

Ariebombarie schreef:
ja maar was dat in 2006 ook niet net zo met SP (of ben ik mis?) die hadden ook gruwelijk veel gewonnen toen en kwamen er mooi niet in.. toch? :o

Nee want in tegenstelling tot Wilders is dat een partij die op zijn standpunten staat, ik kreeg trouwens de indruk dat Roemer wel flexibeler is dan zijn voorgangers.

Maar, ik schreef het al eerder maar er werd overheen gelezen, Rutte gaat nu overleggen met Wilders. Dat moet hij wel want het is de partij die het meeste gewonnen heeft. Maar het ziet er naar uit dat Wilders al zijn zogenaamde ideologieën zal laten vallen omdat hij pertinent in de regering wil.
Dan heeft Rutte een probleem want dan heeft hij geen keuze en moet ook het CDA erbij nemen omdat geen van de andere partijen in een regering wil met Wilders.
Wilders heeft ook al gezegd dat als hij minister wordt dat hij dan zijn optredens en taalgebruik zal aanpassen.
Dus ik vraag me af waarom hebben mensen op hem gestemd, want zijn plannen voor de zorg, veiligheid etc zullen nooit overgenomen worden door zon coalitie, alleen op het gebied van zijn Islam fobie kan hij zich dan nog onderscheiden.
Nog even en hij verft ook zijn haar niet meer, herkennen zijn kiezers hem helemaal niet meer :D

Sonja_vR

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:53

softdrug legaliseren en dan bedoel ik geheel legaliseren is juist goed voor de economie, die handel blijft echt wel door gaan
kunnen ze bij legalisering fijn belasting over vangen

en eerlijk gezegd heb ik liever iemand met een blow in zijn giechel dan een stuk in zijn kraag

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:53

Marian_ schreef:
als je softdrugs gaat verbieden, krijg je illegale handel die imo veel meer kwaad aan kunnen richten dan een voorgedraaide joint uit de coffeeshop :D

hoe denk je dat die wiet in de coffee-shops komt?

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:55

dat maakt toch niet uit, die wiet wordt voorgedraait en zelfgedraaide joints zit vaak meer in + dat diegene dan miss ook sneller met harddrugs e.d. in aanraking komen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:58

sarabande schreef:
Nee want in tegenstelling tot Wilders is dat een partij die op zijn standpunten staat

Je laat het overkomen of dat iets goeds is?
Vind het best dat iemand voor zijn standpunten staat, maar als dat ervoor zorgt dat je niet kunt regeren, denk ik dat het verstandig kan zijn dat je bij sommige standpunten water bij de wijn doet en je kiezers wel kunt helpen met de andere standpunten.
Natuurlijk kun je ook tever uit elkaar staan en dan kan het onhaalbaar zijn, maar imo is het ook belangrijk dat je kúnt samenwerken.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:01

superwoman schreef:
sarabande schreef:
Nee want in tegenstelling tot Wilders is dat een partij die op zijn standpunten staat

Vind het best dat iemand voor zijn standpunten staat, maar als dat ervoor zorgt dat je niet kunt regeren, denk ik dat het verstandig kan zijn dat je bij sommige standpunten water bij de wijn doet en je kiezers wel kunt helpen met de andere standpunten.
Natuurlijk kun je ook tever uit elkaar staan en dan kan het onhaalbaar zijn, maar imo is het ook belangrijk dat je kúnt samenwerken.

Natuurlijk is dat verstandig, maar voor de SP waren er toen gewoon te weinig punten waarop ze concessies konden doen zonder hun geloofwaardigheid te verliezen, en dan is het óók weer niet goed. Dat is ook wat er fout is gegaan met de PvdA bij Balkenende IV; de PvdA heeft veel te veel in moeten leveren op hun standpunten om maar in de regering te komen. Je kunt niet van een linkse partij verwachten dat die het goed doet in een kabinet wat rechts georiënteerd is.
Water bij de wijn doen is prima; dingen als breekpunt benoemen en als dan de kans op regeren in zicht komt die maar laten vallen, niet.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:02

superwoman schreef:
sarabande schreef:

Dat lijkt me wel daar kiezen we op he (tenminste dat neem ik aan dat men op een programma en standpunten kiest)
Intussen heeft Wilders laten zien dat zijn woord niets waard is en dat hij net zo makkelijk de volgende dag het tegendeel beweert, dus dat wordt nog heel spannend als hij in de regering komt en hij haalt dan pas, tegen alle beloftes tijdens de formatie in, zijn eigen agenda uit zijn zak.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:03

Marian_ schreef:
dat maakt toch niet uit, die wiet wordt voorgedraait en zelfgedraaide joints zit vaak meer in + dat diegene dan miss ook sneller met harddrugs e.d. in aanraking komen.

huh?
Maakt niet uit waar het vandaan komt?!
Nou er zitten óók behoorlijk grote en gevaarlijke jongens achter de handel hoor.
Natuurlijk niet allemaal!

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:03

voor de joint maakt dat niet uit nee, of zie ik 't nou verkeerd.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:06

Hermelijn schreef:
Natuurlijk is dat verstandig, maar voor de SP waren er toen gewoon te weinig punten waarop ze concessies konden doen zonder hun geloofwaardigheid te verliezen, en dan is het óók weer niet goed.

Ben ik met je eens hoor ;)

Vond het alleen zo zwart-wit overgebracht van sarabande.

@sarabande: Tuurlijk kies je een partij op zijn standpunten, maar je weet ook als kiezer dat bij een coalitie niet alle standpunten gehaald kunnen worden.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:06

Marian_ schreef:
voor de joint maakt dat niet uit nee, of zie ik 't nou verkeerd.

criminaliteit had ik het over..... Dus imo wel belangrijk waar het vandaan komt.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:07

phormicola schreef:
Merken jullie trouwens een verandering 'buiten'? Ik woon in een buurt met heel erg veel moslims en ze kijken me allemaal aan alsof ik ook PVV heb gestemd :')

Ik zat zonet in de tram en voelde me serieus schuldig en heel rot :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:08

Heino schreef:
phormicola schreef:
Merken jullie trouwens een verandering 'buiten'? Ik woon in een buurt met heel erg veel moslims en ze kijken me allemaal aan alsof ik ook PVV heb gestemd :')

Ik zat zonet in de tram en voelde me serieus schuldig en heel rot :?

Schuldig voor democratie?