Trennie schreef:De rechtzaak zal duidelijkheid geven.
Maar ik ben er nu al vrij zeker van dat Manou in zijn gelijk wordt gesteld...
Dit denk ik ook inderdaad.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
missRosanne schreef:Het gaat mij ook niet om het kweken zelf maar om het feit dat hij zelf dus ook niet eerlijk is.
Verder is wiet kweken wel illegaal vanaf een bepaald aantal planten wat er dus bij hem voorgekomen is.
Anders wordt dit ook niet vermeld op je strafblad.
Elan schreef:Monica, ik denk dat hij zijn naam ondertussen redelijk schoner heeft weten te krijgen, en dat haar naam meer is besmeurd.
MJ_ schreef:Wat mij opvalt is dat er hier veel mensen zijn die kijken hoe zowel Maria als Ansou overkomen als ze hun verhaal doen en daarop hun conclusie baseren over wie er gelijk heeft. Volgens mij kan dat gewoon niet, elk mens gedraagt zich anders en je kan niet zo simpel zeggen dat de een wel zal liegen en de ander wel de waarheid zal vertellen naar aanleiding van hun gedrag. Daardoor zijn in het verleden al genoeg fouten gemaakt bij onderzoeken naar verdachten!
miepje17 schreef:@ Trenne; waar heb jij dat dan gezien? Ik kan het helemaal nergens vinden
wemkelover schreef:Volgens mij werd hij in eeste instantie wel geaccepteerd door moeders, maar niet als het '' vriendje''. Zij geloofde neit dat manou nog maar 18 was, hij ziet er ouder uit. Ik vind hem nu ook echt ouder lijken dan 25 hoor.
Maar waarom vind je dat dan raar dat ze gewoon bevriend blijven?
Als moeders het niet accepteerde dan had hij er ook niet ingekomen denk ik, dan had hij ook niet meegemogen om aangifte te doen. Dat mocht namelijk eerst totdat hij zei dat hij het niet helemaal geloofde van maria.
Mandyy schreef:MJ_ schreef:Wat mij opvalt is dat er hier veel mensen zijn die kijken hoe zowel Maria als Ansou overkomen als ze hun verhaal doen en daarop hun conclusie baseren over wie er gelijk heeft. Volgens mij kan dat gewoon niet, elk mens gedraagt zich anders en je kan niet zo simpel zeggen dat de een wel zal liegen en de ander wel de waarheid zal vertellen naar aanleiding van hun gedrag. Daardoor zijn in het verleden al genoeg fouten gemaakt bij onderzoeken naar verdachten!
Helemaal mee eens!!![]()
Aan de hand van gedrag vliegen er vele oordelen rond, maar ook voor mij tellen alleen echte harde bewijzen.
Janine1990 schreef:Altijd maar harde bewijzen willen horen getuigd in mijn ogen van weinig vertrouwen in de mens en weten van je eigen naiviteit, je geeft daarmee toe dat je geen idee hebt wie er gelijk heeft omdat je zelf niet kunt afgaan op de gedragingen van mensen.
Gedrag is namelijk WEL een belangrijke factor in dit soort verhalen, het is menselijk, er worden niet voor niets moordenaars opgesloten in een TBS-kliniek... Dat heeft ook te maken met het gedrag/de psyche van de personen....
MJ_ schreef:Janine1990 schreef:Altijd maar harde bewijzen willen horen getuigd in mijn ogen van weinig vertrouwen in de mens en weten van je eigen naiviteit, je geeft daarmee toe dat je geen idee hebt wie er gelijk heeft omdat je zelf niet kunt afgaan op de gedragingen van mensen.
Gedrag is namelijk WEL een belangrijke factor in dit soort verhalen, het is menselijk, er worden niet voor niets moordenaars opgesloten in een TBS-kliniek... Dat heeft ook te maken met het gedrag/de psyche van de personen....
Hm nou dat ben ik niet met je eens. In het dagelijks leven ga ik wel uit van mijn interpretatie van andermans gedrag. Je hebt vaak geen bewijzen en daarom moet je uitgaan van je beoordeling van andermans gedrag. Maar dat zijn mensen die je kent, je hebt dan een referentiekader.
Dit zijn mensen die ik niet ken. Misschien weten de vrienden van Ansou wel dat hij een enorme manipulator is en de vrienden van Maria dat ze weinig emotie toont. Of juist niet. Ik weet het niet, ik ga aan de hand van een filmpje niet zeggen wie er liegt en wie er de waarheid spreekt en ik denk dat niemand dat kan, zelfs de beste gedragsdeskundige zal eerst een referentiekader moeten hebben om iemand te beoordelen lijkt me.
Vergis je niet, zelfs bij TBS behandelingen zijn er mensen die hun therapeut volledig om de tuin weten te leiden hoor!
xx_Kelly_xx schreef:Maar Ansou wil wel degelijk meewerken en ze kunnen (zei hij) alles chekken, waar hij heeft gewerkt etc. Ook Peter R. de Vries onderzoekt.. en ontmaskerd. Waarom zouden al die ''vriendinnen'' vertellen dat ze gewoon op school zat? Zouden hun ook liegen? Nee, ik denk het niet. Er zijn meer partijen die zeggen dat ze gewoon op school heeft gezeten.
xx_Kelly_xx schreef:Maar Ansou wil wel degelijk meewerken en ze kunnen (zei hij) alles chekken, waar hij heeft gewerkt etc. Ook Peter R. de Vries onderzoekt.. en ontmaskerd. Waarom zouden al die ''vriendinnen'' vertellen dat ze gewoon op school zat? Zouden hun ook liegen? Nee, ik denk het niet. Er zijn meer partijen die zeggen dat ze gewoon op school heeft gezeten.
En nu schrijft iedereen maar een boek.. Maria, de moeder.. en de vader & een journalist.
Maria spreekt zich tegen in beide boeken over de gezinssituatie want in het eene boek heeft ze een zusje en in het andere boek 2 broertjes. Dat is toch raar?