Joran v/d Sloot verdacht van moord

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:38

_Ella_ schreef:
Het onderstreepte: Daar staat ook de wereld over op zijn kop.

Sja... het zal dan wel met mijn normen en waarden te maken hebben... Ik sta idd voor de rechten van de mens. En daarom vind ik ook dat iedereen die zou moeten hebben.
Dat Peru daar lak aan heeft, daar kan ik niet zoveel aan doen. Maar dat neemt niet weg dat ik vind dat de manier van opsluiten daar niet acceptabel is.

Tja,... maar daar is nou eenmaal weinig aan te doen,... kindjes in Afrika hebben ook honger en persoonlijk vind ik dát nog veel erger!!! Die kindjes vragen er niet om, maar iemand die crimineel is, mensen omlegt, of andere illegale dingen uitvoert weet wat daarvan de consequenties kunnen zijn...
Zint eer ge begint, zullen we maar zeggen! :)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:39

Amy77 schreef:
Weet je nog wat het erste is toen ik zijn bekentenis las "bij hem weet je het nooit, dan weer wel dan weer niet" ..je geloofd zo iemand toch niet meer meteen?
Ben benieuwd of hij met zijn bekentenis nu de zaak doet afronden en veroordeeld gaat worden, of dat het nog verder wordt onderzocht?

Heb gisteren op het nieuws de gevangenis gezien waar hij heen moet..ai..wordt meteen dubbel gestraft, want dat zal wel de laatste plek op aarde zijn waar je vast wilt zitten.
Kan me voorstellen als nabestaande zijnde dat je hem deze gevangeisstraf gunt, van harte en mss zelfs nog wel erger dan dat..maar ik begrijp Ella haar posten zeer zeker.

Met zijn bekentenis werd hem 10 jaar strafvermindering beloofd en dat hij geen voorbedachte rade had, zal hem ook wel in zijn 'voordeel' pleiten.

Vind het vreselijk voor zijn moeder..t zal je kind maar wezen. Net als voor de nabestaanden waarvan hun kind werd vermoord..

Verder onderzocht, want er stond dat de computer naar het forensisch labo werd gestuurd om zijn verhaal te staven

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:41

Cyntje schreef:
Tja,... maar daar is nou eenmaal weinig aan te doen,... kindjes in Afrika hebben ook honger en persoonlijk vind ik dát nog veel erger!!! Die kindjes vragen er niet om, maar iemand die crimineel is, mensen omlegt, of andere illegale dingen uitvoert weet wat daarvan de consequenties kunnen zijn...

Dat vind ik ook erger idd, maar daar gaat de discussie niet over.
Er heeft in deze discussie niemand gezegd dat het zo goed is dat de kindjes in Afrika honger hebben. Was dat wel zo, kon ik daar ook wel weer op reageren.

Er zijn een hele hoop dingen die ik goed en minder goed vind...
Laatst bijgewerkt door _Ella_ op 08-06-10 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:41

Ik geloof dat het idee van gevangen zitten al erg genoeg is. In nederland mag het een veredeld hotel genoemd worden, dat is het gewoon niet. Je zit vast. Je bent verwijderd uit de maatschappij en je bent alle controle over je eigen leven compleet kwijt. Dat verdiend elke moordenaar voor de volle 100%.
Moet daar nu echt nog voedsel en water tekort bij komen? Verkachting? Ziektes? Geweld? Voelt men zich beter bij het idee dat Joran dit allemaal mee moet maken? En zo ja, hoe kan je dan oordelen over hem?

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:42

Mijn mening was dus een reactie op alle posters die het 'net goed' vonden dat Joran daar in de gevangenis terecht zou komen. Dat vind ik dus niet.

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:42

Guernica schreef:
Ik geloof dat het idee van gevangen zitten al erg genoeg is. In nederland mag het een veredeld hotel genoemd worden, dat is het gewoon niet. Je zit vast. Je bent verwijderd uit de maatschappij en je bent alle controle over je eigen leven compleet kwijt. Dat verdiend elke moordenaar voor de volle 100%.
Moet daar nu echt nog voedsel en water tekort bij komen? Verkachting? Ziektes? Geweld? Voelt men zich beter bij het idee dat Joran dit allemaal mee moet maken? En zo ja, hoe kan je dan oordelen over hem?

helemaal mee eens.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:43

_Ella_ schreef:
Cyntje schreef:

Dat vind ik ook erger idd, maar daar gaat de discussie niet over.
Er heeft in deze discussie niemand gezegd dat het zo goed is dat de kindjes in Afrika honger hebben. Was dat wel zo, kon ik daar ook wel weer op reageren.

Er zijn een hele hoop dingen die ik goed en minder goed vindt...

Tja,... jij haalt aan dat je de bajes in Peru niet humaan vind,... ik vind dat persoonlijk minder erg. Ze hebben iets gedaan wat ook niet humaan is,... ;)
Verder heeft het inderdaad niets met deze zaak te maken maar wilde even mijn punt duidelijk maken :)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:44

Cyntje schreef:
_Ella_ schreef:
Het onderstreepte: Daar staat ook de wereld over op zijn kop.

Sja... het zal dan wel met mijn normen en waarden te maken hebben... Ik sta idd voor de rechten van de mens. En daarom vind ik ook dat iedereen die zou moeten hebben.
Dat Peru daar lak aan heeft, daar kan ik niet zoveel aan doen. Maar dat neemt niet weg dat ik vind dat de manier van opsluiten daar niet acceptabel is.

Tja,... maar daar is nou eenmaal weinig aan te doen,... kindjes in Afrika hebben ook honger en persoonlijk vind ik dát nog veel erger!!! Die kindjes vragen er niet om, maar iemand die crimineel is, mensen omlegt, of andere illegale dingen uitvoert weet wat daarvan de consequenties kunnen zijn...Zint eer ge begint, zullen we maar zeggen! :)

het maakt niet uit wat JIJ erger vind, dat is juist het hele punt. Persoonlijke meningen en gevoelens zijn niet rechtsgeldig!
Het is een nederlander en daarom zou hij de rechten van een nederlander moeten hebben. dat is nou eenmaal zo met je nationaliteit. Je hoort bij die groep ongeacht wat je gedaan hebt. En daarom zou het ons WEL moeten schelen dat zijn mensenrechten geschonden worden. Ongeacht wat hij mogelijk gedaan zou hebben. het is nog steeds niet bewezen en hij is nog steeds niet veroordeeld. Dus tot die tijd zouden ze hem als een verdachten moeten behandelen en dat zou met respect voor zijn rechten moeten zijn.
Iedereen wenst hem zo veel walgelijks toe, denken jullie niet dat hij het al zwaar genoeg gaat krijgen? Kom nou niet met dingen als... wat hij die meiden heeft aangedaan etc... Het gaat hier om niets anders dan mensenrechten, dat staat los van de misdaad!

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:45

Ik ben in dit geval tegen de doodstraf, omdat er dan teveel geheimen wsl met hem mee het graf in gaan, en omdat ie dan te weinig lijdt.
Van mij mag hij namelijk wel even boeten en lijden voor wat hij anderen heeft aangedaan en een peruaanse gevangenis is daar de plek bij uitstek voor..

En dat huilen bij zijn bekentenis? Niks anders dan krokodillentranen die hij aan en uit kan zetten als het hem uit komt..

En op t moment dat hij iemand zijn of haar leven ontneemt, verspeelt hij zijn recht op een goed leven..
Helaas voor hem..

Dus dat het mensonterend is daar? Prima voor zo'n Hopeless Case als Joran

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:45

_Ella_ schreef:
KiWiKo schreef:
ik neem aan dat ik geen chinees typ??????

ik ben blij dat Joran uit de maatschappij gehaald is, en dat hij er voorlopig niet meer in terugkomt.

en ja voor mensen als Joran, vind ik het niet echt erg dat ze het een paar jaartjes slecht hebben.............

ik heb al je posts nagelezen, echt geen argument gezien.
Over dikgedrukt ben ik het met je eens, als mijn gevoel tenminste klopt, ik denk dat hij het gedaan heeft.. Dit moet een eerlijk proces uitwijzen.

Slecht heb je in gradaties. Als hij schuldig blijkt hoeft hij voor mij ook echt geen tv op zijn kamer, maar veiligheid en voldoende eten zijn toch wel mensenrechten waar ik voor élk mens voor sta.

dan heb je ook vast de post gezien waarin officieel bevestigd is dat hij heeft bekend :)

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:46

Cyntje schreef:
Tja,... jij haalt aan dat je de bajes in Peru niet humaan vind,... ik vind dat persoonlijk minder erg. Ze hebben iets gedaan wat ook niet humaan is,... ;)

hierover ga ik mezelf nog maar even quoten:
Citaat:
Ja... én juist omdat dit niet acceptabel is, moet hij nu gestraft worden.
De overheid moet zich niet tot het niveau verlagen van de misdadigers. Zou wat zijn.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:46

Ik denk dat er wel heul veul ergere moordenaren zijn dan Joran....waarom zouden die minder mogen lijden. Hij mag best goed gestraft worden maar ik heb het idee omdat dit zo'n mediahype is dat het een heksenjacht tegen joran is geworden.

Avelienvd

Re: Joran v/d Sloot verdacht van moord

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:48

Die mogen ook hard aangepakt worden.
Een Henk Fieten die Andrea Luten vermoord heeft mag ook lijden..
Zeker omdat die zn snater ook zo lang dicht heeft gehouden..

_Ella_

@kiwiko: Ja gelezen... maar wat bedoel je precies?

slimmerik

Ik ben het wel met LecyTinker eens dat Joran pas schuldig is als rechter uitspraak heeft gedaan. Van Joran is bekend dat hij nogal eens terugkomt van eerder gedane uitspraken. En dan heb ik het nog niet eens over de verhoormethoden in Peru. (zeker zonder advocaat).

En om te roepen, ik hoop dat ze hem wat aandoen daar in de gevangenis, juich ik ook niet toe. De toestanden daar in de gevangenis zijn verre van humaan. En humaan behandeld worden, waar dan ook..... daar hebben wij en onze voorouders hard genoeg voor gestreden.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:49

Avelienvd schreef:
Ik ben in dit geval tegen de doodstraf, omdat er dan teveel geheimen wsl met hem mee het graf in gaan, en omdat ie dan te weinig lijdt.
Van mij mag hij namelijk wel even boeten en lijden voor wat hij anderen heeft aangedaan en een peruaanse gevangenis is daar de plek bij uitstek voor..

En dat huilen bij zijn bekentenis? Niks anders dan krokodillentranen die hij aan en uit kan zetten als het hem uit komt..

En op t moment dat hij iemand zijn of haar leven ontneemt, verspeelt hij zijn recht op een goed leven..
Helaas voor hem..

Er weer al vanuit gaand dat hij schuldig is!!!!

Ik heb in heel erg veel docu´s gezien dat criminelen in de bak pas echt leren hoe ze een crimineel kunnen zijn en dan iemand gaan opsluiten in een land waar ze steekpenning gevoelig zijn. Dit zou wel eens een heel erg goede leerschool kunnen zijn voor iemand die mogelijk deze misdaden heeft gepleegd. Succes met wat er straks uit komt gestapt als zijn tijd erop zit!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:49

Natalee en Stephanie hadden ook rechten...
Hij ''zwaar genoeg gaat krijgen''??? Ik snap niet dat iemand na al de rompslomp en zijn internationale bekendheid omtrent Natalee iemand doet besluiten om maar vrolijk door heel de wereld poker te gaan spelen,... die jongen zat niet voor niets overal en nergens lijkt mij... Maar zwaar genoeg? Na alle interviews, gesprek met Patrick etc, ziet hij het leven meer als een lachertje in mijn ogen.
Zeker op de onrespectvolle manier waarop hij met Patrick over meisjes praatte en wat er met haar gebeurd zou zijn...

Mensen hebben rechten, klopt :j
Mensen die mensen pijn doen zijn geen mensen...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:52

LecyTinker schreef:
Avelienvd schreef:

Helaas voor hem..

Er weer al vanuit gaand dat hij schuldig is!!!!

Ik heb in heel erg veel docu´s gezien dat criminelen in de bak pas echt leren hoe ze een crimineel kunnen zijn en dan iemand gaan opsluiten in een land waar ze steekpenning gevoelig zijn. Dit zou wel eens een heel erg goede leerschool kunnen zijn voor iemand die mogelijk deze misdaden heeft gepleegd. Succes met wat er straks uit komt gestapt als zijn tijd erop zit!

Dan is hij pas echt crimineel....ik geloof nog wel dat hij een probleem heeft maar dat alles niet met voorbedachte rade was. En N kan best in werkelijkheid van het balkon zijn gevallen....dat is geen moord. Als je dan 18 bent schrik je ja als je onder invloed van drugs/alcohol bent... Dat ze het lichaam hebben verduistert kan ik me voorstellen en dat hij zijn mond houdt ook, maar als je eenmaal jemond houdt wordt het steed moeilijker. Ik gloof niet dat hij een serie/voorbedachte rade moordenaar is.

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:53

@cyntje
oke, ik ga mezelf niet nog een keer quoten.

En of mensen die mensen pijn doen geen mensen zijn, valt ook te bediscusieren, maar dan gaan we denk ik wel heel off topic.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:54

Tja, dat hij een bekentenis aflegd is natuurlijk een goed verloop voor verder onderzoek, maar schuldig is hij nog niet bevonden althans niet dat ik ergens heb gelezen...
Mensen rechten? Tja wat heeft mensen rechten?
Wij zijn gezegend door een goed aantal rechten door het EVRM, maare dat geldt daar natuurlijk niet. Eigen schuld dikke bult, had ie maar na moeten waar en of hij het klusje wilde klaren :)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:54

_Ella_ schreef:
@cyntje
oke, ik ga mezelf niet nog een keer quoten.

En of mensen die mensen pijn doen geen mensen zijn, valt ook te bediscusieren, maar dan gaan we denk ik wel heel off topic.

Bespaar je de moeite om te quoten, ik reageerde ook niet op jou maar op een post van LT :+

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:55

@cyntje... als mensen die mensen pijn doen geen mensen zijn, dan zeg je dus dat moord in bepaalde gevallen toegestaan is en ongestraft zou moeten blijven?

lesilla

faye1995 schreef:
Tja, dat hij een bekentenis aflegd is natuurlijk een goed verloop voor verder onderzoek, maar schuldig is hij nog niet bevonden althans niet dat ik ergens heb gelezen...
Mensen rechten? Tja wat heeft mensen rechten?
Wij zijn gezegend door een goed aantal rechten door het EVRM, maare dat geldt daar natuurlijk niet. Eigen schuld dikke bult, had ie maar na moeten waar en of hij het klusje wilde klaren :)

Neen, onderzoek gaat gewoon verder.
In Peru pakken ze het momenteel netjes aan :)

KiWiKo

Amy77 schreef:
Toen zijn vader nog leefde zat hij ook al in Thailand, dus ook niet een slimme keuze..dus zn vader zijn tips waren destijds ook al niet erg welkom ;)

toen werd hij gezocht in Nederland........... thailand heeft geen uitleveringsverdrag met nederland :) :)

als je vlucht naar een ander land, dan moet je vluchten naar een land waar je het beter heb dan in het land waar je berecht word EN een land zonder uitleveringsverdrag :)

zo moeilijk is dat toch niet ......... of wel?

Anoniem

Cyntje schreef:
Natalee en Stephanie hadden ook rechten...
Hij ''zwaar genoeg gaat krijgen''??? Ik snap niet dat iemand na al de rompslomp en zijn internationale bekendheid omtrent Natalee iemand doet besluiten om maar vrolijk door heel de wereld poker te gaan spelen,... die jongen zat niet voor niets overal en nergens lijkt mij... Maar zwaar genoeg? Na alle interviews, gesprek met Patrick etc, ziet hij het leven meer als een lachertje in mijn ogen.
Zeker op de onrespectvolle manier waarop hij met Patrick over meisjes praatte en wat er met haar gebeurd zou zijn...

Mensen hebben rechten, klopt :j
Mensen die mensen pijn doen zijn geen mensen...

Natuurlijk wel. Iemand verandert echt niet zomaar in een alien. Iedereen is een mens en iedereen heeft gewoon rechten. Joran heeft alleen weinig tot geen menselijkheid in zich en daarvoor wordt hij heus wel genoeg gestraft. Ik krijg een beetje het idee dat iedereen denkt dat het rechtsysteem zich er maar makkelijk vanaf gaat maken?
Vergeet niet dat ook het rechtsysteem uitgevoerd wordt door mensen, en waarschijnlijk gunnen die Joran ook geen roosjes en regenbogen.

Ik denk overigens ook dat een gevangenis zoals die in Peru niets meer te maken heeft met rehabilitatie. Het wordt meer een oorlog waarin je alleen maar bezig bent met overleven en niet met oprechte spijt, alleen maar spijt omdat ze daar zitten.