[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

Anoniem

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 17:23

Tuurlijk Sjonnie, wil je nu werkelijk mensen van een buitelandse afkomst overal de schuld van geven?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 18:07

sjonnie48 schreef:
Sosha schreef:
Fietsen stelen is volgens mij toch een echte Nederlandse traditie. Het is natuurlijk aan te nemen dat er hier en daar een goed geïntegreerde allochtoon dit Nederlandse Cultuurgoed inmiddels heeft overgenomen, maar het fietsendief probleem bij de Marokkanen leggen slaat echt als een tang op een varken

Ja dat zal het zijn , nu snap ik ook meteen waarom onze nederlandse jeugd die met marokanen omgaan nu zo crimineel zijn geworden , vroeger konden ze alleen een fiets stelen maar nu hebben ze tasjesroof , messentrekken , overval op bejaarden , loverboy spelen en nog veel meer geleerd door de multiculti hype .

Dat meen je hopelijk niet echt? Als er Nederlandse jongeren zijn die door anderen crimineel zijn geworden, ligt dat echt niet aan die anderen, maar toch nog steeds aan die Nederlandse jongeren (bedoel je autochtonen?). Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen doen en laten. Misschien dat sommige ouders dan wat steken laten vallen? En soms doe je er gewoon ook niets aan wat je kinderen doen (de echte probleemgevallen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:15

Er zijn trouwens opvallend weinig Marokkanen die gebruik maken van de methadonbus.

Spreiding van werktijden zouden kunnen helpen bij het oplossen van het fileprobleem. Het wordt echter tegengewerkt door werkgevers die maar krampachtig willen blijven vasthouden aan werktijden tussen 8.30 en 18.00 uur. Vooral bij internationaal georienteerde bedrijven is het soms slimmer om later of juist vroeger te werken zodat er contact gehouden kan worden met andere tijdzones.
Een andere maatregel tegen de files zou kunnen zijn dat het aangemoedigd wordt dat werkgevers voorkeur geven aan kandidaten uit de eigen stad/regio. Vooral nu er weer een overschot is aan arbeidskrachten kan daar gericht op geselecteerd worden. Op die manier kom je af van bijvoorbeeld mensen uit Amsterdam die naar Utrecht rijden om precies hetzelfde werk te doen van mensen die juist van Utrecht naar Amsterdam rijden. Ieder in zijn eigen stad dat baantje en je bent 2 filerijders kwijt.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:38

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, want van de meeste discussies over politiek krijg ik de kriebels.. :n Ik heb zelf voor Groen Links gekozen, maar ook ik ga me er tzt nog verder in verdiepen, dan zou het ook nog wel eens d66 kunnen worden en als ik meer rechts neig dan vvd. Ik vind het schrikwekkend dat pvv zoveel stemmen heeft..

Devaney2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:41

Geweldig: Paul de Leeuw nu in zijn show met een hoofddoekje om :D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:00

"heino"
Het file probleem,daar heeft mijn vriend een oplossing voor.
Het is ermee bezig met "mensen" uit die sector [rijkswaterstaat ofso/kan dat?].In ieder geval vinden ze zijn oplossing wel heel intressant,want ze blijven contact houden en sturen uitnodigingen,enzo.Wel grappig is dat,maar wél serieus.
Helaas mag ik nog niet zeggen wát de oplossing is,anders heb je kans dat een ander ermee vandoor gaat.Er zit n.l. nog geen octrooi [zo noemen ze dat?]op.
Maar het zou idd. echt het file probleem oplossen én het kost helemaal niet zo ontzettend veel geld.
Dat ik daar nou niet ben opgekomen,of iemand uit het kabinet.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:42

Paul de Leeuw kijken we nooit naar. Mijn vrouw heeft een grondige hekel aan die vent en ik moet zeggen dat ik iedere keer minder gecharmeerd ben van zijn behoefte om te moeten confronteren en liefst te shockeren.

Ik ben vandaag nog eventjes in de binnenstad van Rotterdam geweest. Ik kwam volgens mij meer autochtone Nederlanders tegen op straat in Damascus dan op straat in Rotterdam. Dat is wel schrikken, zeker voor mensen die zoiets niet gewend zijn. Ook was het nou ook niet direct een buurt waar ik mijn zoontje van 9 graag zou willen rond laten lopen. Maar eerlijk gezegd had ik 25 jaar geleden al geen zin om naar Rotterdam te verhuizen, dus zal ik dat ook nu niet doen. Ik denk niet dat die stad ooit iets voor mij zal zijn.

Maar goed, de oplossing kan niet zijn dat we Rotterdam eventjes etnisch gaan zuiveren en maar vervangen door blonde mensen met blauwe ogen. Dan zijn we heel diep gezonken. Maar er is heel veel te doen op een menselijke manier.

Mijn vrouw schrikt zich iedere keer wild in die stad (tja, als je uit een Finse stad komt is het verschil ook erg groot). Waarom gaan mensen in dit soort huizen wonen, in zo'n soort omgeving? Hoe kan dat toch? Tja, en dan denk ik toch dat er ergens steken zijn gevallen. Dus er zit waarheid in links en in rechts. En volgens mij moeten we goed gaan denken hoe we dit in alle wezenlijkheid uit kunnen werken.

Overigens, met de eerdere criminaliteitsverhalen uit de jaren 80: Als we aan dezelfde oplossingen denken als sommigen nu denken dat ze voor moslims moeten doen, hadden we in de jaren 80 alle voetbalclubs moeten afschaffen. Hooligans waren toen een regelrechte ramp en hoewel het relateif kleine groepjes waren, waren het toch altijd voetbalsupporters die het fout deden. Dus aangezien het altijd voetbalsupporters waren die de fout ingingen, moest hun geloof in voetbal maar verboden worden, ook voor degenen die er op een goede manier mee omgingen.

We zijn 20-25 jaar verder, het probleem is redelijk goed aangepakt, althans het neemt (in Nederland) niet meer zo'n ernstige vormen aan. Hoewel ik nog steeds enge kriebels krijg als ik wat voetbalfanaten racistische leuzen over en weer zie gooien. Maar ik denk dat de anologie wel bestaat tussen Moslim en Islam, versus Voetballiefhebber en Voetbal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 23:51

Joost: En dan woon je ook nog in Reuver, een groter verschil met Rotterdam heb je bijna niet! Ik heb ook in Reuver gewoont, erg leuk en rustig dorpje inderdaad. Bevalt het jullie daar wel?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 23:56

Angela: prima dorp, hier staat ook een Moskee, helemaal geen problemen mee. Zoontje heeft ook een paar leuke vriendjes van school die daar ook komen. Tot op 4 jaar geleden wist ik niet eens dat dit dorp bestond, terwijl ik toch stroomopwaarts ben geboren. Maar dat zegt meer over mij dan over Reuver.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 00:02

Inderdaad, en eigenlijk is het best bijzonder dat zo'n dorp een moskee heeft. Het dorp waar ik nu woon heeft dat bijvoorbeeld niet. Ik vond Reuver een erg sociaal dorp, waar je als buitenstaander redelijk vlug word opgenomen. Tenminste zo heb ik het ervaren. Maar dit is wel totaal offtopic..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 00:16

Ik ben zeer benieuwd Goyha, Nederland zou er een stuk gezelliger uitzien zonder al die ellenlange files ;) Wanneer kunnen we er meer over horen?

Ik vind het ook wel een mooie vergelijking ja, de voetbalhooligans/voetbal en k*tmarrokanen/Islam.

Mensen nog ideeen hoe we de economische crisis op kunnen gaan lossen?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 00:41

joostvangestel schreef:
Ik ben vandaag nog eventjes in de binnenstad van Rotterdam geweest. Ik kwam volgens mij meer autochtone Nederlanders tegen op straat in Damascus dan op straat in Rotterdam. Dat is wel schrikken, zeker voor mensen die zoiets niet gewend zijn. Ook was het nou ook niet direct een buurt waar ik mijn zoontje van 9 graag zou willen rond laten lopen.

Mijn zoon heeft een restaurant in Rotterdam waar je 14 dagen van te voren moet reserveren, want Rotterdam is ook een zakenstad. En hij heeft een hele gezellige multi culti vriendenkring die warmer tegen mij is dan menig autochtoon

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 02:07

_sparta_ schreef:
Ik ben geen PVV aanhanger.Dat heb ik al vaak aangehaald. Maar ik kan enkele standpunten van hem wel snappen. En ook die van zijn kiezers. En waar ik fel van wordt is dat de wel PVV aanhangers in een hokje gestopt worden door de zogenaamde veel betere en slimmere mensen die perfect alles verwoorden en zich verheven voelen boven andere. En dat is nog veel meer discriminatie en mensen niet gelijk behandelen dan dat Wilders ooit kan doen. Maar dat kwartje lijkt maar niet te vallen. Begin bij jezelf aan de mooie wereld dan telkens maar weer over de ander heen te lopen. En wie daar de schoen past (eigen keuze of die past)

Bovenstaande lijkt mij het probleem

Ieder zijn mening moet gehoord en naar geluisterd worden en dat gebeurd te weinig m.i. Er ontstaat direct een strijd zogauw mensen hun mening geven, het beland in goed of slecht, ik vindt het ook erg jammer dat een ieder alles moet onderbouwen volgens de maatstaven van een/de ander.

Het punt van sparta wat betreft de zogenaamde slimmere mensen die op een andere partij stemmen en daarom slimmer zouden zijn....Sparta, men doet zich voor voor wat hij/zij is, zegt niets over slim zijn of wat dan ook, wat dat betreft zou ik me zeker niet drukker maken dan wie dan ook, het leuk verwoorden op een forum zegt niets over de personen achter het verhaal.....

Mijn menig: ik hoop dat een ieder blijft vertellen/roepen op zijn eigen wijze wat hij of zij vindt, als alles 1 kant op zou gaan dan zou het maar een deel van onze samenleving zijn en het andere deel zou diens mond houden, lijkt mij een verdomd slecht verhaal.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 02:19

zoveel op de pvv :?

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 02:35

sarabande schreef:
joostvangestel schreef:
Ik ben vandaag nog eventjes in de binnenstad van Rotterdam geweest. Ik kwam volgens mij meer autochtone Nederlanders tegen op straat in Damascus dan op straat in Rotterdam. Dat is wel schrikken, zeker voor mensen die zoiets niet gewend zijn. Ook was het nou ook niet direct een buurt waar ik mijn zoontje van 9 graag zou willen rond laten lopen.

Mijn zoon heeft een restaurant in Rotterdam waar je 14 dagen van te voren moet reserveren, want Rotterdam is ook een zakenstad. En hij heeft een hele gezellige multi culti vriendenkring die warmer tegen mij is dan menig autochtoon

Ik vindt het heel fijn dat je zoon dat restaurant heeft, ik denk dat hij genoeg heeft opgebouwd om op het punt te komen dat er 14 dagen van tevoren gereserveerd moet worden, dat zegt iets over de zakelijke kwaliteiten van je zoon.

De mulit culti vriendenkring is heel fijn en warm maar ook ik ken dit fenomeen, let wel...zogauw je enigzins diepgang wil dan komt het aan op andere zaken dan leuk en gezellie met elkaar eten en babbelen...het ligt er dan natuurlijk wel aan wat je verstaat onder diepgang.

Ik als persoon kan erg warm zijn naar mijn medemens maar dat zegt misschien alleen maar iets over de trainingen die ik gehad heb of misschien wat ik als mens heb meegemaakt?

Ik heb tot nu toe de islamitische cultuur meegemaakt als warm, gezellig maar wel met een ondertoon, zogauw het geloof om de hoek komt dan wordt het verhaal soms net iets anders en dat vindt meestal plaats buiten restaurants om maar in de privesfeer waar sommige personen nog geheel geen kaas van hebben gegeten.

En nee ik stem niet op PVV.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 09:29

krackertje schreef:
[En nee ik stem niet op PVV.

Wat dan ? De Partij van de Arabieren (PvdA) ;) want dat wordt direct de grootste partij..en niet de PVV..( Zionisten) of Partij voor Volksverlakkers |(

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 10:27

Ik heb de islamitische cultuur ook als heel warm ervaren en nog nooit problemen gehad met 'verdieping van de relatie'. Ook als het geloof om de hoek komt. Juist op die momenten is mijn ervaring komt er veel wederzijds respect voor elkaar naar boven.
Mijn schoonfamilie is Islamitisch en ik heb nog nooit een probleem met ze gehad op gebied van de islam. Ook niet met andere mensen uit hun omgeving.
Ik vind het eerlijk gezegd heel eng dat zoveel mensen stemmen op een fascistische partij.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 10:38

_Pat_ schreef:
Wel vind ik dat hij gelijk heeft met het stoppen van de immigratie, bouwstop voor moskees en dat alle crimele moslims met een dubbel paspoort Nederland uitzetten.
.

Hoe wil je juridisch gezien de dubbele paspoorten gaan doen???
Wat dit is niet en nooit haalbaar!! Je kan iemand niet zijn Nederlandse paspoort zomaar afnemen.
Evenals een bouwstop voor moskeeën. Als er gebouwd wordt is daar behoefte aan. Je mag mensen niet belemmeren in de uitoefening van diens geloof. Dit is een grondrecht. Als je een bouwstop legt op het bouwen van moskeeën en er zijn te weinig moskeeën dan belemmer je mensen in één van onze fundamentele mensenrechten.
De laatste keer dat er een stop kwam op gebedshuizen van een bepaald geloof was in de jaren '30/'40.
Ik denk dat, dat al genoeg zegt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 10:48

krackertje schreef:
Ik vindt het heel fijn dat je zoon dat restaurant heeft, ik denk dat hij genoeg heeft opgebouwd om op het punt te komen dat er 14 dagen van tevoren gereserveerd moet worden, dat zegt iets over de zakelijke kwaliteiten van je zoon.

De mulit culti vriendenkring is heel fijn en warm maar ook ik ken dit fenomeen, let wel...zogauw je enigzins diepgang wil dan komt het aan op andere zaken dan leuk en gezellie met elkaar eten en babbelen...het ligt er dan natuurlijk wel aan wat je verstaat onder diepgang.

Ik vind het echt ongelooflijk dat je durft te suggereren dat mijn en mijn zoon zijn communicatie en omgang met vrienden diepgang mist. Over vooroordeel gesproken, wat een onzin.

Aan nemen dat je met mensen van een andere kleur en geloof (want ik zeg multi culti en onmiddellijk wordt aangenomen dat dat islamieten zijn) niet intens kan omgaan, daar schrik ik nogal van.

Ergens eerder in dit topic wordt ik er onterecht van beticht mensen persoonlijk aan te vallen, anderen, die mijn mening niet delen blaten dat na en voor je het weet is het een gegeven, ondanks de toelichting.

Beide zijn erg oppervlakkige waarnemingen die zomaar een beeld kunnen doen ontstaan dat er niet is, dat is ook wat Wilders doet. Dingen roepen en blijven herhalen om mensen angst voor elkaar in te boezemen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 19:09

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:05

Leuk! :))

Schokkende uitzending van Radar nu op tv, over de visserij. Het gaat over bijvangst. In het geval van tong is er 70 procent bijvangst. Dat betekent dat er van de 10 kilo vis, 3 kilo op het bord belandt. De overige 7 kilo wordt DOOD terug in zee gegooid. In het geval van bepaalde garnalen loopt de bijvangst op tot 90% (wat dus DOOD terug wordt gegooid). Daarbij sterven jaarlijks sterven iets van 300.000 dolfijnen e.d in de netten. Afschuwelijk! Ook meteen even uitgezocht hoe de SP hier eigenlijk precies tegenover staat. Zij noemen de huidige visserij een 'roofeconomie' en zijn o.a. voor (herstel)maatregelen als gesloten zeereservaten en inkrimping van de vissersvloot. Ik had niets anders verwacht. ;) :)

Ben benieuwd hoe (kiezers van) andere partijen hiermee omgaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:20

Toekie: Dit zijn voor mij erg belangrijke dingen die bepalen op welke partij ik stem. Maar goed, ik ben dus ook een SP-stemmer..

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 23:44

Fijn dat Radar er de aandacht op vestigt, maar dit is al heel erg lang bekend. Ik eet daarom ook alleen maar kweekvis, nog steeds niet leuk voor het visje wat ik op eet, maar er hoeven er iig niet tig onnodig voor dood te gaan.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 23:53

Wild vangen is op zich niets mis mee, maar wel op de manier zoals het nu gaat. Dáár moet verandering in komen. SP pleit overigens voor waakzaamheid bij de ontwikkeling van kweekvisserij, om te voorkomen dat het ook richting bio industrie gaat. Om die reden (het is toch een vorm van bio industrie) eet ik overigens geen kweekvis. Ik eet tenslotte ook alleen 'scharrelvlees'. Je kunt ook vis kopen met het MSC keurmerk (duurzaam gevangen): http://www.wnf.nl/nl/wat_wnf_doet/thema ... _vis__msc/

Het is een probleem wat (bij mij iig) al lang bekend is ja. Maar het is idd goed dat Radar er weer eens uitgebreid aandacht aan besteed. :)

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 08:32

Ben met je eens dat MSC vissers een beter alternatief is dan gewoon gevangen vis, maar nog steeds bijvangst, alleen dan minder.