Leerkracht met hoofddoekje voor de klas.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mag een leraar een hoofddoekje/keppeltje/etcetera voor de klas dragen?

Ja
274 (40%)
Nee
396 (59%)

Totaal aantal stemmen: 670

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 10:28

jameyskatje schreef:
Springert schreef:
Ze hebben onze cultuur verkwanseld

wat is/was ONZE cultuur?? ik wacht nog steeds met zoveeel smart op jou antwoord in het topic DE nederlandse cultuur. maar het komt maar niet. terwijl je in dit topic al heel wat keren met dat woord cultuur hebt rondgegooid. maar volgens mij kan je het helemaal niet definieren...

flauw hoor. dat zegt ook wat over je geloofwaardigheid. mooie woorden gebruiken maar er geen betekenis aan kunnen geven

Ik heb toch gereageerd in dat topic!!
Paar keer zelfs.
Het is ook moeilijk uit te leggen. Het is een gevoel dat je hebt, en gevoel laat zich vaak moeilijk vangen in woorden.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 10:32

Heino schreef:
Springert schreef:
Zijn stem zou nooit gehoord worden, als hij niet zoveel aanhang had. De pers zou veel minder aandacht aan hem besteden.
Dat dat nu wel het geval is, dankt hij toch echt aan de houding van veel andere partijen. Zo zie ik dat tenminste.

Maar dat ben ik toch met je eens?
Wat ik me afvraag is waarom het nou persé allemaal zo kwetsend en denigrerend moet.

Tja...dat is zijn manier van communiceren. Dat doet hij niet alleen tegen moslims hoor.
Hij maakt iedereen uit voor rotte vis. Tegen de minister van Volkhuisvesting zei hij dat ze knettergek was.
Over het CDA zegt hij dat het staat voor Christenen Dienen Allah en over de PVDA dat ze hun hoofdkantoor in Mekka hebben.
Youp van 't hek zei het heel duidelijk toen hem gevraagd werd of Wilders een racist was. Zijn antwoord was : "Nee, want Geert heeft een hekel aan iedereen, en dan ben je geen racist", en zo is het precies.

ayas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 10:36

Ik denk dat alles om respect moet draaien. Dat betekent ook dat je terughoudend moet zijn met het al te nadrukkelijk exposeren van je geloof in al zijn uitingen. En natuurlijk hebben we allemaal dezelfde rechten maar ook plichten. In het land waar je woont moet je je houden aan de "regels" van dat land en zul je je dus meestal enigszins moeten aanpassen.( de taal leren spreken, etikette enz). Dat hoeft je eigen traditie en gewoontes enz helemaal niet te schaden.
In nederland bijvoorbeeld geven we elkaar een hand bij een ontmoeting. Volgens mij kan het niet zo zijn dat een religie respect voor elkaar kan verbieden. Dus hoe dan ook, in nederland geven we elkaar een hand, met of zonder hoofddoek. Als een religie beweert dat je niet langer een van hen kunt zijn als je respect toont voor een andere gezindte, is die religie volgens mij meer een sekte die macht inzet ter onderwerping.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 10:38

_JL_ schreef:
wat lees ik hier? nederlanders die zelfs zouden willen dat Vlamingen zich bij hun voegen?
ik heb het meer voor een onafhankelijk vlaanderen dan dat we terugkeren naar de jaren 1800...

Ik zou het leuk vinden, maar ik zeg niet dat het moet.
Ben wel bang dat een onafhankelijk Vlaanderen het heel moeilijk gaat krijgen.
Wordt zowat het kleinste landje op aarde, economisch en politiek gaat dat een hele grote inlevering worden, denk ik.
Maar....ik draag de Vlamingen een heel warm hart toe, dus ik hoop dat het ze heel goed gaat.
En voor mij zullen ze altijd welkom zijn mochten ze ooit willen fuseren.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 10:41

CtjeLief schreef:
En kijk als Wilders de waarheid zou spreken was er misschien nog een eerlijke politieke discussie, maar wat hij loopt te verkondigen zijn voornamelijk leugens.. Zie Fitna: ook een samenhangend project van onwaarheden waarmee hij een heel onterecht negatief beeld schetst van de Islam, en daar schiet het bij mij een beetje verkeerd.. Als hij de discussie aan wil gaan, prima, maar dan wel op een respectvolle manier en graag berust op waarheden....

DE waarheid bestaat niet! Aan ieder medaille zitten twee kanten. Uit jouw oogpunt klopt die Fitna niet, uit zijn en Hirschi's oogpunt wel. Beiden hebben jullie gelijk en ongelijk. De punten die hij aanhaalt, zijn in bepaalde gebieden waar, en jij hebt op jouw beurt weer gelijk dat het in andere gebieden helemaal niet waar is.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 10:41

Springert schreef:
jameyskatje schreef:

wat is/was ONZE cultuur?? ik wacht nog steeds met zoveeel smart op jou antwoord in het topic DE nederlandse cultuur. maar het komt maar niet. terwijl je in dit topic al heel wat keren met dat woord cultuur hebt rondgegooid. maar volgens mij kan je het helemaal niet definieren...

flauw hoor. dat zegt ook wat over je geloofwaardigheid. mooie woorden gebruiken maar er geen betekenis aan kunnen geven

Paar keer zelfs.
Het is ook moeilijk uit te leggen. Het is een gevoel dat je hebt, en gevoel laat zich vaak moeilijk vangen in woorden.

het is een gevoel..

hmm.

maar je weet wel dat dat gevoel nu verpest is? door linkse partijen?

dat 'vage gevoel' want het is niet concreet.

en dat moslims zich dus ook maar moeten aanpassen aan jou 'vage gevoel'?

ook in dat topic las ik niet concreet wat cultuur is. terwijl je het woord regelmatig gebruikt en er handelingen aan vast knoopt als aanpassen, verpesten, intergreren etc.

dat maakt het allemaal heel vaag

'ze moeten zich aanpassen aan onze cultuur'.. ja maar hoe dan?? aan wat precies aanpassen?

(lijkt een beetje op geert wilders, wel dingen roepen, maar er geen concreet en realistisch plan uit kunnen trekken)

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 10:43

ayas schreef:
Ik denk dat alles om respect moet draaien. Dat betekent ook dat je terughoudend moet zijn met het al te nadrukkelijk exposeren van je geloof in al zijn uitingen. En natuurlijk hebben we allemaal dezelfde rechten maar ook plichten. In het land waar je woont moet je je houden aan de "regels" van dat land en zul je je dus meestal enigszins moeten aanpassen.( de taal leren spreken, etikette enz). Dat hoeft je eigen traditie en gewoontes enz helemaal niet te schaden.
In nederland bijvoorbeeld geven we elkaar een hand bij een ontmoeting. Volgens mij kan het niet zo zijn dat een religie respect voor elkaar kan verbieden. Dus hoe dan ook, in nederland geven we elkaar een hand, met of zonder hoofddoek. Als een religie beweert dat je niet langer een van hen kunt zijn als je respect toont voor een andere gezindte, is die religie volgens mij meer een sekte die macht inzet ter onderwerping.

Zo denk ik er ook over. Wij moeten maar geven en geven, maar wat is nou iets dat we terug gekregen hebben??
We hebben al heel veel gedaan, aangepast, maar welke aanpassing of handreiking hebben we terug gekregen? Niet 1!!!

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 10:46

hier de langverwachte reactie van springert, met antwoord op de vraag, wat is DE nederlandse cultuur?

Citaat:
Johan Cruyff
Koninginnedag
Beschuit met muisjes
Andre Hazes
Oranje
Edammer Kaas
Goudse Kaas
Beemster Kaas
Drop
Frikandel
Klompen
Geen bergen

dus allemaal andre hazes op, kaas drop en beschuit met muisjes eten.. dan is men ingebrugerd en aangepast?

jameyskatje

Re: Leerkracht met hoofddoekje voor de klas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 10:49

wat je terug gekregen hebt??

ik wist dat je pessimistisch was.. maar zo pessimistisch.

pf mijn dag is lekker depri begonnen op deze manier. ikga maar eens naar mn paardje.

heb je trouwens mijn film op pagina 56 gekeken? en wat is jou reactie? en heb je trouwens mijn andere filmpje ook al gekregen? heb al vaak heel vriendelijk gevraagd om jou reactie, die krijg ik maar niet. waarom niet?
of je kijkt de filmpjes niet, of je kan er niets negatiefs over zeggen??

is het nu echt zo moeilijk om positief in het leven te staan? ik krijg bijna medelijden met alle negatieviteit in jou.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 10:50

Met koninginnedag in Amsterdam heb ik toch een heleboel geintegreerde mensen gezien!! Zo zag ik een heel klein meisje, een Turks meisje van een jaar of vijf. Ze had op de knutselclub een hele mooie oranje kroon gemaakt met allemaal rood wit blauwe frutsels. En jawel. Een hele grote foto van de koningin :D Ik vond iedereen heel goed ingeburgerd. Ik heb daar staan feesten met een hele oranje multiculti samenleving!

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 10:50

jameyskatje schreef:
Springert schreef:
Paar keer zelfs.

het is een gevoel..
hmm.
maar je weet wel dat dat gevoel nu verpest is? door linkse partijen?
dat 'vage gevoel' want het is niet concreet.
en dat moslims zich dus ook maar moeten aanpassen aan jou 'vage gevoel'?
ook in dat topic las ik niet concreet wat cultuur is. terwijl je het woord regelmatig gebruikt en er handelingen aan vast knoopt als aanpassen, verpesten, intergreren etc.
dat maakt het allemaal heel vaag
'ze moeten zich aanpassen aan onze cultuur'.. ja maar hoe dan?? aan wat precies aanpassen?
(lijkt een beetje op geert wilders, wel dingen roepen, maar er geen concreet en realistisch plan uit kunnen trekken)

Ja, ik kan er niks aan doen dat links nog steeds voorstander is van de open deur filosofie. Het was de PVDA die het destijds verzonnen heeft om al die gastarbeiders binnen te halen. Mag ik je er op wijzen dat deze problemen niet alleen in Nederland spelen?
In bijna alle landen van Europa speelt momenteel hetzelfde. En overal is dezelfde klacht. Het gaat om aanpassing die van de ene kant gevraagd wordt maar dezelfde kant die dat vraagt doet het zelf niet. Zeg mij maar 1 aanpassing die de Islam in Nederland heeft gedaan. Iets dat ze ingeleverd hebben, dan zet ik daar een tegenover die wij gedaan hebben.
Ik zal beginnen...wij passen ons aan als we moslims tegen komen die geen hand willen geven, ook al is dat de gewoonste zaak van de wereld voor ons. Welke aanpassing heeft de Islam daar tegenover gezet? Het is te veel geven en niks terug krijgen. Daar loopt iedere relatie op stuk.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 10:53

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 10:55

jameyskatje schreef:
wat je terug gekregen hebt??

ik wist dat je pessimistisch was.. maar zo pessimistisch.

pf mijn dag is lekker depri begonnen op deze manier. ikga maar eens naar mn paardje.

heb je trouwens mijn film op pagina 56 gekeken? en wat is jou reactie? en heb je trouwens mijn andere filmpje ook al gekregen? heb al vaak heel vriendelijk gevraagd om jou reactie, die krijg ik maar niet. waarom niet?
of je kijkt de filmpjes niet, of je kan er niets negatiefs over zeggen??

is het nu echt zo moeilijk om positief in het leven te staan? ik krijg bijna medelijden met alle negatieviteit in jou.

Ik sta helemaal niet pessimistisch en negatief in het leven. Als je me zou kennen zou je merken dat ik een van de vrolijkste figuren ben die je tegen kunt komen. Nooit chagrijnig, altijd goedgehumeurd en in voor een lolletje. Ik heb alleen iets tegen de verislamisering van Nederland. Dat mag toch? Zegt niets over een positieve of negatieve instelling. Het lijkt er wel op dat als ik het niet eens ben met jouw filosofie dat jij dat als negatief ziet. Dat zegt dan meer over jou dan over mij en over verdraagzamheid en het respect hebben voor de mening van een ander, vooral als dat de jouwe niet is.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 10:58

Krips schreef:
Met koninginnedag in Amsterdam heb ik toch een heleboel geintegreerde mensen gezien!! Zo zag ik een heel klein meisje, een Turks meisje van een jaar of vijf. Ze had op de knutselclub een hele mooie oranje kroon gemaakt met allemaal rood wit blauwe frutsels. En jawel. Een hele grote foto van de koningin :D Ik vond iedereen heel goed ingeburgerd. Ik heb daar staan feesten met een hele oranje multiculti samenleving!

En ik zag op tv een groepje jongens dat bekend is geworden onder de naam 'Hofstadgroep' en die waren helemaal niet geintegreerd en wilden een aanslag plegen. Ik zag een moslim die Theo van Gogh geslacht heeft als een varken, met zijn mes een briefje op zn borst geprikt heeft. Zowel jouw voorbeeld als die van mij zeggen niks. Je moet het grote plaatje bekijken, niet de individuele gevallen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:00

En nog wat nederlandse cultuur:

Gierigheid.. dus zo weinig mogelijk belasting betalen, en zo min mogelijk subsidie voor zaken die niet belangrijk zijn en geen geld verspillen aan zaken waar mensen zelf geen voordeel bij hebben, dus zo weinig mogelijk mensen in de ziektewet en zo weinig mogelijk uitkeringen
Nuchterheid - Je nergens druk over maken.. Geen mensen bedreigen of doorschieten/steken omdat ze hun eigen mening uitspreken! Wat maakt het uit wat andere mensen denken..

:j

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:02

Citaat:
En ik zag op tv een groepje jongens dat bekend is geworden onder de naam 'Hofstadgroep' en die waren helemaal niet geintegreerd en wilden een aanslag plegen. Ik zag een moslim die Theo van Gogh geslacht heeft als een varken, met zijn mes een briefje op zn borst geprikt heeft. Zowel jouw voorbeeld als die van mij zeggen niks. Je moet het grote plaatje bekijken, niet de individuele gevallen

Jij WIL alleen de negatieve (liefst zo slecht mogelijke) dingen zien, en dat is gewoon zo ontzettend vervelend. Krips geeft een positief voorbeeld maar hup dat moet meteen weer de grond in gedrukt worden met het meest negatieve (uitzonderlijke!) wat er is..

Ik begrijp best dat Jameyskatje zo reageert, als je zegt dat we NIETS hebben teruggekregen van Moslims, want als je er echt zo over denkt dan ben je denk ik echt onwetend of gewoon blind voor de waarheid..

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:05

Springert schreef:
Krips schreef:

En ik zag op tv een groepje jongens dat bekend is geworden onder de naam 'Hofstadgroep' en die waren helemaal niet geintegreerd en wilden een aanslag plegen. Ik zag een moslim die Theo van Gogh geslacht heeft als een varken, met zijn mes een briefje op zn borst geprikt heeft. Zowel jouw voorbeeld als die van mij zeggen niks. Je moet het grote plaatje bekijken, niet de individuele gevallen.

Ik heb het niet over enkele gevallen hoor. Ik geef dan toevallig één voorbeeld. Ook omdat ik het gewoon heel schattig vond en met jullie wilden delen. Maar ik zeg vooral in mijn bericht dat ik het heb over het hele centrum van Amsterdam. Het Amsterdam waarvan jij zegt dat het zo 'verislamiseerd' is.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:07

ik lees amper positieve reacties van jou springert. je hebt nooit toegegeven van 'goh dat wist ik niet, zo had ik het nooit bekeken, dat is toch wel goed van 'die' moslims'.
ik heb meerdere malen aangegeven, laten we naar de overeenkomsten kijken, laten we proberen er iets van te maken als een SAMENleving.. maar als jij alleen op de verschillen blijft letten en gewoon niet kan toegeven dat er ook heel veel moois te zien is. schiet het voor mij ook niet op.

ik als moslima probeer bruggen te bouwen met een ''joodse man die op de pvv stemt en in het verleden erg respectloos tegen mij en medebokkers is geweest". maar mijn toenadering lijkt steeds te worden afgewezen. moet wel van beide kanten komen he, anders schiet het ook niet op. dan wordt het ook een beetje doelloos.

wat heb jij voor doel met deze discussie? mijn doel heb ik al een paar x uitgelegd.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:08

Moslims die niet goed geïntegreerd zijn gaan gewoon niet de straat op met koninginnedag, logisch dat je alleen moslims tegen komt die wel graag met de nederlandse cultuur meedoen -:) Duh

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:08

MysticTinker schreef:
En nog wat nederlandse cultuur:

Gierigheid.. dus zo weinig mogelijk belasting betalen, en zo min mogelijk subsidie voor zaken die niet belangrijk zijn en geen geld verspillen aan zaken waar mensen zelf geen voordeel bij hebben, dus zo weinig mogelijk mensen in de ziektewet en zo weinig mogelijk uitkeringen
Nuchterheid - Je nergens druk over maken.. Geen mensen bedreigen of doorschieten/steken omdat ze hun eigen mening uitspreken! Wat maakt het uit wat andere mensen denken..

:j

we hebben een topic 'DE nederlandse cultuur' ook in nieuws en maatschappij. misschien kan je daar mee discusieren, leuk! *D

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:12

Citaat:
ik lees amper positieve reacties van jou springert

Amper?? ik heb er nog geen voorbij zien komen.. Zelfs als wij in bep. zaken gelijk aantonen (met bewijzen/bronnen) wordt er nog als een stier op een rood doek op gereageerd, en dan NOG niet kunnen toegeven dat iemand ook wel eens gelijk kan hebben.. nee correctie: HEEFT!
En als er Moslim kindje met een kroontje in A'dam loopt, VOORAL niets moois in kunnen zien, nee gelijk een vergelijking erin gooien van een extremistische moordenaar wat niets met de Islam te maken heeft, ik vind het eigenlijk ronduit respectloos..

Doel lijkt steeds meer op het zwartmaken van Moslims en totaal niet zoeken naar een menselijke oplossing.. jammer..!

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:15

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:18

de 1e kan door een 14 jarige op zijn zolderkamer in elkaar geknutseld zijn.

de 2e is de grootste propegande die er bestaat, namelijk submission van theo van gogh. ook niet bepaald realistisch. heeft niets te maken met de vrouwen die wij op straat zien lopen. het gaat om de gewone moslimburgers van nederland.

zie jij nederland werkelijk zo??

dan nog is dit geen inhoudelijke reactie op mijn filmpjes. maar weer een negatief tegenvoorbeeld. zoals je net ook bij krips deed.
wat vind je van mijn filmpjes?

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:24

jameyskatje schreef:
ik lees amper positieve reacties van jou springert. je hebt nooit toegegeven van 'goh dat wist ik niet, zo had ik het nooit bekeken, dat is toch wel goed van 'die' moslims'.
ik heb meerdere malen aangegeven, laten we naar de overeenkomsten kijken, laten we proberen er iets van te maken als een SAMENleving.. maar als jij alleen op de verschillen blijft letten en gewoon niet kan toegeven dat er ook heel veel moois te zien is. schiet het voor mij ook niet op.

ik als moslima probeer bruggen te bouwen met een ''joodse man die op de pvv stemt en in het verleden erg respectloos tegen mij en medebokkers is geweest". maar mijn toenadering lijkt steeds te worden afgewezen. moet wel van beide kanten komen he, anders schiet het ook niet op. dan wordt het ook een beetje doelloos.

wat heb jij voor doel met deze discussie? mijn doel heb ik al een paar x uitgelegd.

Tja, ik zie niks positiefs aan de verislamisering van Nederland. En als ik het niet zie en voel dan kan ik dat ook niet schrijven.
Dan kun je het wel willen, en me door de strot duwen, maar het zit er gewoon niet in.
Bij jou merk ik ook niks van toenadering, jij blijft ook star op je punt staan dat we ons aan moeten passen en maar apartheid in moeten voeren wat de omgang tussen man en vrouw betreft. Aparte sportfaciliteiten, vrouwlijke masseurs, apart zwemmen, geen handen schudden, allemaal zaken die je eist, maar waar wil je iets inleveren? Alleen maar nemen en eisen, maar 0,0 geven en inleveren.

jameyskatje

Re: Leerkracht met hoofddoekje voor de klas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:26

dus alles omtrent moslims in maar slecht?

ik heb 2 vragen aan jou

1) wat vind jij mooi aan de islam (mogen ook meer antwoorden zijn hoor, hou jezelf niet in)

2) wat vind jij positief aan de moslims in nederland?