jameyskatje schreef:denigrerend
1) Kleinerend 2) Kleinerend spreken over 3) Minachtend
kan je jou mening onderbouwen Fixture? ben er wel benieuwd naar.
wat nou als het de eigen keus is van zo'n vrouw? en wat nou als het voor haar juist het tegenovergestelde is van denigrerend, dat het haar waardigheid en zelfvertrouwen ten goede komt? vind je het dan nog steeds denigrerend?
ik vind het denigrerend voor vrouwen dat ze in een etalage zonder kleding moeten staan, mannen moeten binnenlaten en seks met hun moeten hebben om zo de kost te verdienen. om maar iets te bedenken. vind jij dat ook? of vind je dat juist het tegenovergestelde en dus niet denigrerend?
Ik vind het niet geheel je eigen keus om een hoofddoek te dragen. Het is niet hetzelfde als een pet opzetten, wat geheel je eigen keus is. Het word je toch een soort van opgedragen vanuit je geloof. Als je het niet doet als moslima dan wordt er toch een stempel op je gedrukt. Dus heel erg vrij ben je er niet in. Bij mijn zusje op de middelbare school werden er veel Marokkaanse meisjes verplicht om een hoofddoek te dragen.
Wat mij vooral stoort van een hoofddoek, is dat het alleen voor vrouwen 'verplicht' is. Waarom niet ook de mannen? Emancipatie staat bij mij erg hoog in het vaandel. De rol tussen man en vrouw in het gezin kan verschillend zijn (man werkt, vrouw zorgt voor gezin of andersom), maar ze horen wel gelijk te zijn. Ik vind niet dat een vrouw afgedekt rond hoeft te lopen om haar te beschermen tegen 'vrijpostige' mannen. Moet een man dan ook niet beschermt worden tegen 'vrijpostige' vrouwen?