Echte mannen eten wél kaas.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 00:22

Trennie schreef:
De rechtzaak zal duidelijkheid geven.
Maar ik ben er nu al vrij zeker van dat Manou in zijn gelijk wordt gesteld...

Dit denk ik ook inderdaad.

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 00:24

missRosanne schreef:
Het gaat mij ook niet om het kweken zelf maar om het feit dat hij zelf dus ook niet eerlijk is.
Verder is wiet kweken wel illegaal vanaf een bepaald aantal planten wat er dus bij hem voorgekomen is.
Anders wordt dit ook niet vermeld op je strafblad.

Hoezo is Manou niet eerlijk geweest?
Hij heeft wel degelijk toegegeven dat hij in de nodige problemen is geraakt, dat hij strafbare feiten heeft gepleegd.
Maar hij hoeft hij het niet ook nog eens te specificeren.
Dat toegeven is al voldoende en ook gewoon heel eerlijk.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 00:26

Ik ben benieuwd naar de rechtzaak en wat er aan het licht gaat komen.
Ben zeer benieuwd wat er nu eigelijk tussen hun 2 gebeurd is. Al denk ik dat we dat nooit te weten zullen gaan komen.
Blijven 2 verhalen waarvan bij ieders wel wat van waar zal zijn.

Toch waren er heel wat dingen die Manou vertelde wat toch makkelijk te controleren valt en toch ook wel dingen die logischer lijken dan Maria's versie.
Geloof best dat ze heel wat mee gemaakt heeft hoor maar iemand zo zwaar beschuldigen gaat hoe dan ook te ver. Wat je dan ook mankeerd. Ze heeft blijkbaar genoeg mensen om zich heen gehad. Waar misschien ook het een en ander aan fout is gegaan.
En mag best recht getrokken worden als het zo is. Denk alleen dat het weinig zin heeft want hij heeft nu toch al de stempel als loverboy op z'n voorhoofd staan.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 00:28

Monica, ik denk dat hij zijn naam ondertussen redelijk schoner heeft weten te krijgen, en dat haar naam meer is besmeurd.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 00:33

Elan schreef:
Monica, ik denk dat hij zijn naam ondertussen redelijk schoner heeft weten te krijgen, en dat haar naam meer is besmeurd.

Dat betwijfel ik. Er zullen hoe dan ook nog veel mensen zijn die hem daar voor aanzien. En al zijn het er maar 10 dat is te veel als hij werkelijk die dingen niet gedaan heeft die zij beschrijft.

Daarbij zal zij er weinig slechter van worden nu is iedereen die het boek nog niet gelezen had nieuwsgierig wat er nu precies allemaal instond. Okey dat is niet het enige maar ben wel benieuwd of zij een schuld gevoel zou hebben en haar moeder ook trouwens. Want vind het een vrij gewentensloze kwestie ondanks dat zij al veel meegemaakt zou hebben.

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 00:53

Net de herhaling van dwdd gezien.
Vond de uitgever niet direct zwak overkomen als in de zin dat hij zenuwachtig was of niet uit zijn woorden kwam.Wel vond ik dat hij er steeds een draai aan wilde geven dat het maria's waarheid is.
Maar dat is nou juist richting de uitgever de terechte kritische vraag: een boek kan alleen waarheid of fictie zijn.
Het is verkocht als waarheid terwijl het fictie is.
En dan heb je het over bedrog, of op z'n minst misleidng.
Het boek had nooit zo'n bestseller geworden als het als fictie verkocht was geweest.
Maria had nooit zo in de publiciteit gestaan als het als fictie was verkocht.
En dat het dus fictie is, kon en wilde hij niet toegeven.

miepje17

Re: Echte mannen eten wél kaas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 07:56

@ Trenne; waar heb jij dat dan gezien? Ik kan het helemaal nergens vinden

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 09:03

Wat mij opvalt is dat er hier veel mensen zijn die kijken hoe zowel Maria als Ansou overkomen als ze hun verhaal doen en daarop hun conclusie baseren over wie er gelijk heeft. Volgens mij kan dat gewoon niet, elk mens gedraagt zich anders en je kan niet zo simpel zeggen dat de een wel zal liegen en de ander wel de waarheid zal vertellen naar aanleiding van hun gedrag. Daardoor zijn in het verleden al genoeg fouten gemaakt bij onderzoeken naar verdachten!

Alleen harde bewijzen tellen voor mij!

Goed dat Ansou zijn verhaal heeft kunnen doen. Wat ik het vreemdste vond aan zijn verhaal is dat hij, nadat hij besloten had geen verkering met Maria te willen omdat ze te jong was, wel zo bevriend met haar bleef en bij haar thuis bleef komen. Terwijl haar moeder helemaal niet blij was met hem. Hij zegt dat hij op die leeftijd gewoon graag naar leuke meiden keek en een beetje wilde sjansen, waarom dan niet gewoon op zoek naar een ander meisje? Ik vond dat niet zo passen in het verhaal, dat ze "gewone vrienden" bleven.

Ik vraag me af wat jullie van dat verhaal vonden?? Dat hij ook mee was naar de aangifte na die groepsverkrachting vind ik ook wel vreemd eigenlijk.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 09:31

Volgens mij werd hij in eeste instantie wel geaccepteerd door moeders, maar niet als het '' vriendje''. Zij geloofde neit dat manou nog maar 18 was, hij ziet er ouder uit. Ik vind hem nu ook echt ouder lijken dan 25 hoor.
Maar waarom vind je dat dan raar dat ze gewoon bevriend blijven?
Als moeders het niet accepteerde dan had hij er ook niet ingekomen denk ik, dan had hij ook niet meegemogen om aangifte te doen. Dat mocht namelijk eerst totdat hij zei dat hij het niet helemaal geloofde van maria.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 09:47

Tsja waarom ik het raar vind... Ansou geeft toe dat hij wel een beetje een foute jongen was... hoeveel jongens van 18 die een beetje de foute jongen uithangen blijven wel bevriend met meisjes van 14.. ik weet niet, ik zeg niet dat het niet kan maar vraag me toch een beetje af hoe groot de kans is dat dat voorkomt.

Hij wilde haar eerst als scharrel, dat ging niet door door leeftijdsverschil. Ik vraag me gewoon af hoe realistisch het is dat die jongen dan wel bevriend met haar bleef.

Ik zou daar wel wat meer over willen weten, of andere mensen dat verhaal kunnen bevestigen! Dat ze gewoon goede vrienden waren!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 09:52

MJ_ schreef:
Wat mij opvalt is dat er hier veel mensen zijn die kijken hoe zowel Maria als Ansou overkomen als ze hun verhaal doen en daarop hun conclusie baseren over wie er gelijk heeft. Volgens mij kan dat gewoon niet, elk mens gedraagt zich anders en je kan niet zo simpel zeggen dat de een wel zal liegen en de ander wel de waarheid zal vertellen naar aanleiding van hun gedrag. Daardoor zijn in het verleden al genoeg fouten gemaakt bij onderzoeken naar verdachten!

Helemaal mee eens!! _/-\o_
Aan de hand van gedrag vliegen er vele oordelen rond, maar ook voor mij tellen alleen echte harde bewijzen.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 10:06

Sjit, gister helemaal vergeten te kijken!
Weet iemand of dat hij ergens word uitgezonden via internet?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:35

Ik vind het opzich niet raar dat ze bevriend blijven. Hij vond haar een heel leuk meisje, maar toen hij achter haar leeftijd kwam, wilde hij gewoon geen relatie meer met haar. Ik vind dat niet raar. Maar als je iemand mag en als je ergens graag over de vloer komt, kun je toch gewoon vrienden blijven? Hij zei zelf in het interview dat hij zich daar fijn voelde, thuis bij Maria.

Pas na het verkrachtings gedoe, waar hij tegen de moeder van Maria had gezegd dat hij dacht dat het niet waar was wat Maria zei, was hij daar thuis niet meer welkom.

Wat betreft de drugs, ik ga mee met de voorgangers die zeiden dat hij gewoon zijn verhaal mocht doen en niet op alle bevindingen van Peter R. hoefde te reageren. Hij heeft toegegeven dat hij geen lieverdje was en dat hij niet in drugs heeft gedealt. Bij drugs dealen denk ik aan pillen en heroine ed., niet aan iemand met een thuis plantage.

Ik moet eerlijk zeggen, ik ken ook mensen die thuis lekker wiet telen voor vrienden en kennissen (en ook een beetje voor zichzelf), maar dat zijn echt hele lieve mensen hoor! Die doen geen vlieg kwaad, willen gewoon een beetje bij verdienen. Dus ik vind dat lang niet zo schokkend als echt dealen!

Wat betreft MJ_ die zegt dat we vooral kijken naar het gedrag en daar op beoordelen of iemand de waarheid spreekt, ik kijk daar deels naar. Want ieder mens is verschillend en sommige mensen kunnen goed toneel spelen. Maar het eerste wat ik dacht toen ik Maria zag was: Hoe kun je zo makkelijk en lachend praten, zonder duidelijke emotie, over zulke heftige dingen! Over het algemeen praten mensen die over zoiets spreken op een andere, serieuzere toon. Die zijn zichtbaar getraumatiseerd en je ziet dat ze echt iets heftigs met zich mee dragen. Dat lacherige, nonchalante gedrag hoeft niets te zeggen natuurlijk, maar in mijn onderbewustzijn hoor ik dan al een stemmetje "hmm, apart hoor".

Verder ben ik uiteraard wel van de feiten, door een mooi toneelstukje geloof ik iemand nog niet gelijk. Maar op dit moment ben ik er toch wel van overtuigd dat Manou veel meer bij de waarheid zit dan Maria! Hij komt echt met dingen die aantoonbaar zijn, maar uiteraard zal de rechtzaak uitwijzen wat er nou waar en niet waar is. Ik denk dat Manou het gaat winnen en zo niet, dan ben ik echt goed misleid ;)

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:46

miepje17 schreef:
@ Trenne; waar heb jij dat dan gezien? Ik kan het helemaal nergens vinden

Dat was gisteravond laat in de wereld draait door.
Op deze website kun je de herhaling zien: http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/Video.video.0.html
Er komen eerst wat andere items en dan komt het stuk van de uitgever met Peter R. de Vries.
Laatst bijgewerkt door Trennie op 13-05-10 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:46

Joyce, ik weet dat er genoeg goede vriendschappen bestaan tussen mannen en vrouwen. Toch vond ik het in dit verhaal niet helemaal 'passen'. Ik wil niet zeggen dat ik denk dat het niet kan of niet waar is, maar heb er wel mijn twijfels bij. Maar ah, dat is ook maar een gevoel, ik kan dat niet hard maken. Iets wat bij mij opkwam als ongeloofwaardig. Maar ik kan het zeker mis hebben in dit geval!

Ik weet dat er genoeg rechtszaken zijn geweest waarbij werd gezegd: 'die verdachte is zo passief terwijl hij verdacht wordt van gruwelijke zaken, hij moet het wel gedaan hebben!' maar ook zaken waarbij werd gezegd: 'die verdachte reageert zo agressief tijdens de verhoren terwijl hij verdacht wordt van gruwelijke zaken, hij moet het wel gedaan hebben!'

Het is vaak maar net hoe iemand het gedrag wil interpreteren.

Mensen die veel ernstige dingen hebben meegemaakt kunnen soms toch heel vlak en niet emotioneel reageren, dit zegt voor mij nog niet dat ze het dus niet meegemaakt hebben. net als mensen die wel heel emotioneel zijn soms de hele boel aan het verdraaien en voorliegen zijn!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:59

Oeps, iets verkeerd gelezen :+
Laatst bijgewerkt door Janine1990 op 13-05-10 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:01

wemkelover schreef:
Volgens mij werd hij in eeste instantie wel geaccepteerd door moeders, maar niet als het '' vriendje''. Zij geloofde neit dat manou nog maar 18 was, hij ziet er ouder uit. Ik vind hem nu ook echt ouder lijken dan 25 hoor.
Maar waarom vind je dat dan raar dat ze gewoon bevriend blijven?
Als moeders het niet accepteerde dan had hij er ook niet ingekomen denk ik, dan had hij ook niet meegemogen om aangifte te doen. Dat mocht namelijk eerst totdat hij zei dat hij het niet helemaal geloofde van maria.

Donkere mensen zien er altijd ouder uit dan blanke mensen.
Gisteren zag ik nog een turks jongentje van anderhalf op een filmpje van een klasgenoot... Hij zag er minstens zo oud uit als mijn buurjongentje toen die twee en half was...

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:05

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:05

Mandyy schreef:
MJ_ schreef:

Helemaal mee eens!! _/-\o_
Aan de hand van gedrag vliegen er vele oordelen rond, maar ook voor mij tellen alleen echte harde bewijzen.

Zoals Manou/Ansou gisteren al zei; Wat niet waar is, kan je ook niet bewijzen....

Altijd maar harde bewijzen willen horen getuigd in mijn ogen van weinig vertrouwen in de mens en weten van je eigen naiviteit, je geeft daarmee toe dat je geen idee hebt wie er gelijk heeft omdat je zelf niet kunt afgaan op de gedragingen van mensen.
Gedrag is namelijk WEL een belangrijke factor in dit soort verhalen, het is menselijk, er worden niet voor niets moordenaars opgesloten in een TBS-kliniek... Dat heeft ook te maken met het gedrag/de psyche van de personen....

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:11

Janine1990 schreef:
Altijd maar harde bewijzen willen horen getuigd in mijn ogen van weinig vertrouwen in de mens en weten van je eigen naiviteit, je geeft daarmee toe dat je geen idee hebt wie er gelijk heeft omdat je zelf niet kunt afgaan op de gedragingen van mensen.
Gedrag is namelijk WEL een belangrijke factor in dit soort verhalen, het is menselijk, er worden niet voor niets moordenaars opgesloten in een TBS-kliniek... Dat heeft ook te maken met het gedrag/de psyche van de personen....

Hm nou dat ben ik niet met je eens. In het dagelijks leven ga ik wel uit van mijn interpretatie van andermans gedrag. Je hebt vaak geen bewijzen en daarom moet je uitgaan van je beoordeling van andermans gedrag. Maar dat zijn mensen die je kent, je hebt dan een referentiekader.

Dit zijn mensen die ik niet ken. Misschien weten de vrienden van Ansou wel dat hij een enorme manipulator is en de vrienden van Maria dat ze weinig emotie toont. Of juist niet. Ik weet het niet, ik ga aan de hand van een filmpje niet zeggen wie er liegt en wie er de waarheid spreekt en ik denk dat niemand dat kan, zelfs de beste gedragsdeskundige zal eerst een referentiekader moeten hebben om iemand te beoordelen lijkt me.

Vergis je niet, zelfs bij TBS behandelingen zijn er mensen die hun therapeut volledig om de tuin weten te leiden hoor!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:17

MJ_ schreef:
Janine1990 schreef:

Hm nou dat ben ik niet met je eens. In het dagelijks leven ga ik wel uit van mijn interpretatie van andermans gedrag. Je hebt vaak geen bewijzen en daarom moet je uitgaan van je beoordeling van andermans gedrag. Maar dat zijn mensen die je kent, je hebt dan een referentiekader.

Dit zijn mensen die ik niet ken. Misschien weten de vrienden van Ansou wel dat hij een enorme manipulator is en de vrienden van Maria dat ze weinig emotie toont. Of juist niet. Ik weet het niet, ik ga aan de hand van een filmpje niet zeggen wie er liegt en wie er de waarheid spreekt en ik denk dat niemand dat kan, zelfs de beste gedragsdeskundige zal eerst een referentiekader moeten hebben om iemand te beoordelen lijkt me.

Vergis je niet, zelfs bij TBS behandelingen zijn er mensen die hun therapeut volledig om de tuin weten te leiden hoor!

Lijkt me dan een lastig leven als je altijd maar moet twijfelen en vooral niet kiezen, ik leg de schuld altijd denkbeeldig bij iemand neer, zonder dat ik het nodig vind diegene er van op de hoogte te stellen. Ook bij iets als dit, wat toch relatief onschuldig is, als je nagaat wat Peter R. de Vries nog meer bezoekt. Daarbij is een ik denk toch best mogelijk, we hebben bijna allemaal een gedachte over de zaak.
Ik denk dat je op basis van wat je in je leven hebt meegemaakt, wel een aardig referentiekader hebt om voor jezelf te bepalen wat Maria voor persoon is en wat Ansou voor persoon is, en wie nu het meest de waarheid lijkt te spreken.

Niet voor alles is bewijs nodig. Het bewijs is er wel, op veel gebieden, maar zoals eerder al werd gezegd gaat men voor een rechtzaak niet met bewijzen strooien... ;)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:20

Maar Ansou wil wel degelijk meewerken en ze kunnen (zei hij) alles chekken, waar hij heeft gewerkt etc. Ook Peter R. de Vries onderzoekt.. en ontmaskerd. Waarom zouden al die ''vriendinnen'' vertellen dat ze gewoon op school zat? Zouden hun ook liegen? Nee, ik denk het niet. Er zijn meer partijen die zeggen dat ze gewoon op school heeft gezeten.

En nu schrijft iedereen maar een boek.. Maria, de moeder.. en de vader & een journalist.
Maria spreekt zich tegen in beide boeken over de gezinssituatie want in het eene boek heeft ze een zusje en in het andere boek 2 broertjes. Dat is toch raar?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:22

xx_Kelly_xx schreef:
Maar Ansou wil wel degelijk meewerken en ze kunnen (zei hij) alles chekken, waar hij heeft gewerkt etc. Ook Peter R. de Vries onderzoekt.. en ontmaskerd. Waarom zouden al die ''vriendinnen'' vertellen dat ze gewoon op school zat? Zouden hun ook liegen? Nee, ik denk het niet. Er zijn meer partijen die zeggen dat ze gewoon op school heeft gezeten.

Jep, en al die feiten zeggen mij meer dan hoe maria en ansou overkwamen in de filmpjes!
Over het algemeen heb je vaak wel steunbewijzen, gelukkig hoeven we in het leven niet op alleen maar gedrag af te gaan!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:23

xx_Kelly_xx schreef:

Precies!
Sowieso is het spijbelen van de eerste twee jaar onzin volgens de school en Ansou, aangezien ze elkaar pas leerden kennen toen ze in de derde zat.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:24

xx_Kelly_xx schreef:

En nu schrijft iedereen maar een boek.. Maria, de moeder.. en de vader & een journalist.
Maria spreekt zich tegen in beide boeken over de gezinssituatie want in het eene boek heeft ze een zusje en in het andere boek 2 broertjes. Dat is toch raar?

En daarbij nog het feit dat ze in haar boek in december jarig is, maar in real life in mei/juni jarig is. Ook vreemd.